ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה

מצב
הנושא נעול.

londonisrael

New member
ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה

ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה

 
השיטה הידועה להבטיח פרויקטים עתידים במקום לקדם את הקיימים

ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה
השיטה הידועה להבטיח פרויקטים עתידים במקום לקדם את הקיימים
כמו הארכת הרקלת בירושלים שם נמשך המאבק בין המדינה לסיטי פס.
והקווים הירוק והסגול בגוש דן שעוד לא התחילו לסלול.
 
שר התחבורה פרסם בדף שלו בפייסבוק פוסט לגבי הארכת הקו

ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה
שר התחבורה פרסם בדף שלו בפייסבוק פוסט לגבי הארכת הקו
לירושלים עד לכותל:
[URL]https://www.facebook.com/katzisraellikud/posts/1230166163736859:0[/URL]

האם זה באמת מעשי לחפור בתוך העיר העתיקה לצורך הקמת תחנת רכבת כבדה?

 

Ccyclist

Well-known member
טירוף מוחלט להמשיך מזרחית לממילא.

שר התחבורה פרסם בדף שלו בפייסבוק פוסט לגבי הארכת הקו
לירושלים עד לכותל:
[URL]https://www.facebook.com/katzisraellikud/posts/1230166163736859:0[/URL]

האם זה באמת מעשי לחפור בתוך העיר העתיקה לצורך הקמת תחנת רכבת כבדה?
טירוף מוחלט להמשיך מזרחית לממילא.
בעיר העתיקה בירושלים יש מרקם מסובך של גאולוגיה (מעיינות וניקבות) וארכאולוגיה (מפלסי רחוב ישנים כמו מנהרות הכותל, תלי מבנים רבי קומות כמו במוזיאון הבית השרוף) כך שלחפור תחתיה זו חוסר אחריות מהדרגה הראשונה. רק מי שאין לו מושג ירוק בהיסטוריה של ירושלים יכול לתמוך בשתי חלופות העוברות בתחומי החומה הראשונה שהיתה קיימת עוד בשלהי בית ראשון !
&nbsp
טרמינל בממילא עם אופציה להמשך הקו דרומה לקו הישן זו אופציה ריאלית פי כמה מההצעות ההרסניות של כ"ץ, ותחנה תת קרקעית יחידה בממילא במקום שתי התחנות התת קרקעיות המוצעות (מרכז העיר, כותל) תהיה זולה יותר. מממילא אפשר יהיה לעלות למפלס טיילת שער יפו ושם על רק"ל חד מסילתי סובב חומות לשער ציון ושער האשפות. (מספר תחנות תפעוליות יאפשרו הפעלה תדירה).
&nbsp
ממילא תשרת הן את מרכז העיר והן את אזור המלונות מחד, ואת כל רבעי העיר העתיקה דרך שער יפו מאידך. תשתית רכבת מנתב"ג צריכה לדרת את תיירות הפנים והחוץ וגם את תושבי העיר. תחנה בכותל לא תשמש את תושבי העיר ויתכן שהיא תהיה בעייתית גם לבאי הרובע הנוצרי. תחנה במרכז העיר לא תשרת את אזור המלונות. ממילא היא הפתרון האחד שעונה על צרכי כולם בתחנה אחת ללא נזק בלתי הפיך לתת הקרקע המסובכת של העיר העתיקה.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
מסכים בהחלט. אסור להסכים לתחנה בתוך תחום העיר העתיקה!

טירוף מוחלט להמשיך מזרחית לממילא.
בעיר העתיקה בירושלים יש מרקם מסובך של גאולוגיה (מעיינות וניקבות) וארכאולוגיה (מפלסי רחוב ישנים כמו מנהרות הכותל, תלי מבנים רבי קומות כמו במוזיאון הבית השרוף) כך שלחפור תחתיה זו חוסר אחריות מהדרגה הראשונה. רק מי שאין לו מושג ירוק בהיסטוריה של ירושלים יכול לתמוך בשתי חלופות העוברות בתחומי החומה הראשונה שהיתה קיימת עוד בשלהי בית ראשון !
&nbsp
טרמינל בממילא עם אופציה להמשך הקו דרומה לקו הישן זו אופציה ריאלית פי כמה מההצעות ההרסניות של כ"ץ, ותחנה תת קרקעית יחידה בממילא במקום שתי התחנות התת קרקעיות המוצעות (מרכז העיר, כותל) תהיה זולה יותר. מממילא אפשר יהיה לעלות למפלס טיילת שער יפו ושם על רק"ל חד מסילתי סובב חומות לשער ציון ושער האשפות. (מספר תחנות תפעוליות יאפשרו הפעלה תדירה).
&nbsp
ממילא תשרת הן את מרכז העיר והן את אזור המלונות מחד, ואת כל רבעי העיר העתיקה דרך שער יפו מאידך. תשתית רכבת מנתב"ג צריכה לדרת את תיירות הפנים והחוץ וגם את תושבי העיר. תחנה בכותל לא תשמש את תושבי העיר ויתכן שהיא תהיה בעייתית גם לבאי הרובע הנוצרי. תחנה במרכז העיר לא תשרת את אזור המלונות. ממילא היא הפתרון האחד שעונה על צרכי כולם בתחנה אחת ללא נזק בלתי הפיך לתת הקרקע המסובכת של העיר העתיקה.
&nbsp
&nbsp
מסכים בהחלט. אסור להסכים לתחנה בתוך תחום העיר העתיקה!
 

matrix200200

Active member
בלי להביע דעה, שאלה טכנית.

טירוף מוחלט להמשיך מזרחית לממילא.
בעיר העתיקה בירושלים יש מרקם מסובך של גאולוגיה (מעיינות וניקבות) וארכאולוגיה (מפלסי רחוב ישנים כמו מנהרות הכותל, תלי מבנים רבי קומות כמו במוזיאון הבית השרוף) כך שלחפור תחתיה זו חוסר אחריות מהדרגה הראשונה. רק מי שאין לו מושג ירוק בהיסטוריה של ירושלים יכול לתמוך בשתי חלופות העוברות בתחומי החומה הראשונה שהיתה קיימת עוד בשלהי בית ראשון !
&nbsp
טרמינל בממילא עם אופציה להמשך הקו דרומה לקו הישן זו אופציה ריאלית פי כמה מההצעות ההרסניות של כ"ץ, ותחנה תת קרקעית יחידה בממילא במקום שתי התחנות התת קרקעיות המוצעות (מרכז העיר, כותל) תהיה זולה יותר. מממילא אפשר יהיה לעלות למפלס טיילת שער יפו ושם על רק"ל חד מסילתי סובב חומות לשער ציון ושער האשפות. (מספר תחנות תפעוליות יאפשרו הפעלה תדירה).
&nbsp
ממילא תשרת הן את מרכז העיר והן את אזור המלונות מחד, ואת כל רבעי העיר העתיקה דרך שער יפו מאידך. תשתית רכבת מנתב"ג צריכה לדרת את תיירות הפנים והחוץ וגם את תושבי העיר. תחנה בכותל לא תשמש את תושבי העיר ויתכן שהיא תהיה בעייתית גם לבאי הרובע הנוצרי. תחנה במרכז העיר לא תשרת את אזור המלונות. ממילא היא הפתרון האחד שעונה על צרכי כולם בתחנה אחת ללא נזק בלתי הפיך לתת הקרקע המסובכת של העיר העתיקה.
&nbsp
&nbsp
בלי להביע דעה, שאלה טכנית.
האם ההתנגדות תלויה בעומק של התחנה העתידית?
במילים אחרות, האם ניתן לחפור את המנהרה ואת התחנה בעומק כזה, שזה לא יפגע באתרים ארכאולוגים?
נניח עומק של 70 מטר (עומק של תחנת האומה), גם בעומק זה יש שרידים ארכאולוגים שיש לשמרם?
 

Bus Nerd

Active member
בעומק הזה אין הרבה שרידים ארכיאולוגים

בלי להביע דעה, שאלה טכנית.
האם ההתנגדות תלויה בעומק של התחנה העתידית?
במילים אחרות, האם ניתן לחפור את המנהרה ואת התחנה בעומק כזה, שזה לא יפגע באתרים ארכאולוגים?
נניח עומק של 70 מטר (עומק של תחנת האומה), גם בעומק זה יש שרידים ארכאולוגים שיש לשמרם?
בעומק הזה אין הרבה שרידים ארכיאולוגים
מה שכן יש גיאולוגיה מסובכת, ואם מוצאים מערה אז בתוך המערה יכולים להיות שרידים ארכיאלוגים.
&nbsp
הבעיה היא בחפירת התחנה עצמה, שהרי צריך גם מבנה על פני השטח בשביל אוורור ומעליות ודרגנועים וכיו"ב, ולא משנה אם עושים את זה בcut&cover או בחפירה מלמטה כלפי מעלה יש סכנה גדולה לארכיאולוגיה החשובה של האיזור הזה שחיו בו אנשים במשך אלפי שנים.
&nbsp
&nbsp
בנוסף, Ccyclist צודק - אין שום הצדק תחבורתי ברכבת ארצית עד הכותל. זה לא מה שיימשוך תיירים. כבר היום הרק"ל מגיעה עד חומות העיר העתיקה קרוב מספיק לשניים משעריה (שער שכם ברובע המוסלמי והשער "החדש" ברובע הנוצרי), ותחנה בממילא תקרב גם את הרכבת הכבדה הארצית לשם. משם המרחק ברגל לכותל הוא מרחק שלתיירים אין בעיה ללכת, שהרי גם ככה הם כנראה יסיירו רגלית בעיר העתיקה שהיא יעד תיירותי לכשעצמה, ואפשר אם רוצים גם להוסיף שירות אוטובוסי זריז ממילא עד שער האשפתות בשביל תיירים עצלנים שלא רוצים ללכת או תיירים בעלי מוגבלויות / קשישים שלא מסוגלים ללכת הרבה.
&nbsp
&nbsp
בניית תחנה בתוך תחומי העיר העתיקה היא הרס של אתר מורשת עולמי שחשוב לשלושת הדתות המונותיאיסטיות הגדולות ולתרבות האנושית כולה. אסור להרשות לפרוייקט הזה לקום.
 
השר כיוון את ההצהרה שלו ליהודים דתיים

בעומק הזה אין הרבה שרידים ארכיאולוגים
מה שכן יש גיאולוגיה מסובכת, ואם מוצאים מערה אז בתוך המערה יכולים להיות שרידים ארכיאלוגים.
&nbsp
הבעיה היא בחפירת התחנה עצמה, שהרי צריך גם מבנה על פני השטח בשביל אוורור ומעליות ודרגנועים וכיו"ב, ולא משנה אם עושים את זה בcut&cover או בחפירה מלמטה כלפי מעלה יש סכנה גדולה לארכיאולוגיה החשובה של האיזור הזה שחיו בו אנשים במשך אלפי שנים.
&nbsp
&nbsp
בנוסף, Ccyclist צודק - אין שום הצדק תחבורתי ברכבת ארצית עד הכותל. זה לא מה שיימשוך תיירים. כבר היום הרק"ל מגיעה עד חומות העיר העתיקה קרוב מספיק לשניים משעריה (שער שכם ברובע המוסלמי והשער "החדש" ברובע הנוצרי), ותחנה בממילא תקרב גם את הרכבת הכבדה הארצית לשם. משם המרחק ברגל לכותל הוא מרחק שלתיירים אין בעיה ללכת, שהרי גם ככה הם כנראה יסיירו רגלית בעיר העתיקה שהיא יעד תיירותי לכשעצמה, ואפשר אם רוצים גם להוסיף שירות אוטובוסי זריז ממילא עד שער האשפתות בשביל תיירים עצלנים שלא רוצים ללכת או תיירים בעלי מוגבלויות / קשישים שלא מסוגלים ללכת הרבה.
&nbsp
&nbsp
בניית תחנה בתוך תחומי העיר העתיקה היא הרס של אתר מורשת עולמי שחשוב לשלושת הדתות המונותיאיסטיות הגדולות ולתרבות האנושית כולה. אסור להרשות לפרוייקט הזה לקום.
השר כיוון את ההצהרה שלו ליהודים דתיים
שבאים רק לכותל וחוזרים ממנו לא לתיירים שיסתובבו ויקנו בעיר העתיקה.
 

matrix200200

Active member
אני מבין את מה שאתה אומר, אבל בו נפריד

בעומק הזה אין הרבה שרידים ארכיאולוגים
מה שכן יש גיאולוגיה מסובכת, ואם מוצאים מערה אז בתוך המערה יכולים להיות שרידים ארכיאלוגים.
&nbsp
הבעיה היא בחפירת התחנה עצמה, שהרי צריך גם מבנה על פני השטח בשביל אוורור ומעליות ודרגנועים וכיו"ב, ולא משנה אם עושים את זה בcut&cover או בחפירה מלמטה כלפי מעלה יש סכנה גדולה לארכיאולוגיה החשובה של האיזור הזה שחיו בו אנשים במשך אלפי שנים.
&nbsp
&nbsp
בנוסף, Ccyclist צודק - אין שום הצדק תחבורתי ברכבת ארצית עד הכותל. זה לא מה שיימשוך תיירים. כבר היום הרק"ל מגיעה עד חומות העיר העתיקה קרוב מספיק לשניים משעריה (שער שכם ברובע המוסלמי והשער "החדש" ברובע הנוצרי), ותחנה בממילא תקרב גם את הרכבת הכבדה הארצית לשם. משם המרחק ברגל לכותל הוא מרחק שלתיירים אין בעיה ללכת, שהרי גם ככה הם כנראה יסיירו רגלית בעיר העתיקה שהיא יעד תיירותי לכשעצמה, ואפשר אם רוצים גם להוסיף שירות אוטובוסי זריז ממילא עד שער האשפתות בשביל תיירים עצלנים שלא רוצים ללכת או תיירים בעלי מוגבלויות / קשישים שלא מסוגלים ללכת הרבה.
&nbsp
&nbsp
בניית תחנה בתוך תחומי העיר העתיקה היא הרס של אתר מורשת עולמי שחשוב לשלושת הדתות המונותיאיסטיות הגדולות ולתרבות האנושית כולה. אסור להרשות לפרוייקט הזה לקום.
אני מבין את מה שאתה אומר, אבל בו נפריד
ברור שזה פרוייקט יקר ולא בהכרח משתלם כלכלית (אם כי אין כזה דבר ברכבת קו משתלם).
השאלה היא, האם זה ניתן לביצוע מבחינה טכנית או לא?
ואם כן, עד כמה כזה קו יהיה פופולרי אצל אנשים.
עוד ניתן לדבר על סדרי עדיפויות ועד כמה עדיף להשקיע כרגע בזה או במשהוא אחר.
לגבי העתיקות, בכיף תן שנה, שנתיים, כמה שצריך על מנת לעשות חפירות הצלה.


ואם כל הכבוד לא ממש מעניין לשמוע אמונות דתיות של אנשים בפורום שאמור לתת מידע ענייני על פרוייקטים כמו זה.
חבל שדנים פה על דברים כמו טומאת המתים, פרה אדומה, חוק עולמי, ורגשות של אנשים (מוסלמים מן הסתם)
בכנות זה לא ממש מעניין וחבל שנושאים אלה עלו בכלל.
בוא נחזור מהזיות על שלום עולמי שכנראה אנשים מסוימים פה באשקול חושבים שהתחנה הזאת תהרוס (אם תיבנה) ונחזור לשאלות הבאמת מעניינות.

רק להביא דעה אישית (אני לא אומר בזאת שצריך לבנות את הפרוייקט), אני תמיד אבחר את הרכבת איפה שאפשר ולא רכבת קלה שבלי לפגוע לא ממש נראת כמו פיתרון נוח יותר מדי (במיוחד עבור תיירים שמגיעים ליום אחד ויש לא מעט כאלה) וחלילה לא אוטובוס.
בלי לפגוע ברגשות של אנשים פה, אבל אני אעדיף לירות לעצמי בראש הרבה לפני שאני אבחר את השרות של אוטובוסים ה"נדיב" שקיים במדינה זאת.
בו נגיד שבחיי יום יום אני תמיד, אבל תמיד מעדיף לשלם כמה עשרות שקלים למונית ספיישל על פני אופצייה של לקחת אוטובוס לרכבת (ויש לי אוטובוס לרכבת חמש דקות מהבית).
 
מבחינה תחבורתית גרידא, אמצעי תחבורה עירוני יומיומי לכותל

אני מבין את מה שאתה אומר, אבל בו נפריד
ברור שזה פרוייקט יקר ולא בהכרח משתלם כלכלית (אם כי אין כזה דבר ברכבת קו משתלם).
השאלה היא, האם זה ניתן לביצוע מבחינה טכנית או לא?
ואם כן, עד כמה כזה קו יהיה פופולרי אצל אנשים.
עוד ניתן לדבר על סדרי עדיפויות ועד כמה עדיף להשקיע כרגע בזה או במשהוא אחר.
לגבי העתיקות, בכיף תן שנה, שנתיים, כמה שצריך על מנת לעשות חפירות הצלה.


ואם כל הכבוד לא ממש מעניין לשמוע אמונות דתיות של אנשים בפורום שאמור לתת מידע ענייני על פרוייקטים כמו זה.
חבל שדנים פה על דברים כמו טומאת המתים, פרה אדומה, חוק עולמי, ורגשות של אנשים (מוסלמים מן הסתם)
בכנות זה לא ממש מעניין וחבל שנושאים אלה עלו בכלל.
בוא נחזור מהזיות על שלום עולמי שכנראה אנשים מסוימים פה באשקול חושבים שהתחנה הזאת תהרוס (אם תיבנה) ונחזור לשאלות הבאמת מעניינות.

רק להביא דעה אישית (אני לא אומר בזאת שצריך לבנות את הפרוייקט), אני תמיד אבחר את הרכבת איפה שאפשר ולא רכבת קלה שבלי לפגוע לא ממש נראת כמו פיתרון נוח יותר מדי (במיוחד עבור תיירים שמגיעים ליום אחד ויש לא מעט כאלה) וחלילה לא אוטובוס.
בלי לפגוע ברגשות של אנשים פה, אבל אני אעדיף לירות לעצמי בראש הרבה לפני שאני אבחר את השרות של אוטובוסים ה"נדיב" שקיים במדינה זאת.
בו נגיד שבחיי יום יום אני תמיד, אבל תמיד מעדיף לשלם כמה עשרות שקלים למונית ספיישל על פני אופצייה של לקחת אוטובוס לרכבת (ויש לי אוטובוס לרכבת חמש דקות מהבית).
מבחינה תחבורתית גרידא, אמצעי תחבורה עירוני יומיומי לכותל
הרבה יותר פרקטי מרכבת כבדה בינעירונית.
רוב המגיעים לכותל ברוב ימות השנה מגיעים מירושלים עצמה או מאזור ירושלים.
יש מועדים מיוחדים בשנה שבהם יש מסה של עליה לרגל לכותל מאזורים אחרים בארץ, אבל בשביל מועדים כאלה לא בהכרח צריך להקים קו רכבת כבדה עד לכותל.
ביומיום הרבה יותר שימושי אמצעי תחבורה עירוני לכותל שיש לו תחנות עירוניות רבות בעיר וקישור לאמצעי התחבורה הבינעירוניים שמגיעים לירושלים.

ולכן ההצעה הזו של רכבת בינעירונית עד לכותל לא נובעת מצרכים ומניעים תחבורתיים, אלא ממניעים פופוליסטיים של שר התחבורה.
זו ממש לא הצעה שנועדה להשקעה כרגע וגם אם היא תגיע לפסים מעשיים, זה לא יקרה בשנים הקרובות.
 
לא שולל קווי תחבורה למועדים מיוחדים.

מבחינה תחבורתית גרידא, אמצעי תחבורה עירוני יומיומי לכותל
הרבה יותר פרקטי מרכבת כבדה בינעירונית.
רוב המגיעים לכותל ברוב ימות השנה מגיעים מירושלים עצמה או מאזור ירושלים.
יש מועדים מיוחדים בשנה שבהם יש מסה של עליה לרגל לכותל מאזורים אחרים בארץ, אבל בשביל מועדים כאלה לא בהכרח צריך להקים קו רכבת כבדה עד לכותל.
ביומיום הרבה יותר שימושי אמצעי תחבורה עירוני לכותל שיש לו תחנות עירוניות רבות בעיר וקישור לאמצעי התחבורה הבינעירוניים שמגיעים לירושלים.

ולכן ההצעה הזו של רכבת בינעירונית עד לכותל לא נובעת מצרכים ומניעים תחבורתיים, אלא ממניעים פופוליסטיים של שר התחבורה.
זו ממש לא הצעה שנועדה להשקעה כרגע וגם אם היא תגיע לפסים מעשיים, זה לא יקרה בשנים הקרובות.
לא שולל קווי תחבורה למועדים מיוחדים.
מקווה שיהיה גם קו רכבת למירון (הארכת קו עכו-כרמיאל לקריית שמונה שאמור לעצור גם במירון וצפת) כדי להקל על מצוקת התחבורה שם גם אם המאורע המרכזי הוא ל"ג בעומר.
 

25306yosef

New member
קו רכבת מיוחד למירון רק בשביל אירוע דתי המתקיים רק פעם בשנה?

לא שולל קווי תחבורה למועדים מיוחדים.
מקווה שיהיה גם קו רכבת למירון (הארכת קו עכו-כרמיאל לקריית שמונה שאמור לעצור גם במירון וצפת) כדי להקל על מצוקת התחבורה שם גם אם המאורע המרכזי הוא ל"ג בעומר.
קו רכבת מיוחד למירון רק בשביל אירוע דתי המתקיים רק פעם בשנה?
אתה רציני?

ואגב, אלה שחוגגים את ההילולה במירון הם אנשים צבועים ומאוסים המחללים את השבת וגורמים לכך שגם אחרים יחללו את השבת ולמעשה מבזים את עצמם ואת האמונה הדתית שלהם. ולכן גורמים לחילונים לשנאת הדת.

מצד אחד הם עוסקים בכפייה דתית ומונעים בכל הכוח שלהם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת לאוכלוסייה החילונית, אך מנגד הם מחללי שבת ביודעין ובזדון ובמטרה מכוונת לחלל את השבת והם למעשה מבזים את עצמם ואת הדת שבה הם מאמינים.

לא נותר לי אלא לגנות ולהוקיע את ההתנהגות הנלוזה הזו הנעשית בשם האמונה הדתית.

אם מותר לחלל את השבת למען קומץ מאמינים דתיים המעוניינים להגיע להילולה במירון בעוד שמנגד אוכלוסייה חילונית נמצאת בעוצר מאחר ואין לה תחבורה ציבורית המושבתת בשם הדת והאמונה הדתית האוסרת חילול שבת, אז למעשה כל האמונה הדתית היא לא יותר מאשר הונאה אחת גדולה שאין בה ומעולם לא היה בה כל שמץ של אמת והיא נועדה לצורך כפייה בלבד.

שילוב המושגים מירון ול"ג בעומר בהקשר של תחבורה ציבורית מעוררים בי גועל.
 
זה לא רק קו לפעם בשנה, אבל אירוע השיא מתקיים פעם בשנה

קו רכבת מיוחד למירון רק בשביל אירוע דתי המתקיים רק פעם בשנה?
אתה רציני?

ואגב, אלה שחוגגים את ההילולה במירון הם אנשים צבועים ומאוסים המחללים את השבת וגורמים לכך שגם אחרים יחללו את השבת ולמעשה מבזים את עצמם ואת האמונה הדתית שלהם. ולכן גורמים לחילונים לשנאת הדת.

מצד אחד הם עוסקים בכפייה דתית ומונעים בכל הכוח שלהם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת לאוכלוסייה החילונית, אך מנגד הם מחללי שבת ביודעין ובזדון ובמטרה מכוונת לחלל את השבת והם למעשה מבזים את עצמם ואת הדת שבה הם מאמינים.

לא נותר לי אלא לגנות ולהוקיע את ההתנהגות הנלוזה הזו הנעשית בשם האמונה הדתית.

אם מותר לחלל את השבת למען קומץ מאמינים דתיים המעוניינים להגיע להילולה במירון בעוד שמנגד אוכלוסייה חילונית נמצאת בעוצר מאחר ואין לה תחבורה ציבורית המושבתת בשם הדת והאמונה הדתית האוסרת חילול שבת, אז למעשה כל האמונה הדתית היא לא יותר מאשר הונאה אחת גדולה שאין בה ומעולם לא היה בה כל שמץ של אמת והיא נועדה לצורך כפייה בלבד.

שילוב המושגים מירון ול"ג בעומר בהקשר של תחבורה ציבורית מעוררים בי גועל.
זה לא רק קו לפעם בשנה, אבל אירוע השיא מתקיים פעם בשנה
תעשה חשבון. אוטובוס בינעירוני רגיל מכיל 55-53 נוסעים. הרכבת הכי גדולה שקיימת היום בארץ יכולה להסיע כ1,800 נוסעים מה שאומר שעל כל הוצאת נסיעה "ספיישל" ביום של ל"ג בעומר של רכבת מירושלים או בני ברק למשל, אתה חוסך 33-30 אוטובוסים בכבישים.
 
ובכללי זה קו עכו-קריית שמונה

זה לא רק קו לפעם בשנה, אבל אירוע השיא מתקיים פעם בשנה
תעשה חשבון. אוטובוס בינעירוני רגיל מכיל 55-53 נוסעים. הרכבת הכי גדולה שקיימת היום בארץ יכולה להסיע כ1,800 נוסעים מה שאומר שעל כל הוצאת נסיעה "ספיישל" ביום של ל"ג בעומר של רכבת מירושלים או בני ברק למשל, אתה חוסך 33-30 אוטובוסים בכבישים.
ובכללי זה קו עכו-קריית שמונה
 

aryeri

Member
לעניין העדפת אמצעי התחבורה:

אני מבין את מה שאתה אומר, אבל בו נפריד
ברור שזה פרוייקט יקר ולא בהכרח משתלם כלכלית (אם כי אין כזה דבר ברכבת קו משתלם).
השאלה היא, האם זה ניתן לביצוע מבחינה טכנית או לא?
ואם כן, עד כמה כזה קו יהיה פופולרי אצל אנשים.
עוד ניתן לדבר על סדרי עדיפויות ועד כמה עדיף להשקיע כרגע בזה או במשהוא אחר.
לגבי העתיקות, בכיף תן שנה, שנתיים, כמה שצריך על מנת לעשות חפירות הצלה.


ואם כל הכבוד לא ממש מעניין לשמוע אמונות דתיות של אנשים בפורום שאמור לתת מידע ענייני על פרוייקטים כמו זה.
חבל שדנים פה על דברים כמו טומאת המתים, פרה אדומה, חוק עולמי, ורגשות של אנשים (מוסלמים מן הסתם)
בכנות זה לא ממש מעניין וחבל שנושאים אלה עלו בכלל.
בוא נחזור מהזיות על שלום עולמי שכנראה אנשים מסוימים פה באשקול חושבים שהתחנה הזאת תהרוס (אם תיבנה) ונחזור לשאלות הבאמת מעניינות.

רק להביא דעה אישית (אני לא אומר בזאת שצריך לבנות את הפרוייקט), אני תמיד אבחר את הרכבת איפה שאפשר ולא רכבת קלה שבלי לפגוע לא ממש נראת כמו פיתרון נוח יותר מדי (במיוחד עבור תיירים שמגיעים ליום אחד ויש לא מעט כאלה) וחלילה לא אוטובוס.
בלי לפגוע ברגשות של אנשים פה, אבל אני אעדיף לירות לעצמי בראש הרבה לפני שאני אבחר את השרות של אוטובוסים ה"נדיב" שקיים במדינה זאת.
בו נגיד שבחיי יום יום אני תמיד, אבל תמיד מעדיף לשלם כמה עשרות שקלים למונית ספיישל על פני אופצייה של לקחת אוטובוס לרכבת (ויש לי אוטובוס לרכבת חמש דקות מהבית).
לעניין העדפת אמצעי התחבורה:
אני חושב שהרכבת הארצית צריכה לשמש נסיעות בינעירוניות והרכבת הקלה צריכה לשמש את נוסעי המטרופולין.
 

matrix200200

Active member
או קיי בכל זאת דעה אישית


לעניין העדפת אמצעי התחבורה:
אני חושב שהרכבת הארצית צריכה לשמש נסיעות בינעירוניות והרכבת הקלה צריכה לשמש את נוסעי המטרופולין.
או קיי בכל זאת דעה אישית

אם הקו נועד רק להסעת יהודים לכותל, הוא באמת לא נראה הגיוני ומשתלם.
לאומת זאת, אם ניתן להניח בסבירות גבוהה שהתחנה הנ"ל תשפר באופן ניכר את נגישות העיר העתיקה לתיירים (ולדעתי במיוחד לתיירים שבאים ליום אחד ואין להם ממש זמן לחפש אוטובוסים), הרי שבהחלט יש הצדקה לתחנה זאת.

יותר מזה, אם למשל עדיף למקם את התחנה במתחם אחר (ואפילו שיפגע ב"רגשות" של מישהוא בטווח הקצר), בהחלט הייתי מתעלם מרגשותיהם של אותם אנשים ומקדם את הקו הזה.
וכל זה בתנאי שאכן הדבר ישפר נגישות של אתרים תיירותיים של ירושלים עבור התיירים הזרים.
 
לנגישות העיר העתיקה לתיירים יש היבטים רבים, הרבה מעבר לתחנת

או קיי בכל זאת דעה אישית

אם הקו נועד רק להסעת יהודים לכותל, הוא באמת לא נראה הגיוני ומשתלם.
לאומת זאת, אם ניתן להניח בסבירות גבוהה שהתחנה הנ"ל תשפר באופן ניכר את נגישות העיר העתיקה לתיירים (ולדעתי במיוחד לתיירים שבאים ליום אחד ואין להם ממש זמן לחפש אוטובוסים), הרי שבהחלט יש הצדקה לתחנה זאת.

יותר מזה, אם למשל עדיף למקם את התחנה במתחם אחר (ואפילו שיפגע ב"רגשות" של מישהוא בטווח הקצר), בהחלט הייתי מתעלם מרגשותיהם של אותם אנשים ומקדם את הקו הזה.
וכל זה בתנאי שאכן הדבר ישפר נגישות של אתרים תיירותיים של ירושלים עבור התיירים הזרים.
לנגישות העיר העתיקה לתיירים יש היבטים רבים, הרבה מעבר לתחנת
רכבת.
למשל: הקמת בית מלון בתוך העיר העתיקה. האם לצורך הקמת בית מלון כזה, בהחלט היית מתעלם מרגשותיהם או "רגשותיהם" של אנשים?
מה דעתך למשל על הקמת בית מלון לתיירים ברובע היהודי תוך התעלמות מ"רגשותיהם" של אנשים?
היכן עובר גבול הפגיעה ברגשותיהם של אנשים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה