רק להבהיר כמה דברים
למה אני חושב שעפולה תהיה מתחרה של חיפה.
כבר כיום עפולה מתפתחת בקצב מאוד מהיר וזה בלי שום קשר לחיפה,
עכשיו קצת קדימה, אחרי שיבנו את מסילת עירון, המסילה לטבריה והחיבור בין צומת גולני לעמיאד
לעפולה יהיו אותם חיבורים רכבתיים כמו חיפה, הכוונה היא לקווים דרומה לירושלים,באר-שבע
ותל אביב וגם חיבור ישיר עם רוב הערים בצפון.
אתם שואלים מה יש לאנשים בגליל המערבי לחפש בעפולה (עמק יזראעל), זה גם מה שהיה
אפשר להגיד על יקנעם, אבל ברגע שנהיה קל להגיע למקום כלשהו הוא הופך להיות מבוקש
ובמקרה של הקו הזה, מדובר בקו שמרכז כמות גדולה של אוכלוסייה, קרית אתא 120,000 בעתיד,
עפולה לפי דעתי תגיע ל-200,000 ויש עוד ערים ויישובים בדרך.
אני לא מבין למה לדעתכם יש הצדקה לאיזה 4 רכבות בשעה בין הגליל לחיפה אבל לא אחת בשעה
בין עפולה לגליל.
עכשיו לגבי הערים שבקצה (בית שאן, שלומי, אזור הגליל המערבי), תחשבו על המצב היום,
כדי להגיע מבית שאן לאזור שלומי,נהריה,בתח"צ צריך לשריין יום שלם, עם רשת מסילות זה ייקח
מקסימום שעה וחצי.
זה לא שתהיה כמות גדולה של נוסעים בין בין שאן לגליל המערבי, אבל זה יתרון של הרכבת
שהיא עוברת בהרבה ערים במהירות גדולה ובזמן קצר, ןכך מאפשרת חיבורים פריפיריאליים כאלה.
כשאני חושב על זה יכול להיות גם קו בין כרמיאל לעפולה, למרות העיקוף, או לפחות כרמיאל-חיפה
דרך קרית אתא.
כדי לראות את היתרונות של תחבורה מסילתית צריך רשת מסילות מלאה ולא המצב כיום שהוא קו אחד עם שלוחות.
רק להבהיר כמה דבריםרכבת העמק עולה על הפסים
[URL]http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast-q4_2014/Article-0d577c5d46f4a41004.htm?Partner=rss[/URL]
אבל לא הבנתי משהו, הם אומרים שם שהפרויקט יושלם ב-2017, ואני חשבתי שהוא
יושלם בסוף 2015 או תחילת 2016, מה קורה פה?
עוד משהו שרציתי לשתף, הרבה אנשים אומרים שהקו יהיה ריק, אולי זה נכון בהתחלה
אבל צריך להסתכל לעתיד כשתיבנה המסילה לטבריה ומסילת הגליל המערבי
ואז החלק שבין עפולה לחיפה יהיה עמוס.
למה אני חושב שעפולה תהיה מתחרה של חיפה.
כבר כיום עפולה מתפתחת בקצב מאוד מהיר וזה בלי שום קשר לחיפה,
עכשיו קצת קדימה, אחרי שיבנו את מסילת עירון, המסילה לטבריה והחיבור בין צומת גולני לעמיאד
לעפולה יהיו אותם חיבורים רכבתיים כמו חיפה, הכוונה היא לקווים דרומה לירושלים,באר-שבע
ותל אביב וגם חיבור ישיר עם רוב הערים בצפון.
אתם שואלים מה יש לאנשים בגליל המערבי לחפש בעפולה (עמק יזראעל), זה גם מה שהיה
אפשר להגיד על יקנעם, אבל ברגע שנהיה קל להגיע למקום כלשהו הוא הופך להיות מבוקש
ובמקרה של הקו הזה, מדובר בקו שמרכז כמות גדולה של אוכלוסייה, קרית אתא 120,000 בעתיד,
עפולה לפי דעתי תגיע ל-200,000 ויש עוד ערים ויישובים בדרך.
אני לא מבין למה לדעתכם יש הצדקה לאיזה 4 רכבות בשעה בין הגליל לחיפה אבל לא אחת בשעה
בין עפולה לגליל.
עכשיו לגבי הערים שבקצה (בית שאן, שלומי, אזור הגליל המערבי), תחשבו על המצב היום,
כדי להגיע מבית שאן לאזור שלומי,נהריה,בתח"צ צריך לשריין יום שלם, עם רשת מסילות זה ייקח
מקסימום שעה וחצי.
זה לא שתהיה כמות גדולה של נוסעים בין בין שאן לגליל המערבי, אבל זה יתרון של הרכבת
שהיא עוברת בהרבה ערים במהירות גדולה ובזמן קצר, ןכך מאפשרת חיבורים פריפיריאליים כאלה.
כשאני חושב על זה יכול להיות גם קו בין כרמיאל לעפולה, למרות העיקוף, או לפחות כרמיאל-חיפה
דרך קרית אתא.
כדי לראות את היתרונות של תחבורה מסילתית צריך רשת מסילות מלאה ולא המצב כיום שהוא קו אחד עם שלוחות.