יש לי שאלה

מה לעשות? אני תמיד "מעוות", ואתה

תמיד כליל שלֵמוּת. טוב שאתה שם את זה בכותרת, כדי שיהיה ברור. שאלה קטנה: בכמה בודהות מאמינים הבודהיסטים?
 

masorti

New member
מה לעשות שאתה תמיד...

מתעקש להמציא תיאולוגיה חדשה כדי להתאים את הדתות לטיעונים שלך נגדן.
 
בהכללות כבר הבנתי שאני

מעוות ומתעקש לעשות דברים רעים. אך בפרט, לא הבנתי: מה התשובה לשאֵלה?
 

masorti

New member
אני לא בודהיסט...

ולא מומחה לנושא. אני מניח שהבודהיזם הקלאסי עוסק בבודהה יחיד. אבל מצידי תביט בהינדואיזם. בהינדואיזם מקריבים מנחות לפסלי האלים, ועד כמה שאני יודע - בהינדואיזם יש די הרבה אלים.
 
ציטוט מדבריך:

"שים לב לטקסים במקדשים הבודהיסטיים... מניחים קערות מזון לפני הפסל של בודהא. ההנחה היא שהכוח הרוחני ממש גר פיזית בתוך הפסל, ולכן יש לתת לו לאכול ולשתות." גם אני אינני יודע את מספר האלים ההינדואיסטים, אך נדמה לי שמספר הפסלים והספלים במקדשים גדול יותר. ז"א כל פסל הוא סמל בלבד. לא כך?
 

masorti

New member
נדמה לי שהאל הפגאני מסוגל...

לחלק את יישותו בין הפסלים או לחילופין לעבור מפסל לפסל. פשוט לא יעזור לך... הפגאנים האמינו שהאל ממש טועם את האוכל שהם מגישים לו, בדיוק כמו שילדים מאמינים היום שסנטה קלאוס ממש בא ומביא מתנות לכל בית. הטענה שמדובר בקורבן סימבולי במודע היא המצאה שלך כדי לאלץ את הדתות הפגאניות להפוך ל"פסבדו-מונותיאיסטיות".
 
ילדים מאמינים בסנטה קלאוס עד גיל 4,

אח"כ הם מבינים שזה משחק, ונהנים להמשיך ולשחק בו. זה שאתה מייחס לעובדי האלילים השונים רמה שכלית של גילָאֵי 4, אינו אלא גזענות. אתה גם כותב: "הפגאנים האמינו שהאל ממש טועם..." - בלשון עבר! כי אתה חושש לייחס להינדואיסטים של ימינו רמה שכלית של גיל 4?
 

masorti

New member
אמרתי לך כבר כמה פעמים...

תוכל להמציא תיאולוגיות כאוות נפשך כדי להפוך את הפגאניות לפסבדו-מונותיאיזם. אין שום דרך שבעולם להוכיח לאדם בוגר שהפסל לא אכל פירור קטן מתוך מנת האורז שהוקרבה לו. אין לכך שום קשר למנת משכל של ילד בן 4. וכבר אמרתי לך שתפסיק לנסות לתפוס אותי בניסוחים. כתבתי "הפאגנים האמינו" פשוט כי חשבתי אותו רגע על העת העתיקה. אני מניח שההינדים (לפחות חלקם) מאמינים בזה גם כיום.
 
אתה מוריד את שיבתי ביגון שאוֹלה!

אינני חושב שבודהה או קרישנה או שיווה "מתפצל" יותר מהאל המונותיאיסטי, עם כל אביזרי הפולחנים, בעיני מאמיניהם. הזכרתָ לי בדיחה: באוטובוס בתל אביב נוסע כומר נוצרי עם צלב על צווארו. מישהו מהנוסעים מעיר: ואללה! איך אפשר לנשק צלב ועוד לחשוב שזה ייתן לך משהו! הכומר אומר בתגובה: רגע, אבל גם אתם מנשקים מזוזה. אז הנוסע עונה: ראיתם ראש של גוי! הוא משווה צלב - עם מזוזה! בקיצור, אני מציע לך להעביר את "הוויכוחים" בין שנינו לפורום "מתימטיקה".
 

masorti

New member
האל המונותיאיסטי לא "מתפצל"...

ואביזרי הפולחן שלו (כולל הקמיעות) אינם אמורים להכיל חלק ממנו. והנטייה לנסות להפוך כל דבר למלחמת הגדרות ("זה לא מוגדר") היא שלך. אז כנראה שאתה חפץ לעבור לפורום מתמטיקה.
 
גם ברהמה אינו מתפצל

לפסלים שלו, כמו שהאל המונותיאיסטי אינו מתפצל לאיקונין הנוצריים (לפי תפיסות המאמינים בדתות אלה. איך איקונין בלשון רבים? איקוניוֹת?) לפורום המתימטיקה עברתי מזמן. הנך מוזמן להצטרף - לחזית שלישית!
 

masorti

New member
**אתה** קובע שברהמה אינו מתפצל..

לפסלים שלו (או עובר מפסל לפסל). זה עדיין לא מוכיח שאכן זו התיאולוגיה ההינדית. לגבי האיקונין... לא טענתי שהנצרות היא פגאניות כמו ההינדואיזם. (ענין השילוש הקדוש הוא עבודת כמה יישויות, אבל אין שם התפצלות). ברור שהנוצרים לא טוענים שמריה הקדושה שוכנת ממש בכל פסל שלה בכנסיה. עובדה שלא מגישים לה מזון. אז נא לא לנסות להביא דוגמא מהאיקונין הנוצריים, ולנסות להגניב פנימה את פסלי ברהמה. אין דין אחד כדין משנהו.
 

PoeticA

New member
תקנו אותי אם אני טועה......

אין זה נכון שהנצרות התפתחה מתוך היהדות?? והרבה יותר מאוחר מן היהדות? או שמא אתם מדברים על "הדת היהודית" על פי מקורות "חדשים" (יחסית) והשאלה שלי לא רלוונטית? ויש לי עוד שאלה. הדת היהודית לא אמרוה למנוע, או לנסות למנוע, עבודת אל אחר, כמו עבודת אלים אחרים? כלומר, הכניסה לכנסייה אסורה כי הנוצרים "חשודים" בעבודת אלים? בעוד שהמוסלמים עובדים את אללה, ולשם אנחנו מורשים להכנס? או שאללה הוא האלוהים "שלנו" רק בגרסה שונה, או משהו? טוב....אז שאלות. לא רק שאלה אחת
לא נורא...
 
הנוצרים המציאו המשך ליהדות

והמוסלמים המציאו המשך לנצרות. כל אחד מקבל את קודמיו, מוסיף את ההמשך שהוא המציא, ואינו מקבל את מה שהמציאו אחרים אחריו. למשל האסלם מקבל את הנביאים היהודים למשל משה (מוסה) ואת ישו הנוצרי (איסה) והוסיפו את מוחמד. אני חשבתי שהאיסור על יהודים מאמינים להיכנס לכנסיה נוצרית נובע מנוכחות פסלים ותמונות (איקונין), אבל MASORTI הסביר שהסיבה היא מעורפלוּת ההגדרה המונותיאיסטית בנצרוּת: "השילוּש הקדוש", שלא ברור אם להתייחס אליו כמו אל אחד ויחיד, או כמו לשלושה אלים שונים, שזה כבר לא בסדר.
 

killerspider

New member
כל אחד מכם קרא רק חלק אחד.

"ויאמר...מה זה בידך ויאמר מטה ויאמר השליכהו ארצה וישליכהו ארצה ויהי לנחש וינס משה מפניו ויאמר...שלח את ידך ואחוז בזנבו...ויהי למטה בכפו." שמות ד ב´-ד´. היו כל מיני ניסים להטוטניים עם המטה כי הוא היה סמל שלטוני.הנחש במקרה הזה היה סמל רפואי כימשה חשש מהגמגום שלו לפני ההתעמתות עםפרעה אז הוא קיבל שני נסים לאות חיזוקית מהיושב. השני היה להחביא את היד בבית השחי והיא יצאה מצורעת ואח"כ נרפאה. * לא היה אז דיאודורנט * הנסים לא עבדו כ"כ על הביטחון העצמי של משה אז י שלח איתו את אח שלו שניכם צודקים. *הנצרות התפתחה אחרי ובחיק היהדות אבל לא רק והיהדות עצמה בעצמ לא למדה ללכת לגמרי לבד. =8{}=
 
סתם השערה...

הרי לפי היהדות אלוהים נמצא בכל מקום, אז הוא גם יחיד וגם רבים ואפשר גם וגם. בגלל זה גם ה´ צבאות.
 
למעלה