ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה

מצב
הנושא נעול.
שכחת את קו הזהב שנועד לחבר ממזרח למערב

הרכבל הוא לא הדבר הכי יעיל להרבה אנשים.
אם מישהו בא מדרום העיר, זה רלוונטי אליו. זה יהיה מאוד מאוד מעצבן ולא יעיל מבחינה תחבורתית להחליף רק"ל מהקו האדום או הרכבת הכבדה בתחנת מרכז העיר לקו הכחול, ובחאן להחליף לרכבל. וחוץ מזה, כמה אנשים רכבל כבר יכול להכיל? והאוטובוסים סובבי החומות זה בדיוק מה שקיים היום במסגרת קווים 1 ו-3 של אגד וזה נראה רע. עמוס, צפוף, ארוך, פקוק.
שכחת את קו הזהב שנועד לחבר ממזרח למערב
מקריית הלאום דרך גבעת רם לנסוע לאורך רחוב יפו (על המסלול שממילא משמש את הקו האדום ובהמשך הכתום) עד כיכר צה"ל ומשם יפנה לאורך חומות העיר העתיקה עם תחנות ליד ממילא-שער יפו, פארק טדי, שער ציון ושער האשפות ככה שמי שיגיע מכיוון תחנה מרכזית/תחנת רכבת האומה/מרכז העיר לא צריך להעלות על הקו הכחול ולהמשיך לרכבל אלא ישר יגיע על הרכבת לשער האשפות. חוץ מזה שהרכבל עצמו בתיאוריה נועד לחבר בין 3 קווי רק"ל שונים. הקו הכחול בתחנת החאן, קו הזהב בשער האשפות (אם כי התחנה שלו אמורה להיות מעט יותר למטה באזור עיר דוד) והקו החום בהר הזיתים.
 
בהר הזיתים גם אולי יסתיים הקו הירוק שיוארך מהר הצופים

שכחת את קו הזהב שנועד לחבר ממזרח למערב
מקריית הלאום דרך גבעת רם לנסוע לאורך רחוב יפו (על המסלול שממילא משמש את הקו האדום ובהמשך הכתום) עד כיכר צה"ל ומשם יפנה לאורך חומות העיר העתיקה עם תחנות ליד ממילא-שער יפו, פארק טדי, שער ציון ושער האשפות ככה שמי שיגיע מכיוון תחנה מרכזית/תחנת רכבת האומה/מרכז העיר לא צריך להעלות על הקו הכחול ולהמשיך לרכבל אלא ישר יגיע על הרכבת לשער האשפות. חוץ מזה שהרכבל עצמו בתיאוריה נועד לחבר בין 3 קווי רק"ל שונים. הקו הכחול בתחנת החאן, קו הזהב בשער האשפות (אם כי התחנה שלו אמורה להיות מעט יותר למטה באזור עיר דוד) והקו החום בהר הזיתים.
בהר הזיתים גם אולי יסתיים הקו הירוק שיוארך מהר הצופים
מה שאומר אפילו מגע של הרכבל ב4 קווים. החום והירוק בהר הזיתים (לפי גרסה אחרת הקו הירוק כמו הקו הכתום יסתיים בהר הצופים), קו הזהב בשער האשפות והקו הכחול במתחם תחנת החאן.
 

alantan

New member
אדרבא, לטעמי יש לסגור לחלוטין לתנועת כלי רכב את מעלה השלום

רק"ל הוא לא אידאלי אבל עדיף בתוואי העירוני
אזור סובב העיר העתיקה מאתגר תחבורתית ולכן יש את פתרון הרכבל ממתחם התחנה שאמור לסייע באופן חלקי להנגיש את העיר העתיקה למגיעים מירושלים ומחוץ לעיר.
וכמו כן עדיף לזכור שרוב היוממים לכותל מגיעים משכונות שונות בירושלים ועבורם עדיף רק"ל בציר סובב העיר העתיקה ובגלל קשיים הנדסיים שיהיה חד כיווני במקטע שקרוב לחומות .
או שלחילופין לאלו שמקשים בהליכה יהיה קו אוטובוס תדיר בסובב עיר עתיקה שיקח אנשים מתחנת הרכבת בממילא ומהרכבת הקלה בשער שכם ואילו מי שיש לו כוח ילך ברגל את הקילומטר הזה ויהנה מהדרך.
אדרבא, לטעמי יש לסגור לחלוטין לתנועת כלי רכב את מעלה השלום
לבטל את חניוני הרכב הפרטי (גבעתי, וכו'). לאפשר כניסה רק לבעלי הנכסים במקום עם אישורי כניסה. אפשר להסב את חניון גבעתי עבור אוטובוסי תיירים שיגיעו לשם ובחזרה מדרך האופל בלבד.
&nbsp
במקום המכוניות הרבות ואוטובוסי התיירים שמעמיסים על האתר החשוב והיפה, לסלול רכבת קלה עד לחניון גבעתי ולהפעיל שירות תדיר *חינם* ודו-כיווני בקטע שבין העירייה לחניון גבעתי, כמובן עם תחנה מול שער האשפות. מדובר בנסיעה של 4-3 דקות לכל היותר. יכול להיות שחלק מהרכבות יפעלו כשאטלים וחלקם תגענה עד הר הרצל/הדסה או עד פסגת זאב/נווה יעקב.
&nbsp
רכבת כל 5 דקות משמעותה 6,000 נוסעים בשעה לכיוון, שווה ערך לקיבולת של 120 אוטובוסים מלאים.
&nbsp
בנוסף לתחנת הרכבת הכבדה שהיתה מוצעת, יש בממילא 1450 מקומות חניה ועוד 800 מקומות בככר ספרא כך שהשירות יהיה נגיש יותר לבעלי רכב פרטי מאשר הגעה עד לשער האשפות עם הפקקים וחיפוש החניה.
&nbsp
ההצעה הזו תשדרג את האיזור שמחוץ לחומות בין שער ציון ושער האשפות שסובל היום מעומס, זיהום אוויר ורעש.
 
נזירות עוברות באופן קבוע ברחבת הכותל

יותר מכך - החרדים לא יקבלו נזירות ברחבת הכותל.
נזירות עוברות באופן קבוע ברחבת הכותל
חלק גדול מערביי ירושלים נעים לאורך רחבת הכותל, משכונת סילואן אל העיר העתיקה ובחזרה,
ישנן נזירות קתוליות מכנסיות בהר ציון העוברות ברחבה ואיש לא מעיר להן מאומה.
שלא לדבר על קבוצות של צליינים ובהם הרבה מאוד נזירות אשר מגיעות באופן קבוע לרחבת הכותל.
 
אין קו שחור

ולכן בממילא צריך שילוט ברמה בינ"ל עם מסלולי הרק"ל.
התייר לקולוסיאום יורד מהרכבת בטרמיני וממשיך במטרו. התייר למצודת לונדון יורד בטרמינל העילי הרלוונטי לכיוונו וממשיך בתחתית. שום נזק תיירותי לא יגרם מכך שבממילא תוצג מפה עם הקו השחור (הר נוף - כותל), ה"סגול" (חיבור הכחול והאדום שישרת את המלונות) והאדום תוך ציון התחנות. התייר העצמאי המודרני רגיל להשתמש ברשת מסילתית עירונית.
&nbsp
מה שכן - יש לכלול את הנסיעה ברק"ל בנסיעה הבינעירונית (בבריטניה אפשר לקנות כרטיס יומי לונדוני משולב בכל כרטיס יום בינעירוני לעיר).
&nbsp
מבחינת התייר העצמאי תחנה בממילא תביא אותו למלון בהחלפה מינימלית משדה התעופה או לעיר העתיקה בהחלפה מינימלית (כניסה בשער יפו, נסיעה חזרה מהכותל, במצב אחר אפשר לדבר על רק"ל סובב חומות שישרת את כל רבעי העיר העתיקה) מתל אביב. התייר העצמאי הלא יהודי אינו מעוניין בכותל בלבד אלא בעיר העתיקה כמכלול וכן באזור המלונות.
&nbsp
התייר הישראלי רואה בשיטוט ברחובות העיר העתיקה בדרכו לכותל חלק מהחוויה ורק"ל דרך הר ציון לכותל תיתן לו חוויה נופית בין ממילא לכותל ולהיפך. המתחם בממילא מזיז את מרכז הכובד של העיר חזרה לכיוון העיר העתיקה וחיבור הרקל הקיים והשלוחה לכותל תאפשר לתחנה יחידה בממילא לשרת את באי מרכז העיר.
אין קו שחור
יהיה קו ירוק בהיר (הר נוף-גבעת שאול-רחוב יפו-שבטי ישראל-שמעון הצדיק-גבעת התחמושת-הר הצופים) וקו זהב (שדרת המוזיאונים-קריית הלאום-אוניברסיטה גבעת רם-בנייני האומה-רחוב יפו-כיכר צה"ל-ממילא שער יפו-פארק טדי-שער ציון-שער האשפות.
&nbsp
והקו הסגול שבתכנון בכלל יעבור בהדסה עין כרם-עין כרם-אורה-קריית מנחם-קריית יובל-מלחה-קטמונים-תלפיות.
 
סליחה תיקון המסלול של הקו הירוק בהיר

אין קו שחור
יהיה קו ירוק בהיר (הר נוף-גבעת שאול-רחוב יפו-שבטי ישראל-שמעון הצדיק-גבעת התחמושת-הר הצופים) וקו זהב (שדרת המוזיאונים-קריית הלאום-אוניברסיטה גבעת רם-בנייני האומה-רחוב יפו-כיכר צה"ל-ממילא שער יפו-פארק טדי-שער ציון-שער האשפות.
&nbsp
והקו הסגול שבתכנון בכלל יעבור בהדסה עין כרם-עין כרם-אורה-קריית מנחם-קריית יובל-מלחה-קטמונים-תלפיות.
סליחה תיקון המסלול של הקו הירוק בהיר
בגבעת התחמושת הוא לא ימשיך להר הצופים (כמו המסלולים של הקו הירוק והקו הכתום) אלא על המסלול של הקו האדום (גבעה צרפתית-פסגת זאב-נווה יעקב).
 
הצעה מבורכת עבור 11 מיליון מבקרים בשנה

שר התחבורה פרסם בדף שלו בפייסבוק פוסט לגבי הארכת הקו
לירושלים עד לכותל:
[URL]https://www.facebook.com/katzisraellikud/posts/1230166163736859:0[/URL]

האם זה באמת מעשי לחפור בתוך העיר העתיקה לצורך הקמת תחנת רכבת כבדה?
הצעה מבורכת עבור 11 מיליון מבקרים בשנה
לכותל הגיעו בשנה האחרונה "למרות" תחבורה ציבורית שערוריייתית (כל אוטובוס שלישי מבוטל) 11 מיליון מבקרים, שזה אומר שהפוטנציאל של מבקרים הוא גבוה בהרבה, וגם הביקוש הגבוה להגיע למקום למרות קשיי תחבורה הקיימים.

מדינת ישראל חייבת לתת שירות לציבור שמעוניין להגיע למקום, זה המקום הכי קדוש לעם היהודי ולציונות, וניתן בצורה מושכלת תוך ניצול הטופוגרפיה לבנות מתחת לרובע היהודי תחנה בעומק האדמה מבלי שתפגע כלל בארכיאולוגיה או במערכת של מעיינות הקיימים בעיר.

הרובע היהודי מתנשא כ30 מטר מעל הכותל, שכבות הקרקע מהוות בין 5 ל10 מטר ולפעמים פחות (חייתי ברובע היהודי בתקופת בנייתו ),

כך באם הרכבת תגיע לאורך רחוב יפו דרך הרכס שעליו נמצאת עיריית ירושלים (מזרחית לרחוב יפו) בעומק 50 מטר ,

(אין שום בעיה לחפור בסלע בעומק כזה, באזור הזה, כאשר בנו את עיריית ירושלים חפרו ללא כל בעיות בסלע לעומק ההר - בניית החניון מתחת לעירייה)

ומשם בקו ישר דרך הרובע הנוצרי והארמני לרובע היהודי ושם היא תהיה בעומק של 20 מטר ואולי פחות מתחת לגובה רחבת הכותל,אולם בעומק של 50 מטר מתחת לרובע היהודי.

ומשם בפתח מהצד היא תגיע לאזור רחבת הכותל המערבית דרומית, מקום שבו הסלע הטבעי בולט היטיב לגובה כ6-8 מטר (היכן שבעבר היו 12 דגלי המדינה) וממנו ייפתח פתח כניסה לתחנה.

כך לא תהיה שום פגיעה כלשהיא בארכיאולוגיה, לא תהיה שום פגיעה במערכת המעיינות שנמצאת בהר הבית, בצפון ההר (מעיין שהיה בעבר ויבש) ומתחתיו מעיין השילוח.

זה הפתרון הכי טוב, הכי מושכל והכי צודק והכי נכון, ותודה לשר התחבורה והמודיעין "ישראל כץ" שיוזם את המשך הרכבת לרחבת הכותל.

אין בכך שום בעייה בינלאומית, וזה חוקי לחלוטין לתת לעם היהודי אפשרות להגיע בנוחות למקום הכי קדוש עבורו (הר הבית הוא המקום הכי קדוש לעם היהודי - אולם עד שיבנה בית המקדש, הכותל המערבי הוא מקום התפילה המקובל במאות השנים האחרונות ליהודים ליד הר הבית)
 

נייף

New member
דברים של טעם


הצעה מבורכת עבור 11 מיליון מבקרים בשנה
לכותל הגיעו בשנה האחרונה "למרות" תחבורה ציבורית שערוריייתית (כל אוטובוס שלישי מבוטל) 11 מיליון מבקרים, שזה אומר שהפוטנציאל של מבקרים הוא גבוה בהרבה, וגם הביקוש הגבוה להגיע למקום למרות קשיי תחבורה הקיימים.

מדינת ישראל חייבת לתת שירות לציבור שמעוניין להגיע למקום, זה המקום הכי קדוש לעם היהודי ולציונות, וניתן בצורה מושכלת תוך ניצול הטופוגרפיה לבנות מתחת לרובע היהודי תחנה בעומק האדמה מבלי שתפגע כלל בארכיאולוגיה או במערכת של מעיינות הקיימים בעיר.

הרובע היהודי מתנשא כ30 מטר מעל הכותל, שכבות הקרקע מהוות בין 5 ל10 מטר ולפעמים פחות (חייתי ברובע היהודי בתקופת בנייתו ),

כך באם הרכבת תגיע לאורך רחוב יפו דרך הרכס שעליו נמצאת עיריית ירושלים (מזרחית לרחוב יפו) בעומק 50 מטר ,

(אין שום בעיה לחפור בסלע בעומק כזה, באזור הזה, כאשר בנו את עיריית ירושלים חפרו ללא כל בעיות בסלע לעומק ההר - בניית החניון מתחת לעירייה)

ומשם בקו ישר דרך הרובע הנוצרי והארמני לרובע היהודי ושם היא תהיה בעומק של 20 מטר ואולי פחות מתחת לגובה רחבת הכותל,אולם בעומק של 50 מטר מתחת לרובע היהודי.

ומשם בפתח מהצד היא תגיע לאזור רחבת הכותל המערבית דרומית, מקום שבו הסלע הטבעי בולט היטיב לגובה כ6-8 מטר (היכן שבעבר היו 12 דגלי המדינה) וממנו ייפתח פתח כניסה לתחנה.

כך לא תהיה שום פגיעה כלשהיא בארכיאולוגיה, לא תהיה שום פגיעה במערכת המעיינות שנמצאת בהר הבית, בצפון ההר (מעיין שהיה בעבר ויבש) ומתחתיו מעיין השילוח.

זה הפתרון הכי טוב, הכי מושכל והכי צודק והכי נכון, ותודה לשר התחבורה והמודיעין "ישראל כץ" שיוזם את המשך הרכבת לרחבת הכותל.

אין בכך שום בעייה בינלאומית, וזה חוקי לחלוטין לתת לעם היהודי אפשרות להגיע בנוחות למקום הכי קדוש עבורו (הר הבית הוא המקום הכי קדוש לעם היהודי - אולם עד שיבנה בית המקדש, הכותל המערבי הוא מקום התפילה המקובל במאות השנים האחרונות ליהודים ליד הר הבית)
דברים של טעם
 

Bus Nerd

Active member
בולשיט.

הצעה מבורכת עבור 11 מיליון מבקרים בשנה
לכותל הגיעו בשנה האחרונה "למרות" תחבורה ציבורית שערוריייתית (כל אוטובוס שלישי מבוטל) 11 מיליון מבקרים, שזה אומר שהפוטנציאל של מבקרים הוא גבוה בהרבה, וגם הביקוש הגבוה להגיע למקום למרות קשיי תחבורה הקיימים.

מדינת ישראל חייבת לתת שירות לציבור שמעוניין להגיע למקום, זה המקום הכי קדוש לעם היהודי ולציונות, וניתן בצורה מושכלת תוך ניצול הטופוגרפיה לבנות מתחת לרובע היהודי תחנה בעומק האדמה מבלי שתפגע כלל בארכיאולוגיה או במערכת של מעיינות הקיימים בעיר.

הרובע היהודי מתנשא כ30 מטר מעל הכותל, שכבות הקרקע מהוות בין 5 ל10 מטר ולפעמים פחות (חייתי ברובע היהודי בתקופת בנייתו ),

כך באם הרכבת תגיע לאורך רחוב יפו דרך הרכס שעליו נמצאת עיריית ירושלים (מזרחית לרחוב יפו) בעומק 50 מטר ,

(אין שום בעיה לחפור בסלע בעומק כזה, באזור הזה, כאשר בנו את עיריית ירושלים חפרו ללא כל בעיות בסלע לעומק ההר - בניית החניון מתחת לעירייה)

ומשם בקו ישר דרך הרובע הנוצרי והארמני לרובע היהודי ושם היא תהיה בעומק של 20 מטר ואולי פחות מתחת לגובה רחבת הכותל,אולם בעומק של 50 מטר מתחת לרובע היהודי.

ומשם בפתח מהצד היא תגיע לאזור רחבת הכותל המערבית דרומית, מקום שבו הסלע הטבעי בולט היטיב לגובה כ6-8 מטר (היכן שבעבר היו 12 דגלי המדינה) וממנו ייפתח פתח כניסה לתחנה.

כך לא תהיה שום פגיעה כלשהיא בארכיאולוגיה, לא תהיה שום פגיעה במערכת המעיינות שנמצאת בהר הבית, בצפון ההר (מעיין שהיה בעבר ויבש) ומתחתיו מעיין השילוח.

זה הפתרון הכי טוב, הכי מושכל והכי צודק והכי נכון, ותודה לשר התחבורה והמודיעין "ישראל כץ" שיוזם את המשך הרכבת לרחבת הכותל.

אין בכך שום בעייה בינלאומית, וזה חוקי לחלוטין לתת לעם היהודי אפשרות להגיע בנוחות למקום הכי קדוש עבורו (הר הבית הוא המקום הכי קדוש לעם היהודי - אולם עד שיבנה בית המקדש, הכותל המערבי הוא מקום התפילה המקובל במאות השנים האחרונות ליהודים ליד הר הבית)
בולשיט.
 

Ccyclist

Well-known member
העיר העתיקה היא מוקש לא קטן ועדיף שהתחנה תהיה בממילא.

הצעה מבורכת עבור 11 מיליון מבקרים בשנה
לכותל הגיעו בשנה האחרונה "למרות" תחבורה ציבורית שערוריייתית (כל אוטובוס שלישי מבוטל) 11 מיליון מבקרים, שזה אומר שהפוטנציאל של מבקרים הוא גבוה בהרבה, וגם הביקוש הגבוה להגיע למקום למרות קשיי תחבורה הקיימים.

מדינת ישראל חייבת לתת שירות לציבור שמעוניין להגיע למקום, זה המקום הכי קדוש לעם היהודי ולציונות, וניתן בצורה מושכלת תוך ניצול הטופוגרפיה לבנות מתחת לרובע היהודי תחנה בעומק האדמה מבלי שתפגע כלל בארכיאולוגיה או במערכת של מעיינות הקיימים בעיר.

הרובע היהודי מתנשא כ30 מטר מעל הכותל, שכבות הקרקע מהוות בין 5 ל10 מטר ולפעמים פחות (חייתי ברובע היהודי בתקופת בנייתו ),

כך באם הרכבת תגיע לאורך רחוב יפו דרך הרכס שעליו נמצאת עיריית ירושלים (מזרחית לרחוב יפו) בעומק 50 מטר ,

(אין שום בעיה לחפור בסלע בעומק כזה, באזור הזה, כאשר בנו את עיריית ירושלים חפרו ללא כל בעיות בסלע לעומק ההר - בניית החניון מתחת לעירייה)

ומשם בקו ישר דרך הרובע הנוצרי והארמני לרובע היהודי ושם היא תהיה בעומק של 20 מטר ואולי פחות מתחת לגובה רחבת הכותל,אולם בעומק של 50 מטר מתחת לרובע היהודי.

ומשם בפתח מהצד היא תגיע לאזור רחבת הכותל המערבית דרומית, מקום שבו הסלע הטבעי בולט היטיב לגובה כ6-8 מטר (היכן שבעבר היו 12 דגלי המדינה) וממנו ייפתח פתח כניסה לתחנה.

כך לא תהיה שום פגיעה כלשהיא בארכיאולוגיה, לא תהיה שום פגיעה במערכת המעיינות שנמצאת בהר הבית, בצפון ההר (מעיין שהיה בעבר ויבש) ומתחתיו מעיין השילוח.

זה הפתרון הכי טוב, הכי מושכל והכי צודק והכי נכון, ותודה לשר התחבורה והמודיעין "ישראל כץ" שיוזם את המשך הרכבת לרחבת הכותל.

אין בכך שום בעייה בינלאומית, וזה חוקי לחלוטין לתת לעם היהודי אפשרות להגיע בנוחות למקום הכי קדוש עבורו (הר הבית הוא המקום הכי קדוש לעם היהודי - אולם עד שיבנה בית המקדש, הכותל המערבי הוא מקום התפילה המקובל במאות השנים האחרונות ליהודים ליד הר הבית)
העיר העתיקה היא מוקש לא קטן ועדיף שהתחנה תהיה בממילא.
היתרון של תחנה תת קרקעית יחידה בממילא שתשיק לקטע רק"ל שיחבר את הקווים האדום והכחול דרך שלמה המלך ודוד המלך וכן קו רק"ל מהר-נוף דרך הקו האדום לשער יפו וסביב החומות לכותל הוא שתחנה יחידה זו תעלה פחות משתי תחנות בקטע מצומצם בן 2-2.5 ק"מ ותשרת את כל מוקדי העניין של מרכז העיר והעיר העתיקה במרחק תחנה או שתיים ברק"ל והליכה.
&nbsp
העיר העתיקה וחפירה מתחת למוקדים כמו הרובע הנוצרי וכנסיית הקבר, בסמיכות למגדל דוד, ומתחת לרובע היהודי בכיוון הר הבית זה פשוט מתכון לצרות. העיר העתיקה היא תא שטח מצומצם ואפשר לשרת אותה ביעילות מבחוץ מבלי להסתבך עם כל אותן האמונות והיריבויות שהופכות אותה למוקד ייחודי. לא מדובר ברומא שבתוך החומות, תא שטח של כ 5 ק"מ על 6 ק"מ שאין ברירה אלא לעבור באזור ההיסטורי.
 
פחד מיותר

העיר העתיקה היא מוקש לא קטן ועדיף שהתחנה תהיה בממילא.
היתרון של תחנה תת קרקעית יחידה בממילא שתשיק לקטע רק"ל שיחבר את הקווים האדום והכחול דרך שלמה המלך ודוד המלך וכן קו רק"ל מהר-נוף דרך הקו האדום לשער יפו וסביב החומות לכותל הוא שתחנה יחידה זו תעלה פחות משתי תחנות בקטע מצומצם בן 2-2.5 ק"מ ותשרת את כל מוקדי העניין של מרכז העיר והעיר העתיקה במרחק תחנה או שתיים ברק"ל והליכה.
&nbsp
העיר העתיקה וחפירה מתחת למוקדים כמו הרובע הנוצרי וכנסיית הקבר, בסמיכות למגדל דוד, ומתחת לרובע היהודי בכיוון הר הבית זה פשוט מתכון לצרות. העיר העתיקה היא תא שטח מצומצם ואפשר לשרת אותה ביעילות מבחוץ מבלי להסתבך עם כל אותן האמונות והיריבויות שהופכות אותה למוקד ייחודי. לא מדובר ברומא שבתוך החומות, תא שטח של כ 5 ק"מ על 6 ק"מ שאין ברירה אלא לעבור באזור ההיסטורי.
פחד מיותר
המסלול דרך רחוב יפו ומשם לרובע היהודי סמוך לרחבת הכותל לא עובר מתחת לשום מקום היסטורי או דתי,

לידיעתך "כנסיית הקבר" נמצאת ברובע המוסלמי ! ולא ברובע הנוצרי.

למגדל דוד יש רק ערך היסטורי יהודי ! והרכבת תעבור רחוק ממנו.

כך שהפחד הוא מיותר לחלוטין.
 
במחשבה נוספת - המיקום הטוב ביותר לתחנת הכותל

הצעה מבורכת עבור 11 מיליון מבקרים בשנה
לכותל הגיעו בשנה האחרונה "למרות" תחבורה ציבורית שערוריייתית (כל אוטובוס שלישי מבוטל) 11 מיליון מבקרים, שזה אומר שהפוטנציאל של מבקרים הוא גבוה בהרבה, וגם הביקוש הגבוה להגיע למקום למרות קשיי תחבורה הקיימים.

מדינת ישראל חייבת לתת שירות לציבור שמעוניין להגיע למקום, זה המקום הכי קדוש לעם היהודי ולציונות, וניתן בצורה מושכלת תוך ניצול הטופוגרפיה לבנות מתחת לרובע היהודי תחנה בעומק האדמה מבלי שתפגע כלל בארכיאולוגיה או במערכת של מעיינות הקיימים בעיר.

הרובע היהודי מתנשא כ30 מטר מעל הכותל, שכבות הקרקע מהוות בין 5 ל10 מטר ולפעמים פחות (חייתי ברובע היהודי בתקופת בנייתו ),

כך באם הרכבת תגיע לאורך רחוב יפו דרך הרכס שעליו נמצאת עיריית ירושלים (מזרחית לרחוב יפו) בעומק 50 מטר ,

(אין שום בעיה לחפור בסלע בעומק כזה, באזור הזה, כאשר בנו את עיריית ירושלים חפרו ללא כל בעיות בסלע לעומק ההר - בניית החניון מתחת לעירייה)

ומשם בקו ישר דרך הרובע הנוצרי והארמני לרובע היהודי ושם היא תהיה בעומק של 20 מטר ואולי פחות מתחת לגובה רחבת הכותל,אולם בעומק של 50 מטר מתחת לרובע היהודי.

ומשם בפתח מהצד היא תגיע לאזור רחבת הכותל המערבית דרומית, מקום שבו הסלע הטבעי בולט היטיב לגובה כ6-8 מטר (היכן שבעבר היו 12 דגלי המדינה) וממנו ייפתח פתח כניסה לתחנה.

כך לא תהיה שום פגיעה כלשהיא בארכיאולוגיה, לא תהיה שום פגיעה במערכת המעיינות שנמצאת בהר הבית, בצפון ההר (מעיין שהיה בעבר ויבש) ומתחתיו מעיין השילוח.

זה הפתרון הכי טוב, הכי מושכל והכי צודק והכי נכון, ותודה לשר התחבורה והמודיעין "ישראל כץ" שיוזם את המשך הרכבת לרחבת הכותל.

אין בכך שום בעייה בינלאומית, וזה חוקי לחלוטין לתת לעם היהודי אפשרות להגיע בנוחות למקום הכי קדוש עבורו (הר הבית הוא המקום הכי קדוש לעם היהודי - אולם עד שיבנה בית המקדש, הכותל המערבי הוא מקום התפילה המקובל במאות השנים האחרונות ליהודים ליד הר הבית)
במחשבה נוספת - המיקום הטוב ביותר לתחנת הכותל
לאחר שחשבתי וניתחתי היטיב את האזור של רחבת הכותל כולל הטופוגרפיה שלו, הנוחות לאוכלוסיה ,החיבור לתחבורה ציבורית, נוחות לתושבי העיר ולתיירים,והרגישות ה"פוליטית" והדתית מכל הדתות.

הגעתי למסקנה שהמקום הטוב ביותר לתחנת רכבת הכותל הוא מחוץ לחומה, 100 מטר מערבית לשער האשפות, היכן שנמצאות כיום תחנות האוטובוס לכותל וממנו.

שם יש גינה גדולה, ללא כל שרידים ארכיאולוגיים מיוחדים,פני הקרקע\סלע הטבעית גלויים לכול, שם יש מקום למערכות התחנה ללא כל הפרעה לא לתושבי הרובע היהודי ולא לתושבי שכונת סילואן הנמצאת מעבר לכביש.

במקום הגינה אפשר למקם תחנה יפה, עם רחבה נגישה לכולם, לתיירים ולתושבי ירושלים.

טופוגרפית המקום נמוך יותר מרחבת הכותל העליונה ב10 מטר, וזה אומר שאם התחנה תהיה בעומק של 50 מטר מתחת לרובע היהודי, היא תהיה בעומק של 10 מטר בסך הכל, כך שעלות הקמת התחנה היא נמוכה מאוד, יש גם רחבת עבודה נוחה למשאיות.

מבחינת איכות הסביבה ,זה מקום נוח כי הוא נחבא בקו הקרקע מתחת לחומה, ולא מפריע לשום אוכלוסיה הגרה באזור, יש גם חיבור בין תחנת הרכבת לקווי אוטובוס העוצרים במקום.

פוליטית המקום נוח, לכולם, ליהודים מכל החוגים\שבטים,

ליהודים, לחרדים שם אין בעיה המקום רחוק מרחבת הכותל, גם אם יגיעו תיירים שלא תמיד לבושים צנוע (ברחבת הכותל זה בעיה- זה מקום דתי),

לחילונים ולתיירים זה נוח כי יש שם גינה גדולה ורחבה גדולה להתארגנות של קבוצות מטיילים הרוצים לטייל בעיר העתיקה ומחוצה לה.

למוסלמים אין בעיה כי המקום רחוק ממסגד אל אקצה , 200 מטר בקו אווירי מפינת המסגד ! ולנוצרים בוודאי אין כל בעיה כי זה רחוק לגמרי מכל מקום שמקודש להם.

כך זה המקום הכי נוח לביצוע והכי נוח לכל רבדי האוכלוסייה בירושלים.
 

Ccyclist

Well-known member
זו עיר דוד, וכל החניונים שם מלאים בארכאולוגיה.

במחשבה נוספת - המיקום הטוב ביותר לתחנת הכותל
לאחר שחשבתי וניתחתי היטיב את האזור של רחבת הכותל כולל הטופוגרפיה שלו, הנוחות לאוכלוסיה ,החיבור לתחבורה ציבורית, נוחות לתושבי העיר ולתיירים,והרגישות ה"פוליטית" והדתית מכל הדתות.

הגעתי למסקנה שהמקום הטוב ביותר לתחנת רכבת הכותל הוא מחוץ לחומה, 100 מטר מערבית לשער האשפות, היכן שנמצאות כיום תחנות האוטובוס לכותל וממנו.

שם יש גינה גדולה, ללא כל שרידים ארכיאולוגיים מיוחדים,פני הקרקע\סלע הטבעית גלויים לכול, שם יש מקום למערכות התחנה ללא כל הפרעה לא לתושבי הרובע היהודי ולא לתושבי שכונת סילואן הנמצאת מעבר לכביש.

במקום הגינה אפשר למקם תחנה יפה, עם רחבה נגישה לכולם, לתיירים ולתושבי ירושלים.

טופוגרפית המקום נמוך יותר מרחבת הכותל העליונה ב10 מטר, וזה אומר שאם התחנה תהיה בעומק של 50 מטר מתחת לרובע היהודי, היא תהיה בעומק של 10 מטר בסך הכל, כך שעלות הקמת התחנה היא נמוכה מאוד, יש גם רחבת עבודה נוחה למשאיות.

מבחינת איכות הסביבה ,זה מקום נוח כי הוא נחבא בקו הקרקע מתחת לחומה, ולא מפריע לשום אוכלוסיה הגרה באזור, יש גם חיבור בין תחנת הרכבת לקווי אוטובוס העוצרים במקום.

פוליטית המקום נוח, לכולם, ליהודים מכל החוגים\שבטים,

ליהודים, לחרדים שם אין בעיה המקום רחוק מרחבת הכותל, גם אם יגיעו תיירים שלא תמיד לבושים צנוע (ברחבת הכותל זה בעיה- זה מקום דתי),

לחילונים ולתיירים זה נוח כי יש שם גינה גדולה ורחבה גדולה להתארגנות של קבוצות מטיילים הרוצים לטייל בעיר העתיקה ומחוצה לה.

למוסלמים אין בעיה כי המקום רחוק ממסגד אל אקצה , 200 מטר בקו אווירי מפינת המסגד ! ולנוצרים בוודאי אין כל בעיה כי זה רחוק לגמרי מכל מקום שמקודש להם.

כך זה המקום הכי נוח לביצוע והכי נוח לכל רבדי האוכלוסייה בירושלים.
זו עיר דוד, וכל החניונים שם מלאים בארכאולוגיה.
שים לה שכאשר אני מתייחס לתא השטח הרגיש אינני מדבר על קילומטר על קילומטר של החומות הנוכחיות בתוואי הרומי אלא על תחום שמצפון לדרום אורכו קילומטר וחצי שכולל את החומה הראשונה ועיר דוד. העיר בתקופת בית ראשון ושני הגיעה עד לגיא בן הנום כחצי קילומטר דרומית לתוואי החומות הקיים כיום. אזורי החניונים ומסוף האוטובוסים "זכו" לחפירות ארכאולויות במימון עמותת אלע"ד (פוליטיזציה מסוכנת לעומת ארכאולוגיה במימון ממשלתי או מוזיאוני) והיו ממצאים מהם שהתפרסמו בעיתונות.
&nbsp
כמו כן יש בעיה טכנית עם התוואי שאתה מציע כי תחנת רכבת למערכים של 8-10 קרונות צריכה אורך רציפים של 200 מטר ולרכבות בינעירוניות מעגל סיבוב מצומצם (העיקולים בקו הישן לא מתאימים לציוד המודרני של רכבת ישראל). אם ניקח את הרכס כמסלול ההגיוני טופוגרפית התוואי היחיד שלא יכריח פנייה חדה מדי מתחת לעיר העתיקה הוא תוואי מכיכר צה"ל בערך מתחת לרובע הנוצרי וטרמינל מתחת לגבעה המערבית שברובע הארמני. זה עדיין לא פותר את בעיות הארכאולוגיה והתאולוגיה אך מיקום התחנה הופך לבלתי רלוונטי לכותל.
 

alantan

New member
נראה שיש קבוצה שכל האינטרס שלה זה ליצור כותרת

זו עיר דוד, וכל החניונים שם מלאים בארכאולוגיה.
שים לה שכאשר אני מתייחס לתא השטח הרגיש אינני מדבר על קילומטר על קילומטר של החומות הנוכחיות בתוואי הרומי אלא על תחום שמצפון לדרום אורכו קילומטר וחצי שכולל את החומה הראשונה ועיר דוד. העיר בתקופת בית ראשון ושני הגיעה עד לגיא בן הנום כחצי קילומטר דרומית לתוואי החומות הקיים כיום. אזורי החניונים ומסוף האוטובוסים "זכו" לחפירות ארכאולויות במימון עמותת אלע"ד (פוליטיזציה מסוכנת לעומת ארכאולוגיה במימון ממשלתי או מוזיאוני) והיו ממצאים מהם שהתפרסמו בעיתונות.
&nbsp
כמו כן יש בעיה טכנית עם התוואי שאתה מציע כי תחנת רכבת למערכים של 8-10 קרונות צריכה אורך רציפים של 200 מטר ולרכבות בינעירוניות מעגל סיבוב מצומצם (העיקולים בקו הישן לא מתאימים לציוד המודרני של רכבת ישראל). אם ניקח את הרכס כמסלול ההגיוני טופוגרפית התוואי היחיד שלא יכריח פנייה חדה מדי מתחת לעיר העתיקה הוא תוואי מכיכר צה"ל בערך מתחת לרובע הנוצרי וטרמינל מתחת לגבעה המערבית שברובע הארמני. זה עדיין לא פותר את בעיות הארכאולוגיה והתאולוגיה אך מיקום התחנה הופך לבלתי רלוונטי לכותל.
נראה שיש קבוצה שכל האינטרס שלה זה ליצור כותרת
לקבוע עובדות בשטח ולנצח במערכה, בלי קשר לבין האם הדבר מועיל לנו תחבורתית.
&nbsp
אף אחד מהם לא התייחס לטענות התחבורתיות שהועלו שמצדדות ברכבת עד לממילא ומשם רכבת קלה עד לכותל עצמו. הם עסוקים ברעיון ההזוי של הוצאת לפחות 130 אלף מטר מעוקבים של קרקע מתחת לעיר העתיקה (80,000 למנהור ו-50,000 לתחנה הסופית).
 
מעניין שכאשר ערבים בונים בעיר דוד זה לא מפריע לאיש

זו עיר דוד, וכל החניונים שם מלאים בארכאולוגיה.
שים לה שכאשר אני מתייחס לתא השטח הרגיש אינני מדבר על קילומטר על קילומטר של החומות הנוכחיות בתוואי הרומי אלא על תחום שמצפון לדרום אורכו קילומטר וחצי שכולל את החומה הראשונה ועיר דוד. העיר בתקופת בית ראשון ושני הגיעה עד לגיא בן הנום כחצי קילומטר דרומית לתוואי החומות הקיים כיום. אזורי החניונים ומסוף האוטובוסים "זכו" לחפירות ארכאולויות במימון עמותת אלע"ד (פוליטיזציה מסוכנת לעומת ארכאולוגיה במימון ממשלתי או מוזיאוני) והיו ממצאים מהם שהתפרסמו בעיתונות.
&nbsp
כמו כן יש בעיה טכנית עם התוואי שאתה מציע כי תחנת רכבת למערכים של 8-10 קרונות צריכה אורך רציפים של 200 מטר ולרכבות בינעירוניות מעגל סיבוב מצומצם (העיקולים בקו הישן לא מתאימים לציוד המודרני של רכבת ישראל). אם ניקח את הרכס כמסלול ההגיוני טופוגרפית התוואי היחיד שלא יכריח פנייה חדה מדי מתחת לעיר העתיקה הוא תוואי מכיכר צה"ל בערך מתחת לרובע הנוצרי וטרמינל מתחת לגבעה המערבית שברובע הארמני. זה עדיין לא פותר את בעיות הארכאולוגיה והתאולוגיה אך מיקום התחנה הופך לבלתי רלוונטי לכותל.
מעניין שכאשר ערבים בונים בעיר דוד זה לא מפריע לאיש
כאשר ערבים בונים בעיר דוד בניגוד לחוק, ומשחיתים בכוונה תחילה אתרים ארכיאולוגיים, זה לא מפריע לאיש, ואיש אינו מתלונן, ואף אחד לא שולח לשם משטרה.
&nbsp
רק כאשר עמותת אלעד בונה, היא מבצעת חפירה ארכיאולוגית מליאה, עם המון רגישות, ורק אחר כך בונה.
&nbsp
לדעתי צריך לפנות משם בכוח את כל הבניה הערבים על שטח עיר דוד, לכל היותר לתת להם פיצויים, ולחפור שם, ולגלות ולהראות לעולם את עברינו המפואר.
 

alantan

New member
ההשחתה של הוואקף מפריעה להמון אנשים, אבל משום מה הממשלה

מעניין שכאשר ערבים בונים בעיר דוד זה לא מפריע לאיש
כאשר ערבים בונים בעיר דוד בניגוד לחוק, ומשחיתים בכוונה תחילה אתרים ארכיאולוגיים, זה לא מפריע לאיש, ואיש אינו מתלונן, ואף אחד לא שולח לשם משטרה.
&nbsp
רק כאשר עמותת אלעד בונה, היא מבצעת חפירה ארכיאולוגית מליאה, עם המון רגישות, ורק אחר כך בונה.
&nbsp
לדעתי צריך לפנות משם בכוח את כל הבניה הערבים על שטח עיר דוד, לכל היותר לתת להם פיצויים, ולחפור שם, ולגלות ולהראות לעולם את עברינו המפואר.
ההשחתה של הוואקף מפריעה להמון אנשים, אבל משום מה הממשלה
כבר מזמן ויתרה על הריבונות שלנו בחלקי ירושלים ששוחררו ב-1967.
 
הממשלה לא ויתרה, ממש לא, הבג"ץ נגד

ההשחתה של הוואקף מפריעה להמון אנשים, אבל משום מה הממשלה
כבר מזמן ויתרה על הריבונות שלנו בחלקי ירושלים ששוחררו ב-1967.
הממשלה לא ויתרה, ממש לא, הבג"ץ נגד
התפיסה הסמולנית של בג"ץ היא כזו שיש לערבים מעמד מיוחד בפני החוק !
&nbsp
לכן הורסים התנחלויות ולא הורסים בניה בלתי חוקית בנגב ובגליל.
&nbsp
המדינה רוצה לפתח את אזור עיר דוד, מאוד רוצה, רק שזה יהיה אפשרי.
&nbsp
תראה כמה זמן לוקח לפנות ערבים שהשתלטו על נכסים השייכים ליהודים במזרח ירושלים.......
&nbsp
&nbsp
 
ישראל כץ נואם בפריז על "תחנת הכותל"

במחשבה נוספת - המיקום הטוב ביותר לתחנת הכותל
לאחר שחשבתי וניתחתי היטיב את האזור של רחבת הכותל כולל הטופוגרפיה שלו, הנוחות לאוכלוסיה ,החיבור לתחבורה ציבורית, נוחות לתושבי העיר ולתיירים,והרגישות ה"פוליטית" והדתית מכל הדתות.

הגעתי למסקנה שהמקום הטוב ביותר לתחנת רכבת הכותל הוא מחוץ לחומה, 100 מטר מערבית לשער האשפות, היכן שנמצאות כיום תחנות האוטובוס לכותל וממנו.

שם יש גינה גדולה, ללא כל שרידים ארכיאולוגיים מיוחדים,פני הקרקע\סלע הטבעית גלויים לכול, שם יש מקום למערכות התחנה ללא כל הפרעה לא לתושבי הרובע היהודי ולא לתושבי שכונת סילואן הנמצאת מעבר לכביש.

במקום הגינה אפשר למקם תחנה יפה, עם רחבה נגישה לכולם, לתיירים ולתושבי ירושלים.

טופוגרפית המקום נמוך יותר מרחבת הכותל העליונה ב10 מטר, וזה אומר שאם התחנה תהיה בעומק של 50 מטר מתחת לרובע היהודי, היא תהיה בעומק של 10 מטר בסך הכל, כך שעלות הקמת התחנה היא נמוכה מאוד, יש גם רחבת עבודה נוחה למשאיות.

מבחינת איכות הסביבה ,זה מקום נוח כי הוא נחבא בקו הקרקע מתחת לחומה, ולא מפריע לשום אוכלוסיה הגרה באזור, יש גם חיבור בין תחנת הרכבת לקווי אוטובוס העוצרים במקום.

פוליטית המקום נוח, לכולם, ליהודים מכל החוגים\שבטים,

ליהודים, לחרדים שם אין בעיה המקום רחוק מרחבת הכותל, גם אם יגיעו תיירים שלא תמיד לבושים צנוע (ברחבת הכותל זה בעיה- זה מקום דתי),

לחילונים ולתיירים זה נוח כי יש שם גינה גדולה ורחבה גדולה להתארגנות של קבוצות מטיילים הרוצים לטייל בעיר העתיקה ומחוצה לה.

למוסלמים אין בעיה כי המקום רחוק ממסגד אל אקצה , 200 מטר בקו אווירי מפינת המסגד ! ולנוצרים בוודאי אין כל בעיה כי זה רחוק לגמרי מכל מקום שמקודש להם.

כך זה המקום הכי נוח לביצוע והכי נוח לכל רבדי האוכלוסייה בירושלים.
ישראל כץ נואם בפריז על "תחנת הכותל"
העתקתי כתבה שהופיעה באתר ערוץ 7


שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ (הליכוד) קרא היום (ראשון) להקים את מטרופולין "ירושלים רבתי" ולצרף לעיר הבירה את מעלה אדומים, גוש עציון, ביתר עילית וגבעת זאב.

בכנס קק"ל במטה אונסק"ו שבפריז מחה השר כץ נגד ההחלטה המבישה, כלשונו, שקיבל ארגון אונסק''ו באוקטובר. "החלטה המערערת על הקשר של עם ישראל לנחלת אבות, לכותל, למערת המכפלה, לקבר רחל ולישובים ההיסטוריים ביהודה ובשומרון. גם 100 החלטות של אונסק''ו לא יוכלו לנתק את הקשר בין העם היהודי לבין ירושלים''.

"במלאות 50 שנה לשחרור ואיחוד ירושלים עלינו להרחיב את גבולות ירושלים ולחזק בה את הרוב היהודי.
להחיל על יישובי עוטף ירושלים, מעלה אדומים וגוש עציון, בית"ר עלית וגבעת זאב את ריבונות ישראל.
ולצרף אותם לתחומי ירושלים כחלק ממטרופולין ירושלים רבתי", אמר כץ .

"פריז רבתי בצרפת, ירושלים רבתי במדינת ישראל! זאת התשובה הנכונה להחלטת אונסק"ו", הוסיף שר התחבורה וסיפר: ''אנחנו פועלים לחזק את הקשר הפיזי עם ירושלים. באותו יום בו התחלף הממשל בוושינגטון, חנכתי יחד עם ראש הממשלה את מנהרות הראל בכביש המהיר החדש לירושלים. במקום בו נלחמה חטיבת הראל על פריצת הדרך לירושלים במלחמת השחרור. במקום בו נפלו מאות מלוחמי החטיבה כדי לשמור על הדרך לירושלים פתוחה. פרצנו מחדש והרחבנו את הדרך לירושלים''.

השר כץ סיפר כי משרד התחבורה בראשותו עובד במרץ על מנהרותיו וגשריו של קו הרכבת המהירה לירושלים, ''שתגמע את המרחק מתל-אביב לירושלים בפחות מחצי שעה, ובעזרת ה' תתחיל לפעול בפסח הבא''.

''כולכם מוזמנים בפסח הבא לעלות על טיסות ה-low cost המוזלות, לאחר חתימת הסכם 'השמיים הפתוחים' עם האיחוד האירופאי אותו יזמתי. לנחות בנתב"ג ולקיים את מצוות העלייה לרגל המודרנית. בנסיעה חופשית מנתב"ג עד לתחנת בנייני האומה בירושלים בתוך עשרים דקות''.

כץ הוסיף כי ''בעתיד כאשר נאריך את תוואי קו הרכבת, עד לאזור הכותל בעיר העתיקה, שם תוקם תחנת רכבת תת קרקעית נוספת שתיקרא 'תחנת הכותל'. ליבו הפועם של העם היהודי מזה אלפי שנים.

''כמאמר הנביא ישעיהו בפנייתו אל אומות העולם להכשיר את הדרך לעם ישראל השב לארצו ולירושלים: 'עברו עברו בשערים, פנו דרך העם. סולו סולו המסילה סכלו מאבן, הרימו נס על עמים'. וכמו שנאמר בברכה היהודית הידועה: 'ובשנה הבאה בירושלים הבנויה'''.


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/338874
 
אני תוהה גם באיזה מתחמים יוקמו התחנות.

שר התחבורה פרסם בדף שלו בפייסבוק פוסט לגבי הארכת הקו
לירושלים עד לכותל:
[URL]https://www.facebook.com/katzisraellikud/posts/1230166163736859:0[/URL]

האם זה באמת מעשי לחפור בתוך העיר העתיקה לצורך הקמת תחנת רכבת כבדה?
אני תוהה גם באיזה מתחמים יוקמו התחנות.
על פי המפה אני מניח שבמרכז העיר בצומת יפו-קינג ג'ורג' שטראוס הכוונה היא למקם את התחנה תחת בניין העמודים ברחוב יפו 50 (פרט טריוויה, בעבר שם היו רציפי האוטובוסים של תחנה מרכזית ירושלים לפני שהועברו מערבה). אם כי לא יודע עד כמה היא תהיה נגישה שם לכלי רכב חונים (כיום החניון הפועל באזור בניין העמודים שהגישה אליו היא מצידו האחר ברחוב הרב אג"ן מכיל 80 רכבים). אומנם בקרבתו מתוכננים תחת בנייני היוקרה לאורך רחוב הנביאים חניונים נוספים אבל האם הם יספיקו?
&nbsp
יותר מסקרן היתכנות הקמת "תחנת הכותל" באזור רחבת הכותל עצמה או לצד שער האשפות. האם למשל יתכננו את התחנה תחת "בית הליבה" המפורסם שמתוכנן ברחבה העליונה? או האם "מעלית הכותל" שתוכננה לרדת מאזור "ישיבת הכותל" כ22 מטרים עד מפלס הרחבה העליונה פתאום תצלול עוד 50 מטרים לתחנת רכבת תת קרקעית? או האם מבנה "שער הכותל" יהפוך לשונה לחלוטין ומתחתיו תוקם תחנה? או ברחבה מחוץ לשער האשפות? מעניין מה יוחלט.
&nbsp
מה שכן חבל שביטול תחנת ממילא והארכת הקו לכותל ימנעו את התוכנית הישנה יותר להאריך את המסילה דרומה מממילא כך שתגיע למתחם התחנה (שלא לדבר על הארכת המסילה בתוואי פארק המסילה לדרום מערבה למתחם תחנת מלחה).
 
גם הקו יקר. קטע תת קרקעי של כ5 ק"מ ו2 תחנות יעלה 2 מיליארד

אני תוהה גם באיזה מתחמים יוקמו התחנות.
על פי המפה אני מניח שבמרכז העיר בצומת יפו-קינג ג'ורג' שטראוס הכוונה היא למקם את התחנה תחת בניין העמודים ברחוב יפו 50 (פרט טריוויה, בעבר שם היו רציפי האוטובוסים של תחנה מרכזית ירושלים לפני שהועברו מערבה). אם כי לא יודע עד כמה היא תהיה נגישה שם לכלי רכב חונים (כיום החניון הפועל באזור בניין העמודים שהגישה אליו היא מצידו האחר ברחוב הרב אג"ן מכיל 80 רכבים). אומנם בקרבתו מתוכננים תחת בנייני היוקרה לאורך רחוב הנביאים חניונים נוספים אבל האם הם יספיקו?
&nbsp
יותר מסקרן היתכנות הקמת "תחנת הכותל" באזור רחבת הכותל עצמה או לצד שער האשפות. האם למשל יתכננו את התחנה תחת "בית הליבה" המפורסם שמתוכנן ברחבה העליונה? או האם "מעלית הכותל" שתוכננה לרדת מאזור "ישיבת הכותל" כ22 מטרים עד מפלס הרחבה העליונה פתאום תצלול עוד 50 מטרים לתחנת רכבת תת קרקעית? או האם מבנה "שער הכותל" יהפוך לשונה לחלוטין ומתחתיו תוקם תחנה? או ברחבה מחוץ לשער האשפות? מעניין מה יוחלט.
&nbsp
מה שכן חבל שביטול תחנת ממילא והארכת הקו לכותל ימנעו את התוכנית הישנה יותר להאריך את המסילה דרומה מממילא כך שתגיע למתחם התחנה (שלא לדבר על הארכת המסילה בתוואי פארק המסילה לדרום מערבה למתחם תחנת מלחה).
גם הקו יקר. קטע תת קרקעי של כ5 ק"מ ו2 תחנות יעלה 2 מיליארד
בעוד שהקטע בין תל אביב לתחנת האומה שאורכו הכולל 57 ק"מ וכלל הקמת 4 תחנות (נתב"ג, 2 במודיעין ותחנת האומה בכניסה לירושלים) יעלה 9 מיליארד מקסימום. אבל ללא ספק אם אכן יוקם הקטע החדש כמתוכנן, ערים אחרות יכולות רק להתקנא בתוכנית לרכבת שממש עוברת בלב העיר ולא רק בשוליה, ושמסילותיה קבורות תחת הקרקע ולכן לא "חוצות" את העיר וגם ביכולת לתכנן תחנת רכבת על שטח מוגבל יחסית כמו שטחו של בניין העמודים שלא לדבר על השטח הצפוף סביב הכותל. (שאלה גדולה אבל האם בעלי עשרות דירות היוקרה סביב מתחם בניין העמודים למשל יאפשרו בכלל ביצוע של פרויקט כה מורכב של חפירות ובנייה ממש מתחת לבתיהם).

נזכיר גם שתוכניות שונות מייעדות למסילה הישנה במלחה את התפקידים הפחות נעימים של "רכבות משא" ואפילו "רכבות אשפה" כדי לאפשר לקו המהיר להיות קו נוסעים נטו. (אם כי חבל שלא ישרת אזורים נוספים כגון מתחם ממילא, מתחם התחנה, אזור התעשייה תלפיות וקריית הספורט במלחה שהיו מתאפשרים בתכנון תוואי אחר).

אבל גם נשארת פתוחה השאלה האם קו רכבת יקר ובינעירוני הוא השירות הכי טוב לכולם? אם כבר יש מוכנות לחפירות תת קרקעיות (כולל בעיר העתיקה) לא עדיף לתכנן בקטעים מסויימים בירושלים קווי מטרו? (למשל זה יכל לפתור את בעיית מסילת הרכבת הקלה בלב עמק רפאים שזוכה להתנגדות, או מענה לאיום הבטחוני לקו באזור שועפט ואפילו גבעת התחמושת) במיוחד שקוטר המנהרות והעומק הדרוש למטרו יכול להיות קטן יותר (הנה אפילו העברת הקו האדום והקו הכתום שבתכנון, יכלו לעבור למסלול תת קרקעי לאורך רחוב יפו תוך ניצול חפירות המסילה לרכבת כך שהיו עוברים במנהרות מעליה) ומה עם הכשרת גישה לתחבורה ציבורית לאזור העיר העתיקה על ידי מנהרות תת קרקעיות והקמת טרמינל אוטובוסים מסודר ליד שער האשפות למשל במקום הכביש הצר והפקקים שהוא יוצר ואפילו לתכנן קו תת קרקעי של הרכבת הקלה ישירות לכותל שישרת גם את הירושלמים לפני שדואגים לקו הרכבת הבינעירוני ולתיירים שבאים מתל אביב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה