יש לי שאלה דחופההה

saritush16

New member
יש לי שאלה דחופההה../images/Emo92.gif

בבגרות מורידים נקדות אם כותבים כללי כזהה?? כי במתכונת המורה הורידה לי הרבה נקודות בגלל שרשמתי כללי ולא הסברתי יותר מדי ולא הרחבתי אבל כתבתי ישר ולעניין את התשובה כמו שזכרתי מהדפים והיא אמרה שאני צריכה להסביר אבל מה אני יכולה עוד להסביר להמציא לה סתם מילים שלא קשורות לנושא כי כתבתי ממש לפי הסיכומים שהיא בעצמה הביאה לנו בבקשהה תענו לי על השאלה אני חייבת לדעת אם להתחיל לסכם את כל החומר מהתחלה ולהרחיב או שאני יכולה להיות רגועה ולהמשיך ללמוד רגיל
 

saritush16

New member
מה הכוונה??

השאלה כללית מדי? אתמול אני שאלתי שאלה אם התשובה שכתבתי לגבי ההבדלים בקולוניאליזם היא טובה בגלל שבמתכונת המורה הורידה לי 3 נקודות והיא לא רשמה שום הערה ליד והיא לא מחקה או תיקנה או הוסיפה שום דבר לתשובה שלי אז אני לא מבינה למה היא הורידה לי נקודות אז חשבתי שאולי זה כללי מדי ושלא פירטתי מספיק אז הסתכלתי בסיכומים וראיתי שהתשובה בסדר גמור ושכתבתי הכל כמו בדפים בגלל זה אני שואלת אם בבגרות מורידים נקדות כי התשובה לא מפורטת מספיק ושאלתי אם אני צריכה לחרטט ולהוסיף עוד דברים כדי שהתשובה תהיה מספיק טובה ומספיק מורחבת... הנה התשובה שכתבתי אני אשמח אם תענה לי ותגיד אם היא טובה או לא זה ממש יעזור לי הקולוניאליזם הצרפתי היה מונחה על ידי תפיסה של מעורבות ישירה בחיי האוכלוסיה המקומית ובנסיון להנחיל את התרבות הצרפתית לחברה המקומית.הצרפתים ראו בכך מעין שליחות תרבותית ובמסגרת תפיסה זו הם הקימו בארצות הקולוניאליות בתי ספר ומוסדות תרבות צרפתיים.הצרפתים ראו במושבות שלהם חלק בלתי נפרד ולכן הם עודדו התיישבויות קולוניאליות לעומת זאת הבריטים נמנעו מניהול ישיר של המדינה מלבד שליטה על עניינים הנוגעים לשמירה על האינרסים הצבאיים הכלכליים והאימפריאליים.הבריטים נתנו סמכויות לתושבי המדינה הקולוניאלית ובחלק מן המקרים הובטחה עצמאות.במסגרת הקולוניאליזם הבריטי לא הייתה התיישבות קולוניאלית מלב משפחותיהם של אנשי הצבא.
 
סליחה על הקיצור...

בד"כ אני מעדיף לראות השוואה כעניין שמציג נושאים זה מול זה, למשל ההתיישבות הקולוניאלית. כלומר לקחת תחום ולהשוות את שני הצדדים בתחום זה. לגבי התשובה, לדעתי אם היית לוקחת את הדברים שכתבת על בריטניה ומשווה כל אחד למה שכתבת על צרפת, זה היה מתקרב למלוא הנקודות. המורה התכוונה שאמירה כמו "ולכן הם עודדו התיישבויות קולוניאליות" היא אכן כללית מדי: מי התיישב, מה מעמדו, היכן... כך רצוי לכתוב גם על שאר הנושאים.
 

saritush16

New member
תודה על העזרה../images/Emo13.gif

אני מקווה שאני באמת אצליח לשפר למלוא הנקודות פעם הבאה תודהה
 
למעלה