לא בטוחה שאני בפורום הנכון אבל בכל זאת

me too

New member
לא בטוחה שאני בפורום הנכון אבל בכל זאת

לפני כחודש עברתי לידה שקטה בגלל דופק שהפסיק. היום קבלתי את תוצאות מי השפיר והנתיחה. לעובר היה מום, כרומוזום מין נוסף. בהנחה שהבעיה לא היתה אצלי או אצל בעלי, לדברי הרופאה, האם לדעתכן אני בכל זאת צריכה להתעקש על בדיקות קרישיות ובדיקות דם נוספות, או פשוט להניח לזה ולהבין / לקבל שהיתה לעובר בעיה ולקוות שבפעם הבאה יהיה לכולנו יותר מזל. תודה לכן ושהיה סוף שבוע נעים
 

meytall0

New member
אין לי תשובות, אבל שולחת חיבוק../images/Emo201.gif

מקווה מאוד ומאמינה שאכן זו "תאונה" חד פעמית ולא משהו חוזר..
מיטל
 
מצטערת על האובדן ../images/Emo14.gif

באיזה שבוע הייתה הלידה השקטה? אני חושבת שכדאי להתייעץ גם גנטיקאי, כי אם אני זוכרת נכון, לרוב הפסקות הדופק בשל בעיה כרומוזומלית הן לא בשלב מאוחר (ולמעשה, לרוב לפני הדופק או בשליש הראשון). כך שיתכן שכדאי בכל זאת חערוך בירור. ליבי איתך.
 

me too

New member
תודה

הדופק הפסיק בשבוע עשרים ואחד. הרופאה שלי טוענת שזה לחלוטין לא קשור אלי או לבעלי. יש לי תור אליה בעוד שבועיים, אני אשאל אותה. אז בדיקות קרשיות למיהן?
 
לטעמי בשבוע כה מאוחר לא סביר שזה כרומוזום

המין. שוב, חשוב להתייעץ עם יועץ גנטי, אבל למיטב זכרוני כרומוזום המים לא קשור בשכיחו גבוהה של הפסקות דופק במחצית השניה של ההריון. לטעמי, בהחלט, חשוב לשלול את כל הכיוונים הידועים ולטפל במידת הצורך.
 

shoosh101

New member
משתתפת בצערך ../images/Emo14.gif

זה פשוט נורא... לגבי מה ששאלת - האם מה שנאמר לכם הוא שהפסקת הדופק היתה בגלל הבעייה הכרומוזומלית? אני שואלת מאחר ולמיטב ידיעתי תסמונות עודף בכרומוזום מין (יש כמה תסמונות כאלה, חלקן בזכרים וחלקן בנקבות) אינן לתאליות, כלומר אינן גורמות למות העובר ברחם. למעשה חלקן אפילו לא ניתנות לזיהוי למעט בבדיקת קריוטיפ, כי לא תמיד יש ביטוי חיצוני כלשהו. למיטב ידיעתי זה גם לא משהו שעובר בתורשה, אלא פשוט בעייה נקודתית בעובר ספציפי. לכן אני חושבת שכדאי לכם להתייעץ עם גנטיקאי, אבל בהחלט גם להתעקש על בירור קרישיות, כדי לברר מה היה הגורם להפסקת הדופק.
 

me too

New member
תודה לך

אני אבקש מהרופאה הפנייה לגנטיקאי. היא אמרה שאני צריכה להרגיש הקלה שהבעיה היתה בעית כרומוזומים בעובר ולא בנו. ושזה לא משהו שיקרה שוב (טוב, לחלק הזה לצערי אני כבר לא יכולה להאמין בלב שלם).
 

shoosh101

New member
לגבי המשפט האחרון שלך -

מבינה אותך מאוד, גם אני הייתי שם, בנקודה הזאת בה הרופא אומר "את יודעת שבפעם הבאה יהיה בסדר", ואני לא יודעת שיהיה ולא מסוגלת להאמין. לא יודעת אם את מכירה את פורום "אובדן הריון" בתפוז, ממליצה לך להיכנס לשם, עבורי הפורום הזה היה בית חם בתקופה מאוד קשה בחיים, מקום של הבנה בו אפשר לשפוך את מה שכואב. ובעניין הרפואי - רוצה רק להדגיש את מה שכתבתי בתשובה הראשונה - לדעתי יעוץ גנטי זה חשוב, אבל גם בדיקות קרישה חשובות מאוד וכדאי להתעקש עליהן (לא תמיד קופות החולים שמחות להפנות אליהן, הן יקרות).
 

me too

New member
תודה

אני בהחלט אבקש מברופאה בדיקות קרשיות. אני רק מקווה שהיא תתן ולא תסגור את העניין בבעיה גנטית וזהו. אני אבקש גם הפניה לגנטיקאי. אני לא גרה בארץ, והאמת היא שאין לי מושג איך זה עובד כאן. מידי פעם אני מציצה בפורום אובדן. תודה על התמיכה
 
כרומוזום מין נוסף

הי! אני יודעת שאין מילים שינחמו אותך ובכל זאת אני מאחלת לך שהימים הקשים שאת עוברת עכשיו יחלפו במהירות ויגיעו ימים קלים יותר וכמו שמשהי (שהכרתי בפורום הזה) איחלה לי - ימים רכים. חשוב לי להעביר אליך את התובנות שלי מתוך ניסיון העבר שלי. לאחר שהסתבר שיש לי בעיית קרישה נרכשת ושעלי להזריק קלקסן ואספירין כדי לצלוח הריון בשלום, הריתי ושמחנו מאוד. שקיפות וסקירה ראשונה שבוצעו ע"י אחד הפרופסורים הטובים בארץ היו תקינים לחלוטין. במי השפיר הסתבר שיש לעובר מוזאיקה של כרומוזום מין נוסף. כדי להבין בדיוק במה דברים אמורים התייעצנו עם מיטב הגנטיקאים בארץ, חקרנו וקראנו מאמרים רפואיים רבים שעוסקים בנושא. בשום מקום לא קושרים בין מום לבבי או הפסקת דופק בעובר בשל עודף כרומוזום מין. לכן, לדעתי עלייך להמתין פרק זמן מסויים מסיום ההריון (אני התייעצתי עם קופרמינץ ) ולבצע את כל בדיקות הקרישיות שקיימות. לדעתי הלא מקצועית, היה כאן צירוף מקרים בלבד.
 

me too

New member
תודה על המידע

יש לי תור לרופאה בעוד שבוע וחצי. אני אבקש הסברים מובנים יותר וגם לראות גנטיקאי ובדיקות דם נוספות וכל מה שצריך. תודה לכולכן
 
למעלה