כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

nitro11

New member
רק להבהיר כמה דברים

רכבת העמק עולה על הפסים
[URL]http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast-q4_2014/Article-0d577c5d46f4a41004.htm?Partner=rss[/URL]

אבל לא הבנתי משהו, הם אומרים שם שהפרויקט יושלם ב-2017, ואני חשבתי שהוא
יושלם בסוף 2015 או תחילת 2016, מה קורה פה?
עוד משהו שרציתי לשתף, הרבה אנשים אומרים שהקו יהיה ריק, אולי זה נכון בהתחלה
אבל צריך להסתכל לעתיד כשתיבנה המסילה לטבריה ומסילת הגליל המערבי
ואז החלק שבין עפולה לחיפה יהיה עמוס.
רק להבהיר כמה דברים
למה אני חושב שעפולה תהיה מתחרה של חיפה.
כבר כיום עפולה מתפתחת בקצב מאוד מהיר וזה בלי שום קשר לחיפה,
עכשיו קצת קדימה, אחרי שיבנו את מסילת עירון, המסילה לטבריה והחיבור בין צומת גולני לעמיאד
לעפולה יהיו אותם חיבורים רכבתיים כמו חיפה, הכוונה היא לקווים דרומה לירושלים,באר-שבע
ותל אביב וגם חיבור ישיר עם רוב הערים בצפון.
אתם שואלים מה יש לאנשים בגליל המערבי לחפש בעפולה (עמק יזראעל), זה גם מה שהיה
אפשר להגיד על יקנעם, אבל ברגע שנהיה קל להגיע למקום כלשהו הוא הופך להיות מבוקש
ובמקרה של הקו הזה, מדובר בקו שמרכז כמות גדולה של אוכלוסייה, קרית אתא 120,000 בעתיד,
עפולה לפי דעתי תגיע ל-200,000 ויש עוד ערים ויישובים בדרך.
אני לא מבין למה לדעתכם יש הצדקה לאיזה 4 רכבות בשעה בין הגליל לחיפה אבל לא אחת בשעה
בין עפולה לגליל.
עכשיו לגבי הערים שבקצה (בית שאן, שלומי, אזור הגליל המערבי), תחשבו על המצב היום,
כדי להגיע מבית שאן לאזור שלומי,נהריה,בתח"צ צריך לשריין יום שלם, עם רשת מסילות זה ייקח
מקסימום שעה וחצי.
זה לא שתהיה כמות גדולה של נוסעים בין בין שאן לגליל המערבי, אבל זה יתרון של הרכבת
שהיא עוברת בהרבה ערים במהירות גדולה ובזמן קצר, ןכך מאפשרת חיבורים פריפיריאליים כאלה.
כשאני חושב על זה יכול להיות גם קו בין כרמיאל לעפולה, למרות העיקוף, או לפחות כרמיאל-חיפה
דרך קרית אתא.
כדי לראות את היתרונות של תחבורה מסילתית צריך רשת מסילות מלאה ולא המצב כיום שהוא קו אחד עם שלוחות.
 

moses990

New member
למה אתה מכליל את קריית אתא?

רק להבהיר כמה דברים
למה אני חושב שעפולה תהיה מתחרה של חיפה.
כבר כיום עפולה מתפתחת בקצב מאוד מהיר וזה בלי שום קשר לחיפה,
עכשיו קצת קדימה, אחרי שיבנו את מסילת עירון, המסילה לטבריה והחיבור בין צומת גולני לעמיאד
לעפולה יהיו אותם חיבורים רכבתיים כמו חיפה, הכוונה היא לקווים דרומה לירושלים,באר-שבע
ותל אביב וגם חיבור ישיר עם רוב הערים בצפון.
אתם שואלים מה יש לאנשים בגליל המערבי לחפש בעפולה (עמק יזראעל), זה גם מה שהיה
אפשר להגיד על יקנעם, אבל ברגע שנהיה קל להגיע למקום כלשהו הוא הופך להיות מבוקש
ובמקרה של הקו הזה, מדובר בקו שמרכז כמות גדולה של אוכלוסייה, קרית אתא 120,000 בעתיד,
עפולה לפי דעתי תגיע ל-200,000 ויש עוד ערים ויישובים בדרך.
אני לא מבין למה לדעתכם יש הצדקה לאיזה 4 רכבות בשעה בין הגליל לחיפה אבל לא אחת בשעה
בין עפולה לגליל.
עכשיו לגבי הערים שבקצה (בית שאן, שלומי, אזור הגליל המערבי), תחשבו על המצב היום,
כדי להגיע מבית שאן לאזור שלומי,נהריה,בתח"צ צריך לשריין יום שלם, עם רשת מסילות זה ייקח
מקסימום שעה וחצי.
זה לא שתהיה כמות גדולה של נוסעים בין בין שאן לגליל המערבי, אבל זה יתרון של הרכבת
שהיא עוברת בהרבה ערים במהירות גדולה ובזמן קצר, ןכך מאפשרת חיבורים פריפיריאליים כאלה.
כשאני חושב על זה יכול להיות גם קו בין כרמיאל לעפולה, למרות העיקוף, או לפחות כרמיאל-חיפה
דרך קרית אתא.
כדי לראות את היתרונות של תחבורה מסילתית צריך רשת מסילות מלאה ולא המצב כיום שהוא קו אחד עם שלוחות.
למה אתה מכליל את קריית אתא?
קריית אתא סובלת מהזנחה תחבורתית בכל מה שקשור להיקף שלה...
על ציר סומך ועל ציר צומת זבולון (אחת אחרי חסידים) עוברים קווי אוטובוסים רבים.. מרחק של ק"מ בודד מהעיר עצמה.. ועדיין אף תושב לא יכול להגיע בתחבורה ציבורית לתחנות האלה.. הוא חייב לעשות סיבוב דרך חיפה או דרך קריית ביאליק כדי לתפוס את הקוים שעוברים שם.
&nbsp
אין מחשבה על שינוע אמיתי של נוסעים.. המחשבה היחידה של מתכנני תחבורה הציבורית זה להביא את כל הנוסעים לנקודה מרכזית ומשם שיתפזרו לאן שהם צריכים.. זה כמובן יוצר מצב מגוחך כמו זה שתיארתי.
&nbsp
וזה גורם לאנשים לבחור רכב על פני אוטובוס.
 

nitro11

New member
כי היא שם והיא עיר גדולה

למה אתה מכליל את קריית אתא?
קריית אתא סובלת מהזנחה תחבורתית בכל מה שקשור להיקף שלה...
על ציר סומך ועל ציר צומת זבולון (אחת אחרי חסידים) עוברים קווי אוטובוסים רבים.. מרחק של ק"מ בודד מהעיר עצמה.. ועדיין אף תושב לא יכול להגיע בתחבורה ציבורית לתחנות האלה.. הוא חייב לעשות סיבוב דרך חיפה או דרך קריית ביאליק כדי לתפוס את הקוים שעוברים שם.
&nbsp
אין מחשבה על שינוע אמיתי של נוסעים.. המחשבה היחידה של מתכנני תחבורה הציבורית זה להביא את כל הנוסעים לנקודה מרכזית ומשם שיתפזרו לאן שהם צריכים.. זה כמובן יוצר מצב מגוחך כמו זה שתיארתי.
&nbsp
וזה גורם לאנשים לבחור רכב על פני אוטובוס.
כי היא שם והיא עיר גדולה
אמורה להיות שם תחנה במסגרת מסילת הגליל המערבי
 

moses990

New member
אם תהייה תחנה בקרית אתא זה יהיה רק במסגרת הקו לנצרת

כי היא שם והיא עיר גדולה
אמורה להיות שם תחנה במסגרת מסילת הגליל המערבי
אם תהייה תחנה בקרית אתא זה יהיה רק במסגרת הקו לנצרת
ולמיטב הבנתי זו בכלל לא תהייה רכבת כבדה
 
יש "מחשבות" לעתיד הרחוק עד רחוק מאוד למסילה בין נשר לשלומי

אם תהייה תחנה בקרית אתא זה יהיה רק במסגרת הקו לנצרת
ולמיטב הבנתי זו בכלל לא תהייה רכבת כבדה
יש "מחשבות" לעתיד הרחוק עד רחוק מאוד למסילה בין נשר לשלומי
שתכלול תחנת רכבת (כבדה) בקרית אתא.
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/download/pictures/MT%20MAPA-MIS%20ZVULON_1.jpg[/URL]
ה"מחשבה" הזו היא ללא קשר לרכבת הכנראה קלה בין נצרת ללב המפרץ.
 

moses990

New member
אם תוכניות כתובות לא מומשו במשך עשרות שנים

יש "מחשבות" לעתיד הרחוק עד רחוק מאוד למסילה בין נשר לשלומי
שתכלול תחנת רכבת (כבדה) בקרית אתא.
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/download/pictures/MT%20MAPA-MIS%20ZVULON_1.jpg[/URL]
ה"מחשבה" הזו היא ללא קשר לרכבת הכנראה קלה בין נצרת ללב המפרץ.
אם תוכניות כתובות לא מומשו במשך עשרות שנים
כנראה שרעיונות לא ימומשו במשך מאות שנים.
 

אבישי ק

New member
עד היום לא הבנתי למה התכנון בקריית אתא כלכך גרוע

למה אתה מכליל את קריית אתא?
קריית אתא סובלת מהזנחה תחבורתית בכל מה שקשור להיקף שלה...
על ציר סומך ועל ציר צומת זבולון (אחת אחרי חסידים) עוברים קווי אוטובוסים רבים.. מרחק של ק"מ בודד מהעיר עצמה.. ועדיין אף תושב לא יכול להגיע בתחבורה ציבורית לתחנות האלה.. הוא חייב לעשות סיבוב דרך חיפה או דרך קריית ביאליק כדי לתפוס את הקוים שעוברים שם.
&nbsp
אין מחשבה על שינוע אמיתי של נוסעים.. המחשבה היחידה של מתכנני תחבורה הציבורית זה להביא את כל הנוסעים לנקודה מרכזית ומשם שיתפזרו לאן שהם צריכים.. זה כמובן יוצר מצב מגוחך כמו זה שתיארתי.
&nbsp
וזה גורם לאנשים לבחור רכב על פני אוטובוס.
עד היום לא הבנתי למה התכנון בקריית אתא כלכך גרוע
עד לפני 5 שנים כל הכניסות לקריית אתא היו נתיב אחד לכל כיוון
זה קצת מגוחך לעיר של 50 אלף
והתחבורה הציבורית שלא השתנתה הרבה הייתה ממש גרועה
אני לא מבין מי תכנן את זה אבל מה עבר למתכננים בראש?
 

olli3

New member
מנהל
לירושלים ולבאר שבע ימשיכו לנסוע באוטובוסים הישירים

רק להבהיר כמה דברים
למה אני חושב שעפולה תהיה מתחרה של חיפה.
כבר כיום עפולה מתפתחת בקצב מאוד מהיר וזה בלי שום קשר לחיפה,
עכשיו קצת קדימה, אחרי שיבנו את מסילת עירון, המסילה לטבריה והחיבור בין צומת גולני לעמיאד
לעפולה יהיו אותם חיבורים רכבתיים כמו חיפה, הכוונה היא לקווים דרומה לירושלים,באר-שבע
ותל אביב וגם חיבור ישיר עם רוב הערים בצפון.
אתם שואלים מה יש לאנשים בגליל המערבי לחפש בעפולה (עמק יזראעל), זה גם מה שהיה
אפשר להגיד על יקנעם, אבל ברגע שנהיה קל להגיע למקום כלשהו הוא הופך להיות מבוקש
ובמקרה של הקו הזה, מדובר בקו שמרכז כמות גדולה של אוכלוסייה, קרית אתא 120,000 בעתיד,
עפולה לפי דעתי תגיע ל-200,000 ויש עוד ערים ויישובים בדרך.
אני לא מבין למה לדעתכם יש הצדקה לאיזה 4 רכבות בשעה בין הגליל לחיפה אבל לא אחת בשעה
בין עפולה לגליל.
עכשיו לגבי הערים שבקצה (בית שאן, שלומי, אזור הגליל המערבי), תחשבו על המצב היום,
כדי להגיע מבית שאן לאזור שלומי,נהריה,בתח"צ צריך לשריין יום שלם, עם רשת מסילות זה ייקח
מקסימום שעה וחצי.
זה לא שתהיה כמות גדולה של נוסעים בין בין שאן לגליל המערבי, אבל זה יתרון של הרכבת
שהיא עוברת בהרבה ערים במהירות גדולה ובזמן קצר, ןכך מאפשרת חיבורים פריפיריאליים כאלה.
כשאני חושב על זה יכול להיות גם קו בין כרמיאל לעפולה, למרות העיקוף, או לפחות כרמיאל-חיפה
דרך קרית אתא.
כדי לראות את היתרונות של תחבורה מסילתית צריך רשת מסילות מלאה ולא המצב כיום שהוא קו אחד עם שלוחות.
לירושלים ולבאר שבע ימשיכו לנסוע באוטובוסים הישירים
שנוסעים דרך כביש 6.
 

Nir Ofir1

New member
בשעה טובה!

רכבת העמק עולה על הפסים
[URL]http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast-q4_2014/Article-0d577c5d46f4a41004.htm?Partner=rss[/URL]

אבל לא הבנתי משהו, הם אומרים שם שהפרויקט יושלם ב-2017, ואני חשבתי שהוא
יושלם בסוף 2015 או תחילת 2016, מה קורה פה?
עוד משהו שרציתי לשתף, הרבה אנשים אומרים שהקו יהיה ריק, אולי זה נכון בהתחלה
אבל צריך להסתכל לעתיד כשתיבנה המסילה לטבריה ומסילת הגליל המערבי
ואז החלק שבין עפולה לחיפה יהיה עמוס.
בשעה טובה!
 
מ-1.1.2015 קו 357 של מטרופולין עובר דירה-מפ"ת למודיעין עילית

כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
מ-1.1.2015 קו 357 של מטרופולין עובר דירה-מפ"ת למודיעין עילית
שינוי מסלול ותחנת המוצא בקו 357
החל מיום חמישי, 1.1.15, יחול שינוי במסלול וכן בתחנת המוצא בקו 357.
כיוון 1: הקו יצא ממסוף מודיעין עילית, ויסיים בבית הספר עטר, בדימונה.
כיוון 2: הקו יצא מבית ספר עטר בדימונה, ויסיים בבית הכנסת קרלין, במודיעין עילית.
[URL]http://www.metropoline.com/files/files/357.pdf[/URL]

כמו כן:
תוספת נסיעות בקו 669
החל מיום חמישי, 1.1.15, תתווספנה נסיעות חדשות בקו 669 בין מסוף רעננה לבאר שבע.
מכיוון רעננה:
תתווסף נסיעה בימים ראשון עד חמישי, בשעה 8:45.
מכיוון באר שבע:
תתווסף נסיעה בימים ראשון עד חמישי, בשעה 6:30.
 

olli3

New member
מנהל
מהלך משולב של 3 ציפורים בבאת אחת.

מ-1.1.2015 קו 357 של מטרופולין עובר דירה-מפ"ת למודיעין עילית
שינוי מסלול ותחנת המוצא בקו 357
החל מיום חמישי, 1.1.15, יחול שינוי במסלול וכן בתחנת המוצא בקו 357.
כיוון 1: הקו יצא ממסוף מודיעין עילית, ויסיים בבית הספר עטר, בדימונה.
כיוון 2: הקו יצא מבית ספר עטר בדימונה, ויסיים בבית הכנסת קרלין, במודיעין עילית.
[URL]http://www.metropoline.com/files/files/357.pdf[/URL]

כמו כן:
תוספת נסיעות בקו 669
החל מיום חמישי, 1.1.15, תתווספנה נסיעות חדשות בקו 669 בין מסוף רעננה לבאר שבע.
מכיוון רעננה:
תתווסף נסיעה בימים ראשון עד חמישי, בשעה 8:45.
מכיוון באר שבע:
תתווסף נסיעה בימים ראשון עד חמישי, בשעה 6:30.
מהלך משולב של 3 ציפורים בבאת אחת.
כבר זמן מה שאני עובד על קישור בין מודיעין לבאר שבע ולהיפך בימי שישי ומוצ"ש, קיימת בעייתיות קשה עם העניין שלקווים אין כלום בבאר שבע מלבד 258 ובאיזור יש לה כמה קווים כמו 360,370 ו372 שמקשרים את מודיעין עילית לאופקים, תפרח ונתיבות שאלו פועלים בימי שישי ומוצ"ש בלבד.
&nbsp
357 מזה שנה לא נתן עמד בצפי, 358 שופר ועוצר בשעריה ולכן מספק את הביקושים הדי מועטים על ידי המגזר החרדי לשם.
&nbsp
אז ציפור אחת הוא השלמת השירות היומיומי בין מודיעין לבאר שבע.
&nbsp
ציפור שניה, היא שדרוג השירות לבר אילן בקו 358 (טרם נאמרה המילה האחרונה) והציפור השלישית, שדרוג מבאר שבע לבר אילן בשעות הביקור ובין היתר למוקדים הנוספים שבאיזור על ידי 669. מתוכננים עוד תוספות שירות ל669 גם במוצ"ש, הפעם על חשבון קווים אחרים.
&nbsp
הציפור הרביעית והקצת פחות קשורה היא הפיכת 258 לקו שמבצע איסוף והורדה בתחנות מסמיה, צומת אחים וקסטינה ובכך יבצע קישור ישיר בין איזורים אלו לבאר שבע ולהיפך. המטרה היא בראש ובראשונה ליצור קו ישיר ומהיר, מטרה משנית היא לגרום לקו להיות מלא ביותר נוסעים דבר שיגרום לתגבורו ולהפעלת שירות נוסף בשעות נוספות אל מודיעין מכיוון שכיום העומס העיקרי נופל על 470 ומלטרון אנשים אוספים את החיילים והסטודנטים בעיקר. זאת מכיוון ש335 גם לא יכול לתת פתרון עקב המרחק בין התחנות (1.2 קילומטרים) ותוואי שלא מאפשר הליכה וחציית הכבישים בבטחה (זה דיי התאבדות שם ואני אחד שחוצה איפה שסבבה לי).
 

orenhz

Member
מה לגבי התחנה באלעד? גם שם לא היה ביקוש?

מהלך משולב של 3 ציפורים בבאת אחת.
כבר זמן מה שאני עובד על קישור בין מודיעין לבאר שבע ולהיפך בימי שישי ומוצ"ש, קיימת בעייתיות קשה עם העניין שלקווים אין כלום בבאר שבע מלבד 258 ובאיזור יש לה כמה קווים כמו 360,370 ו372 שמקשרים את מודיעין עילית לאופקים, תפרח ונתיבות שאלו פועלים בימי שישי ומוצ"ש בלבד.
&nbsp
357 מזה שנה לא נתן עמד בצפי, 358 שופר ועוצר בשעריה ולכן מספק את הביקושים הדי מועטים על ידי המגזר החרדי לשם.
&nbsp
אז ציפור אחת הוא השלמת השירות היומיומי בין מודיעין לבאר שבע.
&nbsp
ציפור שניה, היא שדרוג השירות לבר אילן בקו 358 (טרם נאמרה המילה האחרונה) והציפור השלישית, שדרוג מבאר שבע לבר אילן בשעות הביקור ובין היתר למוקדים הנוספים שבאיזור על ידי 669. מתוכננים עוד תוספות שירות ל669 גם במוצ"ש, הפעם על חשבון קווים אחרים.
&nbsp
הציפור הרביעית והקצת פחות קשורה היא הפיכת 258 לקו שמבצע איסוף והורדה בתחנות מסמיה, צומת אחים וקסטינה ובכך יבצע קישור ישיר בין איזורים אלו לבאר שבע ולהיפך. המטרה היא בראש ובראשונה ליצור קו ישיר ומהיר, מטרה משנית היא לגרום לקו להיות מלא ביותר נוסעים דבר שיגרום לתגבורו ולהפעלת שירות נוסף בשעות נוספות אל מודיעין מכיוון שכיום העומס העיקרי נופל על 470 ומלטרון אנשים אוספים את החיילים והסטודנטים בעיקר. זאת מכיוון ש335 גם לא יכול לתת פתרון עקב המרחק בין התחנות (1.2 קילומטרים) ותוואי שלא מאפשר הליכה וחציית הכבישים בבטחה (זה דיי התאבדות שם ואני אחד שחוצה איפה שסבבה לי).
מה לגבי התחנה באלעד? גם שם לא היה ביקוש?
 

olli3

New member
מנהל
הסתבר כמזערי ביותר, אחרת היו מעבירים את 358 שם.

מה לגבי התחנה באלעד? גם שם לא היה ביקוש?
הסתבר כמזערי ביותר, אחרת היו מעבירים את 358 שם.
358 כבר לא נוסע על כביש 4 אלא על כביש 6 ויש לו תחנה כעת בשעריה. אם היה ביקוש סביר לאלעד היו מכניסים אותו לאלעד. יכול להיות שבהמשך המתאמים של הקהילות יבקשו את זה, אין לדעת.
 

olli3

New member
מנהל
ועדכונים נוספים מהדרום שטרם פורסמו:

מ-1.1.2015 קו 357 של מטרופולין עובר דירה-מפ"ת למודיעין עילית
שינוי מסלול ותחנת המוצא בקו 357
החל מיום חמישי, 1.1.15, יחול שינוי במסלול וכן בתחנת המוצא בקו 357.
כיוון 1: הקו יצא ממסוף מודיעין עילית, ויסיים בבית הספר עטר, בדימונה.
כיוון 2: הקו יצא מבית ספר עטר בדימונה, ויסיים בבית הכנסת קרלין, במודיעין עילית.
[URL]http://www.metropoline.com/files/files/357.pdf[/URL]

כמו כן:
תוספת נסיעות בקו 669
החל מיום חמישי, 1.1.15, תתווספנה נסיעות חדשות בקו 669 בין מסוף רעננה לבאר שבע.
מכיוון רעננה:
תתווסף נסיעה בימים ראשון עד חמישי, בשעה 8:45.
מכיוון באר שבע:
תתווסף נסיעה בימים ראשון עד חמישי, בשעה 6:30.
ועדכונים נוספים מהדרום שטרם פורסמו:
1. קו 1 שדרות יחל לעצור בצומת גבים בשני כיווני הנסיעה על מנת ליצור תח"צ משלימה לבאים באמצעות קווים 364 ו379 בעיקר למקום ונדרשים להמתין לקווים שונים שמגיעים ממקומות שונים בדרום ונכנסים לשדרות בעוד קו 1 יוצא מתחנת הרכבת הסמוכה בזמנים קבועים וידועים.
&nbsp
2. כפי שרשמתי, החל מה1.1.15 (יש מצב שמשהו יתעכב וזה ידחה, אבל זה דיי סופי): לראשונה בישראל יהיה קישור בקו ישיר ממסמיה, צומת אחים וקסטינה לבאר שבע ולהיפך. הדבר יתבצע על ידי קו 258 של חברת קווים.
&nbsp
3. לו"ז קו 370 משתנה החל מה1.1.15 - עיקר השינוי הוא ביטול נסיעות "ריקות" או צמצום התדירות בשעות האלו ותגבור בשעות שימוש שבהן קיים עומס. כך לדוגמא, אם כיום התדירות בשעות הצהרים ואחה"צ מת"א לבאר שבע עומדת על פעם בחצי שעה, התדירות תגדל לכדי כל 20 דקות.
&nbsp
בהמשך, קווים 370 ו380 יותאמו לזמני הרכבות בכך שלא יחפפו לרכבות. זה יותר רלוונטי לקו 380. כמו כן ביציאה מבאר שבע לתל אביב, זמני האוטובוסים יופרדו זה מזה בחלק נכבד מהמקרים (כיום יש שעות רבות בהן גם 370 וגם 380 יוצאים יחדיו).
&nbsp
יש עוד דברים שטרם נסגרו, אבל הפתעות משמחות בדרך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה