כתבה מוואלה

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
כבוד הרב פיינשטיין קורא לחילול שבת

מייקל, רבים מאתנו רואים גם
את חצי הכוס המלאה. אם הייתי רואה רק את השלילי - לא הייתי קורא לעצמי חובב רכבות! עצם העובדה שבכל הזדמנות שיש לי אפרות בחירה - הרכבת אצלי בעדיפות עליונה. יחד עם זאת יש גם ביקורת והיא, לרוב, מוצדקת. ואני מזכיר לכולם לצפות בערוץ הראשון מחר בבוקר בתכנית גלובוס ובש"ח ביום ראשון בחצות ורבע. בדיוק על זה דיברנו שם.
כבוד הרב פיינשטיין קורא לחילול שבת
אחלה דוד. אתה בכיוון הנכון !
רק חסר לך שתפשל בגלובס. שים לב אני אעקוב אחריך... אם הגעת עד כאן אז רק רציתי להוסיף שלא היתה יכולה להתקיים בחירה טובה מזו לתוכנית מאשר אותך ואת חן.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
יורם, בענין המקלדת

מייקל, לכן בבריטניה המנהג די נדיר
בדיוק מהסיבה שהסברת בבריטניה coupling/decoupling בתחנה ורכבת בשרות - די נדיר. Three Bridges בדרך ל Brighton זה המקרה שאנ זוכר... and fuck tapuz on line keyboard for being so good
יורם, בענין המקלדת
יש עוד אתרי מקלדת רבים. יש גם את המקלדת המובנית של חלונות. וזה גם לא בעיה לארגן משלוח מהארץ של מקלדת עברית או מדבקות.
 

mucool2

New member
אם כבר לחבר, אז בנען

הועלו עוד הצעות?
הדבר היחיד שעולה לי לראש ויכול באמת לפתור את הבעייה לכמה שנים זה להתחיל לנצל את יכולת החיבור/ניתוק של ה-IC3 הרכבת ממלחה למשל תגיע ללוד, תצטרף לחברתה הבאר-שבעית ויסעו יחד כרכבת אחת לעיר הגדולה. אבל הבעייה היא שאפשר לחבר עד 5 מערכים, וכבר היום הרכבות מבאר שבע זה לפחות 4 מערכים בבוקר, אז אין הרבה מה לחבר, ובכלל רכבת ישראל כרגע באופנה של להצטייד בכמות אדירה של DD. מה גם בשביל להפעיל שירות אמין עם חיבור וניתוק מערכים צריך עמידה בזמנים הרבה הרבה הרבה יותר קפדנית מזו שיש היום.
אם כבר לחבר, אז בנען
 

846

Active member
יש פה טעות בסיסית בהתייחסות

זאת הצעה שהועלתה
ע"י אחת מחברות היעוץ של ר"י ע"מ לפתור את בעית הקיבולת של מסילות איילון, ומתוך מחשבה שמספר הנוסעים שיפגעו מכך יהיה מועט בהשוואה לנוסעי קווים אחרים גדושי נוסעים. הצעה זאת הינה לדעתי ואף לדעת מומחי תחבורה ברירת מחדל, שהרי כולם יודעים שמסילה רביעית באיילון לא תיסלל בחומש הזה ולא בזה שאחריו. האפשרות שנותרה למתכננים : לדלל בצורה משמעותית את תדירות הקו המלחתי או להסיטו מזרחה. החישובים של תוספת זמן נסיעה עמדו לפני הגורם המיעץ ונלקחו בחשבון.
יש פה טעות בסיסית בהתייחסות
לנוסע! כפי שאני טוען תמיד: תח"צ לסוגיו הוא שרות שהמדינה נותנת לאזרחיה. יש כאן הנחת עבודה מוטעיית! "יפגעו מעט נוסעים לעומת נוסעים אחרים.... " גם הנוסע הבודד הוא אזרח המדינה ומגיע לו שרות כמו לכולם גם אם השרות מפסיד! הכתוב לעיל מתייחס גם לקוי אוטובוסים כמובן.
 
846 מילים כדורבנות,

יש פה טעות בסיסית בהתייחסות
לנוסע! כפי שאני טוען תמיד: תח"צ לסוגיו הוא שרות שהמדינה נותנת לאזרחיה. יש כאן הנחת עבודה מוטעיית! "יפגעו מעט נוסעים לעומת נוסעים אחרים.... " גם הנוסע הבודד הוא אזרח המדינה ומגיע לו שרות כמו לכולם גם אם השרות מפסיד! הכתוב לעיל מתייחס גם לקוי אוטובוסים כמובן.
846 מילים כדורבנות,
מהי אם כן, הצעתך לפתרון הסוגיה?
 

mucool2

New member
אבל במציאות אי אפשר לרצות את כולם

יש פה טעות בסיסית בהתייחסות
לנוסע! כפי שאני טוען תמיד: תח"צ לסוגיו הוא שרות שהמדינה נותנת לאזרחיה. יש כאן הנחת עבודה מוטעיית! "יפגעו מעט נוסעים לעומת נוסעים אחרים.... " גם הנוסע הבודד הוא אזרח המדינה ומגיע לו שרות כמו לכולם גם אם השרות מפסיד! הכתוב לעיל מתייחס גם לקוי אוטובוסים כמובן.
אבל במציאות אי אפשר לרצות את כולם
באותה מידה, ולפעמים צריך לבחור בין רע לרע מאוד. ההודעה שלך אומרת בעצם צריך להיות קו אוטובוס/רכבת מכל נקודה לכל נקודה אפשרית, כי אחרת מישהו עלול להיות מקופח חו"ח. מה שאתה אומר אולי יפה בתור סיסמה, אבל זו לא תוכנית עבודה מעשית.
 
../images/Emo45.gif

אבל במציאות אי אפשר לרצות את כולם
באותה מידה, ולפעמים צריך לבחור בין רע לרע מאוד. ההודעה שלך אומרת בעצם צריך להיות קו אוטובוס/רכבת מכל נקודה לכל נקודה אפשרית, כי אחרת מישהו עלול להיות מקופח חו"ח. מה שאתה אומר אולי יפה בתור סיסמה, אבל זו לא תוכנית עבודה מעשית.
 

846

Active member
ולכן נחזור לנקודה

אבל במציאות אי אפשר לרצות את כולם
באותה מידה, ולפעמים צריך לבחור בין רע לרע מאוד. ההודעה שלך אומרת בעצם צריך להיות קו אוטובוס/רכבת מכל נקודה לכל נקודה אפשרית, כי אחרת מישהו עלול להיות מקופח חו"ח. מה שאתה אומר אולי יפה בתור סיסמה, אבל זו לא תוכנית עבודה מעשית.
ולכן נחזור לנקודה
שלא תמיד אתם אוהבים: חברות התח"ץ מקבלות סובסידיה כדי לקיים שרות בקווים מפסידים. הרכבת היא מונופול ממשלתי שמקבל תקציבי ענק כדי לתת שרות לאזרח. אז יהיה קו שמפסיד, העיקר שהאזרח יקבל שרות
 

אורי404

New member
חברות ממשלתיות או גופים ממשלתיים

ולכן נחזור לנקודה
שלא תמיד אתם אוהבים: חברות התח"ץ מקבלות סובסידיה כדי לקיים שרות בקווים מפסידים. הרכבת היא מונופול ממשלתי שמקבל תקציבי ענק כדי לתת שרות לאזרח. אז יהיה קו שמפסיד, העיקר שהאזרח יקבל שרות
חברות ממשלתיות או גופים ממשלתיים
אני מסכים לגמרי בכך שהעיקר שהאזרח יקבל את השירות המיוחל ולא רק בתחבורה, אלא גם בשאר התחומים, כמו: רווחה, בריאות, חינוך וכו'. עם זאת, מתבקש שיהיה פיקוח על מה שנעשה. זה לא סוד שרכבת ישראל לא טהורה לגמרי וזה בלשון המעטה גם של שחיתויות וגם של תכנונים לא מוצלחים. אני והאמינו לי שאני בעד סבסוד, חושב שהיה צריך לשפר את עניין שירות המשא של הרכבות. שירות המשא הוא שירות מסחרי ואילו היה תכנון טוב יותר, היה מן סבסוד צולב עבור שירות הנוסעים. בנוגע לאוטובוסים: גם בנקודה הזו אני בעד סובסידיה לחברות האוטובוסים עבור רכישת אוטובוסים חדשים ועבור קווים מפסידים או הפעלת קווי אוטובוסים לשעות לילה מאוחרות יותר. אך גם בנקודה הזו מתבקש שהכל יתנהל באופן יעיל. אם זה נעשה: לא יהי.
 

mucool2

New member
אין קשר

ולכן נחזור לנקודה
שלא תמיד אתם אוהבים: חברות התח"ץ מקבלות סובסידיה כדי לקיים שרות בקווים מפסידים. הרכבת היא מונופול ממשלתי שמקבל תקציבי ענק כדי לתת שרות לאזרח. אז יהיה קו שמפסיד, העיקר שהאזרח יקבל שרות
אין קשר
גם עם "תקציבי הענק" (שבסה"כ מכסים הזנחה מתמשכת של עשרות שנים) הרכבת מוגבלת במה שהיא יכולה להציע. ברור שצריך לתת את השירות הטוב ביותר במגבלות הקיימות, אבל אפילו אז אי אפשר לרצות את כולם.
 

urilei

New member
זה ממש לא קשור

ולכן נחזור לנקודה
שלא תמיד אתם אוהבים: חברות התח"ץ מקבלות סובסידיה כדי לקיים שרות בקווים מפסידים. הרכבת היא מונופול ממשלתי שמקבל תקציבי ענק כדי לתת שרות לאזרח. אז יהיה קו שמפסיד, העיקר שהאזרח יקבל שרות
זה ממש לא קשור
אולי דברי הובנו לא טוב לא אמרתי שהפסקת השירות לירושלים תהיה בגלל חוסר כדאיות כלכלית אלא בשל העובדה שבמקום ה-100-200 נוסעים שיש ברכבת מירושלים-בית-שמש לתל אביב אפשר להכניס רכבת עם 700 נוסעים. חוסר כדאיות תפעולית בקיצור.
 

urilei

New member
לא יקרה...

ישנה הצעה שהקו הנוכחי ממלחה לת"א
יעבור בעתיד בקטע שבין לוד לת"א בקו המזרחי לוד, רינתיה,ראש העין דרום ות"א מרכז. הרכבות מת"א ("פורשות") תסענה דרך האילון ללוד והלאה לרמלה, בית שמש ומלחה.
לא יקרה...
אל תשכח שהרכבת הזו משמשת גם (יותר נכון, בעיקר) כקו בית-שמש - תל-אביב ההצעה הזו פשוט עקומה גם המסילה המזרחית (ההיא שאמורה לקום סמוך לכביש 6) - לא הולכת לפתור שום דבר בקרוב הבעייה העיקרית כיום היא חוסר קיבולת באיילון. כיום הדרישה לנסיעות חוצות תל אביב אינה גדולה מספיק כדי להצדיק השקעה בקו כזה על חשבון כספים שאפשר מן הסתם להקצות לאיילון. מי כבר נוסע מחיפה לבאר שבע? בעיקר חיילים. לא כל כך מעט אבל גם לא מצדיק את הסכומים לדעתי. יוממים על הקו הזה אני ממש מתקשה להאמין שקיימים. אולי ממש בודדים.
 

urilei

New member
אם כבר

לא יקרה...
אל תשכח שהרכבת הזו משמשת גם (יותר נכון, בעיקר) כקו בית-שמש - תל-אביב ההצעה הזו פשוט עקומה גם המסילה המזרחית (ההיא שאמורה לקום סמוך לכביש 6) - לא הולכת לפתור שום דבר בקרוב הבעייה העיקרית כיום היא חוסר קיבולת באיילון. כיום הדרישה לנסיעות חוצות תל אביב אינה גדולה מספיק כדי להצדיק השקעה בקו כזה על חשבון כספים שאפשר מן הסתם להקצות לאיילון. מי כבר נוסע מחיפה לבאר שבע? בעיקר חיילים. לא כל כך מעט אבל גם לא מצדיק את הסכומים לדעתי. יוממים על הקו הזה אני ממש מתקשה להאמין שקיימים. אולי ממש בודדים.
אם כבר
ההצעה הזו לא תהיה שונה בהרבה מאשר להצהיר פשוט שאין כדאיות להפעיל כרגע את קו מלחה ולהפסיק בו את השירות לכמה שנים. הרי אף אחד לא הולך לנסוע לתל אביב דרך ראש העין... זה מגוכח.
 
אורי איש במדינה לא יצהיר שאין

אם כבר
ההצעה הזו לא תהיה שונה בהרבה מאשר להצהיר פשוט שאין כדאיות להפעיל כרגע את קו מלחה ולהפסיק בו את השירות לכמה שנים. הרי אף אחד לא הולך לנסוע לתל אביב דרך ראש העין... זה מגוכח.
אורי איש במדינה לא יצהיר שאין
כדאיות להפעיל את הקו המלחתי ולו בשל סיבות פוליטיות, הגם שהקו משרת לא רע את תושבי בית שמש בדרכם לשפלה ו/או ירושלים. על כן יש להמשיך ו"לשבור" את הראש כיצד בכל זאת לקיים את השרות במלואו ובמינימום פגיעה באיכות השרות, וזאת מתוך מחשבה שמסילה רביעית באיילון ל א תיסלל בשנים הבאות.
 

אורי404

New member
אורי, למה כוונתך?

לא יקרה...
אל תשכח שהרכבת הזו משמשת גם (יותר נכון, בעיקר) כקו בית-שמש - תל-אביב ההצעה הזו פשוט עקומה גם המסילה המזרחית (ההיא שאמורה לקום סמוך לכביש 6) - לא הולכת לפתור שום דבר בקרוב הבעייה העיקרית כיום היא חוסר קיבולת באיילון. כיום הדרישה לנסיעות חוצות תל אביב אינה גדולה מספיק כדי להצדיק השקעה בקו כזה על חשבון כספים שאפשר מן הסתם להקצות לאיילון. מי כבר נוסע מחיפה לבאר שבע? בעיקר חיילים. לא כל כך מעט אבל גם לא מצדיק את הסכומים לדעתי. יוממים על הקו הזה אני ממש מתקשה להאמין שקיימים. אולי ממש בודדים.
אורי, למה כוונתך?
למה הכוונה ל"מסילה שאמורה לקום סמוך לכביש 6"? האם אתה מתכון להמשך המסילה המזרחית לכיוון חדרה? דוקא כן מתבקשת מסילת אורך נוספת. למשל, רכבות משא מחיפה לאשדוד או לנגב ייסעו דרך המסילה הזו, כפי שהן נוסעות כיום בקטע הקצר יחסית מתל אביב תל ברוך ללוד דרך מסילת פתח תקווה ומסילת ראש העין-לוד. הכי טוב היה לו היו חושבים חכם יותר והיו בכלל סוללים מסילה מקביל לכביש 4. מסילה. מסילה זו הייתה מוצלחת לשימוש רכבות נוסעים, אך מה לעשות שלא חשבו כך.
 
אותי אתה לא צריך לשכנע...

העניין הוא
שהפרוייקט הזה הרבה הרבה יותר קריטי מכל פרוייקט אחר שמבוצע היום (כולל A1), ולצערי הוא נמצא איפשהו בתחתית התודעה כרגע... יש איזו גישה כזו ש"באיילון כבר יש מסילות", "כבר נדחוף לשם עוד רכבת". זה ממש ככה. בונים היום המון קווים שלא יהיה בכלל לאן להכניס את הרכבות שלהם (ועוד לא דיברתי בכלל על הצורך הדחוף בתגבור של כמעט כל הקווים הקיימים)
אותי אתה לא צריך לשכנע...
אבל שמע זה הכל מנטליות, אנחנו לקראת סיום תוכנית החומש ומחצית מהפרוייקטים (ויש לומר המורכבים)לא יושלמו בוודאות, והכל נובע מהחפיפניקיות הישראלית, אי עמידה בזמנים, זילזול בכספי ציבור, והרשימה עוד ארוכה, אני הייתי רוצה שיהיו 8 מסילות באיילון 4 למטה עם המנהרה שיכרו ,ו4 למעלה עם גשרים אבל כנראה שיותר חשוב לפוליטיקאים להשתמש בכסף למטרות אחרות, כל מיני ג'ובים מיותרים, והכי חשוב לפוליטיקאי, או עובד הציבור זה שחס ושלום, אף אחד ממכריו משפחתו וכו" ישאר בלי עבודה באיזה משרה פיקטיבית, כמו ספרן, או יועץ לעינייני שקשוקה, או אחראי טקסים יש בדיחה כזאת בצבא על מש"ק אירועים שבא פעם בחודש לבסיס, אז תדע שיש גם דבר כזה באזרחות רק שכאן מקבלים משכורת של 50 אלף בחודש עם אש"ל רכב צמוד ועוד אלפי הטבות והכל על חשבון העם המסכן הזה, שהוא אחד העמים הפראירים בעולם, למרות שכולם חושבים שהישראלי הוא גבר ולא פראייר, אז אנחנו הפראיירים הכי גדולים לפחות אלה שלא מארגנים את הטקסים אלה הקומבינטורים או שפשוט נולדו למשפחה הנכונה ...
 

mucool2

New member
וואי, איזה סלט עשית כאן!

אותי אתה לא צריך לשכנע...
אבל שמע זה הכל מנטליות, אנחנו לקראת סיום תוכנית החומש ומחצית מהפרוייקטים (ויש לומר המורכבים)לא יושלמו בוודאות, והכל נובע מהחפיפניקיות הישראלית, אי עמידה בזמנים, זילזול בכספי ציבור, והרשימה עוד ארוכה, אני הייתי רוצה שיהיו 8 מסילות באיילון 4 למטה עם המנהרה שיכרו ,ו4 למעלה עם גשרים אבל כנראה שיותר חשוב לפוליטיקאים להשתמש בכסף למטרות אחרות, כל מיני ג'ובים מיותרים, והכי חשוב לפוליטיקאי, או עובד הציבור זה שחס ושלום, אף אחד ממכריו משפחתו וכו" ישאר בלי עבודה באיזה משרה פיקטיבית, כמו ספרן, או יועץ לעינייני שקשוקה, או אחראי טקסים יש בדיחה כזאת בצבא על מש"ק אירועים שבא פעם בחודש לבסיס, אז תדע שיש גם דבר כזה באזרחות רק שכאן מקבלים משכורת של 50 אלף בחודש עם אש"ל רכב צמוד ועוד אלפי הטבות והכל על חשבון העם המסכן הזה, שהוא אחד העמים הפראירים בעולם, למרות שכולם חושבים שהישראלי הוא גבר ולא פראייר, אז אנחנו הפראיירים הכי גדולים לפחות אלה שלא מארגנים את הטקסים אלה הקומבינטורים או שפשוט נולדו למשפחה הנכונה ...
וואי, איזה סלט עשית כאן!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה