לתת בחירה בין כמה דברים מזינים.
זו באופן כללי הנטיה שלי. איך בדיוק עושים את זה תלוי בגיל ובסיטואציה המשפחתית. בגדול, יש אוכל. נניח יש עוף אורז וירקות - כל ילד כמעט יאכל לפחות אחד מהם. האוכל צריך להיות על השולחן, כשכולם אוכלים ממנו. אם הילד לא אוכל אף אחד מהם, אז סביר שנוצרה כבר דינמיקה של הפעלה הדדית סביב האוכל. [כי חוץ מילד אלרגי בטרוף, כמעט כל ילד יאכל לפחות אורז יבש עם טיפה מלח כשהוא רעב. או פסטה]. אצל ילדים שיותר גדולים, למשל החל מגיל 4, כבר אפשר ללמד אותם על אבות המזון: מה זה חלבונים, מה תפקידם, ובאילו מזונות יש חלבונים. מה זה ויטמינים, מה תפקידם, ובאילו מזונות הם מופיעים (אצלנו בבית - מקום יחודי לפירות וירקות..). ואז, אפשר לתת לו לבחור אוכל מזין אחר, לפי רצונו, בעל ערך תזונתי דומה. כשיניבי התחיל להיות בררן פתאום (בגיל 4+) הנהגנו 2 כללים: 1. חייבים לטעום ולא חייבים לאכול. 2. במקום האוכל שכולם אוכלים, הוא יכול לבחור משהו מזין אחר, בעל ערך תזונתי דומה. [יניבי תכופות לא כרוך על עוף. אז הוא עשוי לבקש טונה או חלב שתמיד יש בבית, באם הוא כבר יודע שמנת החלבונים בארוחה ספציפית אינה לטעמו]. בנוסף, אין קינוח כלל אם לא נאכל אוכל בריא במנה שמתאימה לארוחה. זה כלל תמידי. חטיפים אני כמעט לא מחזיקה, כך שהם לא אופציה ממילא. אם הוא באמת לא רוצה לאכול את המרק, ומוכן לאכול במקום כריך עם גבינה? שיבושם לו. תאכלו ארוחות משפחתיות. מי שמוותר על האוכל בכלל, האוכל יכול להשמר לו בצד לאח"כ. ותקפידו שלא לתת לו חטיפים חצי שעה אחרי ... זה מנציח את ההרגל שלא לאכול את האוכל הרגיל. כן אפשר, בעיני, להציע פירות. כי פירות זה כן בריא, ואם בא להם ארוחת פירות, שיהנו בשקט.