יו"ר נוער ליכוד ארצי ?

Zack DA

New member
יו"ר נוער ליכוד ארצי ?

כאשר מרכז הליכוד החדש יקבע (מלשון קיבוע) את נוער הליכוד בחוקת הליכוד, דומה כי נוער הליכוד יתחיל לפעול במישור הארצי. זה הזמן לגבש את הפרטים בנוגע לאותו יו"ר ארצי: האם הוא יבחר ע"י האחראים על הנוער בליכוד, או באופן דמוקרטי מתוך נוער הליכוד ? האם הבחירות יעשו באופן יחסי (כלומר: לכל חבר בנוער ליכוד קול אחד) או באופן אזורי (כלומר לכל סניף קול אחד)? ושאלה אחרונה חביבה: מי צריך להיות אותו יו"ר ?
 
יו"ר נוער הליכוד ארצי

יו"ר נוער הליכוד צריך להיבחר מתוך נוער הליכוד בבחירות דמוקרטיות. השיטה צריכה להיות שכל סניף מקבל מספר צירים לפי מפתח ביחס למתפקדים שיש בסניף שלו, נאמר לכל 50 מתפקדים מיר אחד. וכל הצירים צריכים לבחור את היו"ר ואת התפקידים האחרים שיועמדו לבחירה. לפיכך לכל סניף יש משקל ביחס לגודלו.
 

Zack DA

New member
אולי עדיף...

כמו שאמרת, אבל פשוט לתת קול אחד לכל סניף ? הרי בהרבה סניפים יש פשוט מתפקדים שהם לא באמת פעילים, והם סתם נותנים כוח עודף לסניף. אגב, תהיה הצבעה (קלפי) בכל סניף או פשוט הצבעה של היו"ר של הסניף, על פי הצעתך ?
 
שיטת הבחירות

אי אפשר לתת לכל סניף אותו כוח, אחרת יכול להיות מצב שסניף שבו יש רק יו"ר יהיו לו כוח לסניף שפועל מספר שנים ובו יש 200 מתפקדים. אתה קודם כל צריך לתת תמריץ לפקוד כמה שיותר אנשים, ואפילו שלא כל הפקודים פעילים זה כוח וזה לגיטימי. לגבי הבחירות אפשר לעשות שיו"ר סניף שיש לו 200 מתפקדים, קולו יהיה שווה 4 קולות ויו"ר סניף שיש לו רק 50 קולו יהיה שווה 1, אבל אפשר גם שכל סניף יבחר בתוכו את הצירים, שהם יוכלו לבחור את היו"ר הארצי.
 
חוקת נוער הליכוד, יו"ר.. ועוד....

קודם כל אני רוצה לאחל לצחי בהצלחה עם הפורום החדש - הוא פשוט ענק!!! למי שלא מכיר, קוראים לי רובי יונה, אני יו"ר נוער הליכוד במעלה אדומים, שהוא כיום סניף נוער הליכוד הגדול ביותר הארץ - 211 מתפקדים. את ההצעה להכניס את נוער הליכוד אני כתבתי - ההצעה עברה תיקוני נוסח משפטיים ע"י שי גלילי - חבר וועדת החוקה של מפלגת הליכוד וההצעה תובא להצבעה בוויעדת הליכוד בתאריך ה-17 לחודש זה, לאחר שעברה את אישורו של היועץ המשפטי של הליכוד ואת אישורו של מנכ"ל הליכוד. אני מצטער, אך כרגע איני יכול לפרסם את ההצעה, אך ברגע שהיא תהיה מושלמת אני אעלה אותה לפורום ברגע שאוכל. אני חבר בנוער הליכוד כבר 3 שנים, ואני שמח שסוף סוף נוכל ביחד להכניס את נוער הליכוד לחוקה, לאחר המתנה של שנים. לגבי תפקיד היו"ר, בקצרה, תהיינה מועצה ארצית של נוער הליכוד שתקבל את כל ההחלטות החשובות ברמה הארצית. כל סניף ייבחר מספר נציגים למועצה בהתאם למספר חברי הסניף שלו בנוסף ליו"ר. את היו"ר בוחרים כל מתפקדי נוער הליכוד - כלומר אלפים. עדיין לא החלטתי, אבל כנראה שאני אתמודד לתפקיד היו"ר, כשיחד איתי ירוצו עוד אנשים לתפקידים שונים. לפרטים נוספים, רובי יונה - 055-857758
 

Zack DA

New member
קודם כל...

תודה רבה על המחמאות, אשמח אם תשאר ותגיב כאן גם בעתיד. אני, מצידי, אעשה מאמץ לשפר ולהוסיף דברים לפורום זה. לעניין התגובה: אני מקווה שההצבעה תעשה באופן פשוט יותר, כלומר שלא יווצר מצב שכל מתפקד צריך להצביע. מעבר לכך, זה לא הגיוני (לדעתי) שסניף שיש בו הרבה מתפקדים (שרובם לא פעילים) יקבל כוח מוגזם. ואם אתה מתמודד - שיהיה בהצלחה
צחי
 
תגובה......

קודם כל, אני אקח לתשומת לבי את מה שאמרת, ואני אראה מה אני יכול לעשות עם זה. לגבי הסניפים עם כמות מתפקדים גדולה וקצת פעילים - אני יכול להגיד לך שלכל סניף יש יותר מתפקדים מפעילים והכל יחסי - יש סניף עם 20 מפקדים ו-7 פעילים רציניים, יש סניף עם 80 מתפקדים ו-30 פעילים רציניים ויש סניף כמו שלי למשל - עם 211 אנשים כשקרוב ל-80 פעילים. אסור לנו לשכוח שכל מתפקד הוא פוטנציאל זמין להיות פעיל, ואחרי הכל כל מתפקד הגיע לפחות לפעולה אחת. יחד עם זה, הדבר לא נשמע הגיוני, שדעה של 5 אנשים למשל תיחשב כקול שווה לדעה של 100 אנשים למשל - זו לא דמוקרטיה. בנוסף, יש יתרון משמעותי לכך שכל מתפקדי נוער הליכוד בוחרים - הדבר יוצר הד תקשורתי גדול יותר, מכניס מתפקדים בחזרה לתמונה, מגבש קבוצות שונות ומערה את פעילות הנוער בכל הארץ. בנוסף אם ניתן את כל ההחלטות הארציות בידי גוף אחד, מתפקדי נוער הליכוד מאבדים את זכותם הישירה לבחור. הרי אתה יכול להשוות את הדבר למפלגת הליכוד - חברי המרכז מחליטים את כל ההחלטות כמעט אך את בחירת היו"ר בוחרים כל 315,000 המתפקדים של הליכוד. אני מקווה שהצלחתי לשכנע אותך, אחרי הכל המטרה של כולנו היא מטרה משותפת..
 

Zack DA

New member
נכון - עכשיו פרקטיקה

אין ספק שאין הגיון בכך שלסניף של 211 יהיה אותו כוח כמו לסניף שבו יש רק יו"ר. מצד שני כמות הפעילים היא מבחינתי משמעותית יותר ולכן אני בעד נוסח מתפשר: לכל סניף יהיה קול על כל 50 אנשים. כלומר לסניף שלך יהיו 4 קולות, אבל לסניף שיש בו רק 20 יהיה קול 1. אל תשכח שיש גם חשיבות למישור הגיאוגרפי, כלומר אחדות מהצפון עד הדרום. הנקודה היא, שגם בסניף כמו מיתר, שאין בו הרבה אנשים, צריך לתת קול משמעותי. במילים אחרות, אני מציע דגם דומה לזה שקיים בבחירות בארה"ב.
 
קלעת בול !

מה שאמרת לגבי כל כמות אנשים מסויימת כל זו הנסוחה האמיתית. חוץ מהיו"ר, כל 20 חברים מהווים נציג נוסף במועצה. בחרתי דווקא ב-20 כיוון שרוב הסניף הם לא בכמויות של כפולות של 50, כלומר 150, 250, 300 אלא בסדרי גודל של כפולות של 20, משמע - קטנים יותר. כעת צריכים לשכנע כמה שיותר חברי מרכז עד ה-17 לחודש שיצביעו בעד ההצעה. לכל מי שירצה פרטים נוספים, הטל´ שלי לרשותכם - 055-857758 רובי יונה
 

Zack DA

New member
אוקיי

בכל זאת הייתי מציע להגדיל מ- 20, לנאמר 40 או 50. לצמצם את פערי הכוחות בין סניפים ענקיים עם מעט פעילים והרבה מתפקדים לסניפים קטנים שחולשים על מרחב גיאוגרפי גדול. לגבי המרכז, אני יכול לדבר עם כמה חברי מרכז בחיפה, אם אתה רוצה להגדיל את התמיכה בנושא זה.
 
המטרה עכשיו...

כשייצא לי לפגוש אותך, אני אראה לך את המפקד הארצי, ואני אנסה להראות לך את המצב ב-2 המקרים, של 20, ו של 40 או 50, ואולי תראה את זה אחרת. אני אודה לך אם תסייע בקטע הזה בחיפה, אני בטוח שיש לך השפעה גדולה שם. בנוסף כל מי שיוכל לעזור, עוזר לנוער הליכוד להעביר את אחת ההצעות הגדולות שהוצעו על ידיו אי פעם. תודה מראש, רובי יונה
 

Zack DA

New member
אני אנסה ליצור קשר עם כמה חברי מרכז

אגב, אם יש לך נתונים של מפקד ארצי - אולי תשלח לי אותם ? אנסה לנתח אותם לפי שתי השיטות. ברמה הערונית, אני בטוח ש- 20 זה מקרה מוקצן מדי. כלומר, אולי לא 50 אבל בטח שלא 20. צריך לעלות על דרך המלך, אני מאמין באיזור ה- 35-40.
 
נתוני מפקד ארציים..

נתוניו המפקד הארציים הם לא חומר הפתוח לכל, שכן הוא מיועד לרמת הניהול למטרות קידום המפקד. כרגע אין בידי נתונים עדכניים, אך מתי שתהיה באיזור ירושלים או ת"א ונוכל לשבת באמת ולדבר, אני אשיג מהמצודה.
 

Zack DA

New member
רעיון אחר

אפשר לפחות לקבל סטטיסטיקה כללית לגבי ההתפלגות של המתפקדים (דרום, גוש דן, אזור ירושלים, גליל וכו´) ?
 
ברמה הכללית...

באיזור ירושלים לצערי מעלה אדומים היא הסניף היחיד המוביל, ואני באמת אומר זאת בצער. אנו נעבוד לקראת הבחירות לחיזוק סניף ירושלים. לגבי איזור המרכז יש סניפים ערים מאוד, איזור גוש דן ואיזור המרכז חזקים ביותר. ואני שמח שכעת לאחר הסמינר, גם איזור הצפון צובר תאוצה אסטרונומית.
 

Zack DA

New member
קיוויתי למספרים ואחוזים

ולא לאמירות כלליות... אגב, רובי, תסלח לי שאני מנדנד בקטע הזה, אני פשוט בן אדם של מספרים וגישה מדעית... האוניברסיטה עוללה לי את זה
. צחי
 
תגובה לרובי

רובי אל תגיד שזה לא דמוקרטי, כי זו דמוקרטיה ייצוגית כאשר אתה בוחר צירים והם בוחרים בשמך את היו"ר הארצי. בבחירת יו"ר הליכוד אני חושב שהשיטה הנכונה שכלל המתפקדים יבחרו את יו"ר התנועה ולא רק חברי המרכז, לעומת זאת אתה צריך להביא בחשבון שלמועמד לראשות הנוער אין את האמצעים שיש למועמד לראשות התנועה, אתה כאחד ששוקל להתמודד, יש לך באמת את האמצעים להגיע לכל סניף וסניף ולהציג את עצמך? האם יש לך אפשרות להקים מטה בחירות שבאמצעותו תוכל ליצור קשר עם כלל המתפקדים? אם יש לך את האמצעים האלה זאת אומרת אתה באופן יחסי מאוד עשיר, ואני בטוח שלרוב האנשים אין את האמצעים האלה. לכן אני חושב שיותר נכון, וזה דמוקרטי לא פחות שכל סניף יבחר הצירים, שיבחרו את היו"ר הארצי.
 

Zack DA

New member
מסכים איתך

כמו כן, יש להעלות את מספר המתפקדים בסניף המהווים ציר אחד, כדי לתת יותר משקל לסניפים קטנים אך בעלי חשיבות גיאוגרפית יצוגית. זה לא עוזר לאף אחד שבסניף כלשהו יש הרבה מתפקדים שרק עשירית מהם באמת עושים משהו.
 
אני לא מבין את ההיגיון ביו"ר

בשביל מה נוער הליכוד זקוק ליו"ר? הרי זה ישאר תפקיד בלבד, רק תואר למישהו שיוכל לומר, אני/הייתי יו"ר ארצי של נוער הליכוד. רבותיי, להזכירכם, ישנם שלושה רכזים בנוער הליכוד ועדיין כל סניף עושה מה שהוא רוצה, לכל סניף יש את היו"ר ויש מספיק אנשים במצודה עם תואר ומה שנלווה על מנת לעשות מה שאתם מניחים השיו"ר הארצי יעשה. מיותר ומאוד לא תמים. יאן נ.ב להתחדש
 
למעלה