יש לו אלוהים / לילי גלילי

ברוריה2

New member
זו לדעתי ההיתממות-להסתכל עליו

במנותק מההקשר. אבל זו זכותך כמובן... וכן, "שמה" זה אצל החרדים. מה קרה? יש לך בעיה עם זה שאני אומרת בפה מלא שכל מה שה שהם עושים -ובראש ובראשונה בחייהם בציבוריים- נושקים לפי הפוסקים שלהם? אדרבה, תשאל את אישי הציבור החרדים והם יאמרו לך אותו דבר. אין לי שום דבר נגד זה-זכותם מצידי גם לקבל הוראות ממדיומים שמשדרים מהמאדים. רק שלא רוצה שיכתיבו לי איך לחיות. והעובדה שעדין לא נעשו שינויים מרחיקי לכת היא משום שהקדנציה הזו היא עדין של אולמרט ולופוליאנסקי רק מ"מ. מן הסתם בקדנציה שלו יכניס את אנשיו שלו ואז הכל יראה אחרת. ואתה יודע מה? הלואי ונתבדה. ואתה יודע מה עוד? זה לא באמת חשוב.
 
בנוגע לסיומת: זה מאוד חשוב!!!

כן. יש לי בעיה כשאת אומרת ש"הם" "שמה" עושים כל מה שהפוסקים "שלהם" אומרים להם. הבעיה מחריפה כשהברנש עצמו (לופליאנסקי) אומר לך בראיון שאלישיב הוא יהודי חכם והוא יועץ כחלק מעוד יועצים. לא יודע למה, אולי כי אני מאמין בבני אדם בייחוד כשהרזומה שלהם מרשים ואמין.
 

ברוריה2

New member
זו הכל דמגוגיה חרדית במיטבה

ברור שיגידו לנו מה שאנחנו רוצים לשמוע כדי להרדים את העירנות. טקטיקה ותיקה של פוליטיקאים ולא רק חרדים... אל תגיד לי שאתה מייחס כ-ל כ-ך הרבה חשיבות לציטטות ממעריב..
 
מייחס גם מייחס

תנסי למצוא לי עוד פוליטיקאי חרדי שאומר שהרב שלו הוא בסך הכל יועץ חכם. עד כה, הפוליטיקאים גם מש"ס וגם מהאגודה, דגלו ב"ועשית ככל אשר יורוך" והנה מגיע מישהו שונה ומצהיר דברים שונים. אותו אדם שונה בהרבה מאוד דברים ובעיקר, בדגשים שלו. ממנו אנחנו לא שומעים כל היום על הכוללים, החדרים, הצניעות. אנחנו שומעים ממנו זמירות שונות שבהחלט ערבות לאוזניי: כן לדאגה לכלל תושבי העיר (גם לתושבי מזרח העיר שנודו מתקציב העיריה). כן לראיה כללית על טובתם של כו-לם (כולל כאלו המנוגדים ישירות לאידיאולוגיה החרדית <הומואים, למשל>). אני מייחס לדברים שהוא אומר חשיבות, גם בגלל העבר שלו שאסור להתעלם ממנו. כל יומיים קם פוליטיקאי חדש, מצהיר הצהרות שונות שמתבררות כבלונים נפוחים ומאכזבים. לופליאנסקי עד עכשיו לפחות, לא איכזב ואם לא נתגמל פוליטיקאים שלא איכזבו, למה שהפוליטיקאים ינסו בכלל לעמוד בהבטחות שלהם? אני שוב מנסה להעביר לך את הבסיס לכל הדעה שלי: לא מקובל עלי בשום מקום שהוא שההתייחסות היחידה לאדם תהיה לפי הקהילה ממנה הוא מגיע. לא אם הוא מ"הערבים", "ההומואים", "הכושים" וגם לא אם הוא "מהחרדים".
 

ברוריה2

New member
"יועץ חכם" זה נשמע טוב. חבל שהחוכמה

הזו אינטרסנטית ביסודה. אבל, העובדה שאי אפשר לסמוך על לופוליאנסקי לא אומרת שכל השאר שיות תמימות. זו מהותה של הפוליטיקה-לפחות בארץ. והדמגוגיה של כולם מגוחכת וריקנית. נדמה לי שאתה לא מבין דבר אחד: ההתייחסות ללופוליאנסקי כאל חרדי היא בהקשר של היותו שלוח הציבור שלו ונושא כליו. תתייחס כמה שאתה רוצה לאדם כאל אדם בהקשרים אחרים. בהקשר הזה - לדעתי- זו היתממות ויפיפיות נפש. >נאלצת לפרוש מהדיון המרתק בשלב זה<
 
שלוח הציבור?

זה בדיוק מה שמבקש לופו, להיות שליח הציבור של כל תושבי העיר.1 בנוגע ליועץ האינטרסנט, ממתי יועץ אינו אינטרסנט??? זו בדיוק הסיבה שכדאי לפני כל דבר לשמוע כמה יועצים, מכמה כיוונים ורק אז לקבל החלטה.
 

VITO LIGHTNER

New member
זהו? גמרתם לריב?

טוב. עכשיו תקשיבו, החרדים עוד יצטערו מאוד מאוד על היום שבו החליטו להריץ מועמד ריאלי לראשות העיר,יגיע היום שבו יגידו "היכן הם הרבנים הפקחים דוגמת הרב שך שאסרו לנו תפקידים אחראים כשרים וראשי ערים". מה שהם עושים זה לסנדל את עצמם מבפנים. משום, שלא כמו עד היום שהחזיקו את אולמרט בביצים,ויכלו משום כך לסחוט ממנו כמעט כל מה שרצו. ברגע שיהיה להם ראש עיר הם יפחדו להגזים, בגלל שעל כל פיפס קטן המקומונים ובראשם "כל העיר" הנשכן יעשו להם את המות וישניאו אותם על כלל הציבור. לכן עם כל הכבוד ללופו, ויש לי. בסופו של דבר החרדים רק יפסידו מזה.
 

rigoletto111

New member
בדיוק!

צל ראש עיר חרדי הם לא יקבלו מה שקיבלו אצל אולמרט המושחת. סיטרא - לתשומת ליבך
 
"החילונים באים"

רק מסיסמת הבחירות של שינוי בירושלים ניתן ללמוד הרבה אודות הדמיונות החרדיים. העובדה שהם פרנואידים לא אומרת שלא רודפים אחריהם. למה נראה לך שדווקא ברגע שהוא ייבחר הוא יכנס להילוך 'אלישיב'? זה לא יהיה התפקיד הציבורי הראשון שהוא ממלא. בשניות היותו סגן, לא ראינו את ההילוך המפחיד הזה וכך גם בחודשים האחרונים בהם הוא מכהן כראש העיר.
 

גל נעים

New member
ודאי שראינו...

הרי הוא ביטל את קבלת הפנים המסורתית-ירושלמית לארגונים נוצריים בתואנה ש-"אין דין מלך כדין הדיוט" ולכן יש לבטל את קבלת הפנים. (להזכירך-קבלת הפנים הזו מתבצעת כל שנה ומזרימה מליוני שקלים לקופת העיר מארגונים ידידותיים לישראל) וכמו שקראנו בכתבה שהיתה במעריב לפני שבוע על הרב אליישיב (סקירה מצויינת ובלתי משוחדת של הכתב) גם קראנו על הקשר המיוחד בין השניים. ברור לכל שבאם הוא יהיה ראש עיר מטעם ולא בתור מ"מ, הדברים ישתנו, ואם לאו הרי שיש לנו "יודא משי זהב" חדש ועל כך אני אברך רבות. ולזמן פתרונים.
 
לא ראינו...

לא שמעתי את הסיפור עליו כתבת. עשיתי חיפוש בYNET ובמעריב וגם שם לא מופיע סיפור כזה. אתה יכול למצוא לי איפשהו את הסיפור המלא כדי שאוכל להגיב עליו תגובה עניינית? לגבי הכתבה של שלום ירושלמי והקשר ההדוק בין לופליאנסקי לאלישיב, הנה לך תגובה של לופליאנסקי (מתוך ראיון שהיה אתו במקומון 'ירושלים'): ""הרב אלישיב הוא יועץ. הוא יהודי חכם, הוא נתן את ברכתו לענין. יש לי עוד יועצים, ואני אנהל את העירייה באמצעות המועצה". ועוד כמה ציטוטים מאותו ראיון:
שאלה: למה החלטת להתמודד? תשובה: "היו לי המון היסוסים בנושא, בדקתי את עצמי והיתה לי הפריבילגיה לא לעשות זאת בתנאי מעבדה אלא ממש בחיים. הגעתי למסקנה שאני יכול וצריך להוות קונסנזוס לפעילות משותפת למען העיר הזאת, ולגרום לשדרוג העיר בנושאים שונים".
"אני לא מצניע (את זהותי החרדית. ל"פ), אני ראש עיר של כולם ודואג לכולם. כך פעלתי גם בנושא תכנון ובנייה, ללא משוא פנים. אף פעם לא הייתי סקטוריאלי".
שאלה: עם כניסתך לתפקיד הצהרת שתשמור על הסטטוס-קוו. בינתיים הבעת תמיכה בקבורה חילונית ונאלצת בהוראת בג"ץ להעביר כספים למימון מצעד הגאווה. האם גם לאחר שתיבחר תעביר כספים למצעד? תשובה: "לנושא הסטטוס-קוו יש משמעות יסודית בעיר. הסטטוס-קוו יישמר, והם יקבלו את הכסף". שאלה: למה אתה לא יכול להגיד את המילה 'הומואים'? הם העשרה אחוזים מהאוכלוסייה. תשובה: "לא ידעתי שהם עשרה אחוזים. העירייה לא צריכה להתנהג כמו ה'ביג ברדר', אני לא צריך לחשוב מי הומו ומי לא. העירייה צריכה לתת שירות לכולם".
על החרדים היוצאים נגדו: "מנהיג צריך לדעת שיש קיצונים ובכל זאת להנהיג ולא ללכת אחרי המזדנבים בשוליים. לפעמים רואים איש הולך עם כלב וחושבים שהכלב הוא המנהיג, אבל כשמגיעים להתפצלות רחובות הכלב מסתכל על בעליו ומחכה לפקודתו". לראיון המלא
 

rigoletto111

New member
נוטה להסכים עם לייזר

מה שברור הוא שאין פה "מלחמת דתיים בחילונים". יש חילונים בעד לופוליאנסקי ודתיים בעד ניר ברקת. אני אשמח על היבחרו של לופוליאנסקי מסיבה אחרת: החרדים תמיד מיללים שהחילונים לא בסדר. אז בבקשה: נראה את החרדים מנהלים את העיר! אם יצליחו - אשמח בהצלחתם. לא יצליחו - שלא ייללו שהאחרים לא בסדר. במילים אחרות: אדוני לא יגנוב הקופה. אדוני ינהל.
 

גל נעים

New member
גל אומר:מאמר רדוד בעטפת ממתק וצלופן

צדיקה הלילי גלילי הזו. כנראה נמאס לה להסתכל במראה כל בוקר. "הפוסל במומו פוסל"...כנראה שזה נכון.
 
למעלה