כתבה של נדב אייל

jackie111

Well-known member
כתבה של נדב אייל

אז ככה הולכת השיטה:
אתם רוצים להגיע לעבודה. או לגן של הילדים. הייתם בשמחה לוקחים רכבת תחתית או קלה לשם. אבל אין. אתם קונים אוטו. האוטו הוא הכי יקר בעולם. יש עליו את המיסוי הכי גבוה כמעט בעולם. אבל המשכורת שלכם לא הכי גבוהה בעולם (את זה אתם כבר יודעים). הממשלה דופקת אגרת רישוי על הרכב של אלף ש"ח ויותר. בניו יורק העמוסה זה 60 ש"ח. למה היא עושה את זה? כי היא יודעת שאין לכם אופציות. היא קרטל.
"מחצית מהצמיחה של ישראל היא ממיסוי כלי רכב". זה ציטוט של שר התחבורה. מדהים. איך אנשים קונים רכב? בדרך כלל באשראי. ממי? מחברת הרכב או מהבנק או משניהם. זו הלוואה. הם שמחים לתת לכם אותה, הרי הריבית במשק נמוכה והכסף זול. כך גובה המדינה 40 מיליארד ש"ח (!) בשנה ממסים שקשורים לרכב, אבל זו בועה כל כך מתרחבת שזה לא יעבוד בלי עוד הלוואות לרוכשים המאושרים. אז בשנה הבאה יתרחב האשראי לרכישת רכב ל-13 מיליארד ש"ח. המדינה מאושרת. פקידי האוצר יכולים להראות הרבה גביית מסים וגם צמיחה (צמיחה מזויפת, צמיחה של חוב, אבל מה זה חשוב?). יבואני הרכב מאושרים. הם מייבאים קופסאות פח שערכן יורד ברגע שקונים אותן אבל מקבלים המון המון כסף בשוק יחסית סגור ונשלט. הבנקים מאושרים. הם מלווים הרבה וגובים על זה. הכל כנגד שיעבוד. לבנות רכבת תחתית? השתגעתם? הכלכלה שהם בנו תקרוס.
זו השיטה: הטייקונים והמובארקים רוכבים עם שחר ומביטים באינדיאנים עובדים במטע קני הסוכר. הם זורקים להם חרוזים. במקרה הזה כלי רכב. ורושמים בפנקס גדול שהאינדיאנים חייבים להם כסף. כמו אצל האינדיאנים, בעלי המושבה מוודאים שאף פעם החוב לא ייגמר. המאמר שלי בידיעות הבוקר.
 
למעלה