חלק מהקווים כן
אתה חושב שמדובר בטווחי זמן רלוונטיים?
המתע"ן יתקדם עד כדי השפעה על קווי 5XX במהלך תקופת הזיכיון של המפעיל שייבחר?
חלק מהקווים כן
למשל, מתוכננים שני קווים רבי-קיבולת שיחליפו את 501 ו-567 ויסעו בכביש 2 ובכביש 4 בהתאמה בנתיבי העדפה לא בלעדיים.
הקו הורוד וגם הקו הירוק בסופו של דבר יוקמו וסביר שיפעלו במהלך תקופת הזכיון שתתחיל רק לקראת סוף העשור הנוכחי.
גם לקו האדום ולקו 1 של דן יש השפעה, למשל על קווים 561 ו 571, שסביר שכל נסיעותיהם יתחילו ויסתיימו בפ"ת, אולי כבר בעתיד הקרוב וכן על קווים כמו 504 ו 565.
ואפילו יותר חשוב ויותר מוקדם - למסילת השרון שמתוכננת להיות מושלמת בסוף 2017 תהיה השפעה.
הקו היחיד (מהקווים שמשפיעים על השרון) במערכת של נת"ע שרוב הסיכויים שלא יבוצע במהלך תקופת הזכיון זה הקו הצהוב.
מערכת קווי 5XX היא אנכרוניסטית ואחד מסימני האנכרוניזם הבולטים ביותר זה המספור עצמו.
עצם זה שמתייחסים עדיין לקווים הללו בנפרד מקווי מטרופולין זו כבר טעות.
למה בכלל צריך זכיון נפרד לקווים הללו?
המגמה של משרד התחבורה במכרזים החדשים היא לעשות קונסולידציה ולאחד אשכולות לאשכולות ברי-קיימא (יוצא הדופן היה המכרז על קווי שפירים-ירושלים). קווי 5XX עם העתיד הצפוי להם בעשור הבא אינם מהווים אשכול כזה שיהיה כדאי למפעיל וצריך לאחד אותם עם האשכול של מטרופולין.
אלא אם כן, המכרז יכלול כבר חלקית את הקווים של נת"ע (למשל הקווים רבי-הקיבולת במקום 501 ו 567), ואז יש בו טעם כמכרז עצמאי.