כבר יום ששי....

התרנגול

New member
כבר יום ששי....

כבר יום ששי, וזה אומר שעוד מעט שבת, ולא ראיתי פה שום סיפור לא מטורבו, ולא ממיקי*, אז קבלו בבקשה את תרומתי הצנועה למאגר הסיפורים... היֹה היה פעם עשיר גדול מאוד, ובניגוד לרוב העשירים מהסיפורים, הוא לא היה כל כך קמצן, ואפילו שמר תורה ומצוות. בעיירה של אותו עשיר, חי קבצן, שמידי פעם היה בא אליו לבקש צדקה. יום אחד (וכאן מתחיל סיפורנו...), שמע ידידנו העשיר נקישות בדלת. רץ לפתוח את הדלת, ואת מי הוא רואה??? נכון, את העני. ``בקשה, עשיר יקר, תן פרוטה לעני מסכן..``, התחנן העני... ``בשמחה אתן לך``, ענה לו העשיר, ``אבל בדיוק עכשיו, אין לי כסף, תבוא עוד יומיים...``. וכך הלך לו העני לדרכו... כעבור יומיים, חזר העני וביקש כסף, ושוב דחה אותו העשיר, כי באמת לא היה לו כסף לתת, וככה עבר שבוע, עברו שבועיים, והעני נפטר. העשיר בכלל שכח מכל הסיפור, עד שהגיע היום, וגם הוא נקרא לבי``ד של מעלה... כאשר הגיע לבית הדין, החלו כל המלאכים משבחים אותו על כל המצוות שעשה, ובאמת התברר שהמצוות שקלו יותר מהעבירות... רגע לפני שהובל לגן- עדן, הגיע מלאך שחור כפחם, ואמר- רגע רגע, יש עוד משהו אחד- בגלל העשיר הזה, נפטר אותו עני, שלא קיבל נדבה... בדקו,בדקו, ומצאו שאכן נכון הדבר!!! ואז סיכם אותו מלאך חבלה ``גיהנום- לא מגיע לו, אבל גן עדן????`` (הרב קרליבך מספר את הסיפור הזה, ואתם צריכים לשמוע איך הוא אומר את המשפט הזה... ) החליטו השופטים, שנשמת העשיר תנוע בין שמים וארץ. הגיע העשיר בחלום לרב שהיה בזמנו (נראה לי שזה היה ה``נודע ביהודה``, אני לא בטוח...), וסיפר לו את הסיפור. כששמע זאת הרב, אמר לו שכפרתו תהיה שיספרו את הסיפור הזה כל כך הרבה פעמים, עד שיחליטו בשמים להכניסו לגן- עדן. וכך, הלך הרב והפיץ את הסיפור, ואולי, עכשיו, בזכות הקריאה שלכם, נכנס אותו עשיר לגן- עדן... אשרינו מה טוב חלקנו, ומה נעים גורלנו!!! הסיפור (כמו שנאמר כבר), הוא מהרב קרליבך, והאומר דבר בשם אומרו וכו`... שבת שלום... תרנגול נ.ב. נברתי להנאתי בקרבי העמוד הקודם (כי לא הייתי כאן יומיים), וגיליתי להפתעתי, שהרבה חושבים שאני מזכיר את אוהב (אשרַי!!!), או את ינשול (מצטער, לא מכיר אותו, כנראה שהוא לא היה כאן הרבה זמן...), או איזה מישהו שילדת מתגעגעת אליו (אולי זה באמת אני??? לא יודע...), והיה לי מאוד נחמד כל העסק הזה... אז תמשיכו להעלות כל מיני השערות כאלו, זה דווקא נחמד לקרוא... אוהב תרנגול
 
תרני!!!

מזל טוב!!! 100 הודעות!!! נו - מי נכנס לרשימה??? אז המון מזל טוב, שנזכה להמשיך להחכים ממך, ותחכים אתה מאיתנו... <מי לפני שבוע כשנכנס היה על 0 והיום על 100 טוב99 ?- נו לא משנה העיקר שהגעת לזה!> בציפייה מתמדת לגאולה וונדר
 

התרנגול

New member
וואו!!! איזה כיף!!!

אפילו לא שמתי לב עד שאמרת לי... תודה!!! (מה??? לא הגיוני... כבר כתבתי 100 הודעות??? הייתי בטוח שאני על 60 או משו כזה... איך שזה רץ...) בתקווה לגאולה... תרנגול :)
 
יש זכיתי במצווה :)

עמ``י עש``ו אם ע``י זה שקראתי הכנסתי מישהו לגן עדן <ישששששששש> ואתה אם ע``י זה שהבאת לי לקרא את הקטע והוא שהוא מוסיף לנו מצוות על זה שאנחנו מספרים עליו וכו` טוב נו לא, נשמה בעולם לא צריכה לעשות את החישובים האלה... אבל מה הוא אשם שלא היה לו כסף? ואי אמרת בשלמה שהוא היה צריך להגיד לו שיקח ממישהו אחר אז צריך לחשוב לזכותו שהוא רצה לתת לו והאמין בקב``ה שיעזור לו לתת לו ואולי זה בכלל הכל היה מלמעלה בכדי לספר לנו את הסיפור הזה <אבל מה להסיק? שאם יקרה לי אותו דבר מה עלי לעשות?> שבת שלום <וכן גם אליך התגעגענו שמתי לב שאתה חסר אבל לו יותר.... :)>
 

התרנגול

New member
לא הבנת...

התכוונתי שאולי מי שאת מתגעגעת אליו, זה בעצם אני, אבל את לא יודעת שזה אני, כי את לא יודעת מי אני, אז אולי אני זה הוא??? (תקראי את זה עוד פעם, ויותר לאט, אז תביני...) בתקווה לגאולה (כמו תמיד...) תרנגול
 
לא הבנתי...

עמ``י עש``ו נולי, אתה מתחיל להלחיץ אותי :) <בדיוק כמו העיניים האלה אמרתי לכם תחליפו אייקון!!!> אבל <מנסה לשכנע את עצמי> מה הוא ``יעלם`` רק שאני אתגעגע אליו;) וגם...אני יודעת איך קוראים לך :)) זה לא זה חוץ ממך אני לא מכירה עוד אנשים עם השם שלך ... שבת שלום <ובקשר לפסוק במשלי לא היה לי כוח להכניס להודעה נפרדת -כל יום לומדים דברים חדשים... >
 

התרנגול

New member
איזה כבוד!!

קראת לי נולי, על שם נולי מפרפר נחמד??? כי אז זה מאוד מחמיא לי.... וחוץ מזה... כן, את צודקת, שכחתי שאת יודעת את השם שלי.... בתקווה לגאולה... תרנגול
 

התרנגול

New member
איזה כבוד!!!

קראת לי נולי על שם נולי מפרפר נחמד??? כי אם כן אז אני מרגיש מאוד מוחמא..... וחוץ מזה... כן, את צודקת, שכחתי שאת יודעת איך קוראים לי... בתקווה לגאולה... תרנגול
 
למעלה