תמיהות
1. הכרעה מתעלמת מהמצב הטרום מוכרע??? כך אתה קובע? לפי מה? לפי מה שאני מבין, כאשר אדם מכריע, הוא מתבונן על שתי האופציות, רואה את המעלות והחסרונות שבשתיהן, ובוחר באחת מהן כרצונו. הכיצד יש כאן לשיטתך התעלמות מהמצב הטרום מוכרע? שוב, אנא הגדר ואבחן את ההבדל בין ההימור וההכרעה. 2. הסיפור עם ביה"ד של מעלה הובא כדי לעמוד על כך ששיטתך מאפשרת ליהודי להשתמט מחובתו הדתית בתואנה די מוצדקת. לכן מבחינת האינטרס הדתי, שיטה זו בעייתית. אינך קורא לאדם להכריע ולבחור בה', אלא שאתה קורא לו להמר תוך ידיעה ברורה שייתכן והפור יפול כך וייתכן אחרת. 3. יש בה יותר משמינית שבשמינית. אני יכול לומר לך במדויק בכמה, לפי האחוז של הציבור הדתי בקולקטיב היהודי. כמה זה, 20% נכון להיום? הווה אומר, אתה (אנחנו, כמובן) לא אופציה. אני מבין שהדתיות ממלאת את עולמך, אך תחילה יש להכיר בכך שזה מעניין את עולמו של החילוני כשלג דאשתקד שלא ירד בירושלים, ואם ירד, לא תפס. 4. שוב, לא נראה לי אפשרי תפיסה דתית שצריכה את הכופר כדי שיהיה לה תוקף. לא מדובר כאן על החמין של שבת, מדובר כאן על השבת עצמה. "יותר משהשבת שמרה על החילונים, שמרו החילונים על השבת"... זה מהבחינה הדתית. מהבחינה החילונית אפשר לטעון שיש כאן שוב שימוש בחילונים לצרכנו הדתיים. הנח להם לחילונים, אל תעשה אותם חמור לשאיפותיך הדתיות.