כרטיסים מאירופה

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
כרטיסים מאירופה

כרטיסים מאירופה
בנסיעה האחרונה צברתי אוסף של כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית. אני לא מתיימר לייחס להם ערך הסטורי, אבל אולי יש בהם ענין לציבור... בתמונה כרטיסי נסיעה בתחבורה עירונית. משמאל לימין: 1. כרטיס מזאגרב - נקנה בחנות עיתונים (המחיר 6.5 קונה) 2. כרטיס מזאגרב - נקנה באוטובוס (המחיר 8 קונה) 3. כרטיס מבודפשט - נקנה בחנות עיתונים (120 פורינט) 4. כרטיס מבודפשט - נקנה במכונה אוטומטית בתחנת מטרו כמה פרטים על התחבורה בערים אלה... כרטיס שקונים בקופה או בחנויות עתונים יותר זול מכרטיס שקונים באוטובוס או טראם (במקרה שזה אפשרי בכלל). בזאגרב - 6.5 קונה לעומת 8, בבודפשט - 120 פורינט לעומת 140. בליובליאנה הפער היה הגדול ביותר - 170 טולאר לעומת 230. ענין שאולי כדאי לחקות בארץ... בזאגרב כרטיס יחיד טוב לנסיעה במספר בלתי מוגבל של כלי רכב במשך 90 דקות, בתנאי שהנסיעה היא באותו כוון (לא ניתן לנסוע באותו כרטיס הלוך וחזור). בבודפשט כרטיס יחיד טוב לנסיעה רק בכלי רכב אחד, ואפילו כשמחליפים קו במטרו צריך כרטיס חדש! (הכרטיס מוגבל גם בזמן - 60 דקות בכל כלי הרכב למעט קו התחתית הישן שבו רק 30 דקות). קיימים גם סוגי כרטיסים נוספים שכן מאפשרים החלפה. את הכרטיסים צריך להחתים במכונות הנמצאות בכלי הרכב (או בכניסה לתחנות מטרו) כדי שיהיו בתוקף. אפשר לזהות בחותמת את תאריך ושעת הנסיעה, מספר הקו, וכנראה את מספר הרכב. מליובליאנה אין לי "כרטיס", וחבל, כי זהו פריט יוצא דופן... כרטיסי הנסיעה הם ז'טונים - אסימונים מפלסטיק צבעוני. את הז'טון צריך לשלשל לתיבה שקופה ליד הנהג. בליובליאנה, כמו בבודפשט, ז'טון טוב רק לנסיעה באוטובוס אחד (אין שם סוגים אחרים של תחבורה).
 

nitsansh

New member
כרטיסי רכבת

כרטיסים מאירופה
בנסיעה האחרונה צברתי אוסף של כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית. אני לא מתיימר לייחס להם ערך הסטורי, אבל אולי יש בהם ענין לציבור... בתמונה כרטיסי נסיעה בתחבורה עירונית. משמאל לימין: 1. כרטיס מזאגרב - נקנה בחנות עיתונים (המחיר 6.5 קונה) 2. כרטיס מזאגרב - נקנה באוטובוס (המחיר 8 קונה) 3. כרטיס מבודפשט - נקנה בחנות עיתונים (120 פורינט) 4. כרטיס מבודפשט - נקנה במכונה אוטומטית בתחנת מטרו כמה פרטים על התחבורה בערים אלה... כרטיס שקונים בקופה או בחנויות עתונים יותר זול מכרטיס שקונים באוטובוס או טראם (במקרה שזה אפשרי בכלל). בזאגרב - 6.5 קונה לעומת 8, בבודפשט - 120 פורינט לעומת 140. בליובליאנה הפער היה הגדול ביותר - 170 טולאר לעומת 230. ענין שאולי כדאי לחקות בארץ... בזאגרב כרטיס יחיד טוב לנסיעה במספר בלתי מוגבל של כלי רכב במשך 90 דקות, בתנאי שהנסיעה היא באותו כוון (לא ניתן לנסוע באותו כרטיס הלוך וחזור). בבודפשט כרטיס יחיד טוב לנסיעה רק בכלי רכב אחד, ואפילו כשמחליפים קו במטרו צריך כרטיס חדש! (הכרטיס מוגבל גם בזמן - 60 דקות בכל כלי הרכב למעט קו התחתית הישן שבו רק 30 דקות). קיימים גם סוגי כרטיסים נוספים שכן מאפשרים החלפה. את הכרטיסים צריך להחתים במכונות הנמצאות בכלי הרכב (או בכניסה לתחנות מטרו) כדי שיהיו בתוקף. אפשר לזהות בחותמת את תאריך ושעת הנסיעה, מספר הקו, וכנראה את מספר הרכב. מליובליאנה אין לי "כרטיס", וחבל, כי זהו פריט יוצא דופן... כרטיסי הנסיעה הם ז'טונים - אסימונים מפלסטיק צבעוני. את הז'טון צריך לשלשל לתיבה שקופה ליד הנהג. בליובליאנה, כמו בבודפשט, ז'טון טוב רק לנסיעה באוטובוס אחד (אין שם סוגים אחרים של תחבורה).
כרטיסי רכבת
בתמונה 2 כרטיסים מודפסים לנסיעה ברכבת הסלובנית. ההבדל הבולט: כרטיס לנסיעה מקומית תקף יום אחד. כרטיס לנסיעה בינלאומית (לזגרב בקרואטיה) תקף חודשיים! הכרטיס השלישי (בפינה מימין למעלה) נקנה בתחנה הקטנה בדיואצ'ה. המחיר כתוב בכתב יד... עוד פרט ראוי לציון: נסיעה מליובליאנה לדיואצ'ה ברכבת אינטרסיטי עלתה 1480 טולאר, בחזרה מדיואצ'ה לליובליאנה ברכבת מאספת רק 1200 טולאר. למי שמתלונן על תוספת של 3 שקל לרכבת ישירה...
 

nitsansh

New member
כרטיסי אוטובוס בקרואטיה

כרטיסי רכבת
בתמונה 2 כרטיסים מודפסים לנסיעה ברכבת הסלובנית. ההבדל הבולט: כרטיס לנסיעה מקומית תקף יום אחד. כרטיס לנסיעה בינלאומית (לזגרב בקרואטיה) תקף חודשיים! הכרטיס השלישי (בפינה מימין למעלה) נקנה בתחנה הקטנה בדיואצ'ה. המחיר כתוב בכתב יד... עוד פרט ראוי לציון: נסיעה מליובליאנה לדיואצ'ה ברכבת אינטרסיטי עלתה 1480 טולאר, בחזרה מדיואצ'ה לליובליאנה ברכבת מאספת רק 1200 טולאר. למי שמתלונן על תוספת של 3 שקל לרכבת ישירה...
כרטיסי אוטובוס בקרואטיה
בכל מקום יש כרטיסים שונים... למעלה משמאל - זאגרב למעלה מימין - כרטיס נהג, ממולא בכתב יד למטה משמאל לימין - רוביני, פולה, כרטיס נהג (מודפס במכונה ידנית) יש לציין, שקניית כרטיס בזגרב מחייבת תשלום תוספת 4.60 קונה, חציה מקום שמור וחציה עמלה. אין דרך להתחמק מזה כי לא ניתן להגיע לרציפים ללא כרטיס...
 

nitsansh

New member
ולסיום... אוטובוס בסלובניה

כרטיסי אוטובוס בקרואטיה
בכל מקום יש כרטיסים שונים... למעלה משמאל - זאגרב למעלה מימין - כרטיס נהג, ממולא בכתב יד למטה משמאל לימין - רוביני, פולה, כרטיס נהג (מודפס במכונה ידנית) יש לציין, שקניית כרטיס בזגרב מחייבת תשלום תוספת 4.60 קונה, חציה מקום שמור וחציה עמלה. אין דרך להתחמק מזה כי לא ניתן להגיע לרציפים ללא כרטיס...
ולסיום... אוטובוס בסלובניה
משמאל לימין: ליובליאנה, בלד, כרטיס מטען
 

oren*

New member
כל תשתית מכירת הכרטיסיות בארץ

כרטיסים מאירופה
בנסיעה האחרונה צברתי אוסף של כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית. אני לא מתיימר לייחס להם ערך הסטורי, אבל אולי יש בהם ענין לציבור... בתמונה כרטיסי נסיעה בתחבורה עירונית. משמאל לימין: 1. כרטיס מזאגרב - נקנה בחנות עיתונים (המחיר 6.5 קונה) 2. כרטיס מזאגרב - נקנה באוטובוס (המחיר 8 קונה) 3. כרטיס מבודפשט - נקנה בחנות עיתונים (120 פורינט) 4. כרטיס מבודפשט - נקנה במכונה אוטומטית בתחנת מטרו כמה פרטים על התחבורה בערים אלה... כרטיס שקונים בקופה או בחנויות עתונים יותר זול מכרטיס שקונים באוטובוס או טראם (במקרה שזה אפשרי בכלל). בזאגרב - 6.5 קונה לעומת 8, בבודפשט - 120 פורינט לעומת 140. בליובליאנה הפער היה הגדול ביותר - 170 טולאר לעומת 230. ענין שאולי כדאי לחקות בארץ... בזאגרב כרטיס יחיד טוב לנסיעה במספר בלתי מוגבל של כלי רכב במשך 90 דקות, בתנאי שהנסיעה היא באותו כוון (לא ניתן לנסוע באותו כרטיס הלוך וחזור). בבודפשט כרטיס יחיד טוב לנסיעה רק בכלי רכב אחד, ואפילו כשמחליפים קו במטרו צריך כרטיס חדש! (הכרטיס מוגבל גם בזמן - 60 דקות בכל כלי הרכב למעט קו התחתית הישן שבו רק 30 דקות). קיימים גם סוגי כרטיסים נוספים שכן מאפשרים החלפה. את הכרטיסים צריך להחתים במכונות הנמצאות בכלי הרכב (או בכניסה לתחנות מטרו) כדי שיהיו בתוקף. אפשר לזהות בחותמת את תאריך ושעת הנסיעה, מספר הקו, וכנראה את מספר הרכב. מליובליאנה אין לי "כרטיס", וחבל, כי זהו פריט יוצא דופן... כרטיסי הנסיעה הם ז'טונים - אסימונים מפלסטיק צבעוני. את הז'טון צריך לשלשל לתיבה שקופה ליד הנהג. בליובליאנה, כמו בבודפשט, ז'טון טוב רק לנסיעה באוטובוס אחד (אין שם סוגים אחרים של תחבורה).
כל תשתית מכירת הכרטיסיות בארץ
חייבת לעבור מקצה שיפורים, המצב היום על הפנים. נהגים לוקחים כרטיסיות לפי בחירה ולא מחוייבים לשאת את מגוון הכרטיסיות באותו קו, מה שאומר שבקווים מסויימים לא נמכרות כרטיסיות לבני נוער או אזרחים וותיקים (למרות שבקופות ניתן למצוא כרטיסיות כאלה ב-50% הנחה). לפני שהופכים את נהגי אגד לנציגי שירות של סלקום (מכירת כרטיסי טוקמן באוטובוסים - בושה וחרפה), כדאי להזכיר להם עבור איזו חברה הם עובדים (מה גם שבחלקם האחורי של האוטובוסים מודבק שלט גדול עם תמונה של מגוון הכרטיסיות). מסכים בהחלט עם הרעיון של מכירת כרטיסיות וכרטיסי חופשי-חודשי בדוכני מפעל הפיס, במכולות ואפילו באוטומטים ליד תיכונים/אוניברסיטאות/בתי חולים וכו... - לחשוף את תושבי המדינה למגוון אפשרויות התחבורה העומדות לרשותם, לפני שהם מרימים אגודל ומזמינים מונית.
תודה על סריקת הכרטיסים ופירוט המחירים - מאוד מעניין
 
../images/Emo32.gif יפה התמונה, ספר לי עליה...

כל תשתית מכירת הכרטיסיות בארץ
חייבת לעבור מקצה שיפורים, המצב היום על הפנים. נהגים לוקחים כרטיסיות לפי בחירה ולא מחוייבים לשאת את מגוון הכרטיסיות באותו קו, מה שאומר שבקווים מסויימים לא נמכרות כרטיסיות לבני נוער או אזרחים וותיקים (למרות שבקופות ניתן למצוא כרטיסיות כאלה ב-50% הנחה). לפני שהופכים את נהגי אגד לנציגי שירות של סלקום (מכירת כרטיסי טוקמן באוטובוסים - בושה וחרפה), כדאי להזכיר להם עבור איזו חברה הם עובדים (מה גם שבחלקם האחורי של האוטובוסים מודבק שלט גדול עם תמונה של מגוון הכרטיסיות). מסכים בהחלט עם הרעיון של מכירת כרטיסיות וכרטיסי חופשי-חודשי בדוכני מפעל הפיס, במכולות ואפילו באוטומטים ליד תיכונים/אוניברסיטאות/בתי חולים וכו... - לחשוף את תושבי המדינה למגוון אפשרויות התחבורה העומדות לרשותם, לפני שהם מרימים אגודל ומזמינים מונית.
תודה על סריקת הכרטיסים ופירוט המחירים - מאוד מעניין
יפה התמונה, ספר לי עליה...
איפה היא צולמה? אהבתי מאוד את הפרספקטיבה..........
 

oren*

New member
צולמה באוטובוס אגד, באחת מנסיעותי

יפה התמונה, ספר לי עליה...
איפה היא צולמה? אהבתי מאוד את הפרספקטיבה..........
צולמה באוטובוס אגד, באחת מנסיעותי
נסיעה חזרה הביתה מתל-אביב להוד-השרון, המצלמה הונחה על המדרגה בין המעבר לכיסאות האחוריים.
 

alexUK

New member
איזה תמונות יפות (במיוחד האחרונה)

צולמה באוטובוס אגד, באחת מנסיעותי
נסיעה חזרה הביתה מתל-אביב להוד-השרון, המצלמה הונחה על המדרגה בין המעבר לכיסאות האחוריים.
איזה תמונות יפות (במיוחד האחרונה)
 

fireman

New member
תמונה מדהימה!!!!!!!!!!

צולמה באוטובוס אגד, באחת מנסיעותי
נסיעה חזרה הביתה מתל-אביב להוד-השרון, המצלמה הונחה על המדרגה בין המעבר לכיסאות האחוריים.
תמונה מדהימה!!!!!!!!!!
 

nitsansh

New member
באירופה לא מוכרים כרטיסיות באוטובוס

כל תשתית מכירת הכרטיסיות בארץ
חייבת לעבור מקצה שיפורים, המצב היום על הפנים. נהגים לוקחים כרטיסיות לפי בחירה ולא מחוייבים לשאת את מגוון הכרטיסיות באותו קו, מה שאומר שבקווים מסויימים לא נמכרות כרטיסיות לבני נוער או אזרחים וותיקים (למרות שבקופות ניתן למצוא כרטיסיות כאלה ב-50% הנחה). לפני שהופכים את נהגי אגד לנציגי שירות של סלקום (מכירת כרטיסי טוקמן באוטובוסים - בושה וחרפה), כדאי להזכיר להם עבור איזו חברה הם עובדים (מה גם שבחלקם האחורי של האוטובוסים מודבק שלט גדול עם תמונה של מגוון הכרטיסיות). מסכים בהחלט עם הרעיון של מכירת כרטיסיות וכרטיסי חופשי-חודשי בדוכני מפעל הפיס, במכולות ואפילו באוטומטים ליד תיכונים/אוניברסיטאות/בתי חולים וכו... - לחשוף את תושבי המדינה למגוון אפשרויות התחבורה העומדות לרשותם, לפני שהם מרימים אגודל ומזמינים מונית.
תודה על סריקת הכרטיסים ופירוט המחירים - מאוד מעניין
באירופה לא מוכרים כרטיסיות באוטובוס
או לפחות לא במקומות שאני הייתי... כרטיסים יומיים או לתקופה ארוכה יותר נמכרים בקופות של המטרו או במשרדי חברת התחבורה. כל הקונספציה היא שנהגי תח"צ יתעסקו כמה שפחות במכירת כרטיסים, ולכן מי שקונה כרטיס מהנהג משלם "קנס".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה