כששמאלנים מדברים על חגים יהודיים המקסימום שהם ידברו זה קיטורים על האוכל

marabo

Well-known member
אני מציעה לכל אלה שחושבים שהשמאלנים לא מכירים במנהגי היהדות זה פעם להתארח בליל הסדר באחד הקיבוצים בארץ. מבטיחה לכם חוויה בלתי נשכחת.
זה לא מנהגי היהודים, זה מנהג קיבוצי השמאל. זו עדה אחרת לגמרי עם מנהגים אחרים ואמונות אחרות לגמרי.
 

in bal1

Well-known member
זה לא מנהגי היהודים, זה מנהג קיבוצי השמאל. זו עדה אחרת לגמרי עם מנהגים אחרים ואמונות אחרות לגמרי.
מה? ליל סדר הקיבוצים חוגגים כהלכתו. בדיוק כמו כל בית בישראל ואף מקפידים הרבה יותר.בהשוואה לבתים אחרים.
 

marabo

Well-known member
מה? ליל סדר הקיבוצים חוגגים כהלכתו. בדיוק כמו כל בית בישראל ואף מקפידים הרבה יותר.בהשוואה לבתים אחרים.
אבל מה המסר שמעבירים לילדים? שמדובר במיתולגיה ושקר.
 

ai27

Well-known member
אבל מה המסר שמעבירים לילדים? שמדובר במיתולגיה ושקר.
האמת היא שלא מדובר בשמאל המנותק שאתה רגיל אליו פה.
אצלם מלמדים שעם ישראל היה עם חקלאי - והחזרה לחגים החקלאיים מהווה מבחינתם המשכיות.

הרבה רבנים גדולים בתקופת קום המדינה סברו שאחרי שאידאולוגיית הרשע הקומוניסטית תקרוס, יחד עם שטיפת המח שאיפיינה אותה,
יהיה לקיבוצניקים קל בהרבה לחזור בתשובה.
אתה רואה שבהרבה קיבוצים שבעבר היו "כופרים" הוקם בעשור האחרון בית כנסת, התחילו להתפלל ולשאול מה מטרתם בעולם.
השנאה ליהדות היא מאפיין של מיעוט מתוסכל ונכחד, גם אם הוא קולני ואלים.
 

marabo

Well-known member
האמת היא שלא מדובר בשמאל המנותק שאתה רגיל אליו פה.
אצלם מלמדים שעם ישראל היה עם חקלאי - והחזרה לחגים החקלאיים מהווה מבחינתם המשכיות.

הרבה רבנים גדולים בתקופת קום המדינה סברו שאחרי שאידאולוגיית הרשע הקומוניסטית תקרוס, יחד עם שטיפת המח שאיפיינה אותה,
יהיה לקיבוצניקים קל בהרבה לחזור בתשובה.
אתה רואה שבהרבה קיבוצים שבעבר היו "כופרים" הוקם בעשור האחרון בית כנסת, התחילו להתפלל ולשאול מה מטרתם בעולם.
השנאה ליהדות היא מאפיין של מיעוט מתוסכל ונכחד, גם אם הוא קולני ואלים.
אני כמובן מדבר על השמאלנים הקשים שיש כאן בפורום לא על הלייטים שעשו או יעשו תשובה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אני כמובן מדבר על השמאלנים הקשים שיש כאן בפורום לא על הלייטים שעשו או יעשו תשובה.
אז זהו שבניגוד לטענות של קצה הקיבוצניקים לא תמיד מנותקים מהמסורת, לא כל הקיבוצים הם השומר הצעיר ומפ"ם.
 

The Real Big Joe

Well-known member
אל תתפתל, אם ילד בחינוך השמאלנו-חילוני ישאל את מוריו עם הדברים היו באמת הם יגידו לו שלא.

לא, אם יש מורה אינטליגנטי שקרא את הטקסט להלן, אז הוא יודע שזה לא חשוב אם היה באמת איש כזה או לו:

...כשאני רואה את המלומדים מתאבּקים בעפר ספרים וכתבים עתיקים, בשביל להעלות מקברם את ‘גבּורי ההיסטוריא’ בצורתם האמתּית, ומאמינים הם עם זה, שמאבּדים מאור עיניהם לשם ‘האמת ההיסטורית’, – אומר אני לעצמי: כמה עלולים המלומדים להפליג בערכם של חדושיהם, ואינם רוצים לראות דבר פשוט זה, שלא כל אמת אַרכיאוֹלוֹגית היא גם אמת היסטורית. האמת ההיסטורית אינה אלא זו, שמגַלה את הכוחות הפועלים בחיי החברה האנושית. כל שפעולתו בחיים ניכּרת, אף אם מצד עצמו אינו אלא ציור דמיוני, הרי הוא כוח היסטורי ממשי ומציאותו היא אמת היסטורית; וכל שאין רשומו ניכר במהלך החיים הכלליים, אף אם מצד עצמו אין מציאותו המוחשית בזמן מן הזמנים מוטלת בספק, אינו אלא אחד מאלפי רבבות הנמצאים, שמציאותו של כל אחד מהם לעצמו היא בודאי ‘אמת’ במובן המוחשי, אבל – אמת שאינה מוסיפה ואינה גורעת כלום, ולכן היא כאִלו אינה, במובן ההיסטורי...

...ולפיכך, כשאני קורא את ההגדה בליל פסח ורוחו של משה בן עמרם – זה גבּור הגבּורים, הנצב כעמוּד אור על מפתן ההיסטוריא שלנו – מרחפת לפני ומרוממת אותי ל’עולם העליון‘, – איני חש כלל באותה שעה לכל אותן השאלות והספקות, שחכמי אוה"ע מונים אותנו בהם: אם באמת היה האיש משה במציאוּת, אם באמת חי ופעל באופן מתאים למַה שמקובל באומתנו, אם באמת היה הוא ‘מושיעם של ישׂראל’ ונותן התורה הזאת בצורה שנשתמרה בידינו, וכדומה מן השאלות; – אלא מבטל אני בלבי כל אלה בבת אחת בתשובה פשוטה וקצרה: זה משה האיש הקדמון, שאתם מבקשים לברר מציאוּתו ומהוּתו, אינו ענין אלא למלומדים שכמותכם, אבל אנו יש לנו משה אחר, משה שלנו, זה שצורתו קבועה בלב עמנו מדור דור והשפעתו על חיינו הלאומיים לא פסקה מימי קדם ועד עתה. ומציאותו ההיסטורית של משה זה אינה תלויה כלל בחקירותיהם. כי אף אם הייתם מצליחים להראות בבירור גמור, שמשה האיש לא היה כלל, או שלא כך היה, לא יגָרע על ידי זה מאומה ממציאותו ההיסטורית של משה האידיאל, זה שהלך לפנינו לא רק ארבעים שנה במדבר סיני, אלא אלפי שנה בכל ה’מדבּרות’, שהתהלכנו בהם ממצרים ועד הנה...
 

marabo

Well-known member
לא, אם יש מורה אינטליגנטי שקרא את הטקסט להלן, אז הוא יודע שזה לא חשוב אם היה באמת איש כזה או לו:

...כשאני רואה את המלומדים מתאבּקים בעפר ספרים וכתבים עתיקים, בשביל להעלות מקברם את ‘גבּורי ההיסטוריא’ בצורתם האמתּית, ומאמינים הם עם זה, שמאבּדים מאור עיניהם לשם ‘האמת ההיסטורית’, – אומר אני לעצמי: כמה עלולים המלומדים להפליג בערכם של חדושיהם, ואינם רוצים לראות דבר פשוט זה, שלא כל אמת אַרכיאוֹלוֹגית היא גם אמת היסטורית. האמת ההיסטורית אינה אלא זו, שמגַלה את הכוחות הפועלים בחיי החברה האנושית. כל שפעולתו בחיים ניכּרת, אף אם מצד עצמו אינו אלא ציור דמיוני, הרי הוא כוח היסטורי ממשי ומציאותו היא אמת היסטורית; וכל שאין רשומו ניכר במהלך החיים הכלליים, אף אם מצד עצמו אין מציאותו המוחשית בזמן מן הזמנים מוטלת בספק, אינו אלא אחד מאלפי רבבות הנמצאים, שמציאותו של כל אחד מהם לעצמו היא בודאי ‘אמת’ במובן המוחשי, אבל – אמת שאינה מוסיפה ואינה גורעת כלום, ולכן היא כאִלו אינה, במובן ההיסטורי...

...ולפיכך, כשאני קורא את ההגדה בליל פסח ורוחו של משה בן עמרם – זה גבּור הגבּורים, הנצב כעמוּד אור על מפתן ההיסטוריא שלנו – מרחפת לפני ומרוממת אותי ל’עולם העליון‘, – איני חש כלל באותה שעה לכל אותן השאלות והספקות, שחכמי אוה"ע מונים אותנו בהם: אם באמת היה האיש משה במציאוּת, אם באמת חי ופעל באופן מתאים למַה שמקובל באומתנו, אם באמת היה הוא ‘מושיעם של ישׂראל’ ונותן התורה הזאת בצורה שנשתמרה בידינו, וכדומה מן השאלות; – אלא מבטל אני בלבי כל אלה בבת אחת בתשובה פשוטה וקצרה: זה משה האיש הקדמון, שאתם מבקשים לברר מציאוּתו ומהוּתו, אינו ענין אלא למלומדים שכמותכם, אבל אנו יש לנו משה אחר, משה שלנו, זה שצורתו קבועה בלב עמנו מדור דור והשפעתו על חיינו הלאומיים לא פסקה מימי קדם ועד עתה. ומציאותו ההיסטורית של משה זה אינה תלויה כלל בחקירותיהם. כי אף אם הייתם מצליחים להראות בבירור גמור, שמשה האיש לא היה כלל, או שלא כך היה, לא יגָרע על ידי זה מאומה ממציאותו ההיסטורית של משה האידיאל, זה שהלך לפנינו לא רק ארבעים שנה במדבר סיני, אלא אלפי שנה בכל ה’מדבּרות’, שהתהלכנו בהם ממצרים ועד הנה...

הרמב"ם קבע את עקרי האמונה​


אני מאמין באמונה שלימה ש:
1. שהבורא יתברך שמו הוא בורא ומנהיג לכל הברואים, והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים.

2. שהבורא יתברך שמו הוא יחיד ואין יחידות כמוהו בשום פנים, והוא לבדו אלוהינו, היה הווה ויהיה.

3. שהבורא יתברך שמו אינו גוף, ולא ישיגוהו משיגי הגוף, ואין לו שום דמיון כלל.

4. שהבורא יתברך שמו הוא ראשון והוא אחרון.

5. שהבורא יתברך שמו לו לבדו ראוי להתפלל ואין ראוי להתפלל לזולתו.

6. שכל דברי נביאים אמת.

7. שנבואת משה רבנו עליו השלום היתה אמיתית, ושהוא היה אב לנביאים, לקודמים לפניו ולבאים אחריו.

8. שכל התורה המצויה עתה בידינו היא הנתונה למשה רבנו עליו השלום.

9. שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו.

10. שהבורא יתברך שמו יודע כל מעשה בני אדם וכל מחשבותיהם.

11. שהבורא יתברך שמו גומל טוב לשומרי מצוותיו ומעניש לעוברי מצוותיו.

12. בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא.

13. שתהיה תחיית המתים בעת שיעלה רצון מאת הבורא יתברך שמו ויתעלה זכרו לעד ולנצח נצחים.
 

The Real Big Joe

Well-known member

הרמב"ם קבע את עקרי האמונה​


אני מאמין באמונה שלימה ש:
1. שהבורא יתברך שמו הוא בורא ומנהיג לכל הברואים, והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים.

2. שהבורא יתברך שמו הוא יחיד ואין יחידות כמוהו בשום פנים, והוא לבדו אלוהינו, היה הווה ויהיה.

3. שהבורא יתברך שמו אינו גוף, ולא ישיגוהו משיגי הגוף, ואין לו שום דמיון כלל.

4. שהבורא יתברך שמו הוא ראשון והוא אחרון.

5. שהבורא יתברך שמו לו לבדו ראוי להתפלל ואין ראוי להתפלל לזולתו.

6. שכל דברי נביאים אמת.

7. שנבואת משה רבנו עליו השלום היתה אמיתית, ושהוא היה אב לנביאים, לקודמים לפניו ולבאים אחריו.

8. שכל התורה המצויה עתה בידינו היא הנתונה למשה רבנו עליו השלום.

9. שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו.

10. שהבורא יתברך שמו יודע כל מעשה בני אדם וכל מחשבותיהם.

11. שהבורא יתברך שמו גומל טוב לשומרי מצוותיו ומעניש לעוברי מצוותיו.

12. בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא.

13. שתהיה תחיית המתים בעת שיעלה רצון מאת הבורא יתברך שמו ויתעלה זכרו לעד ולנצח נצחים.
לא דברתי על אמונה. וגם לא צפיתי שתבין.
 

Permafrost

Well-known member

הרמב"ם קבע את עקרי האמונה​


אני מאמין באמונה שלימה ש:
1. שהבורא יתברך שמו הוא בורא ומנהיג לכל הברואים, והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים.

2. שהבורא יתברך שמו הוא יחיד ואין יחידות כמוהו בשום פנים, והוא לבדו אלוהינו, היה הווה ויהיה.

3. שהבורא יתברך שמו אינו גוף, ולא ישיגוהו משיגי הגוף, ואין לו שום דמיון כלל.

4. שהבורא יתברך שמו הוא ראשון והוא אחרון.

5. שהבורא יתברך שמו לו לבדו ראוי להתפלל ואין ראוי להתפלל לזולתו.

6. שכל דברי נביאים אמת.

7. שנבואת משה רבנו עליו השלום היתה אמיתית, ושהוא היה אב לנביאים, לקודמים לפניו ולבאים אחריו.

8. שכל התורה המצויה עתה בידינו היא הנתונה למשה רבנו עליו השלום.

9. שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו.

10. שהבורא יתברך שמו יודע כל מעשה בני אדם וכל מחשבותיהם.

11. שהבורא יתברך שמו גומל טוב לשומרי מצוותיו ומעניש לעוברי מצוותיו.

12. בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא.

13. שתהיה תחיית המתים בעת שיעלה רצון מאת הבורא יתברך שמו ויתעלה זכרו לעד ולנצח נצחים.
הרמב"ם קבע כי האל אימטריאלי וכי איש לא ראהו או שמעו, אפילו לא משה.
כל מי שטען כי ראה את האל, שמעו ודיבר עימו - משקר. הכל היה בחזיון ("הכל במראה הנבואה ובמחזה" בלשון הרמב"ם), כנראה בעקבות עשון או אכילה של חמרים אנתאוגניים.
תאר לך עצמך עומד בקרבת אדם "מן הישוב" כשלפתע נראה כי "עובר עליו משהו". האיש נראה כשוקע ב"טריפ", אין איש סביבכם והלה מדבר עם מישהו בלתי נראה.
מה היית חושב?
מי לכפך יתקע כי האיש מצוי בחזיון נבואי? אולי הוא סתם מבלף ומעמיד פנים כי יש לו קשרים עם ישות ממעל (כמו אופירה דהאן אשר ניר גונטז פידח אותה קבל עם ועדה וחשף את נוכלותה)...
 

marabo

Well-known member
הרמב"ם קבע כי האל אימטריאלי וכי איש לא ראהו או שמעו, אפילו לא משה.
כל מי שטען כי ראה את האל, שמעו ודיבר עימו - משקר. הכל היה בחזיון ("הכל במראה הנבואה ובמחזה" בלשון הרמב"ם), כנראה בעקבות עשון או אכילה של חמרים אנתאוגניים.
תאר לך עצמך עומד בקרבת אדם "מן הישוב" כשלפתע נראה כי "עובר עליו משהו". האיש נראה כשוקע ב"טריפ", אין איש סביבכם והלה מדבר עם מישהו בלתי נראה.
מה היית חושב?
מי לכפך יתקע כי האיש מצוי בחזיון נבואי? אולי הוא סתם מבלף ומעמיד פנים כי יש לו קשרים עם ישות ממעל (כמו אופירה דהאן אשר ניר גונטז פידח אותה קבל עם ועדה וחשף את נוכלותה)...
התשובה לזה פשוטה וכתובה בתורה, נביא שכל נבואותיו מתממשות אחת לאחת בלי טעות אחת הוא נביא, מי שאפילו אחת מתבררת כטעות הוא נביא שקר.
לחילופין, נביא שמצווה לעקור מצווה אחת ממצוות התורה הוא נביא שקר.
ובאשר לחזיון, את החזיון הראשון - מתן תורה ראו כולם כך שמכאן אפשר היה להתחיל.
 

Permafrost

Well-known member
התשובה לזה פשוטה וכתובה בתורה, נביא שכל נבואותיו מתממשות אחת לאחת בלי טעות אחת הוא נביא, מי שאפילו אחת מתבררת כטעות הוא נביא שקר.
לחילופין, נביא שמצווה לעקור מצווה אחת ממצוות התורה הוא נביא שקר.
ובאשר לחזיון, את החזיון הראשון - מתן תורה ראו כולם כך שמכאן אפשר היה להתחיל.
נו, כך אכן כתוב במעשיה, אולם מה ההוכחה לאמיתותה?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אל תתפתל, אם ילד בחינוך השמאלנו-חילוני ישאל את מוריו עם הדברים היו באמת הם יגידו לו שלא.
ילד לא שואל שאלות כאלה ומבחינתו כל מה שהוא לומד בתנ"ך ובהיסטוריה קרא באמת אלא אם כן הוא שומע מהוריו דברים אחרים, שאז זה סיפור אחר.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מיתולוגיה או נרטיב אינם שקר. הם מסורת שאינה מבוססת על עובדות מוכחות.
אבל בכל מקרה באוניברסיטת תל אביב כשרק נמצאת ראיה לקיומה של אימפריה של דוד ושלמה הם הופכים עולמות כדי להפריך אותה שחס וחלילה לא יצליחו להוכיח את קיומה שאמת היסטורית ולא רק כמסורת או נרטיב.
 

in bal1

Well-known member
אבל מה המסר שמעבירים לילדים? שמדובר במיתולגיה ושקר.
ממש לא.מלמדים את סיפור יצאת מצרים שרים חד גדייא ואחד מי יודע.שני שירים שבדיוק אומרים שאלוהים מעל הכל.
יש בתים בארץ שלא יודעים מה זה חד גדיא אפילו.אגב במרכולים בקיבוצים אין לחם בשבוע הפסח.
רק שתדע לך שפעם לפני המון הייתי שמאלנית (אני מזמן כבר לא) אבל דווקא אז בשנים האלה למדתי הכי הרבה על המנהגים והחגים היהודים.
אפילו אתמול בהדלקת נר ראשון של חנוכה אני לימדתי את בעלי את שלושת הברכות.שהוא הגיע מבית מסורתי ומצבעי ימין.
 
למעלה