כיכר דיזנגוף

דרךארץ

New member
מה זה?

שלום RABBIT וברוך הבא האם תוכל לספר לי משהו על המאובנים שלי? זהו הראשון
 

דרךארץ

New member
השני לא מאובן כמובן

זהו חילזון שגידלתי לפני כחמש שנים, הוא גר אצלי כשנה עד שזלל בתאבון רב חלק מעבודה שכתבתי, מאז הצטננו יחסינו והוא בדרכו להיות מאובן... אהבתי את הדמיון שלו למאובן שבתמונה.
 

rabbit1

New member
אין לי מושג

לגבי הראשון אין לי מושג , יש בו חלק שדומה לראש של טרילוביט הפוך אבל צריך הרבה דימיון כדי לראות את זה ובכלל לא הייתי מהמר שזה זה... לא בטוח שזה מאובן בכלל , זה לדעתי יכול להיות איזה מינרל (למשל גוש טבעי של ברזל). לגבי השני ברור שזה סוג של חילזון , קשה לדעת להגדיר סוג , צריך מומחה בשביל זה (ואני ממש לא מתקרב להיות מומחה) , החילזון ליד המאובן זה השבלול האפריקני הענק שנקרא achatina וגם אני גידלתי כזה פעם...
 

meytar

New member
אני מצאתי מאובנים באילת...

תמיד כשאני נוסעת לאילת, אני מוצאת בים סוף הרבה מאובנים, יש להם צורה של חצי כדור, ו"מצוייר" עליהם ספירלה כזאת... בביקורי האחרון באילת, אחי מצא מאובן שנראה לנו כמו מקור של ציפור. לא יודעת עד כמה זה הגיוני אבל זה בהחלט מעניין. ועוד מה שיפה זה, שהתלהבנו מהמאובן כל כך, אך בטעות הוא נפל למים, אחי היה ממש עצוב, ואיכשהו מצאנו אותו שוב! זה היה ממש משמח ומוזר:)
 
המאובנים האלה נפוצים

באזור הדרום ניתן למצוא במכתש רמון באזור ים המלח וליד אילת קיפודי ים ושבלולים הם הנפוצים יש גם באזורים שונים רק חבל שהורסים את הסביבה ולא משאירים לדור הבא
 

powo

New member
נחמד מאד

האתר יפה מאד.אבל נראה לי שהכמויות של מאובנים שקימים ונמצאים בשטח יוכלו גם עוד הרבה דורות למצוא.אברהם
 
ביערות הכרמל

בעין קדם מעיין ליד חיפה היה "קיר" של מאובנים כיום כבר חלק קטן נישאר
 

powo

New member
שמואל

אני מדבר על מרחבי הערבה.ולא על שמורות טבע.או אל מרחבים שנחשבים מוגנים. אברהם
 
איזה יופי!!!

חיפשתי הרבה מאוד זמן מידע בעברית קלה על מאובנים ולא מצאתי. עכשיו יש לי! תודה סמואל.
 

rabbit1

New member
לצערי אין מידע בעברית

זה ממש חבל אבל אין מידע בעברית ברמה על מאובנים , אין אפילו מגדיר בעברית (כמו שיש למשל לציפורים/כלבים/זוחלים/צמחים) , ולכן אין ברירה אלא לנדוד עד האתר של אמאזון ולקנות ספרים באנגלית משם... למעשה גם באינטרנט אין טעם לחפש חומר בעברית כי פשוט אין דברים ברמה , עדיף תמיד אתרים באנגלית (למשל האתר הכי מקיף על טרילוביטים הוא האתר של דר' סם גון שכתובתו: http://www.aloha.net/~smgon/ordersoftrilobites.htm יש שם פירוט כמעט על כל סוגי הטרילוביטים שיש וגם תמונות פשוט מדהימות.
 

rabbit1

New member
מישהו הלך ?

דרך אגב מישהו הלך היום ל"שוק" בדיזנגוף?
 
למעלה