יש לי סיפור, על אלימות במשפחה

swguy

New member
נשמע כאילו את פועלת נכון.

קשה לעזור למתבגרים. הם מצויים בתקופה סופר קשה מבחינת היחס עם אחרים, תלות ועזרה מול עצמאות (בוודאי מול ההורים ובכלל), יחד עם כל שאר התהפוכות והסערות. הרבה פעמים יש תסכול שפשוט לא מצליחים להגיע למתבגר במצוקה, הוא מתקשה להיעזר... בתקופה הזו כל ה"אני" שלנו מוגדר מחדש, הכל מרגיש כ"כ לא יציב שמתקשים לדבר על מה שקורה כי זה אפילו מבלבל עוד יותר - שלמות ויציבות העצמי כ"כ שברירית לתחושתו של המתבגר שכל עיסוק נוסף בתכנים קשים וקונפליקטואליים ממש "מטלטל את הספינה"... בטח ובטח שאצל בנים שבתהליך הסוציאליזציה שלהם (והיום נראה שגם חלקית ביולוגית) קשה להם יותר להביע רגש ולהבין מה קורה אצלם רגשית וקשה להם יותר בקשר אינטימי מסוג זה... ובנים מתבגרים זה בכלל לא פשוט... ןמצד שני - לא לוותר לו. לרדוף אחריו, לחזר אחריו. גם אם נראה שהוא לא מעריך את זה בכלל ואפילו ההיפך חשובה לו הדאגה לו, הידיעה שאוהבים אותו וחושבים בטובתו, שיש מישהו שיקשיב לו ויבין כשירצה (אפילו אם עכשיו ממש "לא בא לו")... זה גם מזכיר לו שיש בעיה ומקשה על ההדחקה, כל עוד היא בולטת כלפי השטח יודעים שהיא שם וזה יטופל... אם לא עכשיו אז אולי בצבא דרך הקב"ן או בטיפול כמו אצלך (ואצלי)... האפקט של ההחזקה של המצב הוא מאוד משמעותי... בפירוש, הכיוונים שהצעת נשמעים טוב, גם לתת לו להבין שיש לו כתובת אצלך תמיד וגם לפנות לגורמים בסביבתו שישגיחו עליו ו"לשבור את הראש" ביחד איך ניתן לעזור לו (אם כי לא הייתי מצפה להרבה מיועצות - רובן יש כ"כ הרבה תלמידים לחצי התקן המסכן שלהם שהן לא עושות כמעט שום דבר כפי שאולי היו רוצות - וחלקן כפי שהדגמת יפה גם לפעמים חסרות רגישות להדהים וקשה להאמין שמדובר באשת סיוע נפשי)...
 

SuperGirl 25

New member
את נשמעת בחורה חזקה מאוד!

עם ילדות כמו שלך, לעבור העצמה כזו, זה ראוי לציון. איך עשית זאת? האם גילית בעצמך את הכוחות הטמונים בך או מישהו סייע לך? ממבט מהצד, אני חושבת שחשוב שתעזרי לאחיך, תנסי למצוא את הדרך לליבו. משמח לפחות שהאלימות פסקה, אם כי חוסר גבולות זה גם לא מועיל. אל תשכחי שהוא בגיל כזה, שבו נוטים להתרחק מהמשפחה ופחות לשתף. האם יש לו חברים? יכול להיות שהוא מנסה להדחיק את תחושותיו הקשות ולא להתמודד (ולכן עושה צחוק משאלותיך) והתוצטה היא שהכאב/איתותי המצוקה יוצאים בדרך אחרת (בביה"ס למשל)...
 

SuperGirl 25

New member
שאלות-

למה הכוונה שביה"ס תמך בנערה ועמד לצידה? ולמה הכוונה שהמשפחה המשיכה להיות מטופלת ברווחה? האם האח היה בטיפול כשלהו (בנוסף לזה שסיפרת) לאור השינוי בהתנהגותו? לדעתי פקיד סעד היה צריך להתערב מן ההתחלה, או לפחות כאשר הטיפול המשפחתי לא צלח. נשמע שישנה נערה בדיכאון ובמצוקה.
 

fairylike

New member
תשובות

ביה"ס תמך בנערה מבחינה נפשית, ועמד לצידה כאשר הגיעה שבורה להית הספר וכאשר הייתה בחרדה ניסו גורמים שונים להרגיע אותה. אבל מלבד זה, לא עשו פעולות ולא נקטו צעדים כדי באמת להגן עליה. האח לא היה בטיפול, כי ההורים חושבים שאין צורך ומחכים שזה יסתדר מעצמו. ברווחה ובבית הספר המליצו על טיפול בשבילו. המשפחה המשיכה להיות מטופלת- הכוונה שההורים הגיעו בקביעות לשיחות.
 

בת העמק

New member
חיזוקי לפתיחותך

את עדין כותבת בגוף ראשון ופעמים בגוף שני, להערכתי האנונימות בפורום מאפשרת לכתוב בגוף רשון, מה דעתך? נראה לי כי בפניך מספר דרכים: לשוחח עם הפסיכולוגית ולנסות להבין ממנה, לשמוע פרטים כדי שתוכלי לשחזר את התמונה, ולבחור בנרטיב המתאים להתמודדותך מול העוצמות. להביא בטיפול את השאלות והתשובות שתמצאי, כדי לבדוק ולדעת אילו חלקים בך הינם חלקים מזוהים עם כל אחד מהוריך:..." האדם תבנית נוף מולדתו"...מה בתכונות מאיים עליך עם מה נוח לך יותר ... לשוחח עם בני משפחה מורחבת שהיוו בעבר מקור תמיכה כדי לשמוע מהם מידע נוסף. לפתוח בהדרכה את הדברים, כאשר זה יתאים - כדי שתוכלי לפתח נפרדות בין סיפור חייך לסיפור המטופלים, לעשות אינטגרציה שלך כעו"ס לעתיד, כמטפלת וכאדם פרטי. ד.א. מה קורה היום בקשר בינך בין האב? שיהיה בהצלחה
 
למעלה