כביש 6כביש 6
לא יודע אם זה המקום המתאים, אבל פשוט לא מצאתי פורום יותר מתאים. מישהו יודע אם באמת יש תנועה ערה בכביש 6? יש בכלל סטטיסטיקה לגבי זה?
לא הבנתיכביש 6
אין הרבה מכוניות בכביש 6 בחטדש יש 100000 מכוניות מה שיש ביום בגהה יש לך תמונה של אוטובוסי אגד
מעבר למה שכבר נכתב כאן עלכביש 6
לא יודע אם זה המקום המתאים, אבל פשוט לא מצאתי פורום יותר מתאים. מישהו יודע אם באמת יש תנועה ערה בכביש 6? יש בכלל סטטיסטיקה לגבי זה?
תיקונים לגבי דרך מספר 6מעבר למה שכבר נכתב כאן על
כביש מ"ס6{כביש אגרה} זה שהוא עדין לא הושלם לכול אורך הטוי. ולדוגמא להגיע מבן שמן זה שאתה יוצא מלוד למשל ויעד סופי זה ראש העין לצד אחד לשלם {אתה משלם ע"י זה שההמספר מצולם ונשלח לך חשבון הביתה.} בערך לכיון אחד 15שח? וגם חזור אז זה שווה או לא? אין הרבה תנועה שם אבל באחד מצדי הכביש עומדת נידת מתנ"א . חשוב לשיםוגם המהירות המירבית המותרת שם זו 100.קמ"ש. אני לא משתמש היום בכביש הנ"ל בגלל עלות המחיר {אגרה} שם. שבת שלום וסעו ב
תיקונים לגבי דרך מספר 6
דרך מספר 6 (הנקראת גם כביש חוצה ישראל) פתוחה כיום ממחלף אייל מצפון-מזרח לכפר סבא עד מחלף בן-שמן, ובשנה הקרובה אמורה להפתח עד יציאת דניאל, בה היא תתחבר לדרך מספר 1 ל- ומכיוון ירושלים. המהירות המירבית המותרת בדרך מספר 6 היא 110 קמ"ש. ואגב, בלשון התקינה של מע"צ ועולם הנדסת התחבורה, ממספרים דרכים, ולא כבישים. לכן מדובר בדרך מספר 6, ולא בכביש מספר 6.
לא זו הדרךכביש 6
לא יודע אם זה המקום המתאים, אבל פשוט לא מצאתי פורום יותר מתאים. מישהו יודע אם באמת יש תנועה ערה בכביש 6? יש בכלל סטטיסטיקה לגבי זה?
כסףלא זו הדרך
בפורום על תחבורה ציבורית ראוי לדון בשאלות כגון: האם מדינת ישראל באמת זקוקה לכביש זה, והאם נעשתה בדיקה מקצועית של החלופות? זאת בהתחשב בכך שתוספת כבישים - (א) גוזלת משאבים שיכלו לשמש לפיתוח תחבורה ציבורית; (ב) הוכחה כבלתי מועילה ורק מזיקה בסופו של דבר. הרבה כבר נכתב ונטען בסוגיה הזאת, והיא חשובה דיה שאל לנו לתת לה לרדת מסדר היום. אז אנא חברים, אווררו את דעותיכם וידיעותיכם כאן בכיף
הסבריםכסף
כביש מס' 6 נבנה לא מכספי המדינה, אז אני לא מבין בדיוק איך זה פוגע בכספי התחבורה הציבורית? במדינה כמו שלנו, שיש תחבורה ציבורית,רק עד 8-9 בערב, בין טוב המקומות בארץ. ראוי שיהיו כבישים שיקצרו את הזמן הנדרש לתושבי ישובי הספר להגיע למרכז. ושכחנו גם לספר על השתקת מערכת התחבורה הציבורית בשישי, שבת. לא נראה לי שמצב זה ישתנה בכמה עשורים הקרובים.
ואיך מתגבריםהסברים
(א) גם למשקיעים פרטיים אין מקורות בלתי-נדלים של כסף, כך שהכסף מממני הכביש יכול היה להיות מושקע בבניית מערכות הסעה המונית. (ב) יותר חמור - המדינה ערבה לרווחים של המשקיעים, והתחייבה להשלים אותם לרמה שסוכמה מראש, במקרה שהכנסותיהם מהאגרה לא יספיקו. הווי אומר שלמדינה אינטרס שרכבים פרטיים רבים ככל האפשר ישתמשו בכביש. ברור שזה פוגע בתחבורה ציבורית. (ג) למה לראות את ההיצע הדל של התחבורה הציבורית בארץ כגזרה מן השמים? הרי אחת ממטרות הפורום הנוכחי היא לנסות לשנות זאת! (ד) דווקא מדינות בעלות נתוני שטח וצפיפות אוכלוסין כמו שלנו השכילו לפתח מערכות תחבורה ציבורית, אשר מולן אין לנו אלא להתבייש! (ה) וזאת עוד סיבה לכך שהמושגים "פריפריה" ו"מרכז" התעוותו כאן. בארצות אחרות, מרחקים כמו זה שבין שדרות לתל אביב גומאים דבר יום ביומו תוך 30 דקות - אבל לאו דווקא בכביש! ובטח לא בשעות העומס...
שאלה טובהואיך מתגברים
על התנגדות הדתיים להפעיל תחבורה ציבורית בשבת?
קשה לי להאמיןשאלה טובה
אבל לא נראה לי שכל הדתיים מתנגדים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת - במיוחד ע"י גורמים פרטיים, "מופרטים", או שאינם יהודים; ובלבד שתובטח בחוק זכותו של כל עובד לקיים יום מנוחה בשבת. עם רצון טוב מצד כל קבוצות האוכלוסיה, תוך הבנה שצריכים לעבוד ולחיות ביחד לטובת המדינה, גם בעיה כזו פתירה.
בוא נפריד בין שני ענייניםקשה לי להאמין
העלתי את הנושא בפני חבר דתי (לא קיצוני), והוא אמר שזה משהו מאד עקרוני בשבילו, מכל מיני סיבות. יהיה מעניין לעלות את השאלה במקביל באחד מהפורומים האחרים, למשל פורום חופש. יש מוניות שירות בשבת, אבל קצת קשה לסמוך עליהם. ששאלתי פה על המונית מי-ם לת"א, אבל אחד לא בטוח 100%, ומה עם מקומות פחות מרכזיים בארץ או בתוך העיר? אני למשל אם אקח רכבת מת"א לחיפה אחרי 10 בלילה מת"א אצטרך להגיע הבייתה בספיישל מהתחנה, וזה מעל 30 ש"ח אם לא 40.
מה באמת?כסף
כביש מס' 6 נבנה לא מכספי המדינה, אז אני לא מבין בדיוק איך זה פוגע בכספי התחבורה הציבורית? במדינה כמו שלנו, שיש תחבורה ציבורית,רק עד 8-9 בערב, בין טוב המקומות בארץ. ראוי שיהיו כבישים שיקצרו את הזמן הנדרש לתושבי ישובי הספר להגיע למרכז. ושכחנו גם לספר על השתקת מערכת התחבורה הציבורית בשישי, שבת. לא נראה לי שמצב זה ישתנה בכמה עשורים הקרובים.
כל הכבוד ל-raminecמה באמת?
כביש חוצה ישראל לא נבנה מכספי המדינה? רק שתדע לך, בפועל התחייבה המדינה ל-4 סעיפי הוצאה בסכומי עתק: 1. סלילת כבישי הרוחב (הכבישים המחברים בין היישובים והכבישים הקיימים לכביש חוצה ישראל). 2. העתקת תשתיות החשמל והמים מתוואי הכביש וכבישי הרוחב. 3. במקרה של אי עמידה בהכנסות הצפויות לזכיין מהאגרה, תשלים המדינה מתקציבה 80% מההפרש בין ההכנסות הצפויות לבין ההכנסות בפועל. 4. פיצוי אזרחים, שקרקעותיהם הופקעו לסלילת הכביש . אל התחייבויות אלה נוספה החלטת ממשלה לסלול חלק מן כביש חוצה ישראל עצמו במימון המדינה, ולא במימון פרטי, בעלות 200 מיליון ש"ח מתקציב 2003. בשנים 1996-2002 השקיעה המדינה 769 מיליון ש"ח בסלילת כבישי רוחב, בתקציב חברת כביש חוצה ישראל ובבניית חומת המגן בקטע של הכביש העובר במרחק של מאות מטרים מקלקיליה. תקציב זה אינו כולל את העתקת תשתיות החשמל והמים מתוואי הכביש וכבישי הרוחב ואת פיצוי אזרחים, שקרקעותיהם הופקעו לטובת הכביש. סיכם בפשטות את הנתונים מנכ"ל חברת חוצה ישראל, מר יהודה כהן (מתוך "כביש חוצה ישראל יוצא לדרך", הארץ, חלק ב' 28.7.2002): "אלה החיים... אין טעם לטשטש את זה. היום זה נראה כמו כביש לעשירים, פה ייסעו בעלי הב-מ-ו ושם בעלי הסובארו". אז אתה אומר:"ראוי שיהיו כבישים שיקצרו את הזמן הנדרש לתושבי ישובי הספר להגיע למרכז"? אחת המטרות המוצהרות של מתכנני כביש חוצה ישראל הייתה חיבור הפריפריה במהירות ובנוחות למרכז. מתוך נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ינואר 2002 ניתן לראות כי לתושבי הפריפריה יש בהרבה!! פחות כלי רכב מאשר לתושבי המרכז לדוגמה בתל-אביב 44.3 רכבים ל100- תושבים ואילו בבאר-שבע רק 16.8 כלי רכב ל100- תושבים כלומר יותר מפי 2 פחות!. כלומר, תושבי הפריפריה, שהכביש תוכנן עבורם, אינם יכולים להשתמש בו, משום שלרובם המכריע אין רכב כלל. נקודה נוספת למחשבה, איך כביש חוצה ישראל יעזור לך בשבת? הרי גם עם חוצה ישראל אין תחבורה ציבורית בשבת. כך שמי שאין לו רכב עדיין לא יכול לסוע בכביש חוצה ישראל. ובשעות הלילה בין כה אין עומס בכבישים כך שאין טעם לסוע על כביש 6 - אם בכלל היה טעם אי פעם!
המדינה תבזבז עוד מליארדי שקליםכל הכבוד ל-raminec
ותודה על השלמת הנתונים והוספת הפרטים. חייבים להציג את העובדות בכל הזדמנות ע"מ שכמה שיותר אנשים יבינו את מימדי ההרפתקאה היקרה, המיותרת, והמזיקה הזאת.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.