כי האדם עץ השדה
הפסוק הנ"ל מצוטט רבות כדוגמה להוצאת דברים מהקשרם. 1. האם המשפט הנ"ל הוא בעצם שאלה רטורית? אני מבין אותו ככזה, אבל בתנ"ך אין סימני שאלה ואינני בטוח בכך. 2. הנקודה היא שנלחמים בבני אדם ולא בעצים (כך אני מבין) או שהעץ הוא כמו בן אדם ולכן יש לחוס עליו (הפוך לשיבוש המקובל)?
הפסוק הנ"ל מצוטט רבות כדוגמה להוצאת דברים מהקשרם. 1. האם המשפט הנ"ל הוא בעצם שאלה רטורית? אני מבין אותו ככזה, אבל בתנ"ך אין סימני שאלה ואינני בטוח בכך. 2. הנקודה היא שנלחמים בבני אדם ולא בעצים (כך אני מבין) או שהעץ הוא כמו בן אדם ולכן יש לחוס עליו (הפוך לשיבוש המקובל)?