כבר יום ששי....
כבר יום ששי, וזה אומר שעוד מעט שבת, ולא ראיתי פה שום סיפור לא מטורבו, ולא ממיקי*, אז קבלו בבקשה את תרומתי הצנועה למאגר הסיפורים... היֹה היה פעם עשיר גדול מאוד, ובניגוד לרוב העשירים מהסיפורים, הוא לא היה כל כך קמצן, ואפילו שמר תורה ומצוות. בעיירה של אותו עשיר, חי קבצן, שמידי פעם היה בא אליו לבקש צדקה. יום אחד (וכאן מתחיל סיפורנו...), שמע ידידנו העשיר נקישות בדלת. רץ לפתוח את הדלת, ואת מי הוא רואה??? נכון, את העני. ``בקשה, עשיר יקר, תן פרוטה לעני מסכן..``, התחנן העני... ``בשמחה אתן לך``, ענה לו העשיר, ``אבל בדיוק עכשיו, אין לי כסף, תבוא עוד יומיים...``. וכך הלך לו העני לדרכו... כעבור יומיים, חזר העני וביקש כסף, ושוב דחה אותו העשיר, כי באמת לא היה לו כסף לתת, וככה עבר שבוע, עברו שבועיים, והעני נפטר. העשיר בכלל שכח מכל הסיפור, עד שהגיע היום, וגם הוא נקרא לבי``ד של מעלה... כאשר הגיע לבית הדין, החלו כל המלאכים משבחים אותו על כל המצוות שעשה, ובאמת התברר שהמצוות שקלו יותר מהעבירות... רגע לפני שהובל לגן- עדן, הגיע מלאך שחור כפחם, ואמר- רגע רגע, יש עוד משהו אחד- בגלל העשיר הזה, נפטר אותו עני, שלא קיבל נדבה... בדקו,בדקו, ומצאו שאכן נכון הדבר!!! ואז סיכם אותו מלאך חבלה ``גיהנום- לא מגיע לו, אבל גן עדן????`` (הרב קרליבך מספר את הסיפור הזה, ואתם צריכים לשמוע איך הוא אומר את המשפט הזה... ) החליטו השופטים, שנשמת העשיר תנוע בין שמים וארץ. הגיע העשיר בחלום לרב שהיה בזמנו (נראה לי שזה היה ה``נודע ביהודה``, אני לא בטוח...), וסיפר לו את הסיפור. כששמע זאת הרב, אמר לו שכפרתו תהיה שיספרו את הסיפור הזה כל כך הרבה פעמים, עד שיחליטו בשמים להכניסו לגן- עדן. וכך, הלך הרב והפיץ את הסיפור, ואולי, עכשיו, בזכות הקריאה שלכם, נכנס אותו עשיר לגן- עדן... אשרינו מה טוב חלקנו, ומה נעים גורלנו!!! הסיפור (כמו שנאמר כבר), הוא מהרב קרליבך, והאומר דבר בשם אומרו וכו`... שבת שלום... תרנגול נ.ב. נברתי להנאתי בקרבי העמוד הקודם (כי לא הייתי כאן יומיים), וגיליתי להפתעתי, שהרבה חושבים שאני מזכיר את אוהב (אשרַי!!!), או את ינשול (מצטער, לא מכיר אותו, כנראה שהוא לא היה כאן הרבה זמן...), או איזה מישהו שילדת מתגעגעת אליו (אולי זה באמת אני??? לא יודע...), והיה לי מאוד נחמד כל העסק הזה... אז תמשיכו להעלות כל מיני השערות כאלו, זה דווקא נחמד לקרוא... אוהב תרנגול
כבר יום ששי, וזה אומר שעוד מעט שבת, ולא ראיתי פה שום סיפור לא מטורבו, ולא ממיקי*, אז קבלו בבקשה את תרומתי הצנועה למאגר הסיפורים... היֹה היה פעם עשיר גדול מאוד, ובניגוד לרוב העשירים מהסיפורים, הוא לא היה כל כך קמצן, ואפילו שמר תורה ומצוות. בעיירה של אותו עשיר, חי קבצן, שמידי פעם היה בא אליו לבקש צדקה. יום אחד (וכאן מתחיל סיפורנו...), שמע ידידנו העשיר נקישות בדלת. רץ לפתוח את הדלת, ואת מי הוא רואה??? נכון, את העני. ``בקשה, עשיר יקר, תן פרוטה לעני מסכן..``, התחנן העני... ``בשמחה אתן לך``, ענה לו העשיר, ``אבל בדיוק עכשיו, אין לי כסף, תבוא עוד יומיים...``. וכך הלך לו העני לדרכו... כעבור יומיים, חזר העני וביקש כסף, ושוב דחה אותו העשיר, כי באמת לא היה לו כסף לתת, וככה עבר שבוע, עברו שבועיים, והעני נפטר. העשיר בכלל שכח מכל הסיפור, עד שהגיע היום, וגם הוא נקרא לבי``ד של מעלה... כאשר הגיע לבית הדין, החלו כל המלאכים משבחים אותו על כל המצוות שעשה, ובאמת התברר שהמצוות שקלו יותר מהעבירות... רגע לפני שהובל לגן- עדן, הגיע מלאך שחור כפחם, ואמר- רגע רגע, יש עוד משהו אחד- בגלל העשיר הזה, נפטר אותו עני, שלא קיבל נדבה... בדקו,בדקו, ומצאו שאכן נכון הדבר!!! ואז סיכם אותו מלאך חבלה ``גיהנום- לא מגיע לו, אבל גן עדן????`` (הרב קרליבך מספר את הסיפור הזה, ואתם צריכים לשמוע איך הוא אומר את המשפט הזה... ) החליטו השופטים, שנשמת העשיר תנוע בין שמים וארץ. הגיע העשיר בחלום לרב שהיה בזמנו (נראה לי שזה היה ה``נודע ביהודה``, אני לא בטוח...), וסיפר לו את הסיפור. כששמע זאת הרב, אמר לו שכפרתו תהיה שיספרו את הסיפור הזה כל כך הרבה פעמים, עד שיחליטו בשמים להכניסו לגן- עדן. וכך, הלך הרב והפיץ את הסיפור, ואולי, עכשיו, בזכות הקריאה שלכם, נכנס אותו עשיר לגן- עדן... אשרינו מה טוב חלקנו, ומה נעים גורלנו!!! הסיפור (כמו שנאמר כבר), הוא מהרב קרליבך, והאומר דבר בשם אומרו וכו`... שבת שלום... תרנגול נ.ב. נברתי להנאתי בקרבי העמוד הקודם (כי לא הייתי כאן יומיים), וגיליתי להפתעתי, שהרבה חושבים שאני מזכיר את אוהב (אשרַי!!!), או את ינשול (מצטער, לא מכיר אותו, כנראה שהוא לא היה כאן הרבה זמן...), או איזה מישהו שילדת מתגעגעת אליו (אולי זה באמת אני??? לא יודע...), והיה לי מאוד נחמד כל העסק הזה... אז תמשיכו להעלות כל מיני השערות כאלו, זה דווקא נחמד לקרוא... אוהב תרנגול