מספר פרטים מעניינים מהדוחות:
לאחרונה אושרה הכפלת המסילה בין רחובות לפלשת (בנוסף לאישור המסילה בין משה דיין לראשונים).
(עמוד א-35)
בתחילת השנה משרד התחבורה העביר את פרויקט המסילות החמישית והשישית באיילון לאחריות נתיבי ישראל.
(עמוד א-36)
צפי לפתיחת תחנת מזכרת בתיה - רבעון שני השנה (תלוי בעבודות חברת החשמל).
(עמודים א-40 - א-41)
רוב ההפרדות המפלסיות החסרות במסילות החוף צפויות לקום עד 2021. הקמת ההפרדות המפלסיות בדור (14) ובחוף השרון (30א) צפויות להסתיים עד 2023.
(עמודים א-41 - א-42)
זה קצת מוזר לי כי לאחרונה הרכבת פירסמה מכרז להקמת ההפרדה המפלסית בדור.
https://www.rail.co.il/tenders/pages/2019/21748.aspx
סיום החישמול עד הרצליה צפוי במרץ 2020.
(עמוד א-46 שכולל טבלה המפרטת את צפי החישמול)
לדעתי יש בטבלה אופטימיות יתירה לגבי מה שצפוי להסתיים עד דצמבר 2020.
מתחת לטבלה יש התייחסות לקו עכו-כרמיאל כקו חדש ולא כל כך ברור לי האם באמת הכוונה להקמת חיבור בין תחנות כרמיאל ועכו.
משהו שלא יאהבו בפורום:
"
שיקוע מסילות רכבת באזור פארק הכט בואך העיר חיפה, ושיקום נופי לאורך חופי חיפה מתחנת חוף הכרמל עד מתחם חיפה מזרח, בכפוף להנחיות המפורטות בתת"ל 18 ולהסכמות שהושגו מול עיריית חיפה במסגרת תכנית החשמול או במסגרת תכנית אחרת אשר תגובש על ידי הצדדים.
"
(עמוד א-46)
כלומר: השיקוע עשוי להיכלל בחלק מתוכנית החשמול.
ציטוט נוסף מעמוד א-47:
"
כמפורט לעיל, תכנית החשמול כוללת ארבעה מרכיבים מרכזיים: הקמת תשתיות החשמול, רכש קרונות וקטרים, הסבת קרונות קיימים ומוכנות ארגונית. לצד ארבעת מרכיבים מרכזיים אלו, קיימים שני מרכיבים נלווים: שיקוע המסילות ושיקום נופי באזור החוף בחיפה, לפרטים ראו סעיף 8.4.6 (ה) לעיל.
"
"בשורות" לתקופת החישמול (עמודים א-47 - א-48):
"
סגירת מסילות לתנועת רכבות סדירה ורציפה עקב התקנת מערכת החשמול תתאפשר עד כמה שניתן בשעות הלילה ובסופי שבוע. יצוין, כי לסגירת מסילות לתנועת רכבות במסגרת פרויקט החשמול השלכות על השירות הרכבתי
בהתאם ללוח הזמנים שבתוקף ובהתאם למסילות המחושמלות. ההשלכות על השירות הרכבתי במסגרת שלבי ההקמה השונים של פרויקט החשמול בהתייחס למקטעים הרלוונטיים תבואנה לידי ביטוי בעיקר בנושאים
הבאים:
צמצום תדירות רכבות בקווי השירות/ צמצום כמות הרכבות היומית.
הארכת משך זמן הנסיעה בקווי השירות.
קיצור קווי השירות.
ביטול עצירות בתחנות.
צמצום שעות הפעילות.
ביטול קווי שירות.
ההשלכות לעיל הינן ברמה העקרונית והכללית. בנוסף טרם הסתיימה בחינת כלל ההשלכות על השירות הרכבתי והכנסות החברה בעקבות יישום פרויקט החשמול, המצוי כאמור בשלב התכנון ותחילת ביצוע הקו הראשון.
"
ברבעון השני של 2019 משוא"ה צפויה לעבור ללוד.
(עמוד א-50)