אני מבין את מה שאתה אומר, אבל בו נפריד
בעומק הזה אין הרבה שרידים ארכיאולוגים
מה שכן יש גיאולוגיה מסובכת, ואם מוצאים מערה אז בתוך המערה יכולים להיות שרידים ארכיאלוגים.
 
הבעיה היא בחפירת התחנה עצמה, שהרי צריך גם מבנה על פני השטח בשביל אוורור ומעליות ודרגנועים וכיו"ב, ולא משנה אם עושים את זה בcut&cover או בחפירה מלמטה כלפי מעלה יש סכנה גדולה לארכיאולוגיה החשובה של האיזור הזה שחיו בו אנשים במשך אלפי שנים.
 
 
בנוסף, Ccyclist צודק - אין שום הצדק תחבורתי ברכבת ארצית עד הכותל. זה לא מה שיימשוך תיירים. כבר היום הרק"ל מגיעה עד חומות העיר העתיקה קרוב מספיק לשניים משעריה (שער שכם ברובע המוסלמי והשער "החדש" ברובע הנוצרי), ותחנה בממילא תקרב גם את הרכבת הכבדה הארצית לשם. משם המרחק ברגל לכותל הוא מרחק שלתיירים אין בעיה ללכת, שהרי גם ככה הם כנראה יסיירו רגלית בעיר העתיקה שהיא יעד תיירותי לכשעצמה, ואפשר אם רוצים גם להוסיף שירות אוטובוסי זריז ממילא עד שער האשפתות בשביל תיירים עצלנים שלא רוצים ללכת או תיירים בעלי מוגבלויות / קשישים שלא מסוגלים ללכת הרבה.
 
 
בניית תחנה בתוך תחומי העיר העתיקה היא הרס של אתר מורשת עולמי שחשוב לשלושת הדתות המונותיאיסטיות הגדולות ולתרבות האנושית כולה. אסור להרשות לפרוייקט הזה לקום.
אני מבין את מה שאתה אומר, אבל בו נפריד
ברור שזה פרוייקט יקר ולא בהכרח משתלם כלכלית (אם כי אין כזה דבר ברכבת קו משתלם).
השאלה היא, האם זה ניתן לביצוע מבחינה טכנית או לא?
ואם כן, עד כמה כזה קו יהיה פופולרי אצל אנשים.
עוד ניתן לדבר על סדרי עדיפויות ועד כמה עדיף להשקיע כרגע בזה או במשהוא אחר.
לגבי העתיקות, בכיף תן שנה, שנתיים, כמה שצריך על מנת לעשות חפירות הצלה.
ואם כל הכבוד לא ממש מעניין לשמוע אמונות דתיות של אנשים בפורום שאמור לתת מידע ענייני על פרוייקטים כמו זה.
חבל שדנים פה על דברים כמו טומאת המתים, פרה אדומה, חוק עולמי, ורגשות של אנשים (מוסלמים מן הסתם)
בכנות זה לא ממש מעניין וחבל שנושאים אלה עלו בכלל.
בוא נחזור מהזיות על שלום עולמי שכנראה אנשים מסוימים פה באשקול חושבים שהתחנה הזאת תהרוס (אם תיבנה) ונחזור לשאלות הבאמת מעניינות.
רק להביא דעה אישית (אני לא אומר בזאת שצריך לבנות את הפרוייקט), אני תמיד אבחר את הרכבת איפה שאפשר ולא רכבת קלה שבלי לפגוע לא ממש נראת כמו פיתרון נוח יותר מדי (במיוחד עבור תיירים שמגיעים ליום אחד ויש לא מעט כאלה) וחלילה לא אוטובוס.
בלי לפגוע ברגשות של אנשים פה, אבל אני אעדיף לירות לעצמי בראש הרבה לפני שאני אבחר את השרות של אוטובוסים ה"נדיב" שקיים במדינה זאת.
בו נגיד שבחיי יום יום אני תמיד, אבל תמיד מעדיף לשלם כמה עשרות שקלים למונית ספיישל על פני אופצייה של לקחת אוטובוס לרכבת (ויש לי אוטובוס לרכבת חמש דקות מהבית).