כרטיסים מאירופה
כרטיסים מאירופה
בנסיעה האחרונה צברתי אוסף של כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית. אני לא מתיימר לייחס להם ערך הסטורי, אבל אולי יש בהם ענין לציבור... בתמונה כרטיסי נסיעה בתחבורה עירונית. משמאל לימין: 1. כרטיס מזאגרב - נקנה בחנות עיתונים (המחיר 6.5 קונה) 2. כרטיס מזאגרב - נקנה באוטובוס (המחיר 8 קונה) 3. כרטיס מבודפשט - נקנה בחנות עיתונים (120 פורינט) 4. כרטיס מבודפשט - נקנה במכונה אוטומטית בתחנת מטרו כמה פרטים על התחבורה בערים אלה... כרטיס שקונים בקופה או בחנויות עתונים יותר זול מכרטיס שקונים באוטובוס או טראם (במקרה שזה אפשרי בכלל). בזאגרב - 6.5 קונה לעומת 8, בבודפשט - 120 פורינט לעומת 140. בליובליאנה הפער היה הגדול ביותר - 170 טולאר לעומת 230. ענין שאולי כדאי לחקות בארץ... בזאגרב כרטיס יחיד טוב לנסיעה במספר בלתי מוגבל של כלי רכב במשך 90 דקות, בתנאי שהנסיעה היא באותו כוון (לא ניתן לנסוע באותו כרטיס הלוך וחזור). בבודפשט כרטיס יחיד טוב לנסיעה רק בכלי רכב אחד, ואפילו כשמחליפים קו במטרו צריך כרטיס חדש! (הכרטיס מוגבל גם בזמן - 60 דקות בכל כלי הרכב למעט קו התחתית הישן שבו רק 30 דקות). קיימים גם סוגי כרטיסים נוספים שכן מאפשרים החלפה. את הכרטיסים צריך להחתים במכונות הנמצאות בכלי הרכב (או בכניסה לתחנות מטרו) כדי שיהיו בתוקף. אפשר לזהות בחותמת את תאריך ושעת הנסיעה, מספר הקו, וכנראה את מספר הרכב. מליובליאנה אין לי "כרטיס", וחבל, כי זהו פריט יוצא דופן... כרטיסי הנסיעה הם ז'טונים - אסימונים מפלסטיק צבעוני. את הז'טון צריך לשלשל לתיבה שקופה ליד הנהג. בליובליאנה, כמו בבודפשט, ז'טון טוב רק לנסיעה באוטובוס אחד (אין שם סוגים אחרים של תחבורה).
כרטיסים מאירופה
בנסיעה האחרונה צברתי אוסף של כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית. אני לא מתיימר לייחס להם ערך הסטורי, אבל אולי יש בהם ענין לציבור... בתמונה כרטיסי נסיעה בתחבורה עירונית. משמאל לימין: 1. כרטיס מזאגרב - נקנה בחנות עיתונים (המחיר 6.5 קונה) 2. כרטיס מזאגרב - נקנה באוטובוס (המחיר 8 קונה) 3. כרטיס מבודפשט - נקנה בחנות עיתונים (120 פורינט) 4. כרטיס מבודפשט - נקנה במכונה אוטומטית בתחנת מטרו כמה פרטים על התחבורה בערים אלה... כרטיס שקונים בקופה או בחנויות עתונים יותר זול מכרטיס שקונים באוטובוס או טראם (במקרה שזה אפשרי בכלל). בזאגרב - 6.5 קונה לעומת 8, בבודפשט - 120 פורינט לעומת 140. בליובליאנה הפער היה הגדול ביותר - 170 טולאר לעומת 230. ענין שאולי כדאי לחקות בארץ... בזאגרב כרטיס יחיד טוב לנסיעה במספר בלתי מוגבל של כלי רכב במשך 90 דקות, בתנאי שהנסיעה היא באותו כוון (לא ניתן לנסוע באותו כרטיס הלוך וחזור). בבודפשט כרטיס יחיד טוב לנסיעה רק בכלי רכב אחד, ואפילו כשמחליפים קו במטרו צריך כרטיס חדש! (הכרטיס מוגבל גם בזמן - 60 דקות בכל כלי הרכב למעט קו התחתית הישן שבו רק 30 דקות). קיימים גם סוגי כרטיסים נוספים שכן מאפשרים החלפה. את הכרטיסים צריך להחתים במכונות הנמצאות בכלי הרכב (או בכניסה לתחנות מטרו) כדי שיהיו בתוקף. אפשר לזהות בחותמת את תאריך ושעת הנסיעה, מספר הקו, וכנראה את מספר הרכב. מליובליאנה אין לי "כרטיס", וחבל, כי זהו פריט יוצא דופן... כרטיסי הנסיעה הם ז'טונים - אסימונים מפלסטיק צבעוני. את הז'טון צריך לשלשל לתיבה שקופה ליד הנהג. בליובליאנה, כמו בבודפשט, ז'טון טוב רק לנסיעה באוטובוס אחד (אין שם סוגים אחרים של תחבורה).