ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה

מצב
הנושא נעול.
תוכניות שר התחבורה מסביב לירושלים וביהודה ושומרון:

ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה
תוכניות שר התחבורה מסביב לירושלים וביהודה ושומרון:
[URL]http://www.inn.co.il/News/News.aspx/339027[/URL]

כולל: בחינה של רכבת קלה או רכבל בין מעלה אדומים לירושלים, חיבור רכבתי בין גבעת זאב ושער בנימין לרשת קווי הרכבת הקלה בירושלים ורכבת קלה בין אריאל לראש העין ופתח תקוה בתוואי כביש 5.
 
אני רק תוהה באיזה קצב בכלל זה אמור לקרות

תוכניות שר התחבורה מסביב לירושלים וביהודה ושומרון:
[URL]http://www.inn.co.il/News/News.aspx/339027[/URL]

כולל: בחינה של רכבת קלה או רכבל בין מעלה אדומים לירושלים, חיבור רכבתי בין גבעת זאב ושער בנימין לרשת קווי הרכבת הקלה בירושלים ורכבת קלה בין אריאל לראש העין ופתח תקוה בתוואי כביש 5.
אני רק תוהה באיזה קצב בכלל זה אמור לקרות
אם הרכבת הקלה בירושלים לא צפויה להשלים את המסילות לפני 2030 (עד 2025 אמורים לפעול רק 4 קווים האדום המוארך, הכתום (שברובו מבוסס על האדום) הירוק והכחול. אומנם השלמת חלק מהקווים הנוספים כמו הירוק הבהיר (מלבד 1.5 ק"מ, רוב הקו מבוסס על מסלולי הקווים האדום והירוק) או הזהב (קצת יותר מ1 ק"מ תוספת למסילות קיימות במקטע בין כיכר צה"ל לשער האשפות. אבל מסלולים אחרים כמו הקו החום או הסגול (על אף שקרוב ל5 ק"מ ממנו מבוססים על מסלול הקו האדום) אמורים להיסלל כמעט מאפס. אז שאלה מתי בכלל על פי התוכניות אמורים להיסלל הקווים מחוץ לגבולות העיר. וכנ"ל גם מסילת הרכבת הקלה ראש העין-אריאל. אם מדובר בתוכנית מגירה שתתחיל להתבצע רק ב2030 זה לא ממש בשורה רלוונטית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה