יש לו אלוהים / לילי גלילי

אחר

New member
אין ספק שהשמאל הישראלי צריך להתבגר

וגם לעשות הרבה חשבון נפש (לא רק השמאל) אבל איכשהוא נראה שהשמאל מצליח לגרום יותר נזק כשהוא עושה חשבון נפש וכמה שלופוליאנסקי הוא אדם חיובי, המדיניות שלו תקדם בעיקר את האינטרסים של הציור החרדחי בירושלים. מי שחושב אחרת לא יודע מהי פוליטיקה בעיני החרדים. קל וחומר כאשר הוא כפוף בכל הוראותיו לרב אלישיב ושאר מרעין בישין
 
בן אדם, אתה מכליל

"השמאל" - מה זה צריך להיות? מי צריך לעשות חשבון נפש? הגוף המוכלל הזה... איזה הכללות. כאשר אמרת "אדם חיובי" עמדו לי השערות בגב, איזה הכללות, שומו שמים. יש כל מיני צדדים בחיוביות ואי אפשר לזרוק את המילה הזאת ככה מבלי לתת את הדעת לכל הפליצים האפשריים שאפשר למצוץ ממנה. "פוליטיקה בעיני חרדים" - כאן הוספת חטא על פשע. מה זה חרדים? באיזה גזענות אתה נגוע, אחר, באיזה? כל החרדים הם כאלה, רח"ל? ועוד לא דיברנו על המילה "פוליטיקה" שגם היא מתפצלת לאלפי כיוונים ואי אפשר ללמוד מאחד על השני. ואני מערער גם על הביטוי "בעיני", דחילק, לכל בן אדם שתי עיניים, מי אתה שתכליל? נדמה לי שאי אפשר בכלל להכליל את לופוליאנסקי, ראית אותו פעם?
 

אחר

New member
אין ספק שאפשר לפרט

הנקודה היא שחשבון הנפש של השמאל הוא לא הפואנטה בהודעה ונאמר רק כהמשך למאמר ולמה שלייזר כתב על התבגרות השמאל. ומה ההיתממות הזו? כולנו יודעים שבעיני היהדות החרדית כציבור המדינה היא אך ורק אמצעי להגיע לתוצאות הטובות ביותר למה שלגישתם, החברה צריכה לעשות. הפוליטיקה היא הדרך בה ניתן להשפיע על הנעשה במדינה, וראיית העולם של החרדים כקבוצה היא שהמדינה היא כלי עזר שיש להפיק ממנו את המירב לחיזוק עולם התורה והקהילה החרדית. מה, אני היחיד שמכיר את המשל עם הקוזאק והתפוחים? אני היחיד שקרא יתד נאמן? אני היחיד פה שהיה פעם חרדי? ואין פה שום הכללה, כיון שאני לא מדבר על בן אדם ספציפי. אולי אפילו רוב הציבור החדי הוא לא ציניקן ובהשקפתו האישית הוא לא רואה את המדינה והחברה החילונית רק ככלי לניצול. מה שמשנה זה מה שההנהגה - שעל הנהגתה איש לא מערער - חושבת. לופוליאנסקי, גם אם ירצה, לא יוכל להגשים את האמונות האישיות שלו, שלא אני ולא אתה יודעים מה הן. לופוליאנסקי רואה את עצמו כשליח הציבור החרדי ושליח הרבנים (או שגם זה נראה לך הכללה?) ואין ספק שהם ימשיכו את אותו קו שהפוליטיקה החרדית נוהגת בו מאז ומתמיד. אגב, אני מכיר את לופוליאנסקי קצת באופן עקיף. אבל לא צריך להכיר אותו כדי לדעת שהוא אישיות חיובית, מספיק לראות את מה שהוא עשה. אם הוא יחזור בשאלה, אני אצביע לו בלי היסוס. כרגע, קול בשבילו זה קול לרב אליישיב.
 
איזה ליטוואק עם צלם בלב

אני מתבדח ואתה עונה לי ברצינות. אני לא מוכן לדבר יותר עם ליטוואקים גם אם יתלו אותי. אני מדבר רק עם פולנים שמבינים בדיחות או עם מזרחיים שלא מבינים כלל שאני מדבר אליהם... סתאאאאאאם צחקתי
 

ברוריה2

New member
אהה, הקול קול לייזר והחתימה חתימת

נועם...אבל גם אני קצת התפלאתי למען האמת
 
VITO- נראה לך שמזיז להם מ"כל העיר"

מה התמימות הזו? אתה באמת חושב שאכפת להם אם איזה כתב חילוני מפרסם איזו כתבה על שחיתות במגזר החרדי? או שיפרסם משהו על כספים שמועברים לחרדים וכו... אף פעם לא היה איכפת להם מהעיתונות החילונית- שממילא יש להם תחושה שהיא רודפת אותם. אתה אולי שוכח מה כוחו של ראש עיר ? אין ספק שהוא ינסה בהתחלה לרצות את החילוניים- יזרוק כמה שקלים למועדון ה"אומן", יכתבו על זה בעיתון, הוא יצטלם עם חילוני אחד או שניים וירגיש שעשה את שלו... הם אמנם תפסו את אולמרט בביצים, ואת לופי אין צורך לתפוס כי הוא כבר תפוס חזק-חזק... אם הוא לא ירצה את המגזר שלו ואת הרב-הפוסק הוא עוד עשוי להסתבך איתם ולהרוס לילדים שלו את השידוך... ולא נראה שהוא ירצה להרוס את המשפחה שלו בשביל איזה קלאבר באומן...
 
צלם קאפ

ר' נועם שיחי' לליטוואקס יש צלם קאפ, מי בכלל סיפר לך שיש להם 'לב' רח"ל? ובכלל מי יתלה אותך על צלם כמו ההוא גברא? ואפילו אם תמצא לומר שיתלו אותך, עדיין תשאר שליט"א כמו ההוא גברא מאמריקה. תנוח דעתך, ותמשיך להשכיל אותנו בדבריך העמוקים והרציניים, שלך, אוהבך בלו"נ נ"ב געפילטע פיש עם סוכר, שמע מינה פויליש געפילטע פיש עם חריף, שמע מינה ליטוואק?
 

Kimbal1

New member
../images/Emo6.gif שיחקת אותה!

"איכשהוא נראה שהשמאל מצליח לגרום יותר נזק כשהוא עושה חשבון נפש" קלעת בול. סחתיין עליך!
 
כל הכבוד לליזר../images/Emo45.gif

אני תומך נלהב של לופוליאנסקי החרדי לראש העיר ירושלים אני ינמק ברגע שהחרדים יקבלו תפקידים ויהיו חלק ממשי בשלטון יש יותר סיכוי שהם יתערבבו ויהיו חלק מהחברה הישראלית ואולי יצאו לעבוד והחומות השנאה שמפרידים בינינו לבינם [בין היתר כתוצאה מהעיתונים החרדיים ומהשיחות בישיבות...] ילכו ויתמעטו ועוד משהו טוב יצא מכך שהרי אם החרדים ינסו לכפות בירושלים את הדת על החילונים אזי עדיף שזה יקרה תחת ראש עיר חרדי כי אז המרד החילוני יפרוף ובגדול [ובפרט עכשיו כששינוי בממשלה] ואם החרדים ישלימו עם תרבות לחילונים בשבת וישאירו את המצב הקיים בירושלים אזי אין לך ניצחון יותר גדול לחילונים שהחרדים משלימים עם זה שהם לא יכולים לכפות את דתם על החופשיים ואני יתן דוגמה חיה לזה כל שנה החרדים התנגדו למצעד הגאווה ולתמיכת העירייה במצעד והנה פלא דוקא כשיש ראש עיר חרדי הובטח שהמצעד יעבור בשקט ואפילו היה תמיכה מהעירייה...כתוצאה מבג"ץ אבל ברור שאם היה אולמרט בתפקיד החרדים היו עושים את המוות עד שהכסף היה עובר והם גם היו תוקפים את הבג"ץ וכל זה לא קרה כתוצאה מזה שהם היו בתפקיד והם סוף סוף הבינו שחייבים להתחשב באחרים,גם בהומוסקסאולים [לפעמים במקוה פה ושם...] ועוד דבר נפלא זה יתן שהחרדים ילמדו סוף סוף שהנציגים שלהם לא שומעים רק בקולם ומתחשבים גם ביתר האוכלוסיה ולכן אני ממליף על לופוליאנסקי לראשות העיר וחוץ מזה הרי כבר כמה שנים שהחילונים יודעים שהם מפסידים את ירושלים אז מה הצעקה פתאום,מה קרה?
 
איזו נאיביות...

באמת נראה לך שהם יוותרו על חייהם הנוחים וילכו לשרת בצבא ולעבוד- רק כי ראש העיר הוא חרדי.... טעות בידיך!!! הם לא יוותרו על עקרונותיהם (שירות עם חילוניים ונשים, ועבודה במקום לימוד תורה)- רק כי בן קהילתם נבחר לרשות המוניציפלית..
 

rigoletto111

New member
חרדים לא "מוותרים" על עקרונות

הם ממסמסים אותם כשיש להם צורך דחוק בכך ... כמו שאסור להשתמש באמצעי מניעה אבל כשצריך ממלמלים משהו על "בריאות האישה" (וכך יש רק שמונה ילדים במקום 18 שהיו יכולים להוולד תיאורטית לכל זוג חרדי)
 

m666s

New member
אני מצביעה ללפוליאנסקי!

למה לא? הוא לא נחמד? אז מה אם הוא ניראה כמו דוס.. אולי הוא מחופש? (לא קראתי את השירשור הנ"ל אז אולי ההודעה לא קשורה..)
 

Le Fay

New member
יודע מה, לייזער

אם לופוליאנסקי כולכך מעצבן את כולם - שיעשה אצלנו שבת ואחר כך נחליט
נ.ב. משקפי שמש לפחות לקחת? שלא תתעוור שם, מלא אור.
 

יעלוש2

New member
אורי לופוליאנסקי יש אח חילוני

שמנהל קרקס ,אולי הוא יתן לו רעיונות קצת לפתוח בתי בילוי בשבת
 
למעלה