כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
אני גם מאד מקווה ש

ראיתי את הכתבה הזו ביום חמישי בידיעות ולא
הבנתי מה הקשר בין 24 לקו האדום. גם לא הבנתי איך יפעילו מסלול העדפה בצד שמאל של ציר הנסיעה כשאין תשתית מתאימה לכך. ומה לגבי הלו"ז, האם הוא הגיוני ?
אני גם מאד מקווה ש
המת״ץ הזה לא יהיה כמו המת״ץ בחיפה שכל שניה האוטובוסים יסעו ברמזור.
והאם גם שאר הקוים יסעו במת״ץ?
 
זה הרי ברור כשמש
שלא יהיו שום מת"צים.

אני גם מאד מקווה ש
המת״ץ הזה לא יהיה כמו המת״ץ בחיפה שכל שניה האוטובוסים יסעו ברמזור.
והאם גם שאר הקוים יסעו במת״ץ?
זה הרי ברור כשמש
שלא יהיו שום מת"צים.
את המת"צים בחיפה לקח שש שנים להקים (שש שנים!). אף אחד לא מתכוון ברצינות להיכנס להרפתקה הזאת בגוש דן, כשמיד בסיומה צריך להרוס הכול ולחפור מנהרות לרכבת. אלה שטויות. שקרים לתקשורת. ברור לכל בר דעת שאין בזה טיפת אמת.
 

droriko

New member
אם זה נכון

עידן יוסף מביא פרטים נוספים על הקו המקדים
"בתוך שלושה חודשים, אמורים בנת"ע להפעיל, באמצעות חברת דן, עשרות אוטובוסים רבי-קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום במה שקרוי "הקו המקדים". קווים אלה יתוספו לקווים הקיימים כיום. אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתוואי ולהוות חלופה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.

"בשלב הראשון, יופעלו כ-50 אוטובוסים רבי-קיבולת (כ-200 מקומות). הם יתגברו 13 קווים הפועלים בציר ז'בוטינסקי ומסיעים מדי יום כ־200 אלף נוסעים, כ-40% מכלל נוסעי התחבורה הציבורית בגוש המרכזי של גוש-דן - קווים: 18, 24, 25, 40, 42, 50, 51, 66, 70, 82, 125, 142, 166. מסלול הקו יסומן באופן דומה לזה הקיים היום בסמוך לגינות סחרוב בירושלים.

"בשלב השני, שאמור להתחיל בדצמבר 2014, יוכשר נתיב העדפה שמאלי לאורך כל המסלול, ויוצבו מכונות כרטוס קבועות לאורך כל הקו. סככות יוצבו בתחנות האוטובוס וכן שילוט דיגיטלי בתחנות. כן יבוצעו שיפורים גאומטריים לתחבורה ציבורית, במספר נקודות לאורך התוואי ויוסדרו מסופי הקצה בבת ים ובפתח תקוה. בהפעלת הקו המקדים ישותפו כל 90 האוטובוסים רבי-הקיבולת. תדירות הנסיעה תגדל ל-5 דקות בשעות השיא ו-7 דקות בשעות השפל."

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-342844-00.html
אם זה נכון
אז זה אומר שהם תפסו שכל והבינו,אתה מה שכבר כתבתי פה אלוהים יודע כמה, ש-brt לא מסוגל להחליף את כל הקוים בזבוטינסקי. מה שכן קו 51 הוא די מיותר במצב כזה.
 

cwen

New member
עדיין לא הבנתי איך יעשו את זה בלי מכונות

עידן יוסף מביא פרטים נוספים על הקו המקדים
"בתוך שלושה חודשים, אמורים בנת"ע להפעיל, באמצעות חברת דן, עשרות אוטובוסים רבי-קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום במה שקרוי "הקו המקדים". קווים אלה יתוספו לקווים הקיימים כיום. אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתוואי ולהוות חלופה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.

"בשלב הראשון, יופעלו כ-50 אוטובוסים רבי-קיבולת (כ-200 מקומות). הם יתגברו 13 קווים הפועלים בציר ז'בוטינסקי ומסיעים מדי יום כ־200 אלף נוסעים, כ-40% מכלל נוסעי התחבורה הציבורית בגוש המרכזי של גוש-דן - קווים: 18, 24, 25, 40, 42, 50, 51, 66, 70, 82, 125, 142, 166. מסלול הקו יסומן באופן דומה לזה הקיים היום בסמוך לגינות סחרוב בירושלים.

"בשלב השני, שאמור להתחיל בדצמבר 2014, יוכשר נתיב העדפה שמאלי לאורך כל המסלול, ויוצבו מכונות כרטוס קבועות לאורך כל הקו. סככות יוצבו בתחנות האוטובוס וכן שילוט דיגיטלי בתחנות. כן יבוצעו שיפורים גאומטריים לתחבורה ציבורית, במספר נקודות לאורך התוואי ויוסדרו מסופי הקצה בבת ים ובפתח תקוה. בהפעלת הקו המקדים ישותפו כל 90 האוטובוסים רבי-הקיבולת. תדירות הנסיעה תגדל ל-5 דקות בשעות השיא ו-7 דקות בשעות השפל."

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-342844-00.html
עדיין לא הבנתי איך יעשו את זה בלי מכונות
הרי האורבניות האלה, אין להן דלת ליד הנהג. אלא אם הם מתכוונים להציב כרטיסן ליד הדלת הראשונה, איך הם הולכים לגבות תשלום?
 
אולי יתקינו בתוך האוטובוס מכונות תיקוף

עדיין לא הבנתי איך יעשו את זה בלי מכונות
הרי האורבניות האלה, אין להן דלת ליד הנהג. אלא אם הם מתכוונים להציב כרטיסן ליד הדלת הראשונה, איך הם הולכים לגבות תשלום?
אולי יתקינו בתוך האוטובוס מכונות תיקוף
ייתכן שמה שהם יעשו בשלב הראשון זה שרק נוסעים עם רב-קו יוכלו ליסוע באוטובוסים הללו ולכן הם משאירים את הקווים הקיימים כפי שהם.

ברור שכל ההתנהלות של נת"ע ושל משרד התחבורה בקשר לקו המקדים ובעיקר בקשר לאוטובוסים שרכשו עבורו זה חלם.
כנ"ל גם ההתנהלות שלהם בקשר לקטע המת"צ והמסוף החדש והשומם הסגורים ליד בילינסון שבנייתם הייתה באחריות נת"ע.
נקווה שכיום המצב בנת"ע משתנה, כי עד עתה נת"ע היוותה דוגמה לחוסר מקצועיות שאפשר לכתוב עליה ספרים.
 

droriko

New member
זה סתם יצור בלבול

אולי יתקינו בתוך האוטובוס מכונות תיקוף
ייתכן שמה שהם יעשו בשלב הראשון זה שרק נוסעים עם רב-קו יוכלו ליסוע באוטובוסים הללו ולכן הם משאירים את הקווים הקיימים כפי שהם.

ברור שכל ההתנהלות של נת"ע ושל משרד התחבורה בקשר לקו המקדים ובעיקר בקשר לאוטובוסים שרכשו עבורו זה חלם.
כנ"ל גם ההתנהלות שלהם בקשר לקטע המת"צ והמסוף החדש והשומם הסגורים ליד בילינסון שבנייתם הייתה באחריות נת"ע.
נקווה שכיום המצב בנת"ע משתנה, כי עד עתה נת"ע היוותה דוגמה לחוסר מקצועיות שאפשר לכתוב עליה ספרים.
זה סתם יצור בלבול
תחשוב שבז'בוטינסקי יש הרבה מאד נוסעים מזדמנים, כאלה שלא ידעו שבקו הזה אפשר לשלם רק עם רב קו. הם יראו בשלט למעלה שהקו הזה נוסע נניח לעזריאלי אז הם יעלו עליו,ופתאום באמצע הנסיעה יקלטו שאין להם מה לעשות עם המטבעות שלהם.
 
מכונות תשלום לא יעזרו למנוע את הבלבול הזה

זה סתם יצור בלבול
תחשוב שבז'בוטינסקי יש הרבה מאד נוסעים מזדמנים, כאלה שלא ידעו שבקו הזה אפשר לשלם רק עם רב קו. הם יראו בשלט למעלה שהקו הזה נוסע נניח לעזריאלי אז הם יעלו עליו,ופתאום באמצע הנסיעה יקלטו שאין להם מה לעשות עם המטבעות שלהם.
מכונות תשלום לא יעזרו למנוע את הבלבול הזה
כי אם באותו נתיב נסיעה נוסעים אוטובוסים שבהם התשלום לנהג ונוסעים אוטובוסים שבהם צריך לקנות כרטיס מראש במכונה על המדרכה והאוטובוסים משני הסוגים עוברים ביעד, אז מה הנוסע צריך לעשות עם המטבעות שלו? לתת אותן לנהג או לשלשל אותן למכונה? אם הנוסע שילם במכונה אבל קו 40 יגיע לפני הקו המקדים אז הנוסע יחכה לקו המקדים?
לכן הבלבול יהיה בכל מקרה כל עוד אין נתיב יעודי לאוטובוסים הללו וכאשר מייעדים אותם ליסוע במקביל לאוטובוסים בקווים הרגילים.
רכשו אוטובוסים שבהם אי אפשר לשלם לנהג ולא יודעים מה לעשות איתם...
 
יכול להיות שהכרטיסים יהיו תקפים לכל המפעילים

מכונות תשלום לא יעזרו למנוע את הבלבול הזה
כי אם באותו נתיב נסיעה נוסעים אוטובוסים שבהם התשלום לנהג ונוסעים אוטובוסים שבהם צריך לקנות כרטיס מראש במכונה על המדרכה והאוטובוסים משני הסוגים עוברים ביעד, אז מה הנוסע צריך לעשות עם המטבעות שלו? לתת אותן לנהג או לשלשל אותן למכונה? אם הנוסע שילם במכונה אבל קו 40 יגיע לפני הקו המקדים אז הנוסע יחכה לקו המקדים?
לכן הבלבול יהיה בכל מקרה כל עוד אין נתיב יעודי לאוטובוסים הללו וכאשר מייעדים אותם ליסוע במקביל לאוטובוסים בקווים הרגילים.
רכשו אוטובוסים שבהם אי אפשר לשלם לנהג ולא יודעים מה לעשות איתם...
יכול להיות שהכרטיסים יהיו תקפים לכל המפעילים
ולא רק לאוטובוסים הללו
 
בחיפה כל כרטיס תקף לשעה וחצי

זה באמת מה שגם אני חשבתי
איך זה עובד בחיפה? ירושלים? למה אי אפשר לעשות רב קו רגיל?
בחיפה כל כרטיס תקף לשעה וחצי
ולכן אם קנית במכונה כרטיס למטרונית והגיע אוטובוס של אגד, אין בעיה - אתה פשוט עולה עם הכרטיס שקנית.
 
בגוש דן כרטיסים עם מעבר חופשי קיימים רק

יכול להיות שהכרטיסים יהיו תקפים לכל המפעילים
ולא רק לאוטובוסים הללו
בגוש דן כרטיסים עם מעבר חופשי קיימים רק
ברב-קו.
אין סיבה להאמין שהכנסת האוטובוסים החדשים לשימוש תשנה את העובדה הזו.
אם יעשו זאת, לא תהיה יותר סיבה גם באוטובוסים הרגילים לחייב רב-קו על מנת ליהנות ממעברים חופשיים ולכן כנראה הכרטיסים לא יהיו תקפים לכל המפעילים.

בחיפה ובירושלים לעומת זאת יש כרטיסי מעבר גם בנייר, אבל שם יש רק שני מפעילים בכרטוס המשותף ולא ארבעה.
 

droriko

New member
לא אמרתי

מכונות תשלום לא יעזרו למנוע את הבלבול הזה
כי אם באותו נתיב נסיעה נוסעים אוטובוסים שבהם התשלום לנהג ונוסעים אוטובוסים שבהם צריך לקנות כרטיס מראש במכונה על המדרכה והאוטובוסים משני הסוגים עוברים ביעד, אז מה הנוסע צריך לעשות עם המטבעות שלו? לתת אותן לנהג או לשלשל אותן למכונה? אם הנוסע שילם במכונה אבל קו 40 יגיע לפני הקו המקדים אז הנוסע יחכה לקו המקדים?
לכן הבלבול יהיה בכל מקרה כל עוד אין נתיב יעודי לאוטובוסים הללו וכאשר מייעדים אותם ליסוע במקביל לאוטובוסים בקווים הרגילים.
רכשו אוטובוסים שבהם אי אפשר לשלם לנהג ולא יודעים מה לעשות איתם...
לא אמרתי
שצריך לעשות מכונת תשלום רק לקו אחד, זה המובן מאליו. אם כבר אז לעשות מכונת תשלום לכל הקוים ושהנהג לא יבוא בכלל עם פורט לעבודה,אבל על זה דיסקסנו עוד לפני האורבנית.

.
 
אנחנו יודעים שזה לא יקרה בזמן הקרוב

לא אמרתי
שצריך לעשות מכונת תשלום רק לקו אחד, זה המובן מאליו. אם כבר אז לעשות מכונת תשלום לכל הקוים ושהנהג לא יבוא בכלל עם פורט לעבודה,אבל על זה דיסקסנו עוד לפני האורבנית.

.
אנחנו יודעים שזה לא יקרה בזמן הקרוב
תחילת פעילות הרק"ל בירושלים לא ביטלה את עיסוק נהגי אגד עם גביית כסף ותחילת פעילות המטרונית בחיפה לא ביטלה את עיסוק נהגי אגד עם גביית כסף.
 

droriko

New member


עדיין לא הבנתי איך יעשו את זה בלי מכונות
הרי האורבניות האלה, אין להן דלת ליד הנהג. אלא אם הם מתכוונים להציב כרטיסן ליד הדלת הראשונה, איך הם הולכים לגבות תשלום?
 
סיפורי סבתא

כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן
"אנחנו נבצע בו זמנית שמונה קווי רכבת קלה ואוטובוסים להסעת המונים במטרופולין ת"א ואולי אף יותר. יש לנו גיבוי מלא לכך ואנו זוכים לשיתוף פעולה בנושא מצד אנשי האוצר ומשרד התחבורה. העלות הכוללת היא כ 100 מיליארד שקלים ונמצא לכך מקורות מימון חוץ תקציביים".

כך אמר היום יו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר, בכנס המציעים למכרז המערכת הרכבתית, בו השתתפו ארבע חברות בינ"ל, שעברו את המיון המוקדם. הזוכה יבחר ברבעון הבא. חוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, יתמודדו במכרז להפעלת המערכת הרכבתית לרכבת הקלה הכוללת: חשמול, מסילות, איתות פיקוח בקרה ,ביטחון ובטיחות. כל הארבע ניגשו לפני כשנה וחצי למיון המוקדם שערכה חברת נ.ת.ע ועמדו בתנאי הסף בהצלחה. הקבוצות הן: אלסטום מצרפת ומינרב מישראל, בומברדייה מקנדה/גרמניה ודניה סיבוס מישראל, קבוצת ט.א.ט ובתוכה קולאס רייל ,טאלס,סיטרה מצרפת ושפיר מישראל, וקבוצת ספרד המורכבת מאיסולוקס קורסן,אינקו,אינדרה ומטרו דה מדריד.

בכנס, שנערך היום בת"א,הבטיח יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר כי החברה תעמוד בזמן במשימה לכבודה הוקמה, והיא: הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א: "אנחנו נבצע בו זמנית את כל הרשת של המערכת להסעת המונים הכוללת 8 קווים ואף יותר. יש לנו שיתוף פעולה וגיבוי מלא לכך מכל האגפים באוצר: הן החשב הכללי והן אגף התקציבים, שיתקצבו את ביצוע יתר הקווים , כמו גם ממשרד התחבורה. העלות הכוללת של הרשת תגיע לכ 100 מיליארד שקלים ואנו נמצא לכך מקורות חוץ תקציבים" אמר ויז'ניצר.

יו"ר נ.ת.ע הבטיח כי תוך כחודש יבחר מנכ"ל חדש לחברה וימונו אנשי השדרה הניהולית.

המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע, משה בן אלון אמר כי אנו מחויבים, לממשלה למדינה ולאזרחיה לבצע את פרויקט מערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א וכי נבצע את כל מה שזמין:

"אם אפשר יהיה לבצע את הקווים הדרומיים החום והכחול לפני הקו האדום הרי שנעשה זאת" אמר בן אלון .

מדובר על הקו הכחול מרחובות לצומת חולון, שהפך מהאוטובוס לרכבת קלה, ובקו החום מרמלה-לוד לראשון לציון. כמו כן התפרסם בשנה שעברה, המכרז לעבודות במקטע הראשון של הקו הורוד, BRT השרון, מכפ"ס דרך רעננה להרצלייה.

מנהל הקו האדום, טוני בורצ'ל אמר בכנס כי אינו רואה כל סיבה שהקו האדום, מפ"ת לבת ים (ובהמשך גם לראשל"צ) לא יסתיים כמובטח באוקטובר 2021 או אפילו לפני כן:

"כבר עשיתי בעולם פרויקטים מסובכים מהרכבת הקלה במטרופולין ת"א: בדובאי,אבו דאבי,ניו דלהי, קהיר וסינגפור. אין ספק שיהיו בעיות אבל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים נוכל בהחלט לעמוד במשימה" אמר בורצ'ל.

הזוכה במכרז המערכת הרכבתית לרכבת הקלה בגוש דן יבחר ברבעון הבא, כשחוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

בינתיים העבודות בפיר הרצל, דרכו יוכנסו מכונות הכרייה TBM מתקרבות לסיומן. תוך חצי שנה אמורות להסתיים העבודות גם בפיר אם המושבות.

מחרתיים (יום רביעי ) תקיים חברת נ.ת.ע כנס קבלנים לדיפו (מרכז תחזוקת הרכבת) ולפורטל הדיפו שיבנו בפ"ת.

תוך שלושה חודשים אמורים בנ.ת.ע להפעיל דרך חברת דן 90 אוטובוסים רבי קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום (בנוסף לקווים הקיימים כיום). אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתווי ולהוות אלטרנטיבה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.

מקור: נת"ע
סיפורי סבתא
לא שמונה קווים, לא שבעה וגם לא חמישה.
אם יצליחו לבצע 3 קווים בו זמנית זה יהיה נס.
הם אפילו טרם החליטו אם הקו הצהוב יהיה BRT או רק"ל, ומה יקרה עם הקו הסגול. הם משנים את דעתם לגבי אופי הקווים (כולל הכחול) מדי חודשיים-שלושה, כך שלא ניתן לבצע תכנון מפורט ואפילו תכנון סטטוטורי הוא בעייתי. וזה עוד לפני שהחלו לעבוד בשטח.

ואסור לשכוח שהאוצר מחכה בפינה וממתין לשעת כושר כדי לבטל את כל הקווים או חלקם ממש כפי שעשה לתכנית החומש של הרכבת הכבדה בשנת 06'.
אדון בורצ'ל כנראה אדם רציני אבל לא מבין שהוא הגיע לארץ החלטורה והפרטאץ'.
אפשר היה בקלות רבה להפעיל רכבת תחתית בת"א כבר בשנת 56' או 57' והסיבה שזה לא קרה עד היום היא שתחום התשתיות נשלט ע"י פקידים חסרי מושג.
מאחר שזה לא השתנה ההבטחות של ויזניצ'ר לא שוות יריקה.
 

droriko

New member
וואלה?

סיפורי סבתא
לא שמונה קווים, לא שבעה וגם לא חמישה.
אם יצליחו לבצע 3 קווים בו זמנית זה יהיה נס.
הם אפילו טרם החליטו אם הקו הצהוב יהיה BRT או רק"ל, ומה יקרה עם הקו הסגול. הם משנים את דעתם לגבי אופי הקווים (כולל הכחול) מדי חודשיים-שלושה, כך שלא ניתן לבצע תכנון מפורט ואפילו תכנון סטטוטורי הוא בעייתי. וזה עוד לפני שהחלו לעבוד בשטח.

ואסור לשכוח שהאוצר מחכה בפינה וממתין לשעת כושר כדי לבטל את כל הקווים או חלקם ממש כפי שעשה לתכנית החומש של הרכבת הכבדה בשנת 06'.
אדון בורצ'ל כנראה אדם רציני אבל לא מבין שהוא הגיע לארץ החלטורה והפרטאץ'.
אפשר היה בקלות רבה להפעיל רכבת תחתית בת"א כבר בשנת 56' או 57' והסיבה שזה לא קרה עד היום היא שתחום התשתיות נשלט ע"י פקידים חסרי מושג.
מאחר שזה לא השתנה ההבטחות של ויזניצ'ר לא שוות יריקה.
וואלה?
כי אתה יודע יש את המיתוס הזה שבשנות ה-50 וה-60 מספיק היה להרים טלפון לפנחס ספיר "והוא כבר יסדר הכל"
 
הוא באמת סידר הכל!

וואלה?
כי אתה יודע יש את המיתוס הזה שבשנות ה-50 וה-60 מספיק היה להרים טלפון לפנחס ספיר "והוא כבר יסדר הכל"
הוא באמת סידר הכל!
סידר בלימה מוחלטת של פיתוח הרכבת במשך עשרות שנים כדי לשמח את חברי מפא"י שהיו גם חברי "אגד"/"דן".
גם אשכול שהיה לפניו ורבינוביץ', ארליך, הורביץ, ארידור, מודעי, פרס, ניסים ובייגה שבאו אחריו לא עשו שום דבר כדי לרסן את פקידי האוצר קצרי הראות ולשחרר את התקציבים לפיתוח הרכבת.
ספיר לא היה שונה בעניין הזה במאומה.
 
איך הגעת ל1956?

סיפורי סבתא
לא שמונה קווים, לא שבעה וגם לא חמישה.
אם יצליחו לבצע 3 קווים בו זמנית זה יהיה נס.
הם אפילו טרם החליטו אם הקו הצהוב יהיה BRT או רק"ל, ומה יקרה עם הקו הסגול. הם משנים את דעתם לגבי אופי הקווים (כולל הכחול) מדי חודשיים-שלושה, כך שלא ניתן לבצע תכנון מפורט ואפילו תכנון סטטוטורי הוא בעייתי. וזה עוד לפני שהחלו לעבוד בשטח.

ואסור לשכוח שהאוצר מחכה בפינה וממתין לשעת כושר כדי לבטל את כל הקווים או חלקם ממש כפי שעשה לתכנית החומש של הרכבת הכבדה בשנת 06'.
אדון בורצ'ל כנראה אדם רציני אבל לא מבין שהוא הגיע לארץ החלטורה והפרטאץ'.
אפשר היה בקלות רבה להפעיל רכבת תחתית בת"א כבר בשנת 56' או 57' והסיבה שזה לא קרה עד היום היא שתחום התשתיות נשלט ע"י פקידים חסרי מושג.
מאחר שזה לא השתנה ההבטחות של ויזניצ'ר לא שוות יריקה.
איך הגעת ל1956?
ומדוע מערכת הסעת המונים של מספר קווים כל כך חשובה בשנות ה50.
הגודש ומספר התושבים בגוש דן הוא 30~ שנים אחורה. אף אחד לא היה סולל רקל לעיירות.
 

down under

New member
במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אל תחקור

איך הגעת ל1956?
ומדוע מערכת הסעת המונים של מספר קווים כל כך חשובה בשנות ה50.
הגודש ומספר התושבים בגוש דן הוא 30~ שנים אחורה. אף אחד לא היה סולל רקל לעיירות.
במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אל תחקור
 
פשוט מאד

איך הגעת ל1956?
ומדוע מערכת הסעת המונים של מספר קווים כל כך חשובה בשנות ה50.
הגודש ומספר התושבים בגוש דן הוא 30~ שנים אחורה. אף אחד לא היה סולל רקל לעיירות.
פשוט מאד
ממשלת בן גוריון החליטה על הפרוייקט בתחילת שנות ה-50.
מכיוון שמדובר בפרוייקט קל ופשוט מאד (בניגוד לדיסאינפורמציה שכתבי החצר העלובים מוכרים לנו כבר עשרות שנים), חמש שנים זה די והותר זמן. בוודאי בשנות ה-50 כשהיו הרבה פחות מכשולים לפיתוח.

בפועל אנו מחכים 63 שנה ועוד נחכה כהנה וכהנה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה