כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
האם כבודו מהנדס תחבורה?

תשכח מזה
אין שם שום אפשרות מעשית להעביר BRT/LRT.
חייבים להרחיב את הכביש בכל 3 המקומות.
מאחר שהקו הכחול אמור להתחיל בצומת ביל"ו, לא ניתן לבצע אותו ללא פתרון של כל השלושה, וכאמור אף אחד לא התחיל עדיין לפתור אותם.

העברת הקו הכחול בכביש כפי שהוא תהיה אסון תחבורתי שיבטל את כל היתרונות שיביא הקו. זה מזכיר לי את רעיון העוועים של האוצר להעביר את הקו הירוק באבן גבירול על פני הקרקע (וזכור לי שאתה תמכת גם באיוולת הזו). במקרה של אבן גבירול לקח להם 12 שנה להתפכח מהאשליה הזו. כמה עשרות שנים ייקחו במקרה של הקו הכחול?
האם כבודו מהנדס תחבורה?
 
מה הקשר בכלל?

האם כבודו מהנדס תחבורה?
מה הקשר בכלל?
מה מכל הטענות שלי דורש תואר בהנדסת תחבורה?
אם אתה נוסע בכביש שיש בו שני נתיבים, ואחד מהם הופקע לצורך הקו הכחול, ויש הפרדה פיסית שמונעת ממך לעבור לאותו נתיב, מה שמשאיר לך רק נתיב אחד, ובדיוק המכונית שלפניך חטפה פנצ'ר או שעצרה כי הנהג מנסה להתחיל עם איזו פרחה על המדרכה או נכנסה לשלולית ונכבה לה המנוע - מה אתה אמור לעשות? לעלות על המדרכה ולדרוס את הפרחה? לפרוץ את ההפרדה הפיסית ולהכנס למסלול הקו הכחול? לא - אתה לא יכול לעשות כלום. מזל טוב! השבתת עורק תחבורה ראשי של כל האיזור (שים לב - כל האיזור, לא רק כל העיר).

אתה באמת חושב שצריך תואר בהנדסת תחבורה (!!!) כדי להבין בעיה כה פשוטה ומובנת מאליה?

ועוד: שתי מכוניות התנגשו כי אחת מהן עצרה בפתאומיות והשניה לא יכלה כמובן לעבור לנתיב עקיפה (כי אין כזה). עכשיו הן מושבתות. איך תפנה את הציר? איך יגיע הגרר/מנוף להוציא אותן משם? מה, יש גרר מעופף שירחף מעל הפקק (באורך קילומטרים!) שייווצר מיידית? איך יגיע האמבולנס לפנות את הפצועים? מה, הוא ייסע בנתיב הקו הכחול ואז החובשים יקפצו מעל ההפרדה הפיסית, יוציאו את הפצועים מהרכב ויזרקו אותם באוויר מעל ההפרדה הפיסית לתוך האמבולנס?!

למה בדיוק צריך כאן מהנדס תחבורה? מה מסובך להבין כאן?
 

amit1270

New member
לכל הבעיות שאתה מעלה יש פתרונות

מה הקשר בכלל?
מה מכל הטענות שלי דורש תואר בהנדסת תחבורה?
אם אתה נוסע בכביש שיש בו שני נתיבים, ואחד מהם הופקע לצורך הקו הכחול, ויש הפרדה פיסית שמונעת ממך לעבור לאותו נתיב, מה שמשאיר לך רק נתיב אחד, ובדיוק המכונית שלפניך חטפה פנצ'ר או שעצרה כי הנהג מנסה להתחיל עם איזו פרחה על המדרכה או נכנסה לשלולית ונכבה לה המנוע - מה אתה אמור לעשות? לעלות על המדרכה ולדרוס את הפרחה? לפרוץ את ההפרדה הפיסית ולהכנס למסלול הקו הכחול? לא - אתה לא יכול לעשות כלום. מזל טוב! השבתת עורק תחבורה ראשי של כל האיזור (שים לב - כל האיזור, לא רק כל העיר).

אתה באמת חושב שצריך תואר בהנדסת תחבורה (!!!) כדי להבין בעיה כה פשוטה ומובנת מאליה?

ועוד: שתי מכוניות התנגשו כי אחת מהן עצרה בפתאומיות והשניה לא יכלה כמובן לעבור לנתיב עקיפה (כי אין כזה). עכשיו הן מושבתות. איך תפנה את הציר? איך יגיע הגרר/מנוף להוציא אותן משם? מה, יש גרר מעופף שירחף מעל הפקק (באורך קילומטרים!) שייווצר מיידית? איך יגיע האמבולנס לפנות את הפצועים? מה, הוא ייסע בנתיב הקו הכחול ואז החובשים יקפצו מעל ההפרדה הפיסית, יוציאו את הפצועים מהרכב ויזרקו אותם באוויר מעל ההפרדה הפיסית לתוך האמבולנס?!

למה בדיוק צריך כאן מהנדס תחבורה? מה מסובך להבין כאן?
לכל הבעיות שאתה מעלה יש פתרונות
זה שאתה מסרב להכיר בהם לא אומר שהם לא קיימים.
 

darkshadow1

New member
אתה עושה הר מעכבר.

מה הקשר בכלל?
מה מכל הטענות שלי דורש תואר בהנדסת תחבורה?
אם אתה נוסע בכביש שיש בו שני נתיבים, ואחד מהם הופקע לצורך הקו הכחול, ויש הפרדה פיסית שמונעת ממך לעבור לאותו נתיב, מה שמשאיר לך רק נתיב אחד, ובדיוק המכונית שלפניך חטפה פנצ'ר או שעצרה כי הנהג מנסה להתחיל עם איזו פרחה על המדרכה או נכנסה לשלולית ונכבה לה המנוע - מה אתה אמור לעשות? לעלות על המדרכה ולדרוס את הפרחה? לפרוץ את ההפרדה הפיסית ולהכנס למסלול הקו הכחול? לא - אתה לא יכול לעשות כלום. מזל טוב! השבתת עורק תחבורה ראשי של כל האיזור (שים לב - כל האיזור, לא רק כל העיר).

אתה באמת חושב שצריך תואר בהנדסת תחבורה (!!!) כדי להבין בעיה כה פשוטה ומובנת מאליה?

ועוד: שתי מכוניות התנגשו כי אחת מהן עצרה בפתאומיות והשניה לא יכלה כמובן לעבור לנתיב עקיפה (כי אין כזה). עכשיו הן מושבתות. איך תפנה את הציר? איך יגיע הגרר/מנוף להוציא אותן משם? מה, יש גרר מעופף שירחף מעל הפקק (באורך קילומטרים!) שייווצר מיידית? איך יגיע האמבולנס לפנות את הפצועים? מה, הוא ייסע בנתיב הקו הכחול ואז החובשים יקפצו מעל ההפרדה הפיסית, יוציאו את הפצועים מהרכב ויזרקו אותם באוויר מעל ההפרדה הפיסית לתוך האמבולנס?!

למה בדיוק צריך כאן מהנדס תחבורה? מה מסובך להבין כאן?
אתה עושה הר מעכבר.
הבעיה קיימת אך ורק בכמה קטעים ספציפיים ברחובות, שהאורך המצטבר שלהם הוא במקרה הרע כמה מאות מטרים- והיא תיפתר אם יהפכו את החניות לנתיב נוסף. הבעיה בנס ציונה פשוט לא קיימת- כי יש נתיבי נסיעה אלטרנטיביים לכלי רכב פרטיים (כביש 42 במערב ו-423 העתידי במזרח, שיקושרו ל-412 עם כביש רוחב דרומית לנס ציונה).

כשמדברים על "הפרדה פיזית" לא מדברים על על חומת מוות אלקטרומגנטית אלא על כך שהמת"צ יהיה קצת יותר גבוה מהכביש הרגיל, מספיק כדי שנהגים לא יכנס אליו בנסיעה רגילה.

לגבי הטענות שלך כלפי כבישים על נתיב אחד- יש לא מעט כאלה ברחבי העולם ורובם מתפקדים בסדר גמור.
 
ברור שזה כמה קטעים ספציפיים!

אתה עושה הר מעכבר.
הבעיה קיימת אך ורק בכמה קטעים ספציפיים ברחובות, שהאורך המצטבר שלהם הוא במקרה הרע כמה מאות מטרים- והיא תיפתר אם יהפכו את החניות לנתיב נוסף. הבעיה בנס ציונה פשוט לא קיימת- כי יש נתיבי נסיעה אלטרנטיביים לכלי רכב פרטיים (כביש 42 במערב ו-423 העתידי במזרח, שיקושרו ל-412 עם כביש רוחב דרומית לנס ציונה).

כשמדברים על "הפרדה פיזית" לא מדברים על על חומת מוות אלקטרומגנטית אלא על כך שהמת"צ יהיה קצת יותר גבוה מהכביש הרגיל, מספיק כדי שנהגים לא יכנס אליו בנסיעה רגילה.

לגבי הטענות שלך כלפי כבישים על נתיב אחד- יש לא מעט כאלה ברחבי העולם ורובם מתפקדים בסדר גמור.
ברור שזה כמה קטעים ספציפיים!
אבל מכיוון שאי אפשר לעשות רק"ל מעופפת שתדלג על הקטעים האלה, זה לא משנה. הפרוייקט עדיין ייתקע.

הבעיה בנס ציונה קיימת גם קיימת. כביש 42 רחוק מאד ואיש לא ישתמש בו כתחליף לנסיעה בויצמן. כביש 423 לא עוקף בשלב זה את נס ציונה ולא ברור אם אי פעם יושלם. העבודות על קטע העיקוף טרם החלו. על כביש הרוחב הדרומי אין מה לדבר בכלל - זה חלום רחוק. אתה מביא 3 דברים שלא קיימים וספק אם יתקיימו כ"פתרונות".

אם ההפרדה לא תהיה כזו שמונעת מהנהגים להכנס לנתיב, אתה יכול כבר עכשיו לבטל את הקו הכחול. כל הנהגים פשוט ייסעו בנתיב של הקו הכחול (במיוחד אם תשאיר להם רק נתיב אחד לרכב פרטי ואוטובוסים לכל כיוון) ונגמר הסיפור.

תראה לי בבקשה איפה יש ציר תנועה איזורי מרכזי עם נתיב אחד לכל כיוון, ללא שוליים, ללא נתיב עקיפה וללא אפשרות פיסית לעבור ימינה או שמאלה, שמתפקד "בסדר גמור". אולי על המאדים?
 

alantan

New member
שכחת CRT... או שזה BRT מזן שטוח?

מה זה משנה בפועל?
הרי הם אינם מסוגלים בכלל לבצע את הקו הכחול מבחינה פיסית!
לא משנה אם זה יהיה LRT, BRT, XRT או DDT!

יש שלושה מקומות לאורך התוואי ברחובות ונ"צ שלא ניתן להעביר בהם שום דבר, והם יודעים זאת.
הם בכלל לא התחילו לפנות את המבנים שמפריעים ולא בטוח שיעשו זאת אי פעם.
רק דמיין מה יקרה אם יתחילו לפנות מבנים בשעריים למען הפרוייקט... אלו צרחות ומחאות "חברתיות", איזו חגיגה של התקשורת. הילרי קלינטון המטומטמת תנאם בCNN ותגיד שהמדיניות של ביבי היא כמו אפרטהייד, רחל סמרטוטוביץ' תגיד שהממשלה מוכרת את העניים לטייקונים, ושטרסלר יצרח שלא צריך רק"ל אלא כדורים פורחים מונעים בגז עצבים... כמובן שצ'רלי ביטון וסעדיה מרציאנו יוציאו את עצמם מהנפטלין ויילכו להפגין נגד הפגיעה ב"שחורים". שישו ושמחו...
שכחת CRT... או שזה BRT מזן שטוח?
על התגובה שלך, אבל יש אי דיוק מסויים - אפרטהייד הוא לעולם לא נגד יהודים, זו אקסיומה שאי אפשר מבחינת חוקי הפיסיקה לסטות ממנה...
 

amit1270

New member
מילא צ'רלי ביטון

מה זה משנה בפועל?
הרי הם אינם מסוגלים בכלל לבצע את הקו הכחול מבחינה פיסית!
לא משנה אם זה יהיה LRT, BRT, XRT או DDT!

יש שלושה מקומות לאורך התוואי ברחובות ונ"צ שלא ניתן להעביר בהם שום דבר, והם יודעים זאת.
הם בכלל לא התחילו לפנות את המבנים שמפריעים ולא בטוח שיעשו זאת אי פעם.
רק דמיין מה יקרה אם יתחילו לפנות מבנים בשעריים למען הפרוייקט... אלו צרחות ומחאות "חברתיות", איזו חגיגה של התקשורת. הילרי קלינטון המטומטמת תנאם בCNN ותגיד שהמדיניות של ביבי היא כמו אפרטהייד, רחל סמרטוטוביץ' תגיד שהממשלה מוכרת את העניים לטייקונים, ושטרסלר יצרח שלא צריך רק"ל אלא כדורים פורחים מונעים בגז עצבים... כמובן שצ'רלי ביטון וסעדיה מרציאנו יוציאו את עצמם מהנפטלין ויילכו להפגין נגד הפגיעה ב"שחורים". שישו ושמחו...
מילא צ'רלי ביטון
אבל להוציא את סעדיה מרצינו תהיה קצת בעיה...
 


מילא צ'רלי ביטון
אבל להוציא את סעדיה מרצינו תהיה קצת בעיה...

הנה עוד סיבה להפגנה!

"למה אני מת ולא יכול להפגין? זה רק בגלל שאני שחור! דופקים את השחורים! אילו הייתי אשכנזי הייתי חי לנצח! אני מקופחחחחחחחחחחחחחחחחחח".....
 

down under

New member
דבריך הינם מאוד לא לעניין ולא מוסיפים


הנה עוד סיבה להפגנה!

"למה אני מת ולא יכול להפגין? זה רק בגלל שאני שחור! דופקים את השחורים! אילו הייתי אשכנזי הייתי חי לנצח! אני מקופחחחחחחחחחחחחחחחחחח".....
דבריך הינם מאוד לא לעניין ולא מוסיפים
לך כבוד.
 

easylivin

New member
נאמין כשנראה...

כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן
"אנחנו נבצע בו זמנית שמונה קווי רכבת קלה ואוטובוסים להסעת המונים במטרופולין ת"א ואולי אף יותר. יש לנו גיבוי מלא לכך ואנו זוכים לשיתוף פעולה בנושא מצד אנשי האוצר ומשרד התחבורה. העלות הכוללת היא כ 100 מיליארד שקלים ונמצא לכך מקורות מימון חוץ תקציביים".

כך אמר היום יו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר, בכנס המציעים למכרז המערכת הרכבתית, בו השתתפו ארבע חברות בינ"ל, שעברו את המיון המוקדם. הזוכה יבחר ברבעון הבא. חוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, יתמודדו במכרז להפעלת המערכת הרכבתית לרכבת הקלה הכוללת: חשמול, מסילות, איתות פיקוח בקרה ,ביטחון ובטיחות. כל הארבע ניגשו לפני כשנה וחצי למיון המוקדם שערכה חברת נ.ת.ע ועמדו בתנאי הסף בהצלחה. הקבוצות הן: אלסטום מצרפת ומינרב מישראל, בומברדייה מקנדה/גרמניה ודניה סיבוס מישראל, קבוצת ט.א.ט ובתוכה קולאס רייל ,טאלס,סיטרה מצרפת ושפיר מישראל, וקבוצת ספרד המורכבת מאיסולוקס קורסן,אינקו,אינדרה ומטרו דה מדריד.

בכנס, שנערך היום בת"א,הבטיח יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר כי החברה תעמוד בזמן במשימה לכבודה הוקמה, והיא: הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א: "אנחנו נבצע בו זמנית את כל הרשת של המערכת להסעת המונים הכוללת 8 קווים ואף יותר. יש לנו שיתוף פעולה וגיבוי מלא לכך מכל האגפים באוצר: הן החשב הכללי והן אגף התקציבים, שיתקצבו את ביצוע יתר הקווים , כמו גם ממשרד התחבורה. העלות הכוללת של הרשת תגיע לכ 100 מיליארד שקלים ואנו נמצא לכך מקורות חוץ תקציבים" אמר ויז'ניצר.

יו"ר נ.ת.ע הבטיח כי תוך כחודש יבחר מנכ"ל חדש לחברה וימונו אנשי השדרה הניהולית.

המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע, משה בן אלון אמר כי אנו מחויבים, לממשלה למדינה ולאזרחיה לבצע את פרויקט מערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א וכי נבצע את כל מה שזמין:

"אם אפשר יהיה לבצע את הקווים הדרומיים החום והכחול לפני הקו האדום הרי שנעשה זאת" אמר בן אלון .

מדובר על הקו הכחול מרחובות לצומת חולון, שהפך מהאוטובוס לרכבת קלה, ובקו החום מרמלה-לוד לראשון לציון. כמו כן התפרסם בשנה שעברה, המכרז לעבודות במקטע הראשון של הקו הורוד, BRT השרון, מכפ"ס דרך רעננה להרצלייה.

מנהל הקו האדום, טוני בורצ'ל אמר בכנס כי אינו רואה כל סיבה שהקו האדום, מפ"ת לבת ים (ובהמשך גם לראשל"צ) לא יסתיים כמובטח באוקטובר 2021 או אפילו לפני כן:

"כבר עשיתי בעולם פרויקטים מסובכים מהרכבת הקלה במטרופולין ת"א: בדובאי,אבו דאבי,ניו דלהי, קהיר וסינגפור. אין ספק שיהיו בעיות אבל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים נוכל בהחלט לעמוד במשימה" אמר בורצ'ל.

הזוכה במכרז המערכת הרכבתית לרכבת הקלה בגוש דן יבחר ברבעון הבא, כשחוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

בינתיים העבודות בפיר הרצל, דרכו יוכנסו מכונות הכרייה TBM מתקרבות לסיומן. תוך חצי שנה אמורות להסתיים העבודות גם בפיר אם המושבות.

מחרתיים (יום רביעי ) תקיים חברת נ.ת.ע כנס קבלנים לדיפו (מרכז תחזוקת הרכבת) ולפורטל הדיפו שיבנו בפ"ת.

תוך שלושה חודשים אמורים בנ.ת.ע להפעיל דרך חברת דן 90 אוטובוסים רבי קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום (בנוסף לקווים הקיימים כיום). אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתווי ולהוות אלטרנטיבה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.

מקור: נת"ע
נאמין כשנראה...
בינתיים נראה שנת"ע לוקחת על עצמה הרבה יותר ממה שהיא מסוגלת לשאת במצב הנוכחי. הלוואי ואתבדה.
 
לא יוצבו מכשירי כרטוס

כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן
"אנחנו נבצע בו זמנית שמונה קווי רכבת קלה ואוטובוסים להסעת המונים במטרופולין ת"א ואולי אף יותר. יש לנו גיבוי מלא לכך ואנו זוכים לשיתוף פעולה בנושא מצד אנשי האוצר ומשרד התחבורה. העלות הכוללת היא כ 100 מיליארד שקלים ונמצא לכך מקורות מימון חוץ תקציביים".

כך אמר היום יו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר, בכנס המציעים למכרז המערכת הרכבתית, בו השתתפו ארבע חברות בינ"ל, שעברו את המיון המוקדם. הזוכה יבחר ברבעון הבא. חוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, יתמודדו במכרז להפעלת המערכת הרכבתית לרכבת הקלה הכוללת: חשמול, מסילות, איתות פיקוח בקרה ,ביטחון ובטיחות. כל הארבע ניגשו לפני כשנה וחצי למיון המוקדם שערכה חברת נ.ת.ע ועמדו בתנאי הסף בהצלחה. הקבוצות הן: אלסטום מצרפת ומינרב מישראל, בומברדייה מקנדה/גרמניה ודניה סיבוס מישראל, קבוצת ט.א.ט ובתוכה קולאס רייל ,טאלס,סיטרה מצרפת ושפיר מישראל, וקבוצת ספרד המורכבת מאיסולוקס קורסן,אינקו,אינדרה ומטרו דה מדריד.

בכנס, שנערך היום בת"א,הבטיח יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר כי החברה תעמוד בזמן במשימה לכבודה הוקמה, והיא: הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א: "אנחנו נבצע בו זמנית את כל הרשת של המערכת להסעת המונים הכוללת 8 קווים ואף יותר. יש לנו שיתוף פעולה וגיבוי מלא לכך מכל האגפים באוצר: הן החשב הכללי והן אגף התקציבים, שיתקצבו את ביצוע יתר הקווים , כמו גם ממשרד התחבורה. העלות הכוללת של הרשת תגיע לכ 100 מיליארד שקלים ואנו נמצא לכך מקורות חוץ תקציבים" אמר ויז'ניצר.

יו"ר נ.ת.ע הבטיח כי תוך כחודש יבחר מנכ"ל חדש לחברה וימונו אנשי השדרה הניהולית.

המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע, משה בן אלון אמר כי אנו מחויבים, לממשלה למדינה ולאזרחיה לבצע את פרויקט מערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א וכי נבצע את כל מה שזמין:

"אם אפשר יהיה לבצע את הקווים הדרומיים החום והכחול לפני הקו האדום הרי שנעשה זאת" אמר בן אלון .

מדובר על הקו הכחול מרחובות לצומת חולון, שהפך מהאוטובוס לרכבת קלה, ובקו החום מרמלה-לוד לראשון לציון. כמו כן התפרסם בשנה שעברה, המכרז לעבודות במקטע הראשון של הקו הורוד, BRT השרון, מכפ"ס דרך רעננה להרצלייה.

מנהל הקו האדום, טוני בורצ'ל אמר בכנס כי אינו רואה כל סיבה שהקו האדום, מפ"ת לבת ים (ובהמשך גם לראשל"צ) לא יסתיים כמובטח באוקטובר 2021 או אפילו לפני כן:

"כבר עשיתי בעולם פרויקטים מסובכים מהרכבת הקלה במטרופולין ת"א: בדובאי,אבו דאבי,ניו דלהי, קהיר וסינגפור. אין ספק שיהיו בעיות אבל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים נוכל בהחלט לעמוד במשימה" אמר בורצ'ל.

הזוכה במכרז המערכת הרכבתית לרכבת הקלה בגוש דן יבחר ברבעון הבא, כשחוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

בינתיים העבודות בפיר הרצל, דרכו יוכנסו מכונות הכרייה TBM מתקרבות לסיומן. תוך חצי שנה אמורות להסתיים העבודות גם בפיר אם המושבות.

מחרתיים (יום רביעי ) תקיים חברת נ.ת.ע כנס קבלנים לדיפו (מרכז תחזוקת הרכבת) ולפורטל הדיפו שיבנו בפ"ת.

תוך שלושה חודשים אמורים בנ.ת.ע להפעיל דרך חברת דן 90 אוטובוסים רבי קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום (בנוסף לקווים הקיימים כיום). אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתווי ולהוות אלטרנטיבה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.

מקור: נת"ע
לא יוצבו מכשירי כרטוס
לקו האדום המקדים, כך קראתי עכשיו בדה מרקר. נשמע לא רציני כל הדבר הזה.
 

raminec

New member
ובאותו זמן במשרד האוצר...

כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן
"אנחנו נבצע בו זמנית שמונה קווי רכבת קלה ואוטובוסים להסעת המונים במטרופולין ת"א ואולי אף יותר. יש לנו גיבוי מלא לכך ואנו זוכים לשיתוף פעולה בנושא מצד אנשי האוצר ומשרד התחבורה. העלות הכוללת היא כ 100 מיליארד שקלים ונמצא לכך מקורות מימון חוץ תקציביים".

כך אמר היום יו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר, בכנס המציעים למכרז המערכת הרכבתית, בו השתתפו ארבע חברות בינ"ל, שעברו את המיון המוקדם. הזוכה יבחר ברבעון הבא. חוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, יתמודדו במכרז להפעלת המערכת הרכבתית לרכבת הקלה הכוללת: חשמול, מסילות, איתות פיקוח בקרה ,ביטחון ובטיחות. כל הארבע ניגשו לפני כשנה וחצי למיון המוקדם שערכה חברת נ.ת.ע ועמדו בתנאי הסף בהצלחה. הקבוצות הן: אלסטום מצרפת ומינרב מישראל, בומברדייה מקנדה/גרמניה ודניה סיבוס מישראל, קבוצת ט.א.ט ובתוכה קולאס רייל ,טאלס,סיטרה מצרפת ושפיר מישראל, וקבוצת ספרד המורכבת מאיסולוקס קורסן,אינקו,אינדרה ומטרו דה מדריד.

בכנס, שנערך היום בת"א,הבטיח יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר כי החברה תעמוד בזמן במשימה לכבודה הוקמה, והיא: הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א: "אנחנו נבצע בו זמנית את כל הרשת של המערכת להסעת המונים הכוללת 8 קווים ואף יותר. יש לנו שיתוף פעולה וגיבוי מלא לכך מכל האגפים באוצר: הן החשב הכללי והן אגף התקציבים, שיתקצבו את ביצוע יתר הקווים , כמו גם ממשרד התחבורה. העלות הכוללת של הרשת תגיע לכ 100 מיליארד שקלים ואנו נמצא לכך מקורות חוץ תקציבים" אמר ויז'ניצר.

יו"ר נ.ת.ע הבטיח כי תוך כחודש יבחר מנכ"ל חדש לחברה וימונו אנשי השדרה הניהולית.

המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע, משה בן אלון אמר כי אנו מחויבים, לממשלה למדינה ולאזרחיה לבצע את פרויקט מערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א וכי נבצע את כל מה שזמין:

"אם אפשר יהיה לבצע את הקווים הדרומיים החום והכחול לפני הקו האדום הרי שנעשה זאת" אמר בן אלון .

מדובר על הקו הכחול מרחובות לצומת חולון, שהפך מהאוטובוס לרכבת קלה, ובקו החום מרמלה-לוד לראשון לציון. כמו כן התפרסם בשנה שעברה, המכרז לעבודות במקטע הראשון של הקו הורוד, BRT השרון, מכפ"ס דרך רעננה להרצלייה.

מנהל הקו האדום, טוני בורצ'ל אמר בכנס כי אינו רואה כל סיבה שהקו האדום, מפ"ת לבת ים (ובהמשך גם לראשל"צ) לא יסתיים כמובטח באוקטובר 2021 או אפילו לפני כן:

"כבר עשיתי בעולם פרויקטים מסובכים מהרכבת הקלה במטרופולין ת"א: בדובאי,אבו דאבי,ניו דלהי, קהיר וסינגפור. אין ספק שיהיו בעיות אבל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים נוכל בהחלט לעמוד במשימה" אמר בורצ'ל.

הזוכה במכרז המערכת הרכבתית לרכבת הקלה בגוש דן יבחר ברבעון הבא, כשחוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

בינתיים העבודות בפיר הרצל, דרכו יוכנסו מכונות הכרייה TBM מתקרבות לסיומן. תוך חצי שנה אמורות להסתיים העבודות גם בפיר אם המושבות.

מחרתיים (יום רביעי ) תקיים חברת נ.ת.ע כנס קבלנים לדיפו (מרכז תחזוקת הרכבת) ולפורטל הדיפו שיבנו בפ"ת.

תוך שלושה חודשים אמורים בנ.ת.ע להפעיל דרך חברת דן 90 אוטובוסים רבי קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום (בנוסף לקווים הקיימים כיום). אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתווי ולהוות אלטרנטיבה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.

מקור: נת"ע
ובאותו זמן במשרד האוצר...
גורם בממשלה: "להערכתנו, יש סבירות נמוכה שהפרויקט יסתיים ב-2020. יש פער בין מה שהם משדרים, למה שקורה בפועל. הם מבטיחים שיעמדו בזמנים ובתקציב, אך החריגות נמשכות". "
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2059652
 
הקוזק הנגזל....

ובאותו זמן במשרד האוצר...
גורם בממשלה: "להערכתנו, יש סבירות נמוכה שהפרויקט יסתיים ב-2020. יש פער בין מה שהם משדרים, למה שקורה בפועל. הם מבטיחים שיעמדו בזמנים ובתקציב, אך החריגות נמשכות". "
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2059652
הקוזק הנגזל....
משרד האוצר עיכב את הפרוייקט במשך 60 שנה ללא כל הצדקה, ועכשיו הוא מתלונן שנת"ע עובדת לאט... שיא חדש של צביעות והונאת הציבור.
לפי נתוני האוצר עצמו, עיכוב הפרוייקט רק בשנים 71' - 11' גרם למשק נזק כספי של קרוב לרבע טריליון ₪. כן, כתבתי טריליון. הנתונים האמיתיים הם הרבה יותר גבוהים.
 

easylivin

New member


הקוזק הנגזל....
משרד האוצר עיכב את הפרוייקט במשך 60 שנה ללא כל הצדקה, ועכשיו הוא מתלונן שנת"ע עובדת לאט... שיא חדש של צביעות והונאת הציבור.
לפי נתוני האוצר עצמו, עיכוב הפרוייקט רק בשנים 71' - 11' גרם למשק נזק כספי של קרוב לרבע טריליון ₪. כן, כתבתי טריליון. הנתונים האמיתיים הם הרבה יותר גבוהים.
 

דוד311

New member
עידן יוסף מביא פרטים נוספים על הקו המקדים

כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן
"אנחנו נבצע בו זמנית שמונה קווי רכבת קלה ואוטובוסים להסעת המונים במטרופולין ת"א ואולי אף יותר. יש לנו גיבוי מלא לכך ואנו זוכים לשיתוף פעולה בנושא מצד אנשי האוצר ומשרד התחבורה. העלות הכוללת היא כ 100 מיליארד שקלים ונמצא לכך מקורות מימון חוץ תקציביים".

כך אמר היום יו"ר נ.ת.ע , אלכס ויז'ניצר, בכנס המציעים למכרז המערכת הרכבתית, בו השתתפו ארבע חברות בינ"ל, שעברו את המיון המוקדם. הזוכה יבחר ברבעון הבא. חוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

ארבע חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, יתמודדו במכרז להפעלת המערכת הרכבתית לרכבת הקלה הכוללת: חשמול, מסילות, איתות פיקוח בקרה ,ביטחון ובטיחות. כל הארבע ניגשו לפני כשנה וחצי למיון המוקדם שערכה חברת נ.ת.ע ועמדו בתנאי הסף בהצלחה. הקבוצות הן: אלסטום מצרפת ומינרב מישראל, בומברדייה מקנדה/גרמניה ודניה סיבוס מישראל, קבוצת ט.א.ט ובתוכה קולאס רייל ,טאלס,סיטרה מצרפת ושפיר מישראל, וקבוצת ספרד המורכבת מאיסולוקס קורסן,אינקו,אינדרה ומטרו דה מדריד.

בכנס, שנערך היום בת"א,הבטיח יו"ר נ.ת.ע אלכס ויז'ניצר כי החברה תעמוד בזמן במשימה לכבודה הוקמה, והיא: הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין ת"א: "אנחנו נבצע בו זמנית את כל הרשת של המערכת להסעת המונים הכוללת 8 קווים ואף יותר. יש לנו שיתוף פעולה וגיבוי מלא לכך מכל האגפים באוצר: הן החשב הכללי והן אגף התקציבים, שיתקצבו את ביצוע יתר הקווים , כמו גם ממשרד התחבורה. העלות הכוללת של הרשת תגיע לכ 100 מיליארד שקלים ואנו נמצא לכך מקורות חוץ תקציבים" אמר ויז'ניצר.

יו"ר נ.ת.ע הבטיח כי תוך כחודש יבחר מנכ"ל חדש לחברה וימונו אנשי השדרה הניהולית.

המנכ"ל בפועל של נ.ת.ע, משה בן אלון אמר כי אנו מחויבים, לממשלה למדינה ולאזרחיה לבצע את פרויקט מערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א וכי נבצע את כל מה שזמין:

"אם אפשר יהיה לבצע את הקווים הדרומיים החום והכחול לפני הקו האדום הרי שנעשה זאת" אמר בן אלון .

מדובר על הקו הכחול מרחובות לצומת חולון, שהפך מהאוטובוס לרכבת קלה, ובקו החום מרמלה-לוד לראשון לציון. כמו כן התפרסם בשנה שעברה, המכרז לעבודות במקטע הראשון של הקו הורוד, BRT השרון, מכפ"ס דרך רעננה להרצלייה.

מנהל הקו האדום, טוני בורצ'ל אמר בכנס כי אינו רואה כל סיבה שהקו האדום, מפ"ת לבת ים (ובהמשך גם לראשל"צ) לא יסתיים כמובטח באוקטובר 2021 או אפילו לפני כן:

"כבר עשיתי בעולם פרויקטים מסובכים מהרכבת הקלה במטרופולין ת"א: בדובאי,אבו דאבי,ניו דלהי, קהיר וסינגפור. אין ספק שיהיו בעיות אבל בשיתוף פעולה עם כל הגורמים נוכל בהחלט לעמוד במשימה" אמר בורצ'ל.

הזוכה במכרז המערכת הרכבתית לרכבת הקלה בגוש דן יבחר ברבעון הבא, כשחוזה עימו ייחתם בתחילת 2015.

בינתיים העבודות בפיר הרצל, דרכו יוכנסו מכונות הכרייה TBM מתקרבות לסיומן. תוך חצי שנה אמורות להסתיים העבודות גם בפיר אם המושבות.

מחרתיים (יום רביעי ) תקיים חברת נ.ת.ע כנס קבלנים לדיפו (מרכז תחזוקת הרכבת) ולפורטל הדיפו שיבנו בפ"ת.

תוך שלושה חודשים אמורים בנ.ת.ע להפעיל דרך חברת דן 90 אוטובוסים רבי קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום (בנוסף לקווים הקיימים כיום). אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתווי ולהוות אלטרנטיבה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.

מקור: נת"ע
עידן יוסף מביא פרטים נוספים על הקו המקדים
"בתוך שלושה חודשים, אמורים בנת"ע להפעיל, באמצעות חברת דן, עשרות אוטובוסים רבי-קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום במה שקרוי "הקו המקדים". קווים אלה יתוספו לקווים הקיימים כיום. אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתוואי ולהוות חלופה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.

"בשלב הראשון, יופעלו כ-50 אוטובוסים רבי-קיבולת (כ-200 מקומות). הם יתגברו 13 קווים הפועלים בציר ז'בוטינסקי ומסיעים מדי יום כ־200 אלף נוסעים, כ-40% מכלל נוסעי התחבורה הציבורית בגוש המרכזי של גוש-דן - קווים: 18, 24, 25, 40, 42, 50, 51, 66, 70, 82, 125, 142, 166. מסלול הקו יסומן באופן דומה לזה הקיים היום בסמוך לגינות סחרוב בירושלים.

"בשלב השני, שאמור להתחיל בדצמבר 2014, יוכשר נתיב העדפה שמאלי לאורך כל המסלול, ויוצבו מכונות כרטוס קבועות לאורך כל הקו. סככות יוצבו בתחנות האוטובוס וכן שילוט דיגיטלי בתחנות. כן יבוצעו שיפורים גאומטריים לתחבורה ציבורית, במספר נקודות לאורך התוואי ויוסדרו מסופי הקצה בבת ים ובפתח תקוה. בהפעלת הקו המקדים ישותפו כל 90 האוטובוסים רבי-הקיבולת. תדירות הנסיעה תגדל ל-5 דקות בשעות השיא ו-7 דקות בשעות השפל."

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-342844-00.html
 
24?

עידן יוסף מביא פרטים נוספים על הקו המקדים
"בתוך שלושה חודשים, אמורים בנת"ע להפעיל, באמצעות חברת דן, עשרות אוטובוסים רבי-קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום במה שקרוי "הקו המקדים". קווים אלה יתוספו לקווים הקיימים כיום. אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתוואי ולהוות חלופה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.

"בשלב הראשון, יופעלו כ-50 אוטובוסים רבי-קיבולת (כ-200 מקומות). הם יתגברו 13 קווים הפועלים בציר ז'בוטינסקי ומסיעים מדי יום כ־200 אלף נוסעים, כ-40% מכלל נוסעי התחבורה הציבורית בגוש המרכזי של גוש-דן - קווים: 18, 24, 25, 40, 42, 50, 51, 66, 70, 82, 125, 142, 166. מסלול הקו יסומן באופן דומה לזה הקיים היום בסמוך לגינות סחרוב בירושלים.

"בשלב השני, שאמור להתחיל בדצמבר 2014, יוכשר נתיב העדפה שמאלי לאורך כל המסלול, ויוצבו מכונות כרטוס קבועות לאורך כל הקו. סככות יוצבו בתחנות האוטובוס וכן שילוט דיגיטלי בתחנות. כן יבוצעו שיפורים גאומטריים לתחבורה ציבורית, במספר נקודות לאורך התוואי ויוסדרו מסופי הקצה בבת ים ובפתח תקוה. בהפעלת הקו המקדים ישותפו כל 90 האוטובוסים רבי-הקיבולת. תדירות הנסיעה תגדל ל-5 דקות בשעות השיא ו-7 דקות בשעות השפל."

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-342844-00.html
24?
בתור נוסע קבוע של 24 אני יותר מאשמח אם יפעילו עליו את המפרקיות הללו אבל זה נשמע לי קצת מוזר.. הקו בד"כ לא עמוס בצורה קיצונית והוא ממש לא עובר בשום נקודה שהקו האדום צפוי לעבור. לי אישית הדיווח של עידן יוסף נשמע לא מדויק במיוחד..
 

אוהדא11

New member
ראיתי את הכתבה הזו ביום חמישי בידיעות ולא

עידן יוסף מביא פרטים נוספים על הקו המקדים
"בתוך שלושה חודשים, אמורים בנת"ע להפעיל, באמצעות חברת דן, עשרות אוטובוסים רבי-קיבולת שיתחילו לנסוע בתוואי הקו האדום במה שקרוי "הקו המקדים". קווים אלה יתוספו לקווים הקיימים כיום. אוטובוסים אלה אמורים להרגיל את הנוסעים לתוואי ולהוות חלופה לנסיעה בזמן העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.

"בשלב הראשון, יופעלו כ-50 אוטובוסים רבי-קיבולת (כ-200 מקומות). הם יתגברו 13 קווים הפועלים בציר ז'בוטינסקי ומסיעים מדי יום כ־200 אלף נוסעים, כ-40% מכלל נוסעי התחבורה הציבורית בגוש המרכזי של גוש-דן - קווים: 18, 24, 25, 40, 42, 50, 51, 66, 70, 82, 125, 142, 166. מסלול הקו יסומן באופן דומה לזה הקיים היום בסמוך לגינות סחרוב בירושלים.

"בשלב השני, שאמור להתחיל בדצמבר 2014, יוכשר נתיב העדפה שמאלי לאורך כל המסלול, ויוצבו מכונות כרטוס קבועות לאורך כל הקו. סככות יוצבו בתחנות האוטובוס וכן שילוט דיגיטלי בתחנות. כן יבוצעו שיפורים גאומטריים לתחבורה ציבורית, במספר נקודות לאורך התוואי ויוסדרו מסופי הקצה בבת ים ובפתח תקוה. בהפעלת הקו המקדים ישותפו כל 90 האוטובוסים רבי-הקיבולת. תדירות הנסיעה תגדל ל-5 דקות בשעות השיא ו-7 דקות בשעות השפל."

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-342844-00.html
ראיתי את הכתבה הזו ביום חמישי בידיעות ולא
הבנתי מה הקשר בין 24 לקו האדום. גם לא הבנתי איך יפעילו מסלול העדפה בצד שמאל של ציר הנסיעה כשאין תשתית מתאימה לכך. ומה לגבי הלו"ז, האם הוא הגיוני ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה