ילדה שלא אוהבת לאכול

nubi

New member
אני רוצה להגיד לכם

שאצלינו, דווקא כשיושבים אמא-אבא-שי ביחד-זה הופך להיות קרקס אמיתי ואז הילדה פשוט לא אוכלת כלום. נותנים לה לאכול "כמו גדולה", כמו שהיא אוהבת-לבד, והיא בדר"כ זורקת על הרצפה/מתחילה לצרוח.
 
גם לנו יש בעיות של אוכל אם כי אחרות

אבל מה שאני אימצתי לעצמי וזה תופס (בעזרת חברה והתזונאית טובה קראוזה וספר בשם feeding a healthy family): 1. אני אחראית רק על: זמן הארוחות, האווירה הנינוחה, המקום וסוגי המזונות שאני מגישה. 2. אני מציעה אוכל, אני לא דוחפת, ולא נותנת אוכל בחסות טלויזיה או כל דבר אחר. 3. יונתן מחליט האם לאכול וכמה. זה נשמע אולי מאוד פלואידי אבל זה עובד. מאז שיונתן למד שהאוכל זה ממש לא issue ואימא לא מבקשת שהוא יאכל או מציעה מליוני מאכלים אחרים אם זה לא מוצא חן בעיניו, הוא אוכל הרבה יותר, הוא מוכן לנסות דברים שהוא לא היה מוכן בעבר ואני פשוט הרבה יותר מאושרת. יונתן בן שנה ואוטוטו 10 חודשים והוא איתי בבית והתחלנו את זה לפני יותר מחצי שנה. אני רק אומר שאני זוכרת שבגיל שנה וחודש יונתן היה מוכן לאכול בעיקר דברים שהוא יכול היה להחזיק לבד, הוא כבר ממש לא רצה שיאכילו אותו... בהצלחה!!!
 

טאקאשי

New member
אצלנו השינוי קרה אצלי בראש

גם אצלי בגיל שנה פלוס הילד היה רזה וכל היום הייתי במחשבות אובססיביות מה אכל ומה לא. כשראיתי שזה משתלט לי על כל המחשבות הבנתי שאני מעבירה לו את הלחץ שלי בלי להתכוון וזה הפך לנושא פסיכולוגי. עשיתי לעצמי סוויץ' בראש והחלטתי שיהיה בסדר, הוא בריא, אולי קצת רזה אבל אני סומכת עליו שידע לאכול כשצריך. וראו זה פלא לאט לאט הוא הפך לילד שאוכל ממש יפה, אפילו קצת בריון. כמובן שהגן עזר המון אבל גם הגישה שלנו כהורים חשובה כי אוכל זה לא רק אוכל זה אחד מהדרכים להביע כל מיני דברים בקשר של אמא וילד והם קולטים ה-כל הממזרים הקטנים...
 

ניתמר

New member
בהחלטה אחת ניתן לשנות

גם אצלנו בעבר ארוח"ע היתה עם טלויזיה. ובהחלטה, החלטית, היא נסגרה וזהו. לא צריך לפחד אם זה מפריע לעשות שינוי. צריך רק להאמין שזה יצליח וזה עובד.
 

ofik

New member
../images/Emo26.gif../images/Emo26.gifמנצלת לשאלה דומה

שי בת 10 חודשים. אני מאד לא מאמינה בלדחוף אוכל ולעשות מזה עניין. לגדולים הצעתי וזהו והם אוכלים בסדר גמור אבל שי פשוט מסרבת לכל, ואז בוכה ואני נותנת לה בקבוק. בקיצור הילדה חיה על 5 בקבוקי מטרנה ליום וכמעט שום דבר אחר מה עושים? ביד היא מוכנה לנסות הכל אבל זה תמיד ביס ודי כך שתזונה אין מזה . לא מפריעה לי שהיא חיה על חלב אבל אני דואגת שנבנית פה תזונה לא הגיונית ובריאה. עופיק
 

תּמר

New member
בגיל הזה זה עוד בסדר

נראה לי שהיא צריכה לדעת לאכול מוצקים נורמלי עד שנה (והקטנה שלי, בת שנה ושמונה כבר, עדיין לא אוכלת "נורמלי" לדעתי) להמשיך להציע, לתת לה לאכול עם כולם בארוחה משפחתית, ולאפשר לה לטעום מהכל. עם הזמן היא תוותר על בקבוק ותאכל יותר.
 

צימעס

New member
נראה לי סביר.

לגבי יונקים אומרים, שבגיל שנה, בין שליש לשני שליש מהתזונה היא עדיין חלב-אם.
 
מעבר למוצקים:

דור נגמל לאט לאט בין גיל 5.5 חודשים לגיל 10.5 חודשים מהנקה ובסופו של התהליך אכל רק מוצקים. מאחר ואני מאמינה בתזונה כבסיס לאורח חיים בריא, בניתי לו תפריט המבוסס על עקרונות הרפואה הסינית, ואישרתי אותו מול רופא הילדים ומול טיפת חלב. בשני המקומות מזהירים בפני הפסקת הנקה / תחליף חלב לפני גיל שנה, ובשני המקומות התלהבו מהתפריט, וכאמור אישרו לי אותו. הנה הוא לפניך: ארוחת בוקר- דיסת קוואקר על בסיס מים עם כף שקדיה וכפית מולסה, להמתקה. ארוחת 10- פירות העונה, לא כולל בננות (לא נתתי עד גיל שנה ומשהו). ארוחת צהריים- מרק עוף עם ירקות (בטטה, בטטה בטטה בטטה, גזר, קישוא, סלרי וכו'), או אורז, תפו"א וכו'- מה שהיה בבית, _ מנה בשרית וירק מבושל כלשהו (קציצה/ עוף וכו') ארוחת ארבע- אבוקדו או טחינה מעוכים עם תמר מג'הול מתוק. ארוחת ערב- לחם, ירקות, באיזו שהוא שלב הוספתי גם גבינת עיזים / טופו. אחרי גיל שנה גם הוספתי ביצה. ניתן בערב גם לתת אוכל מבושל שוב כמו קוסקוס עם ירקות, בטטה בנור וכו'. ואיך מתחילים? ראשית, מתחילים לאט לאט וומצאים משהו בריא שהילד אוהב. אנחנו התחלנו בבטטה, הנחשבת בריאה במיוחד עפ"י הרפואה הסינית, מתוקה וטעימה לילדים וקלה להכנה. לאט לאט מוסיפים עוד ועוד ירקות, עד שיש מרק, מוסיפים גם עוף- והנה הורדת ארוחה אחת. בהמשך עוברים לפירות- אגס, אפרסק, אבוקדו, תמרים וכו'. אח"כ הוספנו את הדייסה, אם איני טועה בסדר הכרונולוגי. וכך הלאה. שנית, נותנים להם לאכול בידיים כמה שיותר, ליד השולחן ורצוי תוך כדי ארוחה שלכם. רצוי שאם אתם אוכלים יחד תאכלו את אותו האוכל או אוכל דומה. שלישית, תמיד הצעתי קודם את האוכל ה'אמיתי' ורק אח"כ השלמות. לאט לאט הוא תחיל לסרב לציצי, או סתם לשחק. דבר רביעי- סבלנות. סבלנות. סבלנות. ללמוד לאכול זה כמו ללמוד לעשות אהבה. אמנם זה חלק מהטבע, אבל בפעמים הראשונות זה לא תמיד יוצא כמו שדמיינו... אם תרצי עוד המלצות שלחי לי מסר. בהצלחה.
 

meys

New member
אהבתי את התפריט !

אהבתי את התפריט ! מה זה שקדיה? ולמה לא בננות? מה לגבי מנגו? תפוז? במרק עוף - איזה תבלינים אפשר לשים? ומה אסור? יש לך המלצות למדריך למעבר למוצקים?
 

שרוֹן

New member
שקדיה זה ממרח שעשוי ממאה אחוז

שקדים מולבנים מתוקים, בלי שום תוספות. ניתן לקנות בחנויות טבע והוא מאוד יקר (50-60 לצנצנת), אבל שווה את זה. לגבי בננה- כנראה לא מומלצת ע"י הרפואה הסינית לתינוקות. מנגו, לא מומלץ לפני גיל שנה בגלל חשש לאלרגיות ונדמה לי שגם עם פירות הדר יש בעיה בשנה הראשונה. ממליצים לא לתבלן מזון של תינוקות בהתחלה, כדי שלא יתרגלו למלח, אבל אצלנו זה לא עובד (הילדים אוכלים רק אוכל פיקנטי). יש מדריך מוצקים בפורום הנקה.
 

צימעס

New member
../images/Emo32.gif בהשראתך

ערבבתי שקדיה עם סילאן, וזה מחליף יופי את כל הממרחי-אגוזים/חרובים מלאי ה(שמנים) מוקשים (מנצומח).
 
חותמת על כל מה ששרון כתבה לך,

ומסבירה על הבננות- הן מעוררות עודף ליחה, אשר בגיל ינקות עלולה להצטבר באזניים, ולכן לגרום לדלקות אזניים, או לחילופין לעודד אסטמה ואלרגיות עוריות. אותה תגובה מעוררים מוצרי חלב בקר ובמבות, לכן גם הם נדחים מעבר לגיל שנה. מנגו ותפוז- בריא אבל אכן ילדים יכולים לחטוף אלרגיות לשניהם, כדאי לנסות ממש כשהילד כבר אוכל מוצקים, ולהפריד בין התפוז, המנגו והעגבניה- לפחות שבוע זה מזה. עם חצילים הייתי בכלל מחכה כמה שיותר (לא בריא) ופלפל ירוק, כבר היה עליו פה דיון, עלול לעשות בעיות עיכול. כדאי לחכות עם הפלפלים עד אחרי גיל שנה, ואז להעדיף את האדום- יותר קל לעיכול ומלא מלא מלא בויטמין C. תבלינים למרק עוף- סלרי ופטרוזיליה, כשהם קצת יותר גדולים- טיפה מלח ומעט מעט פלפל . אבקת מרק לא נכנסת לפתח ביתי. כל מה שכתבתי לך נשען על ידע שלי מרפואה סינית, הקשבה לילד, ואורח החיים הפרטי שלנו. לא מכירה שום מדריך בנושא.
 

צימעס

New member
מרקוף

אני מתבלת בעשבים/שורשים: פטרוזיליה, שום, בצל, סלרי. אין אבקת מרק בבית, ולא רגילה לתבל (מרק עוף) באחרים. כשיש בבית תינוק, מדלגת על המלח (ומוסיפים בצלחת או משהו).
 

Kalla

New member
לדעתי מרק עוף ממש לא דורש

תוספת אבקה. הוא כל כך טעים גם ככה. מה שנותן לו טעם מיוחד לדעתי זה סלרי. מה שכן, אני מוסיפה מלח. אנחנו לא אוהבים לאכול מלוח, כך שכמות המלח ממש לא גדולה. מה שכן, משתמשים במלח ים איכותי.
 

Kalla

New member
../images/Emo4.gifולמה פעמיים "מה שכן"?

כי הלכתי באמצע וחזרתי והספקתי לשכוח שכבר כתבתי את זה. לא שזה תירוץ.
 
למעלה