לא מסכים לגמרי עם הכתבה
לא מסכים לגמרי עם הכתבה
לפני חודשיים חזרתי מביקור בבלגיה כאשר חמישה ימים היו בבריסל. אז נכון שבגדול התחבורה הציבורית שם טובה יותר אבל...
 
1. הגענו לבריסל משדה התעופה סביב השעה 20:00 - היינו אמורים לעלות על טראם מספר 81 מתחנת הרכבת הדרומית ונאלצנו לחכות מעל 20 דקות, למרות שהיו אמורים להגיע בטווח הזה שני טראמים. בנוסף, הקו המדובר (81) מופעל ע"י טראמים לא נגישים ועם דלתות צרות ומדרגות גבוהות במיוחד, משמע - העלייה עם מזוודות/עגלת ילדים פתוחה הם עניין לא פשוט, ויצא לי לעזור לכמה נשים עם עגלות וגם אני נזקקתי לעזרה להרים מזוודה לטראם (ולהוריד אותה היה אפילו יותר קשה). ביום האחרון בבלגיה העדפנו לעלות על טראם נגיש ולהחליף למטרו (גם שם - הירידה לתחנה לא מונגשת, הייתי צריך לסחוב את המזוודה).
 
2. מידע בנוגע לתחנות הקו - אין בטראמים הישנים, גם כאן, כמעט ופספסתי את התחנה שהיינו אמורים לרדת בה בשעות החשיכה (למזלי זכרתי איך היא אמורה להיראות וזיהיתי בזמן). גם באוטובוסים של De Lijn בפלנדריה אין כריזה ונאצלתי להסתייע בנהג כדי שיודיע לי מתי לרדת בתחנה בישוב קטן.
 
3. מכונות הכרטיסים של STIB ברציפים לא מקבלות שטרות, ונאלצנו לעבור בין אנשים כדי לפרוט 14 יורו למטבעות קטנים (פעם שנייה הגענו במיוחד ל KIOSK של STIB כדי לקנות באמצעות שטר).
 
4. גם בבריסל, כמו בארץ, טראמים מגיעים אחד אחרי השני - הראשון עמוס לעייפה והשני דקה אחריו וריק לחלוטין, למזלי אני מכיר את הטריקים האלו מפה וברגע שראיתי שיש שניים אחד אחרי השני, בחרתי בשני. הדבר נובע מזה שברוב הטראמים שנוסעים במרכז העיר אין עדיפות, והם מחכים בדיוק כמו כל מכונית אחרת. הדבר נכון גם לאוטובוסים בבריסל כמובן.
 
ולמרות זאת, הייתי לוקח בשתי ידיים את מערכת התחבורה הציבורית שיש שם..