כתבה מגלובס על המצב העגום של פרוייקט החישמול

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
כתבה מגלובס על המצב העגום של פרוייקט החישמול

כתבה מגלובס על המצב העגום של פרוייקט החישמול
קישור:

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001279692

אגב, האבחנה ש״החלק הקשה כבר מאחורינו״ (זאת אומרת חישמול האיילון) אינה נכונה. למעט עבודות בהגנה, העבודות על תוואי האיילון עד סבידור יתחילו רק בקרוב לאחר שלא מזמן ניתן האישור של הות״ל עבורן.
 
כתבה משלימה ב ynet

כתבה מגלובס על המצב העגום של פרוייקט החישמול
קישור:

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001279692

אגב, האבחנה ש״החלק הקשה כבר מאחורינו״ (זאת אומרת חישמול האיילון) אינה נכונה. למעט עבודות בהגנה, העבודות על תוואי האיילון עד סבידור יתחילו רק בקרוב לאחר שלא מזמן ניתן האישור של הות״ל עבורן.
כתבה משלימה ב ynet
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5485211,00.html

על פי כתבה זו:
ביולי השנה החישמול יגיע לתחנת ההגנה
בנובמבר השנה החישמול יגיע לסבידור
בסוף השנה יפתר המחסור ברכבות. (קרונות וקטרים?)
בסוף השנה תחנת רעננה תחובר למסילת איילון מה שיקצר את זמן הנסיעה לתל אביב ב 20 דקות
ב 2023 תושלם מערכת האיתות ואז אפשר יהיה להוסיף עוד 3 רכבות באיילון.
ב 2026 תושלם המסילה הרביעית
 

Ccyclist

Well-known member
מה שהכי קריטי כיום הוא מציאת 3 קרונות ניהוג תואמי DD.

כתבה משלימה ב ynet
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5485211,00.html

על פי כתבה זו:
ביולי השנה החישמול יגיע לתחנת ההגנה
בנובמבר השנה החישמול יגיע לסבידור
בסוף השנה יפתר המחסור ברכבות. (קרונות וקטרים?)
בסוף השנה תחנת רעננה תחובר למסילת איילון מה שיקצר את זמן הנסיעה לתל אביב ב 20 דקות
ב 2023 תושלם מערכת האיתות ואז אפשר יהיה להוסיף עוד 3 רכבות באיילון.
ב 2026 תושלם המסילה הרביעית
מה שהכי קריטי כיום הוא מציאת 3 קרונות ניהוג תואמי DD.
עד כמה שברור שכירושלמי לשעבר אני משוחד ביותר לטובת הקו החדש לירושלים, עדיין מזעזע אותי שכדי לפתוח אותו יצרו מחסור חמור בקרונות ניהוג.
&nbsp
אם יש ברחבי הרשת של DB שלושה קרונות ניהוג רזרווים שמתאימים אז צריך לשכור אותם מיידית עד להגעת כל ההזמנות החדשות שבכתבות.
&nbsp
להזכירכם: ראיתי IC3 בתחנת האוניברסיטה, דבר שלהבנתי הוא צעד של יאוש לנסות לקיים קו כלשהו שאין עבורו ציוד מודרני.

 
לא צעד של ייאוש בכלל

מה שהכי קריטי כיום הוא מציאת 3 קרונות ניהוג תואמי DD.
עד כמה שברור שכירושלמי לשעבר אני משוחד ביותר לטובת הקו החדש לירושלים, עדיין מזעזע אותי שכדי לפתוח אותו יצרו מחסור חמור בקרונות ניהוג.
&nbsp
אם יש ברחבי הרשת של DB שלושה קרונות ניהוג רזרווים שמתאימים אז צריך לשכור אותם מיידית עד להגעת כל ההזמנות החדשות שבכתבות.
&nbsp
להזכירכם: ראיתי IC3 בתחנת האוניברסיטה, דבר שלהבנתי הוא צעד של יאוש לנסות לקיים קו כלשהו שאין עבורו ציוד מודרני.
לא צעד של ייאוש בכלל
IC3 משמש לעיתים קרובות בקו נתניה-בית שמש, גם לפני שלקחו ציוד מקווים ותיקים לטובת הקו המהיר לירושלים.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ויש גם חלופת קו של פעם ביום אשר מגיע אל/מירושלים מלחה בזמנים

לא צעד של ייאוש בכלל
IC3 משמש לעיתים קרובות בקו נתניה-בית שמש, גם לפני שלקחו ציוד מקווים ותיקים לטובת הקו המהיר לירושלים.
ויש גם חלופת קו של פעם ביום אשר מגיע אל/מירושלים מלחה בזמנים
שונים, איפה בוס, קו ר"י-10
 

Ccyclist

Well-known member
כשיצרתי את הדיאגרמה ראיתי שיש רכבות נדירות מירושלים לחוף.

ויש גם חלופת קו של פעם ביום אשר מגיע אל/מירושלים מלחה בזמנים
שונים, איפה בוס, קו ר"י-10
כשיצרתי את הדיאגרמה ראיתי שיש רכבות נדירות מירושלים לחוף.
אבל מרבית הרכבות עוצרות "בגבול הרכבתי". כמו כן ראיתי (או ראיתי תמונות של) רכבות DD "חופיות" שיעדן בית שמש שם מחליפים ל IC3 של "ממלכת ירושלים".
&nbsp
מהבחינה הזו מעבר הגבול בנתב"ג בקו החדש הוא פשוט המשך של הקיים, גבול בין מדינת מישור החוף ו"בירתה הבלתי מחולקת לנצח נצחים" או כל ההתקפות של תושבי החוף על קו לעיר של כמעט מיליון תושבים כ"מיותר".
 
מי טוען שהקו לירושלים מיותר?

כשיצרתי את הדיאגרמה ראיתי שיש רכבות נדירות מירושלים לחוף.
אבל מרבית הרכבות עוצרות "בגבול הרכבתי". כמו כן ראיתי (או ראיתי תמונות של) רכבות DD "חופיות" שיעדן בית שמש שם מחליפים ל IC3 של "ממלכת ירושלים".
&nbsp
מהבחינה הזו מעבר הגבול בנתב"ג בקו החדש הוא פשוט המשך של הקיים, גבול בין מדינת מישור החוף ו"בירתה הבלתי מחולקת לנצח נצחים" או כל ההתקפות של תושבי החוף על קו לעיר של כמעט מיליון תושבים כ"מיותר".
מי טוען שהקו לירושלים מיותר?
יש הבדל בין ביקורת על פתיחת קו כשהתנאים לכך עוד לא בשלים לבין טענה שהקו מיותר.
הביקורת על הפגיעה בקו העמוס והמבוקש ביותר של רכבת ישראל על מנת לפתוח קו שהתנאים לפתיחתו לא בשלים בגלל גחמה פוליטית זו ביקורת לגיטימית.
אתה הופך בהודעה שלך ביקורת לגיטימית לתיאור של גבול והתקפות.
ולהזכירך, "מעבר הגבול בנתב"ג" קיים בדיוק בגלל אותה גחמה פוליטית.

אגב, עד כמה שאני זוכר היחיד/ה שהשתמש/ה בפורום במילה "מיותר" בהקשר של הקו לירושלים כלל אינו/ה תושב/ת החוף.
 

Ccyclist

Well-known member
הביקורת שציטטתי היא מתגובות רבות בעיתונות הכללית.

מי טוען שהקו לירושלים מיותר?
יש הבדל בין ביקורת על פתיחת קו כשהתנאים לכך עוד לא בשלים לבין טענה שהקו מיותר.
הביקורת על הפגיעה בקו העמוס והמבוקש ביותר של רכבת ישראל על מנת לפתוח קו שהתנאים לפתיחתו לא בשלים בגלל גחמה פוליטית זו ביקורת לגיטימית.
אתה הופך בהודעה שלך ביקורת לגיטימית לתיאור של גבול והתקפות.
ולהזכירך, "מעבר הגבול בנתב"ג" קיים בדיוק בגלל אותה גחמה פוליטית.

אגב, עד כמה שאני זוכר היחיד/ה שהשתמש/ה בפורום במילה "מיותר" בהקשר של הקו לירושלים כלל אינו/ה תושב/ת החוף.
הביקורת שציטטתי היא מתגובות רבות בעיתונות הכללית.
ואם לא חל שינוי גאוגרפי פתאומי חיפה היא על החוף : )
 
יקצר את זמן הנסיעה לתל אביב ב-20 דקות ב-50% מהרכבות בשעות

כתבה משלימה ב ynet
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5485211,00.html

על פי כתבה זו:
ביולי השנה החישמול יגיע לתחנת ההגנה
בנובמבר השנה החישמול יגיע לסבידור
בסוף השנה יפתר המחסור ברכבות. (קרונות וקטרים?)
בסוף השנה תחנת רעננה תחובר למסילת איילון מה שיקצר את זמן הנסיעה לתל אביב ב 20 דקות
ב 2023 תושלם מערכת האיתות ואז אפשר יהיה להוסיף עוד 3 רכבות באיילון.
ב 2026 תושלם המסילה הרביעית
יקצר את זמן הנסיעה לתל אביב ב-20 דקות ב-50% מהרכבות בשעות
השיא ויקצץ את תדירות הרכבות לתל אביב מתחנות אחרות בשעות השיא ב-50%.
את זה לא כתבו ב YNET.
 
הדוחות הכספיים של רכבת ישראל לשנת 2018 (שמהווים את המקור

כתבה מגלובס על המצב העגום של פרוייקט החישמול
קישור:

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001279692

אגב, האבחנה ש״החלק הקשה כבר מאחורינו״ (זאת אומרת חישמול האיילון) אינה נכונה. למעט עבודות בהגנה, העבודות על תוואי האיילון עד סבידור יתחילו רק בקרוב לאחר שלא מזמן ניתן האישור של הות״ל עבורן.
הדוחות הכספיים של רכבת ישראל לשנת 2018 (שמהווים את המקור
לכתבות המצויינות בשרשור הזה):
https://maya.tase.co.il/reports/details/1219831/2/0
החלקים המעניינים במיוחד: עמודים א29 עד א48, א50, ב11 עד ב14, ג13.

ולאור התמונה הברורה שמצטיירת מהדוחות לגבי תחום המטענים ברכבת אני מעלה תהייה שאני מניח שתעורר תגובות לא אוהדות: מה צריכה להיות העדיפות של המסילה המזרחית ושל המסילה לאילת בתוכניות הפיתוח של התשתית המסילתית?

ובהקשר זה יש לי עוד תהייה, למה דווקא סמנכ"ל המטענים מונה למנכ"ל בפועל של רכבת ישראל? האם לאור "ההצלחה הכבירה" של תחום המטענים?
[URL]https://maya.tase.co.il/reports/details/1219824[/URL]
 
מספר פרטים מעניינים מהדוחות:

הדוחות הכספיים של רכבת ישראל לשנת 2018 (שמהווים את המקור
לכתבות המצויינות בשרשור הזה):
https://maya.tase.co.il/reports/details/1219831/2/0
החלקים המעניינים במיוחד: עמודים א29 עד א48, א50, ב11 עד ב14, ג13.

ולאור התמונה הברורה שמצטיירת מהדוחות לגבי תחום המטענים ברכבת אני מעלה תהייה שאני מניח שתעורר תגובות לא אוהדות: מה צריכה להיות העדיפות של המסילה המזרחית ושל המסילה לאילת בתוכניות הפיתוח של התשתית המסילתית?

ובהקשר זה יש לי עוד תהייה, למה דווקא סמנכ"ל המטענים מונה למנכ"ל בפועל של רכבת ישראל? האם לאור "ההצלחה הכבירה" של תחום המטענים?
[URL]https://maya.tase.co.il/reports/details/1219824[/URL]
מספר פרטים מעניינים מהדוחות:
לאחרונה אושרה הכפלת המסילה בין רחובות לפלשת (בנוסף לאישור המסילה בין משה דיין לראשונים).
(עמוד א-35)

בתחילת השנה משרד התחבורה העביר את פרויקט המסילות החמישית והשישית באיילון לאחריות נתיבי ישראל.
(עמוד א-36)

צפי לפתיחת תחנת מזכרת בתיה - רבעון שני השנה (תלוי בעבודות חברת החשמל).
(עמודים א-40 - א-41)

רוב ההפרדות המפלסיות החסרות במסילות החוף צפויות לקום עד 2021. הקמת ההפרדות המפלסיות בדור (14) ובחוף השרון (30א) צפויות להסתיים עד 2023.
(עמודים א-41 - א-42)
זה קצת מוזר לי כי לאחרונה הרכבת פירסמה מכרז להקמת ההפרדה המפלסית בדור.
https://www.rail.co.il/tenders/pages/2019/21748.aspx

סיום החישמול עד הרצליה צפוי במרץ 2020.
(עמוד א-46 שכולל טבלה המפרטת את צפי החישמול)
לדעתי יש בטבלה אופטימיות יתירה לגבי מה שצפוי להסתיים עד דצמבר 2020.
מתחת לטבלה יש התייחסות לקו עכו-כרמיאל כקו חדש ולא כל כך ברור לי האם באמת הכוונה להקמת חיבור בין תחנות כרמיאל ועכו.

משהו שלא יאהבו בפורום:
"
שיקוע מסילות רכבת באזור פארק הכט בואך העיר חיפה, ושיקום נופי לאורך חופי חיפה מתחנת חוף הכרמל עד מתחם חיפה מזרח, בכפוף להנחיות המפורטות בתת"ל 18 ולהסכמות שהושגו מול עיריית חיפה במסגרת תכנית החשמול או במסגרת תכנית אחרת אשר תגובש על ידי הצדדים.
"
(עמוד א-46)
כלומר: השיקוע עשוי להיכלל בחלק מתוכנית החשמול.
ציטוט נוסף מעמוד א-47:
"
כמפורט לעיל, תכנית החשמול כוללת ארבעה מרכיבים מרכזיים: הקמת תשתיות החשמול, רכש קרונות וקטרים, הסבת קרונות קיימים ומוכנות ארגונית. לצד ארבעת מרכיבים מרכזיים אלו, קיימים שני מרכיבים נלווים: שיקוע המסילות ושיקום נופי באזור החוף בחיפה, לפרטים ראו סעיף 8.4.6 (ה) לעיל.
"

"בשורות" לתקופת החישמול (עמודים א-47 - א-48):
"
סגירת מסילות לתנועת רכבות סדירה ורציפה עקב התקנת מערכת החשמול תתאפשר עד כמה שניתן בשעות הלילה ובסופי שבוע. יצוין, כי לסגירת מסילות לתנועת רכבות במסגרת פרויקט החשמול השלכות על השירות הרכבתי
בהתאם ללוח הזמנים שבתוקף ובהתאם למסילות המחושמלות. ההשלכות על השירות הרכבתי במסגרת שלבי ההקמה השונים של פרויקט החשמול בהתייחס למקטעים הרלוונטיים תבואנה לידי ביטוי בעיקר בנושאים
הבאים:
צמצום תדירות רכבות בקווי השירות/ צמצום כמות הרכבות היומית.
הארכת משך זמן הנסיעה בקווי השירות.
קיצור קווי השירות.
ביטול עצירות בתחנות.
צמצום שעות הפעילות.
ביטול קווי שירות.
ההשלכות לעיל הינן ברמה העקרונית והכללית. בנוסף טרם הסתיימה בחינת כלל ההשלכות על השירות הרכבתי והכנסות החברה בעקבות יישום פרויקט החשמול, המצוי כאמור בשלב התכנון ותחילת ביצוע הקו הראשון.
"

ברבעון השני של 2019 משוא"ה צפויה לעבור ללוד.
(עמוד א-50)
 
אני לא מאמין לאף תוכנית שלהם

מספר פרטים מעניינים מהדוחות:
לאחרונה אושרה הכפלת המסילה בין רחובות לפלשת (בנוסף לאישור המסילה בין משה דיין לראשונים).
(עמוד א-35)

בתחילת השנה משרד התחבורה העביר את פרויקט המסילות החמישית והשישית באיילון לאחריות נתיבי ישראל.
(עמוד א-36)

צפי לפתיחת תחנת מזכרת בתיה - רבעון שני השנה (תלוי בעבודות חברת החשמל).
(עמודים א-40 - א-41)

רוב ההפרדות המפלסיות החסרות במסילות החוף צפויות לקום עד 2021. הקמת ההפרדות המפלסיות בדור (14) ובחוף השרון (30א) צפויות להסתיים עד 2023.
(עמודים א-41 - א-42)
זה קצת מוזר לי כי לאחרונה הרכבת פירסמה מכרז להקמת ההפרדה המפלסית בדור.
https://www.rail.co.il/tenders/pages/2019/21748.aspx

סיום החישמול עד הרצליה צפוי במרץ 2020.
(עמוד א-46 שכולל טבלה המפרטת את צפי החישמול)
לדעתי יש בטבלה אופטימיות יתירה לגבי מה שצפוי להסתיים עד דצמבר 2020.
מתחת לטבלה יש התייחסות לקו עכו-כרמיאל כקו חדש ולא כל כך ברור לי האם באמת הכוונה להקמת חיבור בין תחנות כרמיאל ועכו.

משהו שלא יאהבו בפורום:
"
שיקוע מסילות רכבת באזור פארק הכט בואך העיר חיפה, ושיקום נופי לאורך חופי חיפה מתחנת חוף הכרמל עד מתחם חיפה מזרח, בכפוף להנחיות המפורטות בתת"ל 18 ולהסכמות שהושגו מול עיריית חיפה במסגרת תכנית החשמול או במסגרת תכנית אחרת אשר תגובש על ידי הצדדים.
"
(עמוד א-46)
כלומר: השיקוע עשוי להיכלל בחלק מתוכנית החשמול.
ציטוט נוסף מעמוד א-47:
"
כמפורט לעיל, תכנית החשמול כוללת ארבעה מרכיבים מרכזיים: הקמת תשתיות החשמול, רכש קרונות וקטרים, הסבת קרונות קיימים ומוכנות ארגונית. לצד ארבעת מרכיבים מרכזיים אלו, קיימים שני מרכיבים נלווים: שיקוע המסילות ושיקום נופי באזור החוף בחיפה, לפרטים ראו סעיף 8.4.6 (ה) לעיל.
"

"בשורות" לתקופת החישמול (עמודים א-47 - א-48):
"
סגירת מסילות לתנועת רכבות סדירה ורציפה עקב התקנת מערכת החשמול תתאפשר עד כמה שניתן בשעות הלילה ובסופי שבוע. יצוין, כי לסגירת מסילות לתנועת רכבות במסגרת פרויקט החשמול השלכות על השירות הרכבתי
בהתאם ללוח הזמנים שבתוקף ובהתאם למסילות המחושמלות. ההשלכות על השירות הרכבתי במסגרת שלבי ההקמה השונים של פרויקט החשמול בהתייחס למקטעים הרלוונטיים תבואנה לידי ביטוי בעיקר בנושאים
הבאים:
צמצום תדירות רכבות בקווי השירות/ צמצום כמות הרכבות היומית.
הארכת משך זמן הנסיעה בקווי השירות.
קיצור קווי השירות.
ביטול עצירות בתחנות.
צמצום שעות הפעילות.
ביטול קווי שירות.
ההשלכות לעיל הינן ברמה העקרונית והכללית. בנוסף טרם הסתיימה בחינת כלל ההשלכות על השירות הרכבתי והכנסות החברה בעקבות יישום פרויקט החשמול, המצוי כאמור בשלב התכנון ותחילת ביצוע הקו הראשון.
"

ברבעון השני של 2019 משוא"ה צפויה לעבור ללוד.
(עמוד א-50)
אני לא מאמין לאף תוכנית שלהם
ואני גם לא מאמין שהרכבת מסוגלת לתפקד בצורה בסיסית כל עוד גילה אלדרעי היא יו"ר הוועד.
&nbsp
 

ModiinCity

New member
גם בלי גילה זה לא ילך. היסודות הם רקובים, צריך להחליף את

אני לא מאמין לאף תוכנית שלהם
ואני גם לא מאמין שהרכבת מסוגלת לתפקד בצורה בסיסית כל עוד גילה אלדרעי היא יו"ר הוועד.
&nbsp
גם בלי גילה זה לא ילך. היסודות הם רקובים, צריך להחליף את
את השיטה.
&nbsp
הגבלת זכות השביתה בחוק.
 

a poil

New member
למה לא להפעיל רכבות לירושלים

כתבה מגלובס על המצב העגום של פרוייקט החישמול
קישור:

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001279692

אגב, האבחנה ש״החלק הקשה כבר מאחורינו״ (זאת אומרת חישמול האיילון) אינה נכונה. למעט עבודות בהגנה, העבודות על תוואי האיילון עד סבידור יתחילו רק בקרוב לאחר שלא מזמן ניתן האישור של הות״ל עבורן.
למה לא להפעיל רכבות לירושלים
עם קטר בשתי הקצוות?
זה היה משחרר קרונות ניהוג.
אגב, DB פרסמה מכרז לקכבות משומשות. אז אל תחפשו קרונות ניהוג שם
 

Ccyclist

Well-known member
גם לי זה לא מובן כשלהבנתי יש כ 7 קטרים חשמליים.

למה לא להפעיל רכבות לירושלים
עם קטר בשתי הקצוות?
זה היה משחרר קרונות ניהוג.
אגב, DB פרסמה מכרז לקכבות משומשות. אז אל תחפשו קרונות ניהוג שם
גם לי זה לא מובן כשלהבנתי יש כ 7 קטרים חשמליים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה