סוקי כל הכבוד....
שאתה יוצא מנקודת הנחה שכולם פה מבינים את הבעיה.
אני במקומך הייתי נותן מעט רקע.
מקור האיסור בחומש ויקרא פרשת 'אמור' כתוב "דבר אל הכהנים....אלמנה וגרושה לא יקחו"
ולכן קיים איסור להתחתן עם גרושה.
ולעצם הדברים.
אני גם חושב שאין טעם לדבר איתו על כך. "כשם שמצוה לומר דבר הנשמע,כך יש מצוה לא לומר דבר שאינו נשמע"
מוטב לך לידום.מאחר ואין שום סיכוי שהוא יחבל באהבתו כתוצאה מהשיחה שלך איתו.
הנה סיפור קטן.
בחור אמריקאי,יהודי דתי התאהב בבחורה יהודיה,הם עמדו להנשא ואז הוא גילה שאמא שלה התגרשה מבעלה הראשון ע"י רב רפורמי ולאמ"כ התחתנה בשנית עם אבא של אהובתו.
גירושיה הראשנים חסרי כל תוקף הלכתי,מאחר והם נערכו ע"י רב רפורמי ולא לפי ההלכה היהודית,וממילא היא נחשבת כנשואה לכל דבר.
ביתה מנישואיה השניים,הלא היא אהובתו.נחשבת כממזרת לכל דבר.והיא אסורה להתחתן עם כל מי מאנשי ישראל.
השבר שם היה גדול,אך לא היה מנוס מלקרוע את הקשר.וכך הם עשו.
אותו בחור היה מסורתי,לא דתי ובטח לא חרדי.
אבל ברגע האמת הוא גילה גבורת נפש והוכיח שיש כח אחד יותר חזק מהאהבה לאהובתו.
האהבה לאלוקיו.
ועל כך נאמר "יש קונה עולמו בשעה אחת"