כיכר דיזנגוף

rabbit1

New member
כיכר דיזנגוף

שלום לכולם , אינ כבר כמה זמן קורא פה בפורום על אספנים שונים , בעיקר אספני בולים. יכול להיות שחלקכם יודעים אבל בכל יום שישי בכיכר דיזנגוף בת"א מתקיים מעין "שוק פשפשים" קטן , עם המון דוכנים. אני גיליתי את זה לפני שבוע והלכתי לראות , ובאמת יש שם כמעט כל מה שאנשים אוספים בד"כ - יש מטבעות , שטרות , בולים , סיכות (רובן מבריה"מ לשעבר) וגם כל מיני חפצים ישנים וחדשים אחרים. הופתעתי לגלות שם אפילו משהו שיתאים לאוסף שלי , בד"כ אין להשיג את זה בארץ ולכן אני נאלץ לקנות לרוב באינטרנט , (אני אוסף מאובנים).לצערי היו שם מעט מאובנים באיכות ממש לא טובה אז לא קניתי אותם... בהחלט מומלץ לכל אספן לבקר שם בהזדמנות , בטוח שיש פה אנשים שימצאו שם משהו מענין לאוסף שלהם.
 

powo

New member
ברוך הבא שפן

גם אני אוסף מאובנים .אבל לא מאד רציני.אני גר בערבה ויש באזור הרבה מאד מאובנים.יש לי כמה קיפודי ים מאובנים.שהשמח להחליף איתך.אבל בכל מקרה ספר מה מכיל האוסף שלך אברהם
 

תמיר1991

New member
שלום לך!

שמי תמיר ואני אספן בולי ישראל וחלל לפני בר-מצווה מת"א. אני אוהב מאוד מאובנים, ואשמח לראות תמונות, ועוד יותר אשמח אם תתערה בפורום. בהצלחה בפורום! תמיר.
 
החפזון מן השפן.

אז מה באמת יש לך? אמוניטים? טרילוביטים? צמחים? דגים? - ספר, והכי טוב - הראה קצת!
 

rabbit1

New member
מאובנים

הבעיה היא שבישראל אין כל כך הרבה מאובנים , לפחות לא כאלה שממש יפים ומוכנים כמו שצריך. לכן גם אין לי שום החלפות , מפני שכל דבר שיש לי הוא קנוי ואוסף כזה מטבעו , כל פריט בו הוא ייחודי , אין שני מאובנים זהים (למעט הטרילוביטים ממרוקו
) , למעשה יש לי כל מיני מאובנים , למשל שן של כריש מגאלודון , טרילוביטים (שהם כנראה האהובים עלי ביותר) , ביצת דינוזאור , חרקים , ענבר עם חרקים , חבצלות ים (crinoids) ועוד כל מיני. הרכישה האחרונה - שן של ממותה שלצערי עדיין לא הגיעה אלי אבל אני מקווה שתגיע בקרוב. התחם הזה הוא בהחלט מרתק , בדובר על שרידים של יצורים שחיו מיליוני שנים לפני היות האדם , אבל חסרונו העיקרי - יקר להחריד , אפילו הדברים ה"פשוטים" ביותר הם לפחות 10$ כך שקשה להגדיל את האוסף... מצורפת תמונה של טרילוביטים מרוסיה , הגדול נקרא asaphus והקטן basilicus
 

elcool

New member
איזה מאמי! חמודים לאללה!

והצבע, זה טבעי ככה? (נראה מגניב לגדל אחד כזה בבית...
) אה.. ואני אלקול, בן 16 עוד מעט ואוסף מחזיקי מפתחות
 
אהלן ארנב (ולא שפן),

האם תוכל לפרט על הטרילוביטים האלו? והאם אתה בטוח שהם אמיתיים? למיטב הבנתי, צריך מאוד להזהר עם הפריטים האלו, שכאילו מציצים מתוך לוח סלע גירני, ונראים יותר מידי יפים, מבריקים, ובעיקר - עם אברים שאין בעקרון לטרילוביט - כמו המשושים... אשמח לשמוע עוד פרטים על החבר שבתמונה.
 

rabbit1

New member
הטרילוביטים

כן , אני משוכנע שהם אמיתיים , בעיקר בגלל שקניתי אותם מדילר ידוע שיש עליו ביקורות טובות בפורום הטרילוביטים של יאהו (כן יש דבר כזה מסתבר...) רוב הטרילוביטים החומים הם מרוסיה (למרות שיש גם מארה"ב) , ולרוב השחורים הם ממרוקו. במרוקו יש תעשיה שלמה של זיופים , ולפעמים מאובנים משם הם משופצים מאוד או לפעמים מזוייפים לגמרי. אם זה מענין מישהו , הנה לינק לאתר שמסביר על תעשיית הזיופים במרוקו: http://www.saharaoverland.com/faking_it.asp הסוג שהכי נהוג לזייף הוא ducranurus , טרילוביט מהמם שעולה בערך 1500$ במצב אופטימלי , מצורפת תמונה של אחד אמיתי אבל לצערי הוא לא שלי
 

powo

New member
יש לי

דומים לזה קטנים.אבל הם מודפסים בתוך אבנים .אברהם
 

rabbit1

New member
טרילוביטים

טרילוביטים הם למעשה פרוקי רגליים , קרובים של הסרטנים והעכבישים , למעשה היצור הכי קרוב להם שחי היום הוא ה- horse shoe crab , סרטן מיוחד שנראה יותר כמו טרילוביט. הטרילוביטים הם מבעלי החיים הראשונים שפיתחו עיניים ויכלו לראות את סביבתם , והם גם מהיצורים הראשונים שהפכו למאובנים , הם קיימים כבר מאז תקופת הקמבריאן , שבה נוצרו רוב צורות החיים הרב-תאיות. למעשה , היו להם משושים אבל אלו חלקים רכים (כמו גם הרגליים שלהם) שנדיר מאוד שנשמרים כמאובנים. מה שראית בתמונה אלו לא משושים אלא חלק מהשיריון שיש רק לסוג הזה , שבקצה שלו נמצאות העיניים. אני מצרף ציור (אם יתאפשר כאן...) של איך פחות או יותר נראה טרילוביט חי , הוא קצת דומה ל"אורי כדורי". הם חיו רק בים , ולצערי כולם נכחדו בסוף תקופת הפרמיאן לפני בערך 250 מיליון שנה.לדבי הטרילוביטים ה"מודפסים בסלע" , זו פשוט אחת מהצורות של התאבנות , לפעמים בגלל לחץ השכבות המאובנים נמעכים , אבל יש גם הרבה פעמים שהשיור הוא "תלת מימדי" ואז זה יותר יפה וכמובן גם המחיר עולה...
 
ממש מרתק!

איך הגעת לאסוף אותם? המאובנים היחידים שאני מכירה שוכנים בקיר האמוניטים במצפה רמון (שהוא בכלל מקום עם אווירה של עידן קדמוני...)
 

rabbit1

New member
זה סיפור ארוך...

זה התחיל כשהייתי קטן ותמיד התעסקתי עם ג'וקים ובעלי חיים , תמיד התענינתי בטבע וכל מה שקשור לחיות. בגיל יותר מאוחר זה התפתח לאספנות של צדפים , ויותר מאוחר למאובנים. היתה תקופה שחשבתי לאסוף בולים של צדפים ומאובנים אבל בשבילי (ויסלחו לי כל אספני הבולים כאן) זה לא נתן את אותו סיפוק כמו לאסוף את המאובנים עצמם. בכל זאת , לדעת שאני מחזיק דבר שנוצר לפני מיליוני שנה והיה פעם יצור חי , יש בזה משהו מרגש , ואין לי את התחושה הזו כשאני מחזיק בול שהמאובן מצויר עליו. החיסרון הוא כמובן המחיר (ידוע לי שיש בולים יקרים אבל עדיין באופן כללי מאובנים אמיתיים נראה לי יקרים יותר) , ובעיית המקום - מאובנים זה דבר עם נפח שדורש מקום על מדפים וזו קצת בעיה , אבל אני אומן בדחיסה אז אני מסתדר איכשהו
 
עדיין, במקביל, תוכל לאסוף בולים

של מאובנים. הידע שלך בתחום עצמו יעזור כמובן. אם תרצה, נעזור לך בהתחלה...
 

עדנה4

New member
עד כמה שאני זוכרת, הטרילוביטים

הוכחדו לפני כ 65 מיליון שנים, באותו הזמן (ויש להניח מאותן סיבות) שמהן הוכחדו הדינוזאורים. באמת יש להזהר מזיופים. לפני כמה זמן הייתי בליסבון (קצת חופש בפורטוגל - אנשים נחמדים והיה יופי) וביקרנו שם במוזיאון הגיאולוגי שיש לו אוסף מינרלים יפהפיים. דוגמאות אחת אחת. יש בעיר גם מוזיאון למאובנים שמשמש בעיקר חוקרים מהאוניברסיטה, שלשם הוא שייך, וגם הוא מאוד מעניין. עדנה
 
עדנה שלום,

האם זכרוני מטעה אותי, או שכבר ביקרת אותנו פעם? הזכירי לי. וכל הכבוד לזכרון שלך, שמגיע 65 מליון שנים אחורה. אני לא מצליח בדרך כלל לזכור מה היה הבוקר...
 

עדנה4

New member
כל הכבוד לזכרון שלך,

אני באמת כבר ביקרתי כאן בפורום. אני אוספת מאובנים ומינרלים, אי לכך בכל מקום שאנחנו מבקרים בו, אנחנו מחפשים את המוזיאון הגיאולוגי שבמקום. אני חושבת שהמדהים ביותר שראיתי הוא זה שבפריז. ליד ה jardin de fleur מוזיאון שיש בו אוסף של גבישי קוורץ (זה מזכיר לי שפעם היו מדברים על ה"קריסטלים") והגבישים שהם בגודל אדם מסודרים כאילו חבורה עומדת, משהו פשוט יוצא מן הכלל. במחשבה שנייה צריך לבדוק באינטרנט אם אין צילום של המקום באיזה אתר. הפעם היינו בליסבון, ומאוד נהנינו, המוזיאון שם הוא בעל אוסף מינרלים בלבד, המאובנים נמצאים במקום אחר, מעט מאוד מגיעים לשם, רק ה"משוגעים" לגמרי, אם כי גם במוזיאון ה"רגיל" של המינרלים, היינו כמעט לבד. יש שם אוסף דוגמאות נדיר ביותר. היה גביש קלציט אחד שהוא פשוט דבר שלא רואים, וכשיהיה לי סורק אני אעביר לכם תמונה, זה היחידי שצלמנו. חוץ מזה נחמד לראות שהפורום פעיל ותוסס וכל אחד מוצא את מקומו אם האוסף המיוחד שלו, וזה יופי. להת' עדנה
 

rabbit1

New member
טעות בידייך

הטרילוביטים הגיעו לקיצם בסוף הפרמיאן , בהכחדה ההמונית הכי גדולה שהיתה אי פעם , אפילו גדולה יותר מזו שהכחידה את הדינוזאורים. כ-96% מהמינים החיים (בכלל , לא רק טרילוביטים) הגיעו לסופם בהכחדה הזאת. למעשה הענין מאוד מבלבל , מה גם שבסרטים רואים לפעמים סצינות שלא יכלו להתרחש במציאות , למשל אדם קדמון נאבק בטירנוזאורוס רקס , או טירנוזאור נלחם נגד טריצרטופס. כל אחת מהחיות האלה חיה בתקופה אחרת , כך שלמעשה אדם , טי רקס , טריצרטופס , לא יתכן ששתיים מחיות אלו נפגשו כי כל אחת חיתה בתקופה אחרת. למרות שמשסתובב באינטרנט צילום של טרילוביט מאובן שנראה כאילו דרכו עליו עם סנדל , וצילום זה משמש את התומכים בבריאתנות (creationism , שמאמינים בקנאות שהאל ברא את העולם במשך שבעה ימים והעולם בן 2000 שנה בערך , ההיפך מתומכי האבולוציה) כדי להוכיח את טענותיהם (כאילו אדם וטרילוביט חיו במקביל והעולם צעיר ממה שנהוג לחשוב) , ואין לי מושג מה ההסבר האמיתי לתצלום הזה. האמוניטים , מצד שני ,אכן שרדו עד סוף הקרטיקון והושמדו יחד עם הדינוזאורים בהכחדת סוף הקרטיקון.
 
למעלה