כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן

כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן
"אנחנו נבצע בו זמנית שמונה קווי רכבת קלה ואוטובוסים להסעת המונים במטרופולין ת"א ואולי אף יותר. יש לנו גיבוי מלא לכך ואנו זוכים לשיתוף פעולה בנושא מצד אנשי האוצר ומשרד התחבורה. העלות הכוללת היא כ 100 מיליארד שקלים ונמצא לכך מקורות מימון חוץ תקציביים".

כך אמר היום יו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר, בכנס המציעים למכרז המערכת הרכבתית, בו השתתפו ארבע חברות בינ"ל, שעברו את המיון המוקדם. הזוכה יבחר ברבעון הבא. חוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, יתמודדו במכרז להפעלת המערכת הרכבתית לרכבת הקלה הכוללת: חשמול, מסילות, איתות פיקוח בקרה ,ביטחון ובטיחות. כל הארבע ניגשו לפני כשנה וחצי למיון המוקדם שערכה חברת נ.ת.ע ועמדו בתנאי הסף בהצלחה. הקבוצות הן: אלסטום מצרפת ומינרב מישראל, בומברדייה מקנדה/גרמניה ודניה סיבוס מישראל, קבוצת ט.א.ט ובתוכה קולאס רייל ,טאלס,סיטרה מצרפת ושפיר מישראל, וקבוצת ספרד המורכבת מאיסולוקס קורסן,אינקו,אינדרה ומטרו דה מדריד.

בכנס, שנערך היום בת"א,הבטיח יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר כי החברה תעמוד בזמן במשימה לכבודה הוקמה, והיא: הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א: "אנחנו נבצע בו זמנית את כל הרשת של המערכת להסעת המונים הכוללת 8 קווים ואף יותר. יש לנו שיתוף פעולה וגיבוי מלא לכך מכל האגפים באוצר: הן החשב הכללי והן אגף התקציבים, שיתקצבו את ביצוע יתר הקווים , כמו גם ממשרד התחבורה. העלות הכוללת של הרשת תגיע לכ 100 מיליארד שקלים ואנו נמצא לכך מקורות חוץ תקציבים" אמר ויז'ניצר.

יו"ר נ.ת.ע הבטיח כי תוך כחודש יבחר מנכ"ל חדש לחברה וימונו אנשי השדרה הניהולית.

המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע, משה בן אלון אמר כי אנו מחויבים, לממשלה למדינה ולאזרחיה לבצע את פרויקט מערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א וכי נבצע את כל מה שזמין:

"אם אפשר יהיה לבצע את הקווים הדרומיים החום והכחול לפני הקו האדום הרי שנעשה זאת" אמר בן אלון .

מדובר על הקו הכחול מרחובות לצומת חולון, שהפך מהאוטובוס לרכבת קלה, ובקו החום מרמלה-לוד לראשון לציון. כמו כן התפרסם בשנה שעברה, המכרז לעבודות במקטע הראשון של הקו הורוד, BRT השרון, מכפ"ס דרך רעננה להרצלייה.

מנהל הקו האדום, טוני בורצ'ל אמר בכנס כי אינו רואה כל סיבה שהקו האדום, מפ"ת לבת ים (ובהמשך גם לראשל"צ) לא יסתיים כמובטח באוקטובר 2021 או אפילו לפני כן:

"כבר עשיתי בעולם פרויקטים מסובכים מהרכבת הקלה במטרופולין ת"א: בדובאי,אבו דאבי,ניו דלהי, קהיר וסינגפור. אין ספק שיהיו בעיות אבל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים נוכל בהחלט לעמוד במשימה" אמר בורצ'ל.

הזוכה במכרז המערכת הרכבתית לרכבת הקלה בגוש דן יבחר ברבעון הבא, כשחוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

בינתיים העבודות בפיר הרצל, דרכו יוכנסו מכונות הכרייה TBM מתקרבות לסיומן. תוך חצי שנה אמורות להסתיים העבודות גם בפיר אם המושבות.

מחרתיים (יום רביעי ) תקיים חברת נ.ת.ע כנס קבלנים לדיפו (מרכז תחזוקת הרכבת) ולפורטל הדיפו שיבנו בפ"ת.

תוך שלושה חודשים אמורים בנ.ת.ע להפעיל דרך חברת דן 90 אוטובוסים רבי קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום (בנוסף לקווים הקיימים כיום). אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתווי ולהוות אלטרנטיבה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.

מקור: נת"ע
 
אלן יקירי. על הדברים שנאמרו שם

כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן
"אנחנו נבצע בו זמנית שמונה קווי רכבת קלה ואוטובוסים להסעת המונים במטרופולין ת"א ואולי אף יותר. יש לנו גיבוי מלא לכך ואנו זוכים לשיתוף פעולה בנושא מצד אנשי האוצר ומשרד התחבורה. העלות הכוללת היא כ 100 מיליארד שקלים ונמצא לכך מקורות מימון חוץ תקציביים".

כך אמר היום יו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר, בכנס המציעים למכרז המערכת הרכבתית, בו השתתפו ארבע חברות בינ"ל, שעברו את המיון המוקדם. הזוכה יבחר ברבעון הבא. חוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, יתמודדו במכרז להפעלת המערכת הרכבתית לרכבת הקלה הכוללת: חשמול, מסילות, איתות פיקוח בקרה ,ביטחון ובטיחות. כל הארבע ניגשו לפני כשנה וחצי למיון המוקדם שערכה חברת נ.ת.ע ועמדו בתנאי הסף בהצלחה. הקבוצות הן: אלסטום מצרפת ומינרב מישראל, בומברדייה מקנדה/גרמניה ודניה סיבוס מישראל, קבוצת ט.א.ט ובתוכה קולאס רייל ,טאלס,סיטרה מצרפת ושפיר מישראל, וקבוצת ספרד המורכבת מאיסולוקס קורסן,אינקו,אינדרה ומטרו דה מדריד.

בכנס, שנערך היום בת"א,הבטיח יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר כי החברה תעמוד בזמן במשימה לכבודה הוקמה, והיא: הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א: "אנחנו נבצע בו זמנית את כל הרשת של המערכת להסעת המונים הכוללת 8 קווים ואף יותר. יש לנו שיתוף פעולה וגיבוי מלא לכך מכל האגפים באוצר: הן החשב הכללי והן אגף התקציבים, שיתקצבו את ביצוע יתר הקווים , כמו גם ממשרד התחבורה. העלות הכוללת של הרשת תגיע לכ 100 מיליארד שקלים ואנו נמצא לכך מקורות חוץ תקציבים" אמר ויז'ניצר.

יו"ר נ.ת.ע הבטיח כי תוך כחודש יבחר מנכ"ל חדש לחברה וימונו אנשי השדרה הניהולית.

המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע, משה בן אלון אמר כי אנו מחויבים, לממשלה למדינה ולאזרחיה לבצע את פרויקט מערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א וכי נבצע את כל מה שזמין:

"אם אפשר יהיה לבצע את הקווים הדרומיים החום והכחול לפני הקו האדום הרי שנעשה זאת" אמר בן אלון .

מדובר על הקו הכחול מרחובות לצומת חולון, שהפך מהאוטובוס לרכבת קלה, ובקו החום מרמלה-לוד לראשון לציון. כמו כן התפרסם בשנה שעברה, המכרז לעבודות במקטע הראשון של הקו הורוד, BRT השרון, מכפ"ס דרך רעננה להרצלייה.

מנהל הקו האדום, טוני בורצ'ל אמר בכנס כי אינו רואה כל סיבה שהקו האדום, מפ"ת לבת ים (ובהמשך גם לראשל"צ) לא יסתיים כמובטח באוקטובר 2021 או אפילו לפני כן:

"כבר עשיתי בעולם פרויקטים מסובכים מהרכבת הקלה במטרופולין ת"א: בדובאי,אבו דאבי,ניו דלהי, קהיר וסינגפור. אין ספק שיהיו בעיות אבל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים נוכל בהחלט לעמוד במשימה" אמר בורצ'ל.

הזוכה במכרז המערכת הרכבתית לרכבת הקלה בגוש דן יבחר ברבעון הבא, כשחוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

בינתיים העבודות בפיר הרצל, דרכו יוכנסו מכונות הכרייה TBM מתקרבות לסיומן. תוך חצי שנה אמורות להסתיים העבודות גם בפיר אם המושבות.

מחרתיים (יום רביעי ) תקיים חברת נ.ת.ע כנס קבלנים לדיפו (מרכז תחזוקת הרכבת) ולפורטל הדיפו שיבנו בפ"ת.

תוך שלושה חודשים אמורים בנ.ת.ע להפעיל דרך חברת דן 90 אוטובוסים רבי קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום (בנוסף לקווים הקיימים כיום). אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתווי ולהוות אלטרנטיבה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.

מקור: נת"ע
אלן יקירי. על הדברים שנאמרו שם
אוכל רק לומר דבר אחד: בלבולי ביצים ! אין שום כיסוי לדברים ומדובר בהכרזות יפות שלא תתממשנה. (לגבי הקמת 8 קווים במקביל). בוא נראה את נת"ע מצליחה להוציא לפועל 10% מההצהרה הזו. חארטה !
 
בוא נראה את נת"ע מצליחה להוציא לפועל את הקו

אלן יקירי. על הדברים שנאמרו שם
אוכל רק לומר דבר אחד: בלבולי ביצים ! אין שום כיסוי לדברים ומדובר בהכרזות יפות שלא תתממשנה. (לגבי הקמת 8 קווים במקביל). בוא נראה את נת"ע מצליחה להוציא לפועל 10% מההצהרה הזו. חארטה !
בוא נראה את נת"ע מצליחה להוציא לפועל את הקו
האדום המקדים.
בינתיים אין אפילו מכשיר אחד למכירת כרטיסים לאורך כל התוואי ומדסרים על כך שהקו יפעל עוד 3 חודשים...

אבל אולי ההנהלה החדשה תצליח לעשות את הלא יאומן. בוא ניתן לה צ'אנס.
 

raminec

New member
סתם דיבורים כמו חול

בוא נראה את נת"ע מצליחה להוציא לפועל את הקו
האדום המקדים.
בינתיים אין אפילו מכשיר אחד למכירת כרטיסים לאורך כל התוואי ומדסרים על כך שהקו יפעל עוד 3 חודשים...

אבל אולי ההנהלה החדשה תצליח לעשות את הלא יאומן. בוא ניתן לה צ'אנס.
סתם דיבורים כמו חול
אלא אם כן יבקשו מחברת אוטובוסים גדולה כמו דן או אגד להפעיל אוטובוסים רגילים על הקו ואז לא ברור בדיוק מה יהיה הקשר בין הקו המקדים לבין מה שקוראים BRT.
 
אבל אגד ודן כבר מפעילות הרבה אוטובוסים לאורך

סתם דיבורים כמו חול
אלא אם כן יבקשו מחברת אוטובוסים גדולה כמו דן או אגד להפעיל אוטובוסים רגילים על הקו ואז לא ברור בדיוק מה יהיה הקשר בין הקו המקדים לבין מה שקוראים BRT.
אבל אגד ודן כבר מפעילות הרבה אוטובוסים לאורך
התוואי. מה יתן הקו עם אוטובוסים רגילים שלא נותנים הקווים הקיימים היום?
ו-BRT זה בכל מקרה לא יהיה כי האוטובוסים ינועו יחד עם אוטובוסים אחרים ובחלקים מהמסלול גם יחד עם כלל התנועה ולא תהיה העדפה ברמזורים.
רכשו 90 אוטובוסים וצריך למצוא להם איכשהו תעסוקה. במצב הנוכחי אולי כבר יהיה יותר יעיל להעביר את כל האוטובוסים הללו לחיפה ולתגבר את קווי המטרונית.
 

droriko

New member
צודק לגמרי

אבל אגד ודן כבר מפעילות הרבה אוטובוסים לאורך
התוואי. מה יתן הקו עם אוטובוסים רגילים שלא נותנים הקווים הקיימים היום?
ו-BRT זה בכל מקרה לא יהיה כי האוטובוסים ינועו יחד עם אוטובוסים אחרים ובחלקים מהמסלול גם יחד עם כלל התנועה ולא תהיה העדפה ברמזורים.
רכשו 90 אוטובוסים וצריך למצוא להם איכשהו תעסוקה. במצב הנוכחי אולי כבר יהיה יותר יעיל להעביר את כל האוטובוסים הללו לחיפה ולתגבר את קווי המטרונית.
צודק לגמרי
אני כבר כתבתי בו שה-BRT בז'בוטינסקי. ואם אתה לוקח ממנו את היתרונות היחידים שיש לו הוא יהיה כישלון קולוסאלי.

לגבי תגבור המטרוניות בחיפה. אי אפשר לתגבר יותר מדי,כי יותר מדי מטרוניות על המת"ץ יצרו פקקים. לא מדובר כאן בנת"ץ רגיל שאפשר לעקוף משמאל.
חוץ מזה שלפי הספירות שעשיתי רק כבר קו 1 דורש ממש תגבור.
 

droriko

New member
שה-BRT בז'בוטינסקי תהייה כישלון*

צודק לגמרי
אני כבר כתבתי בו שה-BRT בז'בוטינסקי. ואם אתה לוקח ממנו את היתרונות היחידים שיש לו הוא יהיה כישלון קולוסאלי.

לגבי תגבור המטרוניות בחיפה. אי אפשר לתגבר יותר מדי,כי יותר מדי מטרוניות על המת"ץ יצרו פקקים. לא מדובר כאן בנת"ץ רגיל שאפשר לעקוף משמאל.
חוץ מזה שלפי הספירות שעשיתי רק כבר קו 1 דורש ממש תגבור.
שה-BRT בז'בוטינסקי תהייה כישלון*


ואני יותר לא כותב BRT , אין עצבים לכל הבלאגן עם הקאפס לוק. אני מהיום כותב רק מטרונית,תתמודדו
 

down under

New member
בחיאת, מדוע אתה ממשיך עם התגובות הכפולות?

שה-BRT בז'בוטינסקי תהייה כישלון*


ואני יותר לא כותב BRT , אין עצבים לכל הבלאגן עם הקאפס לוק. אני מהיום כותב רק מטרונית,תתמודדו
בחיאת, מדוע אתה ממשיך עם התגובות הכפולות?
כל כך קשה להתאפק, לקרוא מה כתבת לפני שלחצת על ה-שלח/י?
 

droriko

New member
בגלל שאני כותב מהר

בחיאת, מדוע אתה ממשיך עם התגובות הכפולות?
כל כך קשה להתאפק, לקרוא מה כתבת לפני שלחצת על ה-שלח/י?
בגלל שאני כותב מהר
הרבה פעמים אני עושה שגיאות הקלדה בלי לשים לב

אבל אתה צודק, אני אשתדל לקרוא כל הודעה לפני שאני שולח(לא בציניות)
 

down under

New member
תודה (גם כן לא בציניות)

בגלל שאני כותב מהר
הרבה פעמים אני עושה שגיאות הקלדה בלי לשים לב

אבל אתה צודק, אני אשתדל לקרוא כל הודעה לפני שאני שולח(לא בציניות)
תודה (גם כן לא בציניות)
 

raminec

New member
הרעיון כביכול הוא

אבל אגד ודן כבר מפעילות הרבה אוטובוסים לאורך
התוואי. מה יתן הקו עם אוטובוסים רגילים שלא נותנים הקווים הקיימים היום?
ו-BRT זה בכל מקרה לא יהיה כי האוטובוסים ינועו יחד עם אוטובוסים אחרים ובחלקים מהמסלול גם יחד עם כלל התנועה ולא תהיה העדפה ברמזורים.
רכשו 90 אוטובוסים וצריך למצוא להם איכשהו תעסוקה. במצב הנוכחי אולי כבר יהיה יותר יעיל להעביר את כל האוטובוסים הללו לחיפה ולתגבר את קווי המטרונית.
הרעיון כביכול הוא
הרגלת הציבור שיש אוטובוס שנוסע על התוואי העתידי של הרקלת, כך שאפשר כבר לעשות את כל השינויים בקווי האוטובוסים המזינים שיוקמו לשרת את הרקלת בעתיד עוד לפני שהרקלת תתחיל לעבוד.
הבעיה היא ש-BRT לא יכולה לספק את הסחורה שהרקלת תספק ומאוד סביר שבמקום יתרון, הקו המקדים יהווה חסרון. נסיעה איטית יחסית, תדירות לא מספקת ועומסים כבדים מאוד יגרמו לפגיעה בשירות האוטובוסים הלא משובח במיוחד שכבר קיים כיום לנוסעים.
אם לפחות היו מכניסים את נושא רכישת ותיקוף הכרטיסים לתחנות ומוציאים את ההתעסקות עם המזומנים מהנהג אז היה יתרון כלשהו להפעלת הקו המקדים.
 

alantan

New member
שים לב שבפעם הראשונה אי פעם (לזכרוני)

הרעיון כביכול הוא
הרגלת הציבור שיש אוטובוס שנוסע על התוואי העתידי של הרקלת, כך שאפשר כבר לעשות את כל השינויים בקווי האוטובוסים המזינים שיוקמו לשרת את הרקלת בעתיד עוד לפני שהרקלת תתחיל לעבוד.
הבעיה היא ש-BRT לא יכולה לספק את הסחורה שהרקלת תספק ומאוד סביר שבמקום יתרון, הקו המקדים יהווה חסרון. נסיעה איטית יחסית, תדירות לא מספקת ועומסים כבדים מאוד יגרמו לפגיעה בשירות האוטובוסים הלא משובח במיוחד שכבר קיים כיום לנוסעים.
אם לפחות היו מכניסים את נושא רכישת ותיקוף הכרטיסים לתחנות ומוציאים את ההתעסקות עם המזומנים מהנהג אז היה יתרון כלשהו להפעלת הקו המקדים.
שים לב שבפעם הראשונה אי פעם (לזכרוני)
מציינים שהשירות המקדים יהיה בנוסף לקווים הקיימים ולא במקומם.
 

raminec

New member
מנוהל כמו מבצע צבאי

שים לב שבפעם הראשונה אי פעם (לזכרוני)
מציינים שהשירות המקדים יהיה בנוסף לקווים הקיימים ולא במקומם.
מנוהל כמו מבצע צבאי
"סוד כמוס לפיל ולסוס"
לא ברור למה הכל מתנהל בכזה שושו, אלא אם כן יש להם סיבה טובה להחביא מעיני הציבור את איך שהם מבצעים את זה...
 

raminec

New member
ובנוסף, בדה-מרקר, מציינים שלא תהיה עדיפות

שים לב שבפעם הראשונה אי פעם (לזכרוני)
מציינים שהשירות המקדים יהיה בנוסף לקווים הקיימים ולא במקומם.
ובנוסף, בדה-מרקר, מציינים שלא תהיה עדיפות
ברמזורים לקו המקדים ולא תוצבנה מכונות כרטוס בתחנות. זה סתם עוד קו אוטובוס חסר משמעות...
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2216327
"עם זאת, לאוטובוסים הללו לא תהיה עדיפות ולא יוצבו לאורך מסלולם מכונות תשלום חיצוניות, כך שאין הם צפויים להיות מהירים יותר מאוטובוס רגיל."
 

alantan

New member
אני רק השליח, נא לא לירות בי


אלן יקירי. על הדברים שנאמרו שם
אוכל רק לומר דבר אחד: בלבולי ביצים ! אין שום כיסוי לדברים ומדובר בהכרזות יפות שלא תתממשנה. (לגבי הקמת 8 קווים במקביל). בוא נראה את נת"ע מצליחה להוציא לפועל 10% מההצהרה הזו. חארטה !
אני רק השליח, נא לא לירות בי

גם לי יש תהיות לגבי היכולת להרים את כל הקווים הללו במקביל. מה אומר, אולי בשלוש שנים האחרונות התארגנה חברת נת"ע בצורה שתאפשר לה לבצע עתה את העבודה.
 
בום בום בום !!!


אני רק השליח, נא לא לירות בי

גם לי יש תהיות לגבי היכולת להרים את כל הקווים הללו במקביל. מה אומר, אולי בשלוש שנים האחרונות התארגנה חברת נת"ע בצורה שתאפשר לה לבצע עתה את העבודה.
בום בום בום !!!

בום בום בום !!!
 

גילביון

New member
אפילו חארטה בריבוע

אלן יקירי. על הדברים שנאמרו שם
אוכל רק לומר דבר אחד: בלבולי ביצים ! אין שום כיסוי לדברים ומדובר בהכרזות יפות שלא תתממשנה. (לגבי הקמת 8 קווים במקביל). בוא נראה את נת"ע מצליחה להוציא לפועל 10% מההצהרה הזו. חארטה !
אפילו חארטה בריבוע
 

raminec

New member
האם זוהי פעם ראשונה

כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן
"אנחנו נבצע בו זמנית שמונה קווי רכבת קלה ואוטובוסים להסעת המונים במטרופולין ת"א ואולי אף יותר. יש לנו גיבוי מלא לכך ואנו זוכים לשיתוף פעולה בנושא מצד אנשי האוצר ומשרד התחבורה. העלות הכוללת היא כ 100 מיליארד שקלים ונמצא לכך מקורות מימון חוץ תקציביים".

כך אמר היום יו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר, בכנס המציעים למכרז המערכת הרכבתית, בו השתתפו ארבע חברות בינ"ל, שעברו את המיון המוקדם. הזוכה יבחר ברבעון הבא. חוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, יתמודדו במכרז להפעלת המערכת הרכבתית לרכבת הקלה הכוללת: חשמול, מסילות, איתות פיקוח בקרה ,ביטחון ובטיחות. כל הארבע ניגשו לפני כשנה וחצי למיון המוקדם שערכה חברת נ.ת.ע ועמדו בתנאי הסף בהצלחה. הקבוצות הן: אלסטום מצרפת ומינרב מישראל, בומברדייה מקנדה/גרמניה ודניה סיבוס מישראל, קבוצת ט.א.ט ובתוכה קולאס רייל ,טאלס,סיטרה מצרפת ושפיר מישראל, וקבוצת ספרד המורכבת מאיסולוקס קורסן,אינקו,אינדרה ומטרו דה מדריד.

בכנס, שנערך היום בת"א,הבטיח יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר כי החברה תעמוד בזמן במשימה לכבודה הוקמה, והיא: הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א: "אנחנו נבצע בו זמנית את כל הרשת של המערכת להסעת המונים הכוללת 8 קווים ואף יותר. יש לנו שיתוף פעולה וגיבוי מלא לכך מכל האגפים באוצר: הן החשב הכללי והן אגף התקציבים, שיתקצבו את ביצוע יתר הקווים , כמו גם ממשרד התחבורה. העלות הכוללת של הרשת תגיע לכ 100 מיליארד שקלים ואנו נמצא לכך מקורות חוץ תקציבים" אמר ויז'ניצר.

יו"ר נ.ת.ע הבטיח כי תוך כחודש יבחר מנכ"ל חדש לחברה וימונו אנשי השדרה הניהולית.

המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע, משה בן אלון אמר כי אנו מחויבים, לממשלה למדינה ולאזרחיה לבצע את פרויקט מערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א וכי נבצע את כל מה שזמין:

"אם אפשר יהיה לבצע את הקווים הדרומיים החום והכחול לפני הקו האדום הרי שנעשה זאת" אמר בן אלון .

מדובר על הקו הכחול מרחובות לצומת חולון, שהפך מהאוטובוס לרכבת קלה, ובקו החום מרמלה-לוד לראשון לציון. כמו כן התפרסם בשנה שעברה, המכרז לעבודות במקטע הראשון של הקו הורוד, BRT השרון, מכפ"ס דרך רעננה להרצלייה.

מנהל הקו האדום, טוני בורצ'ל אמר בכנס כי אינו רואה כל סיבה שהקו האדום, מפ"ת לבת ים (ובהמשך גם לראשל"צ) לא יסתיים כמובטח באוקטובר 2021 או אפילו לפני כן:

"כבר עשיתי בעולם פרויקטים מסובכים מהרכבת הקלה במטרופולין ת"א: בדובאי,אבו דאבי,ניו דלהי, קהיר וסינגפור. אין ספק שיהיו בעיות אבל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים נוכל בהחלט לעמוד במשימה" אמר בורצ'ל.

הזוכה במכרז המערכת הרכבתית לרכבת הקלה בגוש דן יבחר ברבעון הבא, כשחוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

בינתיים העבודות בפיר הרצל, דרכו יוכנסו מכונות הכרייה TBM מתקרבות לסיומן. תוך חצי שנה אמורות להסתיים העבודות גם בפיר אם המושבות.

מחרתיים (יום רביעי ) תקיים חברת נ.ת.ע כנס קבלנים לדיפו (מרכז תחזוקת הרכבת) ולפורטל הדיפו שיבנו בפ"ת.

תוך שלושה חודשים אמורים בנ.ת.ע להפעיל דרך חברת דן 90 אוטובוסים רבי קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום (בנוסף לקווים הקיימים כיום). אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתווי ולהוות אלטרנטיבה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.

מקור: נת"ע
האם זוהי פעם ראשונה
שבה פרסום רשמי של נת"ע מציין שהקו הכחול יהיה LRT במקום BRT?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה