ישראלי בצפון קוריאה "אין רעב, יש אוניברסיטאות"

ישראלי בצפון קוריאה "אין רעב, יש אוניברסיטאות"

אהרן צ'חנובר, חתן פרס נובל, שביקר בצפון קוריאה בהזמנת הממשלה בפיונגיאנג, מותח ביקורת על משטר הסנקציות המערבי: "הרפואה פה סובלת מהסנקציות, מכשור, תרופות. אני מתקומם על זה בצורה בלתי רגילה", אמר הערב (שבת) בשיחה עם ynet מסין, "אי אפשר לשחק בחיי אנשים באמברגו. שיטילו אמברגו על חומרים מסוכנים אבל לא על אנטיביוטיקה, תחבושות ותרופות לסרטן".
הוא ביקר שם ביחד עם עוד שני חתני פרס נובל מאנגליה ומנורבגיה. הביקור עצמו נמשך שבוע אבל קדמה לו התארגנות שנמשכה יותר משנתיים. לממשל בצפון קוריאה היו תנאים עם מי ידברו חברי המשלחת של שלושת חתני פרס נובל. הם התבקשו שלא לדבר עם אנשים ברחוב ולא לצלם אנשים במדים.
לדבריו, הצפון קוריאנים שמים דגש רב על החינוך. "החינוך והדיור פה הם חינם. זה קיבוץ סגור, שמחזיק את עצמו. הם לא ייכנעו לסנקציות הבינלאומיות, זה ברור לגמרי. הם עומדים על כך שלא יהיו עליהם סנקציות. אין פה רעב היום. נכנסנו לחנויות ויש אוכל, אבל אין מבחר ענק. החיים מאוד בסיסיים. אוכל הם מקבלים בתלושי מזון ובמעט הכסף שהם מרוויחים הם יכולים לקנות אוכל".
הוא מתאר את המראות שראה במהלך הסיור: "לא ראינו מכוניות ברחוב כי לאנשים אין מכוניות, וגם לא פקקי תנועה ולזה אני מאוד אתגעגע", שחזר פרופ' צ'חנובר את המראות מהמדינה המבודדת. "לא ראיתי בנקים, לא ראיתי מקומות בילוי, בתי קולנוע, לא ראיתי המונים ברחובות. הכול מאוד נקי, מאוד מסודר".

המשלחת נסעה באוטובוס מטעם הממשלה, ומפני שמספר הרישוי הוא של הממשלה הם זכו להצדעה כשעברו בצמתים. "היינו בקונצרט שכולו היה מוזיקה של המדינה ושיר הלל למנהיגים. את רואה את הכיוון".

 

רוב הזמן נח

Well-known member
הכי קרוב לזה בדמוקרטיה היה עם יובמה

שכל העם התרגש והריע לו ואפילו נתנו לו פרס מראש על הבלגן שהוא עשה באיזור.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה