כבוד למגזר!

אבזץ

New member
אז אתה תמים.

או קהה חושים. עיין בסביבתך החרדית ותמצא קופות שרצים ורמשים הרבה. האמן לי, כשנמצאים קרוב לא רואים יותר מדי... על רשת להלבנת כספים, לא משנה למי, גם לחמאס, כבר שמעת? על הברחת סמים קשים שמעת? רוזנשטיין ילד טוב לידם... על גניבת עתיקות שמעת? בעבירות צווארון לבן הם מומחים, החידוש הוא עבירות צווארון כחול. ואיך אומרים בחרדית מדוברת: זה כבר ממש לא מכובד...! על חסידי גור שתלשו פיאות וזקנים בבית שמש לחסידי סטמאר שמעת? על מורה בחיידר ששותק במחצית גופו, לאחר שקיבל מכות, שמעת? וכן, הון רב מושקע בהשתקה ובכיסוי לבל יצא החוצה... ובמדינה מושחתת כמו שלנו אין זה הליך מסובך מדי...
 

מובחרת

New member
גניבות תמיד היו שם.

סיפרה לי חברה שניהלה את מחלקת הביגוד בצרכניה חרדית גדולה,( "עזרה ואחווה"- למי שמתעקש/ת. ) שהגניבות שם הרקיעו שחקים, עד שנאלצו לרשת את המקום עם מצלמות אבטחה. הגניבות הפכו מתוחכמות יותר ויותר: אנשים היו מלבישים על עצמם כמה וכמה שכבות של בגדים בחדר ההלבשה, ויוצאים איתם הביתה... או לחליפין, היו "מחליפים" בגדים שלהם, בחדשים, ויוצאים ברכוש גדול, וחינם לגמרי... היו את אלה, שהיו "מודדים" נעליים במחלקת ההנעלה, דוחפים את הזוג הישן אל מתחת לספסל, ויוצאים ללא תשלום עם הזוג החדש לרגליהם!! היום, יושב שומר בפתח חדר ההלבשה, בודק עם מה נכנסת, וכשמסיים שם, בודק עם מה יצאת... אין ברירה אחרת. אח שלי כפרה עליו, מארגן מכירה מסופסדת חד שבועית של מוצרי מזון לקשי יום. הוא מספר, שכל כך הרבה סחורה נעלמת לו מהדוכנים, שבלית ברירה הגביל את הכניסה ל"אנ"ש" בלבד... חשב, שה"פרענקים" אחראיים ל"נטילת ידיים" הזאתי... איפה!! קדוחעס..!! הגניבות עומדות על אותו הרף... עם ישראל עני מרוד, מחרבן ילדים ללא הכרה, ולאכול צריך הרי... מה עושים? "מפילים" את יהבם על קוצ'ובריכו, והנ"ל "מסדר" להם הלבשה וארוחות חינם, או ש"כמעט" חינם... זה הרי עולה להם ב"שתי דקות של פחד"... יש לי הרגשה חזקה ורעה מאד, שמה שאמרת אבזץ - לגבי סגירת הברזים, אכן צודק... מפחיד, אבל מפחיד יותר כמה שזה נכון.
 

Le Fay

New member
"קוצ'ובריכו" זה מצויין.

מתי סגרו את הברזים? וקודם היה אחרת?
 

אבזץ

New member
קודם היו את העבריינים הגדולים.

העשרים החרדיים תמיד היו עבריינים - הלבנת כספים, הברחת זהב ועוד ועוד. אין שם הרבה בעלי מקצועות חופשיים שעשו את כספם בעמל רב, הכל שם זה כסף קל - כסף קל ועבריינות תמיד משיקים זה לזה.. הכל נכון, אבל הקיצוץ הביא לשם, לדעתי, תופעה חדשה... גניבה כדי לשרוד. מי שגונב עגבניה מהסופר או נעליים או כמה אלפי דולרים בודדים מ-מגמ"ח, לא עושה זאת משום שהוא קלפטומן או עבריין גדול אלא משום שהגיע לפת לחם.
 

uri80

New member
"העשירים החרדים תמיד היו עבריינים"

מאיפה את זה? השנאה שלך לקפיטליזם שוב פעם מעבירה אותך על דעתך? אם יש לו כסף, חזקה שמן הסתם הוא עבריין? לפעמים הדברים שלך פשוט נשמעים אנטישמיים. סוחרים כבר אין שם? כולם עבריינים ושיילוקים מלווים בריבית?
 

אבזץ

New member
ההבדל ביני לבינך הוא אחד

אני אכלתי איתם מאותו מסטינג (את אותו שטיקל הערינג). אתה קראת עליהם בעיתון...
 

laife

New member
ובגלל שהתפללתם באותו בית כנסת

זה אומר שאתה יודע מאיפה מגיע הכסף שלהם? אתה יודע שהם מלבינים כסף לחמאס? נא לא לבלבל את המוח, אנשים עשירים לא חייבים להיות עבריינים בשביל זה.
 

barr1969

New member
אנחנו שנינו מאותו הכפר.

וגם אני חושבת שבמילים שלך יש יותר שנאה ממציאות.
 
עם כל הכבוד לקפיטליזם

בחברה נטולת השכלה כמו החברה החרדית, שיעור העשירים שעשו את כספם באמצעות מעשים בלתי חוקיים גבוה יותר מהשיעור הכללי. קחי בחשבון שבציבור הכללי חלק גדול מהעשירים הם יזמי היי-טק וכד'. בציבור החרדי העשירים הם או סוחרים מוצלחים או נוכלים.
 

barr1969

New member
בחברה החרדית עוסקים בדברים אחרים

לא בהיי טק, אז בכתיבת סת"ם. על ספר תורה שכתבת בחודש, אתה מקבל כמה עשרות אלפי דולרים. זה שוק שחור, אבל לא נוכלות. לא רק מי שעובד בהיי טק יכול להיות עשיר. אפשר לפתוח חנות לספרי קודש- עסק לא רע בכלל, מכון להוצאה לאור, סריגת מטפחות, רקמת פרוכות, תפירת כיפות, האמן לי לא חסרים שם אנשים ישרים שמצליחים לעשות כסף בלי לדעת כמה הם 3 אתרוגים כפול 53 ליחידה. ובני ברק היא העיר היחידה שאני משאירה בה את האופנים עם קשירה מינימלית וסל לא מחובר בעליל, ויודעת שאף אחד לא יגע בהם.
 

אבזץ

New member
אין לי כוח להגיב לך - שטויות במיץ

בני ברק זו העיר בה רכב יישרט מהר יותר מבכל עיר אחרת. נערי החמד, ה-תשב"ר, לא טומנים ידם בצלחת, לא נחים לרגע. ובכלל מה שייך עניין האופניים שלך לעניין עברייני צווארון לבן?! עשי רשימה של עשירי בני ברק וחפשי בהם צדיק אחד... איני מדבר על איזה סוחר סת"ם או סתם סוחר, קמעונאי... והדברים ידועים לכל בר בי רב דחד יומא (לבר-בר כנראה שלא...). וכן, אני שונא את "החברה החרדית" (לא חרדיים) ולא מתבייש להודות בכך, להפך - חייב איניש לבער, להשמיד ולאבד השיטה המשחיתה הזו לאלתר.
 

barr1969

New member
אין פה שיטה

זו חברה, לעזאזעל. אתה היית שמח להשמיד את כולם, אבל זה לא בר ביצוע. אולי התחליף המעודן שלך הוא לשנוא אותם ולהוציא דיבתם רעה. תבלה.
 

אבזץ

New member
שיחת חירשים ואילמים

כשאני אומר להשמיד שיטה, איני מתכוון לתאי גזים... לתומי, חשבתי שזה די ברור... אני מתכוון ושואף לפורר את החברה הזו ע"י חשיפת פרצופם האמיתי אותו הם מומחים להסתיר כ"כ. הם טוענים תחת כל עץ רענן ומול כל מקרופון פתוח, כי אצלם הכל דבש - "בואו תעשו אצלינו שבת". ואני אומר: הם בדיוק כמו כל חברה אחרת, וגרועים מזה. "עייר פרא אדם יולד" - אני מאמין להם...
 

barr1969

New member
גם חילוני נולד עיר פרא

וכל אחד מהם מפליג לעבר חייו, ועושה שטויות גדולות או קטנות. החרדים לא טובים מחילונים, ולא רעים מהם. לעולם לא תצליח להשוות בין שני עולמות בלי נקודת מפגש .
 

מובחרת

New member
"חוק הלפרין" הזכור לטוב,

די נתן להם מרווח נשימה. החוק אשר הגדיל את קצבאות הילדים בעשרות אחוזים, איפשר חיים מכובדים יחסית. זוכרת את היום ש"נסגרו הברזים"... חרדה ממשית היתה שם! לא ידעו מניין לקחת את הארוחה הבאה. נכון. אדם שגונב עגבניה או זוג סנדלים, חזקה עליו שחי חיי עוני ומחסור. ואגב, אמרה לי חברה חסידת ויזניץ, ( שיולדת כל שנה...) " חייבים לתקצב אותנו! אם לא הילדים שאנחנו יולדים, היה איום דמוגרפי רציני על מדינת ישראל מצד הערבים"... אז הגברת מרגישה, שבלעדיה כל המדינה, אשתו והילדים- יזרקו לים אחד אחד. אולי היא צודקת, לכו תדעו.
 

Le Fay

New member
אילו צאצאיה מילאו את חובותיהם האזרחיות,

אולי זה היה נכון; אבל כל עוד הם עושים למדינה פחות מערבים, זה ממש לא. מדינות לא חיות מדמוגרפיה אלא מהכנסות (ומשירות מתנדבים שחוסך הוצאות).
 
למעלה