כביש 6

מצב
הנושא נעול.

syair

New member
כביש 6

כביש 6
לא יודע אם זה המקום המתאים, אבל פשוט לא מצאתי פורום יותר מתאים. מישהו יודע אם באמת יש תנועה ערה בכביש 6? יש בכלל סטטיסטיקה לגבי זה?
 
כביש 6

כביש 6
לא יודע אם זה המקום המתאים, אבל פשוט לא מצאתי פורום יותר מתאים. מישהו יודע אם באמת יש תנועה ערה בכביש 6? יש בכלל סטטיסטיקה לגבי זה?
כביש 6
אין הרבה מכוניות בכביש 6 בחטדש יש 100000 מכוניות מה שיש ביום בגהה יש לך תמונה של אוטובוסי אגד
 

syair

New member
לא הבנתי

כביש 6
אין הרבה מכוניות בכביש 6 בחטדש יש 100000 מכוניות מה שיש ביום בגהה יש לך תמונה של אוטובוסי אגד
לא הבנתי
לגבי תמונה של אוטובוס אגד. האם בכלל פתחו את הכביש שיתחבר ישירות לכביש מס' 1? אולי שהכביש יושלם בין גדרה לחדרה תהיה עליו יותר תנועה, ואולי אם יראו שאין הרבה תנועה יורידו את המחיר, בכלל הם היו יכולים למכור מנויים למי שמרבה לסע בכביש, ולא לסחוט כספים.
 

ה דרומי

New member
מעבר למה שכבר נכתב כאן על

כביש 6
לא יודע אם זה המקום המתאים, אבל פשוט לא מצאתי פורום יותר מתאים. מישהו יודע אם באמת יש תנועה ערה בכביש 6? יש בכלל סטטיסטיקה לגבי זה?
מעבר למה שכבר נכתב כאן על
כביש מ"ס6{כביש אגרה} זה שהוא עדין לא הושלם לכול אורך הטוי. ולדוגמא להגיע מבן שמן זה שאתה יוצא מלוד למשל ויעד סופי זה ראש העין לצד אחד לשלם {אתה משלם ע"י זה שה
המספר מצולם ונשלח לך חשבון הביתה.} בערך לכיון אחד 15שח? וגם חזור אז זה שווה או לא? אין הרבה תנועה שם אבל באחד מצדי הכביש עומדת נידת מתנ"א . חשוב לשים
וגם המהירות המירבית המותרת שם זו 100.קמ"ש. אני לא משתמש היום בכביש הנ"ל בגלל עלות המחיר {אגרה} שם. שבת שלום וסעו ב
 

כברימן

New member
תיקונים לגבי דרך מספר 6

מעבר למה שכבר נכתב כאן על
כביש מ"ס6{כביש אגרה} זה שהוא עדין לא הושלם לכול אורך הטוי. ולדוגמא להגיע מבן שמן זה שאתה יוצא מלוד למשל ויעד סופי זה ראש העין לצד אחד לשלם {אתה משלם ע"י זה שה
המספר מצולם ונשלח לך חשבון הביתה.} בערך לכיון אחד 15שח? וגם חזור אז זה שווה או לא? אין הרבה תנועה שם אבל באחד מצדי הכביש עומדת נידת מתנ"א . חשוב לשים
וגם המהירות המירבית המותרת שם זו 100.קמ"ש. אני לא משתמש היום בכביש הנ"ל בגלל עלות המחיר {אגרה} שם. שבת שלום וסעו ב
תיקונים לגבי דרך מספר 6
דרך מספר 6 (הנקראת גם כביש חוצה ישראל) פתוחה כיום ממחלף אייל מצפון-מזרח לכפר סבא עד מחלף בן-שמן, ובשנה הקרובה אמורה להפתח עד יציאת דניאל, בה היא תתחבר לדרך מספר 1 ל- ומכיוון ירושלים. המהירות המירבית המותרת בדרך מספר 6 היא 110 קמ"ש. ואגב, בלשון התקינה של מע"צ ועולם הנדסת התחבורה, ממספרים דרכים, ולא כבישים. לכן מדובר בדרך מספר 6, ולא בכביש מספר 6.
 

syair

New member
../images/Emo13.gif

תיקונים לגבי דרך מספר 6
דרך מספר 6 (הנקראת גם כביש חוצה ישראל) פתוחה כיום ממחלף אייל מצפון-מזרח לכפר סבא עד מחלף בן-שמן, ובשנה הקרובה אמורה להפתח עד יציאת דניאל, בה היא תתחבר לדרך מספר 1 ל- ומכיוון ירושלים. המהירות המירבית המותרת בדרך מספר 6 היא 110 קמ"ש. ואגב, בלשון התקינה של מע"צ ועולם הנדסת התחבורה, ממספרים דרכים, ולא כבישים. לכן מדובר בדרך מספר 6, ולא בכביש מספר 6.

זו דרך מס' 6, והאתר נקרה כביש מס' 6?
 
לא זו הדרך

כביש 6
לא יודע אם זה המקום המתאים, אבל פשוט לא מצאתי פורום יותר מתאים. מישהו יודע אם באמת יש תנועה ערה בכביש 6? יש בכלל סטטיסטיקה לגבי זה?
לא זו הדרך
בפורום על תחבורה ציבורית ראוי לדון בשאלות כגון: האם מדינת ישראל באמת זקוקה לכביש זה, והאם נעשתה בדיקה מקצועית של החלופות? זאת בהתחשב בכך שתוספת כבישים - (א) גוזלת משאבים שיכלו לשמש לפיתוח תחבורה ציבורית; (ב) הוכחה כבלתי מועילה ורק מזיקה בסופו של דבר. הרבה כבר נכתב ונטען בסוגיה הזאת, והיא חשובה דיה שאל לנו לתת לה לרדת מסדר היום. אז אנא חברים, אווררו את דעותיכם וידיעותיכם כאן בכיף
 

syair

New member
כסף

לא זו הדרך
בפורום על תחבורה ציבורית ראוי לדון בשאלות כגון: האם מדינת ישראל באמת זקוקה לכביש זה, והאם נעשתה בדיקה מקצועית של החלופות? זאת בהתחשב בכך שתוספת כבישים - (א) גוזלת משאבים שיכלו לשמש לפיתוח תחבורה ציבורית; (ב) הוכחה כבלתי מועילה ורק מזיקה בסופו של דבר. הרבה כבר נכתב ונטען בסוגיה הזאת, והיא חשובה דיה שאל לנו לתת לה לרדת מסדר היום. אז אנא חברים, אווררו את דעותיכם וידיעותיכם כאן בכיף
כסף
כביש מס' 6 נבנה לא מכספי המדינה, אז אני לא מבין בדיוק איך זה פוגע בכספי התחבורה הציבורית? במדינה כמו שלנו, שיש תחבורה ציבורית,רק עד 8-9 בערב, בין טוב המקומות בארץ. ראוי שיהיו כבישים שיקצרו את הזמן הנדרש לתושבי ישובי הספר להגיע למרכז. ושכחנו גם לספר על השתקת מערכת התחבורה הציבורית בשישי, שבת. לא נראה לי שמצב זה ישתנה בכמה עשורים הקרובים.
 
הסברים

כסף
כביש מס' 6 נבנה לא מכספי המדינה, אז אני לא מבין בדיוק איך זה פוגע בכספי התחבורה הציבורית? במדינה כמו שלנו, שיש תחבורה ציבורית,רק עד 8-9 בערב, בין טוב המקומות בארץ. ראוי שיהיו כבישים שיקצרו את הזמן הנדרש לתושבי ישובי הספר להגיע למרכז. ושכחנו גם לספר על השתקת מערכת התחבורה הציבורית בשישי, שבת. לא נראה לי שמצב זה ישתנה בכמה עשורים הקרובים.
הסברים
(א) גם למשקיעים פרטיים אין מקורות בלתי-נדלים של כסף, כך שהכסף מממני הכביש יכול היה להיות מושקע בבניית מערכות הסעה המונית. (ב) יותר חמור - המדינה ערבה לרווחים של המשקיעים, והתחייבה להשלים אותם לרמה שסוכמה מראש, במקרה שהכנסותיהם מהאגרה לא יספיקו. הווי אומר שלמדינה אינטרס שרכבים פרטיים רבים ככל האפשר ישתמשו בכביש. ברור שזה פוגע בתחבורה ציבורית. (ג) למה לראות את ההיצע הדל של התחבורה הציבורית בארץ כגזרה מן השמים? הרי אחת ממטרות הפורום הנוכחי היא לנסות לשנות זאת! (ד) דווקא מדינות בעלות נתוני שטח וצפיפות אוכלוסין כמו שלנו השכילו לפתח מערכות תחבורה ציבורית, אשר מולן אין לנו אלא להתבייש! (ה) וזאת עוד סיבה לכך שהמושגים "פריפריה" ו"מרכז" התעוותו כאן. בארצות אחרות, מרחקים כמו זה שבין שדרות לתל אביב גומאים דבר יום ביומו תוך 30 דקות - אבל לאו דווקא בכביש! ובטח לא בשעות העומס...
 

syair

New member
ואיך מתגברים

הסברים
(א) גם למשקיעים פרטיים אין מקורות בלתי-נדלים של כסף, כך שהכסף מממני הכביש יכול היה להיות מושקע בבניית מערכות הסעה המונית. (ב) יותר חמור - המדינה ערבה לרווחים של המשקיעים, והתחייבה להשלים אותם לרמה שסוכמה מראש, במקרה שהכנסותיהם מהאגרה לא יספיקו. הווי אומר שלמדינה אינטרס שרכבים פרטיים רבים ככל האפשר ישתמשו בכביש. ברור שזה פוגע בתחבורה ציבורית. (ג) למה לראות את ההיצע הדל של התחבורה הציבורית בארץ כגזרה מן השמים? הרי אחת ממטרות הפורום הנוכחי היא לנסות לשנות זאת! (ד) דווקא מדינות בעלות נתוני שטח וצפיפות אוכלוסין כמו שלנו השכילו לפתח מערכות תחבורה ציבורית, אשר מולן אין לנו אלא להתבייש! (ה) וזאת עוד סיבה לכך שהמושגים "פריפריה" ו"מרכז" התעוותו כאן. בארצות אחרות, מרחקים כמו זה שבין שדרות לתל אביב גומאים דבר יום ביומו תוך 30 דקות - אבל לאו דווקא בכביש! ובטח לא בשעות העומס...
ואיך מתגברים
על התנגדות הדתיים להפעיל תחבורה ציבורית בשבת?
 
שאלה טובה

ואיך מתגברים
על התנגדות הדתיים להפעיל תחבורה ציבורית בשבת?
שאלה טובה
אבל לא נראה לי שכל הדתיים מתנגדים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת - במיוחד ע"י גורמים פרטיים, "מופרטים", או שאינם יהודים; ובלבד שתובטח בחוק זכותו של כל עובד לקיים יום מנוחה בשבת. עם רצון טוב מצד כל קבוצות האוכלוסיה, תוך הבנה שצריכים לעבוד ולחיות ביחד לטובת המדינה, גם בעיה כזו פתירה.
 

syair

New member
קשה לי להאמין

שאלה טובה
אבל לא נראה לי שכל הדתיים מתנגדים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת - במיוחד ע"י גורמים פרטיים, "מופרטים", או שאינם יהודים; ובלבד שתובטח בחוק זכותו של כל עובד לקיים יום מנוחה בשבת. עם רצון טוב מצד כל קבוצות האוכלוסיה, תוך הבנה שצריכים לעבוד ולחיות ביחד לטובת המדינה, גם בעיה כזו פתירה.
קשה לי להאמין
העלתי את הנושא בפני חבר דתי (לא קיצוני), והוא אמר שזה משהו מאד עקרוני בשבילו, מכל מיני סיבות. יהיה מעניין לעלות את השאלה במקביל באחד מהפורומים האחרים, למשל פורום חופש. יש מוניות שירות בשבת, אבל קצת קשה לסמוך עליהם. ששאלתי פה על המונית מי-ם לת"א, אבל אחד לא בטוח 100%, ומה עם מקומות פחות מרכזיים בארץ או בתוך העיר? אני למשל אם אקח רכבת מת"א לחיפה אחרי 10 בלילה מת"א אצטרך להגיע הבייתה בספיישל מהתחנה, וזה מעל 30 ש"ח אם לא 40.
 
בוא נפריד בין שני עניינים

קשה לי להאמין
העלתי את הנושא בפני חבר דתי (לא קיצוני), והוא אמר שזה משהו מאד עקרוני בשבילו, מכל מיני סיבות. יהיה מעניין לעלות את השאלה במקביל באחד מהפורומים האחרים, למשל פורום חופש. יש מוניות שירות בשבת, אבל קצת קשה לסמוך עליהם. ששאלתי פה על המונית מי-ם לת"א, אבל אחד לא בטוח 100%, ומה עם מקומות פחות מרכזיים בארץ או בתוך העיר? אני למשל אם אקח רכבת מת"א לחיפה אחרי 10 בלילה מת"א אצטרך להגיע הבייתה בספיישל מהתחנה, וזה מעל 30 ש"ח אם לא 40.
בוא נפריד בין שני עניינים
(א) נכון שהעמדה הרשמית של "הציונות הדתית" רואה ב"צביון היהודי" של השבת במדינת ישראל עניין עקרוני, אבל בין שורות ציבור זה יש לא מעטים הבוחנים את המשמעות והיישום המעשי של עקרון זה ומגיעים למסקנה שונה בקשר לתחבורה ציבורית בשבת. אתה צודק, ייתכן שסוגיה זו מעניינת פורומים נוספים, אבל בכל מקרה אינני חושב שזה צריך להיות שיקול מרכזי בטיעונים בעד או נגד דרך מס' 6. הקריטריון צריך להיות בדיקה מקצועית של החלופות - דבר שלא נעשה. (ב) אותה גישה של בדיקה מקצועית באמצעות סקרים ותחזיות ביקוש צריכה לתפוס כאשר מתכננים שירותי תחבורה ציבורית. ככל שהמערכת משוכללת וידידותית יותר (ומשוחררת מלחצים פוליטיים לא-ענייניים), כך ימצא חלק גדול יותר של הציבור מענה לצרכיו. והרי"Nothing succeeds like success" - ע"ע קווי הרכבת שחודשו לבאר שבע ורחובות. מובן שאין 100% כיסוי. בשביל זה קיימים אמצעים משלימים כגון רכב פרטי או מוניות - אבל נתוני מדינת ישראל בהשוואה למדינות בעלות שטח גדול ביחס לאוכלוסיה מתאימים ביותר לתחבורה ציבורית מפותחת.
 

raminec

New member
מה באמת?

כסף
כביש מס' 6 נבנה לא מכספי המדינה, אז אני לא מבין בדיוק איך זה פוגע בכספי התחבורה הציבורית? במדינה כמו שלנו, שיש תחבורה ציבורית,רק עד 8-9 בערב, בין טוב המקומות בארץ. ראוי שיהיו כבישים שיקצרו את הזמן הנדרש לתושבי ישובי הספר להגיע למרכז. ושכחנו גם לספר על השתקת מערכת התחבורה הציבורית בשישי, שבת. לא נראה לי שמצב זה ישתנה בכמה עשורים הקרובים.
מה באמת?
כביש חוצה ישראל לא נבנה מכספי המדינה? רק שתדע לך, בפועל התחייבה המדינה ל-4 סעיפי הוצאה בסכומי עתק: 1. סלילת כבישי הרוחב (הכבישים המחברים בין היישובים והכבישים הקיימים לכביש חוצה ישראל). 2. העתקת תשתיות החשמל והמים מתוואי הכביש וכבישי הרוחב. 3. במקרה של אי עמידה בהכנסות הצפויות לזכיין מהאגרה, תשלים המדינה מתקציבה 80% מההפרש בין ההכנסות הצפויות לבין ההכנסות בפועל. 4. פיצוי אזרחים, שקרקעותיהם הופקעו לסלילת הכביש . אל התחייבויות אלה נוספה החלטת ממשלה לסלול חלק מן כביש חוצה ישראל עצמו במימון המדינה, ולא במימון פרטי, בעלות 200 מיליון ש"ח מתקציב 2003. בשנים 1996-2002 השקיעה המדינה 769 מיליון ש"ח בסלילת כבישי רוחב, בתקציב חברת כביש חוצה ישראל ובבניית חומת המגן בקטע של הכביש העובר במרחק של מאות מטרים מקלקיליה. תקציב זה אינו כולל את העתקת תשתיות החשמל והמים מתוואי הכביש וכבישי הרוחב ואת פיצוי אזרחים, שקרקעותיהם הופקעו לטובת הכביש. סיכם בפשטות את הנתונים מנכ"ל חברת חוצה ישראל, מר יהודה כהן (מתוך "כביש חוצה ישראל יוצא לדרך", הארץ, חלק ב' 28.7.2002): "אלה החיים... אין טעם לטשטש את זה. היום זה נראה כמו כביש לעשירים, פה ייסעו בעלי הב-מ-ו ושם בעלי הסובארו". אז אתה אומר:"ראוי שיהיו כבישים שיקצרו את הזמן הנדרש לתושבי ישובי הספר להגיע למרכז"? אחת המטרות המוצהרות של מתכנני כביש חוצה ישראל הייתה חיבור הפריפריה במהירות ובנוחות למרכז. מתוך נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ינואר 2002 ניתן לראות כי לתושבי הפריפריה יש בהרבה!! פחות כלי רכב מאשר לתושבי המרכז לדוגמה בתל-אביב 44.3 רכבים ל100- תושבים ואילו בבאר-שבע רק 16.8 כלי רכב ל100- תושבים כלומר יותר מפי 2 פחות!. כלומר, תושבי הפריפריה, שהכביש תוכנן עבורם, אינם יכולים להשתמש בו, משום שלרובם המכריע אין רכב כלל. נקודה נוספת למחשבה, איך כביש חוצה ישראל יעזור לך בשבת? הרי גם עם חוצה ישראל אין תחבורה ציבורית בשבת. כך שמי שאין לו רכב עדיין לא יכול לסוע בכביש חוצה ישראל. ובשעות הלילה בין כה אין עומס בכבישים כך שאין טעם לסוע על כביש 6 - אם בכלל היה טעם אי פעם!
 
כל הכבוד ל-raminec

מה באמת?
כביש חוצה ישראל לא נבנה מכספי המדינה? רק שתדע לך, בפועל התחייבה המדינה ל-4 סעיפי הוצאה בסכומי עתק: 1. סלילת כבישי הרוחב (הכבישים המחברים בין היישובים והכבישים הקיימים לכביש חוצה ישראל). 2. העתקת תשתיות החשמל והמים מתוואי הכביש וכבישי הרוחב. 3. במקרה של אי עמידה בהכנסות הצפויות לזכיין מהאגרה, תשלים המדינה מתקציבה 80% מההפרש בין ההכנסות הצפויות לבין ההכנסות בפועל. 4. פיצוי אזרחים, שקרקעותיהם הופקעו לסלילת הכביש . אל התחייבויות אלה נוספה החלטת ממשלה לסלול חלק מן כביש חוצה ישראל עצמו במימון המדינה, ולא במימון פרטי, בעלות 200 מיליון ש"ח מתקציב 2003. בשנים 1996-2002 השקיעה המדינה 769 מיליון ש"ח בסלילת כבישי רוחב, בתקציב חברת כביש חוצה ישראל ובבניית חומת המגן בקטע של הכביש העובר במרחק של מאות מטרים מקלקיליה. תקציב זה אינו כולל את העתקת תשתיות החשמל והמים מתוואי הכביש וכבישי הרוחב ואת פיצוי אזרחים, שקרקעותיהם הופקעו לטובת הכביש. סיכם בפשטות את הנתונים מנכ"ל חברת חוצה ישראל, מר יהודה כהן (מתוך "כביש חוצה ישראל יוצא לדרך", הארץ, חלק ב' 28.7.2002): "אלה החיים... אין טעם לטשטש את זה. היום זה נראה כמו כביש לעשירים, פה ייסעו בעלי הב-מ-ו ושם בעלי הסובארו". אז אתה אומר:"ראוי שיהיו כבישים שיקצרו את הזמן הנדרש לתושבי ישובי הספר להגיע למרכז"? אחת המטרות המוצהרות של מתכנני כביש חוצה ישראל הייתה חיבור הפריפריה במהירות ובנוחות למרכז. מתוך נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ינואר 2002 ניתן לראות כי לתושבי הפריפריה יש בהרבה!! פחות כלי רכב מאשר לתושבי המרכז לדוגמה בתל-אביב 44.3 רכבים ל100- תושבים ואילו בבאר-שבע רק 16.8 כלי רכב ל100- תושבים כלומר יותר מפי 2 פחות!. כלומר, תושבי הפריפריה, שהכביש תוכנן עבורם, אינם יכולים להשתמש בו, משום שלרובם המכריע אין רכב כלל. נקודה נוספת למחשבה, איך כביש חוצה ישראל יעזור לך בשבת? הרי גם עם חוצה ישראל אין תחבורה ציבורית בשבת. כך שמי שאין לו רכב עדיין לא יכול לסוע בכביש חוצה ישראל. ובשעות הלילה בין כה אין עומס בכבישים כך שאין טעם לסוע על כביש 6 - אם בכלל היה טעם אי פעם!
כל הכבוד ל-raminec
ותודה על השלמת הנתונים והוספת הפרטים. חייבים להציג את העובדות בכל הזדמנות ע"מ שכמה שיותר אנשים יבינו את מימדי ההרפתקאה היקרה, המיותרת, והמזיקה הזאת.
 

raminec

New member
המדינה תבזבז עוד מליארדי שקלים

כל הכבוד ל-raminec
ותודה על השלמת הנתונים והוספת הפרטים. חייבים להציג את העובדות בכל הזדמנות ע"מ שכמה שיותר אנשים יבינו את מימדי ההרפתקאה היקרה, המיותרת, והמזיקה הזאת.
המדינה תבזבז עוד מליארדי שקלים
על כביש חוצה ישראל ודומיו לפני שהציבור יבין את גודל הנזק. בנתיים כל מה שאנחנו רואים בעניין, זה אדישות. אנשים ממשיכים לחשוב שכביש חוצה ישראל יעזור "לפתוח" את הפקקים, כאשר בכל העולם כבר הבינו שכבישים לא פותרים ולעולם לא יוכלו לפתור את בעיית הפקקים. באירופה ובארה"ב הציבור מפעיל לחץ ומצליח לבטל תוכניות של כבישים שתוכננו ואושרו. רק בארץ עדיין הציבור מאמין שכבישים נוספים הם הפתרון. כאשר הפתרון האמיתי הוא מערכות הסעה להמונים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה