יש לי שאלה

יש לי שאלה

אני אם חד הורית(אין אבא בתמונה וגם לא מזונות) שמקבלת כרגע מהמדינה 2000 ש'ח...בתי בת 5 חודשים... קבלתי הצעת עבודה של שניים עד שלושה ימים בשבוע בשעות הערב כשהשכר הוא לא שכר קבוע אלא מתבסס על מידת ההצלחה... מה קורה עם הקיצבה במצב כזה? אני ארחיב קצת...במידה ונניח השתכרתי בחודש מסויים 1000 ש'ח...מורידים לי מהקצבה? יש השלמה מהמדינה? איך עובדים הדברים מבחינת חד הורית שעובדת חלקי ביותר לגבי הקצבאות? מודה מראש על כל תשובה
 

זהבית 77

New member
../images/Emo68.gifעד 1800 ש"ח

על מנת שקיצבת המזונות שאת מקבלת - אין לי מידע לגבי קיצבאות אחרות כגון הבטחת הכנסה- לא תיפגע עליך להשתכר עד 1,800 ש"ח ברוטו כל סכום מעבר לסכום הנ"ל יפגע בקיצבה שלך יורידו לך בין 200 ש"ח לכל הקיצבה שוב תלוי במשכורת . כל חודש הייתי מפקססת לביטוח לאומי את תלוש המשכורת שלי כיוון שהייתי עובדת בטלמרקטינג שכרי היה משתנה לפעמים היו מורידים לי ולפעמים לא כשניסיתי לקבל מידע כמה כסף מורידים לי ממשכורת לא היתה להם תשובה ברורה עבורי .... כך או כך עבודה זו לא רק פרנסה טוב להתעסק בנושאים שלא קשורים אליך ישירות ...
 

סיוולה

New member
אם יש לך אפשרות להכנס לאינטרנט

אז בטח יש לך גם אפשרות לגלוש באתר של בטוח לאומי, שאם הייתי יודעת איך עושה קישור כזה, הייתי מפנה אותך. באתר הזה תמצאי את כל התשובות לכל השאלות. והאתר נקרא btl.gov שיהיה בהצלחה. מה שכן, אני יודעת שהורה עם ילד אחד המדינה מתקצבת אותו עד לסך של 2,100 ש"ח לערך, זה לא משנה מאיפה ההשלמה. אז תעשי חשבון פשוט, שאם את מקבלת 1,800 ש"ח, אז הסכום האמור להיות מושלם לך הינו עד לסך של 2,100 ש"ח, ואני מאוד גאה בביבנו הנחמד (ממש בביב....) שהוביל אותנו לביבים, כי אני אישה עם 2 ילדים, אמורה לקבל השלמה עד לסך של 2,500 ש"ח, יחי ההבדל הגדול, ויחי ביבי - מגן העשירים.... ו... כן חזרתי, ורד של ורד2710, ומה שהייתי בזמן האחרון במחשבי אחרים סיוולה (כמו עכשיו), חזרתי כ- סיוולה, ושוב אתכם, כמו בשיר, ושוב אתכם... עם כל אהבתי
 
היי ורד...

לצערי האתר של ביטוח לאומי הוא בדיוק כמו אנשי ביטוח לאומי...שושואיסתי מלשון שושו! צלצלתי אליהם והתשובה היא...תגידי לי כמה את מרויחה אני אגיד לך מה יהיה גודל הקצבה...ואני שואלת אותה...אין טבלה שאפשר לעשות חישוב? מידע מודפס שניתן לקחת ממכם... והתשובה...תגידי לי כמה את מרויחה אני אגיד לך את גודל הקצבה! בקיצור אנשים חביבים עובדים על חשבון משלם המיסים שגם אני נמנת עליהם
 

סיוולה

New member
אז יופי, גם אני הייתי בתסריט הזה

ויש באתר של ביטוח לאומי (שהוא בכלל לא שושיאסתי, הוא גם לא יכול להיות, כי הנתונים כתובים שם שחור על גבי לבן). אז גם לי ענו את התשובה המטוטמטת הזו, של תגידי כמה את מרויחה ואני אגיד לך מה יהיה גודל הקצבה, אז הפתרון שוב, יש להם או לאתר אחר, שמנסה לעזור למשפחות חד הוריות (שכאזכר בשמו של האתר, אני אכתוב אותו, אבל זה אתר של זוג אמריקאים שעושה כל הזמן חתכים וחישובים. זה מכון משהו,,, לא זוכרת את השם, ואולי את מכירה או מישהו אחר מכיר), אז לעניננו, שם הם מראים טבלאות איך עושים חישובים למול השתכרות. ממה שלמדתי בשטח, זה הכי פשוט, אם את מקבלת הבטחת הכנסה - אז ההתחשבנות היא עד לסך של 2,100 ש"ח. אם את מקבלת מזונות - אז ההתחשבנות היא קצת יותר (לא משמעותי) אבל אל תצפי לגדולות ונצורות. היום מדינתנו היקרה, ובביבנו בראשה, מאמינים שאפשר לשרוד את החיים האלה עם 2,100 ש"ח, שמתוך זה צריך לשלם שכירות/משכנתא, לעמוד בהתחייבויות של התשלומים השונים: ארנונה, מים, חשמל, טלפון, כבלים, אינטרנט וכו'.... אבל ביבי שמרוויח כנראה רק 1,000 ש"ח בחודש, אני מאמינה וסמוכה שהוא יודע ש- 2,100 ש"ח זה די והותר לחודש, ובעצם יש גם קצת ג'ובות לבזבוזים. אז שיהיה לך הכי טוב בעולם ביבי האהוב שלי, נשמת אפי, הגבר היחידי (במצבי הלבדי) שאני הולכת לישון איתו בלילה ומתעוררת איתו בבוקר. באהבה, צ א ,
 

זהבית 77

New member
../images/Emo68.gifסביר להניח

שמקרה של הבטחת הכנסה כל חודש תפקססי להם את תלוש המשכורת שלך ואת תקבלי השלמה עד להבטחת הכנסה זאת אומרת תרוויחי 1,000 ש"ח הם ישלימו לך עוד 1,000 ש"ח בסופו של דבר הכנסתך לא תשתנה ..... תעשי מה שהרבה עושות שחור התלוש יהה על מישהו אחר .... בכל מקרה צאי לעבודה כמה אפשר להיות בבית .. צאי פיגשי אנשים אחרים .. תרחיבי את תחום עיסוקך ..... בהצלחה
 

dudumagic

New member
זה לא נכון זהבית77 את מטעה אותה

אני עבדתי בעבודה מסוימת והייתי מקבל 2400 ומביטוח לאומי קיבלתי עוד 1100 שקל ככה שהם השלימו לי הכנסה של 3500 ש"ח ולא כפי שאמרת אם היא תרוויח 1000 שקל אז ישלימו לה 1000 ש"ח יותר נכון אם היא תרוויח 1000 ש"ח לא נראה לי שיקזזו לה מהסכום ! אולי יורידו עד 400 שקל .
 

m i c h a l i

New member
לצערי רוב התשובות כאן נכונות ועדיין

למרות ההגבלות שהטיל עלינו ביביהו... אני עדיין מעדיפה לעבוד ולפרנס אותי ואת בתי. לצערי, לא אומר לך מה דעתי על אנשים שמעדיפים לחיות על קיצבאות כשהם בהחלט כשירים לעבוד. זה מה שהביא אותנו למצב הנוכחי ולראיה השלילית של החברה על המשפחות החד הוריות. מצד שני, אני מבינה את המצוקה הכלכלית ולכן הבחירה היא בידך. בכל מקרה שיהיה בהצלחה
 
אני מאוד אוהבת לעבוד!!!

אבל החלטתי שאם חיכיתי 36 שנים להיות אמא אז להשאר איתה קצת בבית... רק מה...המצב מעט דחוק ואם אני יכולה לצאת לעבוד לכמה שעות ולהוסיף לפרנסה אז בשמחה למרות שזה בא על חשבון השעות שלי איתה...אבל גם לוותר על השעות האלה וגם לא לשפר את המצב אז מה עשיתי בזה??? כשהיא תגיע לגיל שנה אני בהחלט מתכוונת לצאת לעבוד!!! ואגב...עבדתי המון שעות ביום במשך הרבה מאוד שנים...תאמיני לי שמה שאני מקבלת כיום מהמדינה זה כלום לעומת כל המיסים(קרוב ל-2000 ש'ח בחודש)ששלמתי הרבה מאוד שנים!!!
 
למעלה