כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.
עפולה בגודל של שישית מחיפה, היא לא ממש יכולה להיות מתחרה

למה שלא יהיה קשר
לא כל הצפון רוצה להגיע לחיפה,
לדעתי עפולה לא הולכת להיות פרבר של חיפה, אלא דווקא מתחרה שלה בתור העיר המרכזית
בצפון ויהיה ביקוש לקו כזה בין הגליל המערבי לעמק יזראעל.
לדעתי בקו כזה ישתמשו גם חלק מתושבי נהריה ועכו שרוצים להגיע לעפולה, בית שאן, היות וקו כזה
יהיה מהיר יותר ולא ידרוש החלפת רכבת במרכזית המפרץ.
עפולה בגודל של שישית מחיפה, היא לא ממש יכולה להיות מתחרה
של חיפה.
גם לא מבחינת המיקום הגיאוגרפי שלה.
עפולה לא מהווה מרכז עבור הגליל המערבי לא מבחינה תחבורתית ולא משום בחינה אחרת.
מבחינת הגליל, נצרת+נצרת עילית מהוות מרכז אזורי יותר מאשר עפולה.
עפולה היא צומת דרכים לגליל התחתון, לעמק יזרעאל.ולגלבוע, אבל היא לא מרכז כלכלי לגליל.
 

nitro11

New member
אני חותם לך שבעתיד היא תהיה

עפולה בגודל של שישית מחיפה, היא לא ממש יכולה להיות מתחרה
של חיפה.
גם לא מבחינת המיקום הגיאוגרפי שלה.
עפולה לא מהווה מרכז עבור הגליל המערבי לא מבחינה תחבורתית ולא משום בחינה אחרת.
מבחינת הגליל, נצרת+נצרת עילית מהוות מרכז אזורי יותר מאשר עפולה.
עפולה היא צומת דרכים לגליל התחתון, לעמק יזרעאל.ולגלבוע, אבל היא לא מרכז כלכלי לגליל.
אני חותם לך שבעתיד היא תהיה
עכשיו אני לא מתכוון שכל מי שהגיע עד היום לחיפה יתחיל לבוא לעפולה
אלא שתהיה כמות של אנשים שתצדיק קו כזה.
 
למה אתה מתכוון ב"קו כזה"?

אני חותם לך שבעתיד היא תהיה
עכשיו אני לא מתכוון שכל מי שהגיע עד היום לחיפה יתחיל לבוא לעפולה
אלא שתהיה כמות של אנשים שתצדיק קו כזה.
למה אתה מתכוון ב"קו כזה"?
מה לא מספיק בקישור שיהיה בלב המפרץ בין מסילת החוף וקווי האוטובוס הרבים במרכזית המפרץ לבין מסילת העמק?
איזו מסילה אתה רוצה שתהיה בין עפולה לגליל המערבי?
 

nitro11

New member
קו שיתחיל בשלומי

למה אתה מתכוון ב"קו כזה"?
מה לא מספיק בקישור שיהיה בלב המפרץ בין מסילת החוף וקווי האוטובוס הרבים במרכזית המפרץ לבין מסילת העמק?
איזו מסילה אתה רוצה שתהיה בין עפולה לגליל המערבי?
קו שיתחיל בשלומי
יעבור בתחנות שתהיינה על המסילה הזאת (קרית אתא למשל) ,ויסתיים בבית שאן ובעתיד בצמח,
ועפולה בעצם תהיה היעד המרכזי.
 
קו כזה לא ישרת את נהריה ועכו

קו שיתחיל בשלומי
יעבור בתחנות שתהיינה על המסילה הזאת (קרית אתא למשל) ,ויסתיים בבית שאן ובעתיד בצמח,
ועפולה בעצם תהיה היעד המרכזי.
קו כזה לא ישרת את נהריה ועכו
יש תכנון למסילה כזו בעתיד הרחוק, אבל המסילה הזו תשרת בעיקר אוכלוסיה ערבית שעבורה עפולה ובית שאן לא ממש מהוות יעד (בית שאן תהווה יעד ביניים רק אם יהיה חיבור לירדן ולא מתוכנן חיבור לירדן עבור נוסעים). למסילה כזו יהיה טעם רק כאשר יהיו מסילת עירון והמסילה המזרחית שגם הן ישרתו ריכוזים גדולים של אוכלוסיה ערבית.
לשלומי עדיף חיבור לנהריה וקרית אתא תמשיך להשתמש בלב המפרץ ובמסילת החוף.
כאשר תהיה תחנת נשר על מסילת העמק, היא תוכל לשרת גם את תושבי קרית אתא שיעדם יהיה בעמק, ועד שתהיה תחנת נשר, תחנת לב המפרץ תעשה זאת.
אין באמת צורך בקישור מסילתי ישיר בין קרית אתא לעפולה וגם לא בין שלומי לעפולה.
 

nitro11

New member
אני לא אומר שיהיה צורך, אני אומר שיהיה ביקוש

קו כזה לא ישרת את נהריה ועכו
יש תכנון למסילה כזו בעתיד הרחוק, אבל המסילה הזו תשרת בעיקר אוכלוסיה ערבית שעבורה עפולה ובית שאן לא ממש מהוות יעד (בית שאן תהווה יעד ביניים רק אם יהיה חיבור לירדן ולא מתוכנן חיבור לירדן עבור נוסעים). למסילה כזו יהיה טעם רק כאשר יהיו מסילת עירון והמסילה המזרחית שגם הן ישרתו ריכוזים גדולים של אוכלוסיה ערבית.
לשלומי עדיף חיבור לנהריה וקרית אתא תמשיך להשתמש בלב המפרץ ובמסילת החוף.
כאשר תהיה תחנת נשר על מסילת העמק, היא תוכל לשרת גם את תושבי קרית אתא שיעדם יהיה בעמק, ועד שתהיה תחנת נשר, תחנת לב המפרץ תעשה זאת.
אין באמת צורך בקישור מסילתי ישיר בין קרית אתא לעפולה וגם לא בין שלומי לעפולה.
אני לא אומר שיהיה צורך, אני אומר שיהיה ביקוש
בכללי אין היגיון לבנות את המסילה הזאת( או כל מסילה אחרת) לפני עירון ומזרחית.
אני פשוט חושב שאזור עמק יזראעל בכלל ועפולה בפרט הולכים להיות
מאוד אטרקטיביים ויהיו אזורים שימשכו מקומות תעסוקה.
 

Ccyclist

Well-known member
מה שצריך זה תיאום בלו"ז בין רכבות העמק לקו הראשי.

אני לא אומר שיהיה צורך, אני אומר שיהיה ביקוש
בכללי אין היגיון לבנות את המסילה הזאת( או כל מסילה אחרת) לפני עירון ומזרחית.
אני פשוט חושב שאזור עמק יזראעל בכלל ועפולה בפרט הולכים להיות
מאוד אטרקטיביים ויהיו אזורים שימשכו מקומות תעסוקה.
מה שצריך זה תיאום בלו"ז בין רכבות העמק לקו הראשי.
אם דואגים לכך שרכבת העמק יוצאת 5 דק' אחרי שרכבות הקו הראשי מגיעות לתחנת ההחלפה, ומגיעה 10-5 דקות לפני שהן חולפות בה זמן ההמתנה מינימלי (אך מאפשר החלפה נוחה בלי ריצות) ומאפשר נסיעה מיעד ליעד על בסיס החלפות.
&nbsp
זה המצב בשני קווי ברייטון שונים שאני משתמש בהם באנגליה -
&nbsp
בטמזלינק (שאלן ויורם יכירו מלונדון) ישנה רכבת בינעירונית שיוצאת מלונדון צפונה לתחנה הבינעירונית הראשונה שמחוץ לעיר ללא עצירה ב10-15 דק' וקו עירוני שעוצר בתחנות הפרבריות של צפון לונדון על אותה המסילה. נוסע בקו הבינעירוני יורד באחת התחנות של לב המסלול (מעין "איילון" בן שתי מסילות בלבד, מה שאפשר עם חישמול...) ממתין 4-5 דקות, ואז מגיעה הרכבת הפרברית שמפזרת נוסעים בתחנות הפרבריות.
&nbsp
כמו כן - יש קו רדיאלי לברייטון לאורך החוף הדרומי שיוצא מתחנה ראשית על קו שנוסע פנימה ללונדון. הרכבת של הקו הרדיאלי הזה מתוזמנת כך שהיא תתחיל את נסיעתה 5 דק' אחרי הגעת הרכבת של הקו הראשי באחד הרציפים המקבילים. בדרך חזרה ממתינים לא יותר מ10 דק'.
&nbsp
כאשר ההמתנה נסבלת הנוסע יכול להשתמש במעברים בין קווים קיימים ברשת במקום שיצטרכו להוסיף עוד ועוד קווים.
&nbsp
נכון שהשירות בקו השני שמניתי גרם לי ללמוד לנהוג (טסט ראשון, תודה ששאלתם...), אבל זה בגלל שהחיבור הרדיאלי בא פעם בשעה וזה היה מאד מגביל. כנוסע אינני מוכן להשתמש בתח"צ שתדירותו פחותה מפעם בחצי שעה.
&nbsp
 

moses990

New member
יש היום מלא אנשים בקריות וחיפה שעובדים ביוקנעם

אני חותם לך שבעתיד היא תהיה
עכשיו אני לא מתכוון שכל מי שהגיע עד היום לחיפה יתחיל לבוא לעפולה
אלא שתהיה כמות של אנשים שתצדיק קו כזה.
יש היום מלא אנשים בקריות וחיפה שעובדים ביוקנעם
ועדיין אין קו ישיר ליוקנעם...כל הקווים עוברים דרך נשר והופכים אותם ללא יעילים.
כך שהתאוריה שלך על ביקוש שמוליד קו... לא מחזיקה מים.
 

אבישי ק

New member
היה לי פעם רעיון שיפעילו קו מטרונית ליוקנעם

יש היום מלא אנשים בקריות וחיפה שעובדים ביוקנעם
ועדיין אין קו ישיר ליוקנעם...כל הקווים עוברים דרך נשר והופכים אותם ללא יעילים.
כך שהתאוריה שלך על ביקוש שמוליד קו... לא מחזיקה מים.
היה לי פעם רעיון שיפעילו קו מטרונית ליוקנעם
אני לא צוחק, רציני לחלוטין
קן מטרונית ליקנעם יכול להיות רעיון לא רע
רק צריך אוטובוסים מתאימים עם קצת יותר מקומות ישיבה
 

moses990

New member
אין בזה טעם.

היה לי פעם רעיון שיפעילו קו מטרונית ליוקנעם
אני לא צוחק, רציני לחלוטין
קן מטרונית ליקנעם יכול להיות רעיון לא רע
רק צריך אוטובוסים מתאימים עם קצת יותר מקומות ישיבה
אין בזה טעם.
המטרונית משרתת איזורים שבהם כל כמה מטרים יש תחנה.. ולא שני ערים עם מרחק גדול בינהם כאשר בין לבין אין אזורי ביקוש.
 

אבישי ק

New member
כן... אבל... אין תחנת רכבת קרובה

אין בזה טעם.
המטרונית משרתת איזורים שבהם כל כמה מטרים יש תחנה.. ולא שני ערים עם מרחק גדול בינהם כאשר בין לבין אין אזורי ביקוש.
כן... אבל... אין תחנת רכבת קרובה
גם התחנת רכבת שתיבנה תהיה רחוקה מאד מיקנעם
וממה שאני מכיר מראש העין, לא יהיה קו אוטובוס מסודר שיקח נוסעים מהתחנה לאזור תעשייה.
ככה שזה הפיתרון הטוב ביותר.
 
דווקא עפולה קצת מאחור

אפרופו עפולה, כמה היי טק יש שם כיום?
יש למישהו מושג מספרי על חברות ומשרות היי טק בעפולה כיום?
דווקא עפולה קצת מאחור
יקנעם ואפילו מגדל העמק משיגות אותה בתור מרכזי היייטק.
לעפולה אכן יש פוטנציאל גדול, אבל היא רחוקה מלנצל אותו.
 
יש לך מושג מספרי?

דווקא עפולה קצת מאחור
יקנעם ואפילו מגדל העמק משיגות אותה בתור מרכזי היייטק.
לעפולה אכן יש פוטנציאל גדול, אבל היא רחוקה מלנצל אותו.
יש לך מושג מספרי?
מה הסדר גודל של ההייטק בירושלים למשל?
כמה ביקנעם? ובמגדל העמק?

מעניין לדעת
 

אבישי ק

New member
ביקנעם יש הרבה חברות הייטק

יש לך מושג מספרי?
מה הסדר גודל של ההייטק בירושלים למשל?
כמה ביקנעם? ובמגדל העמק?

מעניין לדעת
ביקנעם יש הרבה חברות הייטק
יש שם מרכז גדול של חברות הייטק
במגדל העמק יש כמה חברות בודדות
בעפולה אולי יש כל מני חברות קטנות אם בכלל
 

אבישי ק

New member
בעיקר בגלל כביש 6

דווקא עפולה קצת מאחור
יקנעם ואפילו מגדל העמק משיגות אותה בתור מרכזי היייטק.
לעפולה אכן יש פוטנציאל גדול, אבל היא רחוקה מלנצל אותו.
בעיקר בגלל כביש 6
לעפולה הנגישות לכביש 6 היא יותר בעייתית ולכן לא הפכה עפולה למרכז הייטק
אין הרבה הייטק בצפון בעיקר בגלל שיקולים של חברות גדולות שלא רוצות להשקיע באזור
הפיתוח של הרכבת והכבישים סביב עפולה אמורים להגדיל את הניידות של התושבים
ולפתח בעיקר את המסחר ותעשיית הלו טק
זה בעיקר לצורך כיבויי שריפות ולא פיתרון ארוך טווח
כמובן שפיתרון ארוך טווח צריך להיות בשיתוף הצמרת הכלכלית מה שלא יקרה.
 
לא רק בגלל כביש 6, גם בגלל שמרכז הכובד של התחבורה

בעיקר בגלל כביש 6
לעפולה הנגישות לכביש 6 היא יותר בעייתית ולכן לא הפכה עפולה למרכז הייטק
אין הרבה הייטק בצפון בעיקר בגלל שיקולים של חברות גדולות שלא רוצות להשקיע באזור
הפיתוח של הרכבת והכבישים סביב עפולה אמורים להגדיל את הניידות של התושבים
ולפתח בעיקר את המסחר ותעשיית הלו טק
זה בעיקר לצורך כיבויי שריפות ולא פיתרון ארוך טווח
כמובן שפיתרון ארוך טווח צריך להיות בשיתוף הצמרת הכלכלית מה שלא יקרה.
לא רק בגלל כביש 6, גם בגלל שמרכז הכובד של התחבורה
ל/מ צפון וצפון מזרח המדינה עבר מכביש ואדי ערה (65) לכביש ואדי מילק (70), עוד לפני שהקטע הצפוני של כביש 6 נסלל.
בעיית הנגישות של עפולה עם כביש 6 רלוונטית גם לנגישות שלה לכבישים 2 ו-4 - כביש ואדי ערה מקשר אותה לשלושת הכבישים, לעומת כביש 70 הידידותי יותר שמקשר את יקנעם לשלושת הכבישים.
 

אבישי ק

New member
צודק


לא רק בגלל כביש 6, גם בגלל שמרכז הכובד של התחבורה
ל/מ צפון וצפון מזרח המדינה עבר מכביש ואדי ערה (65) לכביש ואדי מילק (70), עוד לפני שהקטע הצפוני של כביש 6 נסלל.
בעיית הנגישות של עפולה עם כביש 6 רלוונטית גם לנגישות שלה לכבישים 2 ו-4 - כביש ואדי ערה מקשר אותה לשלושת הכבישים, לעומת כביש 70 הידידותי יותר שמקשר את יקנעם לשלושת הכבישים.
צודק
 

moses990

New member
הייטק זה מונח בעייתי...

אפרופו עפולה, כמה היי טק יש שם כיום?
יש למישהו מושג מספרי על חברות ומשרות היי טק בעפולה כיום?
הייטק זה מונח בעייתי...
זה שיש שם מפעל של חברת הייטק לא אומר שיש שם הייטק.
הייטק זה מרכזי פיתוח, מקומות שבהם יושבים טובי המהנדסים.. כמו מת"מ בחיפה.
זה שיש קו יצור בעפולה לא הופך את עפולה לאיזור שמושך הייטק.
 
שתי תמונות אילוסטרציה מסוף השבוע האחרון:

רכבת העמק עולה על הפסים
[URL]http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast-q4_2014/Article-0d577c5d46f4a41004.htm?Partner=rss[/URL]

אבל לא הבנתי משהו, הם אומרים שם שהפרויקט יושלם ב-2017, ואני חשבתי שהוא
יושלם בסוף 2015 או תחילת 2016, מה קורה פה?
עוד משהו שרציתי לשתף, הרבה אנשים אומרים שהקו יהיה ריק, אולי זה נכון בהתחלה
אבל צריך להסתכל לעתיד כשתיבנה המסילה לטבריה ומסילת הגליל המערבי
ואז החלק שבין עפולה לחיפה יהיה עמוס.
שתי תמונות אילוסטרציה מסוף השבוע האחרון:



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה