לגבי זה שזה תרגיל כל שהוא של
דמבלדור אני מאמין שיתכן ובהחלט הגיוני ולו בגלל דבר אחד:אם דמבלדור יכול לקרוא מחשבות אז מסתמא הוא יכול גם לחוש בנוכחות של נשמה יותר מזה אם חשב שיש שם נשמה למה לא השמיד את ההורקורק מיד? לכן נראה שגם דמבלדור ידע שאין בפנים כלום. אז אם תשאלו למה עשה את זה? קשה לומר והאפשרויות רבות ייתכן למשל שרצה לרמוז להארי להצטרף לחברו ראב במאבק וכל זה רק לשיטת המשיחסטים שמאמינים שהרבי סליחה דמבלדור חי