darkshadow1
New member
כישלון הנת"צ באיילון.
כישלון הנת"צ באיילון.
בתחילת ספטמבר נפתח בקול תרועה הנתיב השלישי באיילון צפון (בין צומת חולות למחלף חולון), והוא הוכרז כנת"צ בשעות הבוקר. דובר על מהפכה, על כך שסוף סוף נותנים עדיפות לתח"צ על פני הרכב הפרטי וכו' וכו'.
בהתחלה באמת היה מדובר בפלא: אלפי מכוניות עמדו בפקק הידוע- והאוטובוסים עקפו את כולם (כולל את הרכבת שעוצרת כל שתי דקות). הנת"צ קיצץ משהו כמו 10 דקות מנסיעה דרך מרכז ראשל"צ, גם לעומת קו מהיר יחסית כמו 222- ומשהו כמו רבע שעה לעומת קו כמו 274. מי שינבור קצת בארכיון הפורום ימצא הודעות שלי לגבי 277 שבנסיעה הראשונה שלו היה עם מספר חד ספרתי של נוסעים, ותוך שבועות בודדים התמלא בנוסעים.
אבל תוך שבועות בודדים המצב התחיל להשתנות: עברייני תנועה התחילו להשתמש בנתיב כדי לחסוך לעצמם את הפקק. בעיקר טנדרים וואנים מצ'וקמקים שכל נהג בכבישי ישראל יודע להיזהר מהם. לאט לאט התחילו להצטרף אליהם עוד מכוניות. באיזשהו שלב התחיל להיווצר פקק גם בנת"צ- אבל הוא היה קצר בהרבה מהפקק הרגיל, ולכן הנסיעה עדיין הייתה מהירה יחסית. בהיעדר אכיפה משמעותית המצב המשיך להחמיר- עד שבשבועות האחרונים הפקק בנת"צ מתחיל בדיוק עם הפקק הרגיל (כלומר אעפ"י שמדובר בנת"צ הוא מתפד דה-פקטו כנתיב נסיעה שלישי). המצב כ"כ חמור שנסיעה דרך מרכז ראשל"צ, שבעבר הייתה איטית בכ-10 דקות מנסיעה דרך הנת"צ- לוקחת היום את אותו הזמן בדיוק, ולעיתים אפילו פחות זמן, אעפ"י שהיא כוללת בסביבות 10 עצירות נוספות בתוך העיר. כמובן שבמקביל האוטובוסים התחילו להתרוקן, והיום 277 איבד את רוב הנוסעים שלו לטובת 222 ו-274 הישנים, ואוטובוסים שהיו נוסעים בעבר עם נוסעים בעמידה נוסעים היום חצי ריקים.
אני כותב מתוך הניסיון שלי עם 277, אבל מן הסתם המצב של הקווים האחרים דומה.
בקיצור- עוד יוזמה חיובית לטובת התח"צ שהלכה לפח.
כישלון הנת"צ באיילון.
בתחילת ספטמבר נפתח בקול תרועה הנתיב השלישי באיילון צפון (בין צומת חולות למחלף חולון), והוא הוכרז כנת"צ בשעות הבוקר. דובר על מהפכה, על כך שסוף סוף נותנים עדיפות לתח"צ על פני הרכב הפרטי וכו' וכו'.
בהתחלה באמת היה מדובר בפלא: אלפי מכוניות עמדו בפקק הידוע- והאוטובוסים עקפו את כולם (כולל את הרכבת שעוצרת כל שתי דקות). הנת"צ קיצץ משהו כמו 10 דקות מנסיעה דרך מרכז ראשל"צ, גם לעומת קו מהיר יחסית כמו 222- ומשהו כמו רבע שעה לעומת קו כמו 274. מי שינבור קצת בארכיון הפורום ימצא הודעות שלי לגבי 277 שבנסיעה הראשונה שלו היה עם מספר חד ספרתי של נוסעים, ותוך שבועות בודדים התמלא בנוסעים.
אבל תוך שבועות בודדים המצב התחיל להשתנות: עברייני תנועה התחילו להשתמש בנתיב כדי לחסוך לעצמם את הפקק. בעיקר טנדרים וואנים מצ'וקמקים שכל נהג בכבישי ישראל יודע להיזהר מהם. לאט לאט התחילו להצטרף אליהם עוד מכוניות. באיזשהו שלב התחיל להיווצר פקק גם בנת"צ- אבל הוא היה קצר בהרבה מהפקק הרגיל, ולכן הנסיעה עדיין הייתה מהירה יחסית. בהיעדר אכיפה משמעותית המצב המשיך להחמיר- עד שבשבועות האחרונים הפקק בנת"צ מתחיל בדיוק עם הפקק הרגיל (כלומר אעפ"י שמדובר בנת"צ הוא מתפד דה-פקטו כנתיב נסיעה שלישי). המצב כ"כ חמור שנסיעה דרך מרכז ראשל"צ, שבעבר הייתה איטית בכ-10 דקות מנסיעה דרך הנת"צ- לוקחת היום את אותו הזמן בדיוק, ולעיתים אפילו פחות זמן, אעפ"י שהיא כוללת בסביבות 10 עצירות נוספות בתוך העיר. כמובן שבמקביל האוטובוסים התחילו להתרוקן, והיום 277 איבד את רוב הנוסעים שלו לטובת 222 ו-274 הישנים, ואוטובוסים שהיו נוסעים בעבר עם נוסעים בעמידה נוסעים היום חצי ריקים.
אני כותב מתוך הניסיון שלי עם 277, אבל מן הסתם המצב של הקווים האחרים דומה.
בקיצור- עוד יוזמה חיובית לטובת התח"צ שהלכה לפח.