יש לי לילה רע.

יש לי לילה רע.

(אין סיבה אמיתית לזה שההודעה הזו נכתבת. זה מכתב שאני רוצה או לא לשלוח לאימא שלי. ואין עט זמין. או עצבים לחפש דף. מחר, אעתיק את זה.) אימא, אימא שלי. אני כל כך מתגעגעת אליך. לא למשהו שהיה. דווקא למשהו שלא היה מעולם אבל הבליח לשנייה של חסד וזיכרון. אני מתגעגעת לרגע הזה שחיבקת אותי בסוף כיתה יב`. אני עמדתי על הבמה ודיברתי במיקרופון. זה היה כבר בסיום הטקס ובין התודות, הודתי ונפרדתי מהאם בית. ופתאום נשבר לי הקול. ירדתי משם במהירות ורצתי אלייך ובכיתי כי היה עצוב. היה לי עצוב בגלל התקופה שעברה ובגלל התקופה שתבוא. רצתי אלייך ובכיתי ואת חיבקת אותי. עטפת אותי. ליטפת לי את השיער ואת הפנים. ופתאום היינו שם לבד. בלי המנהלת שהתנכלה, בלי המחנכת שלא לחצתי לה את היד בהתרסה. בלי החברות שהיוו אז את כל עולמי. ככה, רק אני ואת. ואת חיבקת אותי. חיבוק כל כך אמיתי ועוטף. בלי המריבות שלנו שהפכו לתדירות. בלי השתיקות הארוכות והמעיקות. בלי הדיבורים על האכזבה והבושה. בלי האשמות ובלי כעסים. רק אנחנו. את אימא שלי שבגיל 15 הפסיקה להבין. שהפכה מדמות אהובה ומחנכת, למסרסת וקשה. מהאדם שרק רציתי לרצות ולשמח לסוהרת, למכשול שהפריד בין מה שהייתי למה שרציתי. ואז ברגע ההוא של החיבוק הארוך. זה היה הרגע הכי שלו ושלם בחיים שלי. רגע קצר, אולי שתי דקות. אולי פחות. הרבה דברים קרו מאז. את בטח חושבת שהויכוחים של פעם היו סוכריה מתוקה ונעימה לעומת הקרע וחוסר התקשורת וההבנה של היום. את כבר לא מכירה אותי. תקופה ארוכה שאחנו לא מדברות. יש רגעים קטנים כאלה שאני מרשה לך להכנס לעולם שלי. הוא מפחיד אותך, מגעיל אותך, נראה לך מרושע ומזוהם. את מתקיפה, ואני ממהרת לסגור את החרך הצר הזה. מגיפה את התריס בהלצה או מתרצת את הגירוש שלך ב``אני ממהרת`` או ב``אני כבר יודעת לחצות את הכביש לבד, אימא`` כן, אני כבר ילדה גדולה. חוצה כבישים ואת הארץ בניסיון נואש על גבול הפתטי למצוא מקום. נכון, אני כבר ילדה גדולה ובניתי לי חיים שאני לא בטוחה שהם שלי בכלל. אני הרי שייכת לבית. כל כך קשורה ומחוברת אליו בכל הנימים והעצבים והעור. אני מתכחשת. מכחישה, מנסה לחפות על החוסר הזה שלי. הבת של אימא בהמון המון קשרים שנרקמים, קמים ונופלים ובעיקר לא מספקים. כן, אני ילדה גדולה ועברתי המון. לפעמים אני חושבת שעברתי יותר ממך. אני יותר משכילה ממך, יותר חכמה, יותר צינית והרבה פחות תמימה. אבל בלילות האלה, שבהם הראש מעט מתפנה מכל הדאגות והמחשבות שאני מעמיסה עליו, אני מחבקת את הכרית או את הגבר התורן ומתגעגעת לחיבוק בסוף י``ב. כל כך מתגעגעת שאני מרגישה שהלב שלי מתפוצץ. שהרסיסים שלו סותמים לי את העורקים וקנה הנשימה. אני לא מסוגלת, אני מתה. אני מתגעגעת אליך אימא. אל מה שלא היית מעולם אבל יצא ממך ברגע הקטן הזה במסיבת הסיום של כיתה י``ב. שתהיה לך שנה טובה מאוד אימא שלי אהובה ורחוקה.
 

barr1969

New member
יש לי לילה רע

תוכן: (אין סיבה אמיתית לזה שההודעה הזו נכתבת. זה מכתב שאני רוצה או לא לשלוח לאימא שלי. ואין עט זמין. או עצבים לחפש דף. מחר, אעתיק את זה.) אימא, אימא שלי. אני כל כך מתגעגעת אליך. לא למשהו שהיה. דווקא למשהו שלא היה מעולם אבל הבליח לשנייה של חסד וזיכרון. אני מתגעגעת לרגע הזה שחיבקת אותי בסוף כיתה יב`. אני עמדתי על הבמה ודיברתי במיקרופון. זה היה כבר בסיום הטקס ובין התודות, הודתי ונפרדתי מהאם בית. ופתאום נשבר לי הקול. ירדתי משם במהירות ורצתי אלייך ובכיתי כי היה עצוב. היה לי עצוב בגלל התקופה שעברה ובגלל התקופה שתבוא. רצתי אלייך ובכיתי ואת חיבקת אותי. עטפת אותי. ליטפת לי את השיער ואת הפנים. ופתאום היינו שם לבד. בלי המנהלת שהתנכלה, בלי המחנכת שלא לחצתי לה את היד בהתרסה. בלי החברות שהיוו אז את כל עולמי. ככה, רק אני ואת. ואת חיבקת אותי. חיבוק כל כך אמיתי ועוטף. בלי המריבות שלנו שהפכו לתדירות. בלי השתיקות הארוכות והמעיקות. בלי הדיבורים על האכזבה והבושה. בלי האשמות ובלי כעסים. רק אנחנו. את אימא שלי שבגיל 15 הפסיקה להבין. שהפכה מדמות אהובה ומחנכת, למסרסת וקשה. מהאדם שרק רציתי לרצות ולשמח לסוהרת, למכשול שהפריד בין מה שהייתי למה שרציתי. ואז ברגע ההוא של החיבוק הארוך. זה היה הרגע הכי שלו ושלם בחיים שלי. רגע קצר, אולי שתי דקות. אולי פחות. הרבה דברים קרו מאז. את בטח חושבת שהויכוחים של פעם היו סוכריה מתוקה ונעימה לעומת הקרע וחוסר התקשורת וההבנה של היום. את כבר לא מכירה אותי. תקופה ארוכה שאחנו לא מדברות. יש רגעים קטנים כאלה שאני מרשה לך להכנס לעולם שלי. הוא מפחיד אותך, מגעיל אותך, נראה לך מרושע ומזוהם. את מתקיפה, ואני ממהרת לסגור את החרך הצר הזה. מגיפה את התריס בהלצה או מתרצת את הגירוש שלך ב``אני ממהרת`` או ב``אני כבר יודעת לחצות את הכביש לבד, אימא`` כן, אני כבר ילדה גדולה. חוצה כבישים ואת הארץ בניסיון נואש על גבול הפתטי למצוא מקום. נכון, אני כבר ילדה גדולה ובניתי לי חיים שאני לא בטוחה שהם שלי בכלל. אני הרי שייכת לבית. כל כך קשורה ומחוברת אליו בכל הנימים והעצבים והעור. אני מתכחשת. מכחישה, מנסה לחפות על החוסר הזה שלי. הבת של אימא בהמון המון קשרים שנרקמים, קמים ונופלים ובעיקר לא מספקים. כן, אני ילדה גדולה ועברתי המון. לפעמים אני חושבת שעברתי יותר ממך. אני יותר משכילה ממך, יותר חכמה, יותר צינית והרבה פחות תמימה. אבל בלילות האלה, שבהם הראש מעט מתפנה מכל הדאגות והמחשבות שאני מעמיסה עליו, אני מחבקת את הכרית או את הגבר התורן ומתגעגעת לחיבוק בסוף י``ב. כל כך מתגעגעת שאני מרגישה שהלב שלי מתפוצץ. שהרסיסים שלו סותמים לי את העורקים וקנה הנשימה. אני לא מסוגלת, אני מתה. אני מתגעגעת אליך אימא. אל מה שלא היית מעולם אבל יצא ממך ברגע הקטן הזה במסיבת הסיום של כיתה י``ב. שתהיה לך שנה טובה מאוד אימא שלי אהובה ורחוקה.
 

רוולי 21

New member
וואי מתוקה אני כל כך מצטערת בשבילך

הלוואי והייתי יכולה לתת לך את החיבוק הזה כמו אמא שלך, באותה יד מלטפת שכל כך אהבת היד הרכה הזאת שליטפה את הפנים ושערך, הלוואי ואמא שלך הייתה נכנסת לאן לפורום הזה והייתה רואה כמה הילדה שלה הילדה הקטנה שלה מתגעגעת אליה, והיא לא שם בשבילה. הלוואי שהיו לך חיים מאושרים ושאמא שלך תפקח את העיניים ותראה את הבת שלה, ושוב תעיז לחבק אותה כמו אז בסוף כיתה י'ב בסיום של הטקס. הלוואי שאמא שלך תבין שאת לא נושכת וששוב תואהב אותך כמו פעם. הלוואי שההורים של כולנו יקבלו אותנו כמו שאנחנו ויחבקו אותנו את החיבוק שאנחנו כל כך מצפים לו. הלוואי - שכבר לא יהיו מריבות בעולם ויהיה שלום עולמי. הלוואי שכולנו נחיה בשלווה ואהבה מוחלטת, ולוואי שאמא תחבק. ילדה יקרה - אני מקווה שהכול יהיה בסדר, ומכאן (מהעיר הדרומית והשוממת שיש בה המנמנון גמלים ובדוואים - באר שבע) אני שולחת לך חיבוק מכל הלב ועם כל האהבה האפשרית.
 

barr1969

New member
גם לי

ומסיבות אחרות לגמרי, אולי בעצם לא, אולי כ"כ התחברתי למה שכתבת, כי בעוד עשור ,אולי שניים, אני אהיה נמען למכתב כזה. אני לא בגילה של אמא שלך, אבל אני יכולה להחזיר לך תשובה, לא מספקת ולא מוצדקת, אבל קצת מרגיעה. גם אמא חיה את חייה במקביל לטיפול בילדים. כשילדה חוזרת הביתה עם ציון נמוך, או עלבון שחוותה, אמא תמיד שם בשביל לחבק אותה או וללטף את השיער. אבל גם היא זקוקה למישהו שיאהב אותה, שיאמין בה, שילווה אותה, שיבין את הקושי שלה, ולא תמיד יש להמישהו כזה. ילד, כמו עובר, ניזון מאמא שלו על חשבונה. אם למישהו יחסר ברזל או המוגלובין זו האמא- העובר מקבל את מה שמגיע לו. גם ילד. כשאנחנו מתבגרים, פתאום יוצאים כל התובנות החדשות שלנו , והביקורתיות לגבי ההורים שלנו, וההורות שלהם. אנחנו מכניסים למשוואה הזו את כל הקושי שהרגשנו אז, ולא ידעתו להגדיר, בלי להזין את הנתונים הנפשיים והפיזיים של ההורים שלנו באותה תקופה. היום את גדולה, ויכולה לדון אותה, או לוותר לה, היא את ייסורי המצפון שלה חווה לא רק עכשיו כשלך קשה, נקיפות המצפון שלה מלווים אותה מאז שהיית ילדה והיא ידעה שהיא לא שם בשבילך, אבל בטח היו לה את הסיבות שלה. בללה כשרע לך, חבקי את מי שאת אוהבת, וזכרי לה את הרגעים היפים. בתור אמא שלך, זה מגיע לה.
 

שוקו בת

New member
אני כבר לא יודעת בלבלת אותי

אבל זה כ"כ נכון ... שזה מפחידדדד תודה לך .
 
אני אוהבת אותה כל כך

(כבר) לא מאשימה, לא שופטת ולא כועסת. המצב שלי הרבה יותר משלה. לי יש עם מי לדבר, לפרוק ולקבל הזדהות ותמיכה. לה אין. היא חושקת שינים. מפנימה את הקשיים והסודות ואומרת הרבה תהילים כי זה מה שיעזור. התהום ביננו היא הרבה יותר עמוקה מהבדלי אידיאולוגיה, מהותים ככל שיהיו. אני מנסה להקל עליה ככל יכולתי. היא אישה פשוטה שרק רוצה שיהיה לכולם טוב ולה נחת. אז המקסימום שאני יכולה לעשות זה להתרחק ולא לשתף. היא בעצמה אמרה שרחוק מהעין רחוק מהלב. אני לא מאשימה. לא מסכימה, אך מבינה. זו הצורה שבה היא בוחרת להתמודד, ואני באמת לא רוצה להכביד על הלב שלה. זה לא מגיע לה. היא אימא שלי ומגיע לה להיות הכי שקטה ומאושרת. אז אני מכבדת. מתרחקת אבל מתגעגעת.
 

barr1969

New member
אני בטוחה שהיא

כשהיא עם ספר התהילים ביד, היא עונה לך בדרכה. לה אין פורום לשתף אותו. אני לא מכירה את סיפור החיים כדי שאדע מה עבר עליה, אבל אני בטוחה באהבתה אליך, אהבה שבאיזשהו שלב הפסיקה להיות חיצונית. אולי קשיים כלכליים העסיקו אותה, אולי בעיות עם ילד אחר שדרש תשומת לב מיוחדת, אולי משבר שהיא חוותה וניסתה להמשיך בחיים כאילו הוא לא משבש לה את היומיום. אז היו לה את הסיבות שלה להתרחקות. היום את מתרחקת כדי לא להכאיב, אבל הכאב הזה בין שתיכן יודע עליות ומורדות. גם אם את כבר סלחת לה, היא כנראה עדיין לא סלחה לעצמה.
 
וואו, אין לי מילים

הפעם באמת הצלחת לרגש אותי היחסים עם ההורים הם פאקינג הדבר הכי מורכב ומסובך בעולם. ההשפעה שלהם עלינו גדולה יותר מכל דבר אחר בחיים. בין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם לא ריגשת אותי כי גם אצלי יש את התסביך הלא פתור עם אמא שלי. ומחר, כן מחר אני נוסע לבקר אותה אחרי חודשים ארוכים שלא הייתי אצלה. אני לא יודע, רק יכול לקוות שהרגשות שלך כלפיה יתועלו למקום אחר ותפטרי מהתקפות הלב הרצחניות האלו שקלתי לצרף אייקון של חיבוק אבל הוא וירטואלי וכל כך לא קשור, אז לא.
 
../images/Emo10.gifמתבחששת , עשית אותי עצוב!!!!

אני לפעמים מרגיש מגעיל שאצלי לא נותק הקשר, ושאצלי קיבלו אותי איך שאני . ישנם סיבות רבות לכך ואין טעם לפרטן ולזרות פצעי מלח של קינאה .כי מצד שני קיבלו אותי אומנם אבל גם ממש לא מתעניינים בי מן "שלום קר" נוסח מצרים . בכל אופן שולח לך מכאן חיבוק וירטואלי ולוואי שדברים ישתנו ותצליחי להשלים את החיבוקים שחסרים לך.
 

yaniv1216

New member
כן הא..

גם אני מרגיש ככה המון פעמים אבל את האמת . לי אישית לא היתה שום בעיה לנתק קשר וזה אכן מה שעשיתי בהתחלה אבל הם לא ניתקו ואנשים טובים אמרו לי שלא כדאי לנתק קשר עם ההורים.. אבל זה אולי בגלל שאף פעם לא חוויתי את החיבוק הזה שאת חווית אותו אפילו רק פעם אחת.. אז לא לכעוס עלי אם אני לא מזדהה הרבה עם כל השרשורים על הנתק עם ההורים..
 

אנוסה

New member
קבלי חיבוק ענק

חיבוק של אמא .אמא שחלק מילדיה נמנעים מחיבוקיה בימים אלו ממש.הקשר אמא-ילד הוא קדוש בעיני ואוי להם לאלו שמציבים מעליו ``ערכים`` של דת ומצוות. מחבקת אותך בדמעות ומתגעגעת לילדים הפרטיים שלי.
 

admor

New member
לא מבין את זה

האמת שבבית בו גדלתי היה מובן מאליו שאין דבר שינצח את הקשר ההורי-ילד (אולי בגלל נסיבות מיוחדות, אולי לא) ובילדים שלי אני מנסה להעביר את אותה תחושה. זה נראה לי כל כך מעוות, כל כך לא צודק, כל כך לא מוסרי. שאני בטוח שאם אלוהים היה קיים, הוא ממש לא היה מתכוון לכזה אי צדק. ולך אני יכול לשלוח רק חיבוק וגם הוא וירטואלי.
 
../images/Emo24.gifענק לך יקירה../images/Emo24.gif

כי נגעת בעצבים חשופים... כי את את...
אחלה לילה לנו
 

admor

New member
רק חיבוק יקירתי

ומקווה שהבוקר את כבר חשה טוב יותר.
 

the dudu

New member
תשלחי לה את זה!!!!!

היא חייבת לקרוא את זה!! אין הרבה מה להפסיד, חבל לא לעשות כלום כשאולי דבר כזה יכול לשפר את מערכת היחסים ביניכם. תפסי אומץ ותעבירי לה את זה איכשהו! רק עשי טובה ותורידי את החלק: "או את הגבר התורן" זה בטח לא ישמע לה כ"כ נחמד:)
 
למעלה