כתבה מעניינת שהתפרסמה בהארץ

22ק ו ס ם

New member
אני חושב שההייפ של רשתות חברתיות יגווע בסוף

אני ממש לא מוצא בזה עניין וזה די ביזבוז זמן לטעמי. זה משמש בעיקר סטודנטים ותלמידי תיכון שיש להם המון זמן פנוי. הרשתות מייצרות דרכים לבזבז את הזמן. היה עדיף שבמקום לשהות שם שעות שהסטודנטים יכינו גם שיעורים לפעמים.
 
נדמה לי שאתה מדבר על ההייפ האופנתי

של פייסבוק, מייספייס ושות'. סביר להניח שזה יגווע מהר יחסית, ברגע שתלמידי הקולג' ימצאו מקור עניין אחר. אבל רשתות חברתיות הן הרבה מעבר לטרנד, והן נושאות עמן ערך מוסף רב יותר - מתיוג קולקטיבי, recommendation systems ועד לשינוי דפוסי עבודה ארגוניים. אני מאמינה שאחרי שההייפ יגווע ויפסיקו להשליך כבשים זה על זה, יוטמעו עקרונות של רשתות חברתיות בהרבה מאד מקומות ומערכות, בלי שנשים לב לנוכחותן שם. הן פשוט ישנו אופני עבודה וקשרים בין אישיים בסיטואציות שונות, מבלי משים.
 

Unicorn98

New member
אני מניח שאת מתייחסת לרשתות חברתיות כמתודה

סוציולוגית לניתוח התנהגות פרטים בחברה. זה אינו ברור למי שאינו מן התחום. כבר בעבר קבלתי כאן על היעדר טרמינולוגיה ראויה בעברית להפריד בין המונחים הרלוונטיים
.
 
לא, לא רק

רשתות חברתיות כאמצעי טכנולוגי (אני מדברת על ה-Infrastructure לא על המתודה) שייושם בתרחישים ובסביבות שונות. אם תסתכל על אינטראנט ארגוני, למשל, והשינוי שהוא עבר מבסיס נתונים ורשת דואר אלקטרוני מקומית, לסוג של רשת חברתית שמאפשרת הקמת מסגרות פנים ארגוניות אינטימיות יותר, זו דוגמא לא רעה. ותיכף תבוא מיס סקוטלנד, שבקיאה ממני, ותסביר את זה בצורה הרבה יותר מדויקת.
 

22ק ו ס ם

New member
אולי, השאלה היא איך מגדירים את זה

גם הפורום פה הוא סוג של רשת חברתית. אני רק לא מבין את האובססיה לרתום כל אפליקציה חדשה לעשיית כסף. המחשבה היא איך זה יתרום לרווחים של האירגון, לייעול שלו וכו'. מה עם סתם הנאה שאין בה שום רווח חומרי אבל יש בה סיפוק אישי? אותי דווקא מעניינים יותר ההיבטים הפסיכולוגיים של העניין. איך זה תורם לפרט ולא לחברה או לקבוצה.
 
אני איתך

אותי העניין שאנשים מוצאים בזה מעניין בהרבה מהאפשרות לעשות מזה את המליונים. אולי בגלל זה אני באקדמיה ולא במקומות רווחיים יותר. המנגנונים החברתיים שמביאים להשתתפות המאסיבית ברשתות חברתיות, השיתוף הקיצוני שבא לידי ביטוי בבלוגים (בלא תמורה במטבע עובר לסוחר, ברוב המקרים) וקהילות מקוונות הם בסיס המחקר שלי. את הכסף יעשו אחרים...
 
למעלה