כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן
"אנחנו נבצע בו זמנית שמונה קווי רכבת קלה ואוטובוסים להסעת המונים במטרופולין ת"א ואולי אף יותר. יש לנו גיבוי מלא לכך ואנו זוכים לשיתוף פעולה בנושא מצד אנשי האוצר ומשרד התחבורה. העלות הכוללת היא כ 100 מיליארד שקלים ונמצא לכך מקורות מימון חוץ תקציביים".
כך אמר היום יו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר, בכנס המציעים למכרז המערכת הרכבתית, בו השתתפו ארבע חברות בינ"ל, שעברו את המיון המוקדם. הזוכה יבחר ברבעון הבא. חוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.
ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, יתמודדו במכרז להפעלת המערכת הרכבתית לרכבת הקלה הכוללת: חשמול, מסילות, איתות פיקוח בקרה ,ביטחון ובטיחות. כל הארבע ניגשו לפני כשנה וחצי למיון המוקדם שערכה חברת נ.ת.ע ועמדו בתנאי הסף בהצלחה. הקבוצות הן: אלסטום מצרפת ומינרב מישראל, בומברדייה מקנדה/גרמניה ודניה סיבוס מישראל, קבוצת ט.א.ט ובתוכה קולאס רייל ,טאלס,סיטרה מצרפת ושפיר מישראל, וקבוצת ספרד המורכבת מאיסולוקס קורסן,אינקו,אינדרה ומטרו דה מדריד.
בכנס, שנערך היום בת"א,הבטיח יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר כי החברה תעמוד בזמן במשימה לכבודה הוקמה, והיא: הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א: "אנחנו נבצע בו זמנית את כל הרשת של המערכת להסעת המונים הכוללת 8 קווים ואף יותר. יש לנו שיתוף פעולה וגיבוי מלא לכך מכל האגפים באוצר: הן החשב הכללי והן אגף התקציבים, שיתקצבו את ביצוע יתר הקווים , כמו גם ממשרד התחבורה. העלות הכוללת של הרשת תגיע לכ 100 מיליארד שקלים ואנו נמצא לכך מקורות חוץ תקציבים" אמר ויז'ניצר.
יו"ר נ.ת.ע הבטיח כי תוך כחודש יבחר מנכ"ל חדש לחברה וימונו אנשי השדרה הניהולית.
המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע, משה בן אלון אמר כי אנו מחויבים, לממשלה למדינה ולאזרחיה לבצע את פרויקט מערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א וכי נבצע את כל מה שזמין:
"אם אפשר יהיה לבצע את הקווים הדרומיים החום והכחול לפני הקו האדום הרי שנעשה זאת" אמר בן אלון .
מדובר על הקו הכחול מרחובות לצומת חולון, שהפך מהאוטובוס לרכבת קלה, ובקו החום מרמלה-לוד לראשון לציון. כמו כן התפרסם בשנה שעברה, המכרז לעבודות במקטע הראשון של הקו הורוד, BRT השרון, מכפ"ס דרך רעננה להרצלייה.
מנהל הקו האדום, טוני בורצ'ל אמר בכנס כי אינו רואה כל סיבה שהקו האדום, מפ"ת לבת ים (ובהמשך גם לראשל"צ) לא יסתיים כמובטח באוקטובר 2021 או אפילו לפני כן:
"כבר עשיתי בעולם פרויקטים מסובכים מהרכבת הקלה במטרופולין ת"א: בדובאי,אבו דאבי,ניו דלהי, קהיר וסינגפור. אין ספק שיהיו בעיות אבל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים נוכל בהחלט לעמוד במשימה" אמר בורצ'ל.
הזוכה במכרז המערכת הרכבתית לרכבת הקלה בגוש דן יבחר ברבעון הבא, כשחוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.
בינתיים העבודות בפיר הרצל, דרכו יוכנסו מכונות הכרייה TBM מתקרבות לסיומן. תוך חצי שנה אמורות להסתיים העבודות גם בפיר אם המושבות.
מחרתיים (יום רביעי ) תקיים חברת נ.ת.ע כנס קבלנים לדיפו (מרכז תחזוקת הרכבת) ולפורטל הדיפו שיבנו בפ"ת.
תוך שלושה חודשים אמורים בנ.ת.ע להפעיל דרך חברת דן 90 אוטובוסים רבי קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום (בנוסף לקווים הקיימים כיום). אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתווי ולהוות אלטרנטיבה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.
מקור: נת"ע