כהן וגרושה

NEO83

New member
כאילו באמת?

הבן אדם רוצה להתחתן, הוא אוהב את אישתו לעתיד ואתה תתערב בגלל מה? מה תגיד לו? שזה לא בסדר?
 

NEO83

New member
הוא ילד בן 15

שצריך להסביר לו מה ההשכלות? הוא בן אדם מבוגר. כמו שכבר כתבתי בשירשור אחר, כל אחד בוחר להיות יהודי איך שהוא רוצה להיות. זה שאתה רואה את זה כלא בסדר, זאת רק בעיה שלך, הוא רואה את זה כדבר חיובי, הוא הולך להתחתן עם בחירת ליבו, מי יגיד לו שזה אסור אחרי יחסים של שנה או לא משנה כמה זמן שהוא צריך פתאום לחתוך בגלל שהיא התגרשה פעם אחת? נו באמת.
 

NEO83

New member
אתה

לא נותן לבן אדם מספיק קרדיט.

חבל שאתה מזלזל ככה.
 
שהאדם יציג איזה משהו להתגאות בו...

נתן לו קרדיט

לא הייתי מזלזל אם האדם היה מבין בקטנותו ופועל משם
אבל גם להיות דביל וגם לחשוב שאתה חוד החנית...?
זה כבר ליצנות
 
הוא אוהב, הוא לא מאוהב

ולהתחתן זה דבילי בימיינו אם אין לזה מניעים דתיים רציניים

וזה לא משהו שיש להתגאות בו, רוב הנשואים בימיינו נראים כמו המערכת יחסים שלנו עם מס הכנסה

אתם מחפשים ולא מוצאים מהסיבה שאתם לא יודעים לא מה אתם מחפשים ולא מה לחפש, על אחת כמה וכמה לא איך לחפש ואיפה

זה שמישהו מצא מישהי להתחתן איתו, לא עושה את זה טוב נכון או מושלם

מה אפעם לא ראית בנאדם שבוחר לעצמו בחירה לא נכונה?
העולם מוצף בכאלו
 

NEO83

New member
אני

מסיים את הדיון הזה כאן, והולך לישון, מה לעשות, יש אנשים שצריכים לעבוד בבוקר.
ממליץ לך לחזור ולקרוא את השירשר הזה מחדש.
לילה טוב.
 

NEO83

New member
הוא מאוהב

הוא מאושר, והוא הולך להתחתן ואתה טוען שזה לא משהו שיש עליו לתת קרדיט? שזה לא משהו שיש להתגאות בו שהוא השיג מה שכולנו מחפשים ולא מוצאים? בחיי, שוב, כמו שכתבתי בהודעה למטה בשירשור, לך תעשה בדק בית.
 
כן !!!

כולנו ילדים טמבלים שלא מסוגלים לחשוב
הסיבה שאנחנו חושבים שאנחנו לא טמבלים זה כי יש יותר טמבלים מאיתנו בעולם
אבל זה עדין לא עושה אותה העיפרון הכי מחודד בקלמר

הוא בעצמו מבין שזה לא בסדר
אבל ככה זה כשאתה מסבך את הנשמה שלך איפה שלא הייתה צריך
 

mri10

New member
סוקי כל הכבוד....

שאתה יוצא מנקודת הנחה שכולם פה מבינים את הבעיה.

אני במקומך הייתי נותן מעט רקע.

מקור האיסור בחומש ויקרא פרשת 'אמור' כתוב "דבר אל הכהנים....אלמנה וגרושה לא יקחו"

ולכן קיים איסור להתחתן עם גרושה.

ולעצם הדברים.

אני גם חושב שאין טעם לדבר איתו על כך. "כשם שמצוה לומר דבר הנשמע,כך יש מצוה לא לומר דבר שאינו נשמע"

מוטב לך לידום.מאחר ואין שום סיכוי שהוא יחבל באהבתו כתוצאה מהשיחה שלך איתו.

הנה סיפור קטן.

בחור אמריקאי,יהודי דתי התאהב בבחורה יהודיה,הם עמדו להנשא ואז הוא גילה שאמא שלה התגרשה מבעלה הראשון ע"י רב רפורמי ולאמ"כ התחתנה בשנית עם אבא של אהובתו.

גירושיה הראשנים חסרי כל תוקף הלכתי,מאחר והם נערכו ע"י רב רפורמי ולא לפי ההלכה היהודית,וממילא היא נחשבת כנשואה לכל דבר.

ביתה מנישואיה השניים,הלא היא אהובתו.נחשבת כממזרת לכל דבר.והיא אסורה להתחתן עם כל מי מאנשי ישראל.

השבר שם היה גדול,אך לא היה מנוס מלקרוע את הקשר.וכך הם עשו.

אותו בחור היה מסורתי,לא דתי ובטח לא חרדי.

אבל ברגע האמת הוא גילה גבורת נפש והוכיח שיש כח אחד יותר חזק מהאהבה לאהובתו.

האהבה לאלוקיו.

ועל כך נאמר "יש קונה עולמו בשעה אחת"
 

mri10

New member
סליחה חמודה...

אני ממש לא מזלזל.אני פשוט יוצא מנקודת הנחה שסוקי כותב את דבריו לכוווולם. ובין הכולם ניתן למצוא כמה שלא מעודכנים בכל ההלכות של הדת.אז אמרתי לסוקי שבשביל אותם אלו שלא יודעים רצוי לתת מעט רקע.

אבל בכל מקרה,סליחה מעומק הלב אם נפגעת.

אגב.מה את היית עושה במקומו של אותו בחור??
 
זה כמעט כמו

שתתן פרשנות ללמה צמים ביום כיפור.

מה שכן מעניין זה למה הם אסורים?
עזוב את תקופת התנ"ך..סבבה בית מקדש וזה.
בת'כלס אף כהן פה לא מקריב קורבנות או עובד את בית המקדש בימנו.
אז למה לא מתירים את זה?
 

mri10

New member
היי לירי...

אז כך.קודם כל איסור שכתוב מפורש בתורה אינו ניתן לביטול ע"י מי מהחכמים בשום שלב.כם אם הוא איבד לכאורה מהרלוונטיות שלו.

ולעצם הענין.

זרע הכהונה נחשב על פי התורה לקדוש יותר מהקדושה הכללית של האומה כולה.

העבודה בבית המקדש וכן שאר הדברים בהם התייחדו הכהנים על שאר העם.הינה תוצאה של אותה קדושה עצמית ולא סיבתה.

אומר כך.

הכהנים אינם קדושים מפני שהם עובדים בבית המקדש.הם עובדים בבית המקדש בגגל שהם קדושים.

ואותה קדושה עצמית טבועה בהם עד עולם.לא נס ליחה ולא פג תוקפה.
 
שתבין שאני בשבת אין לי כהן בבית כנסת

אתה יודע איזה עצוב זה שאין לי את הברכות

והוא אומר לי אני מתחתן עם גרושה
 
קטע.

התפללתי בבית כנסת.
שרעבי!
כולם שם כוהנים!
120 כוהנים על מדרגות ההיכל!

היו אולי שניים שאומרים: אומן.
פעם ראשונה ששמעתי את עצמי.
 
כמוני כמוך.

אחד מהבכנ"ס הזה אמר לי...:
"רוצה כהן לביהכנ"ס שלך?"
אמרתי לו:"כן, אדבר עם הגבאי שלנו".
ענה לי:"סדר לו דירה 5 חדרים והוא בא".

הסתלבט, הא? יעני הוא מביא לי הכנה לעוד 5. 1+5.
 
למעלה