אין שום רע בלהרחיב אופקים.
אבל איפה קראת שהכנס מרחיב אופקים? הכנס עושה רושם (לפחות עלי), שזה כנס של "למה תח"צ זה חשוב, למה צריך לשנות את המצב בארץ ואיך". סביר להניח (שוב זה מה שנראה לי, ייתכן ואני טועה, אבל זה מה שמשדר לי ההזמנה לכנס) שכל מה שיהיה שם זה יהיה כל מיני חזרות על מנטרות ישנות ומשעממות ולא נראה כאילו מישהו הולך להגיד משהו חשוב והולך לתרום לנו מניסיונו או לספר על דברים שלא שמעו עליהם. בנוסף עושה גם רושם שהכנס הזה הוא בין היתר בשביל שכמה פוליטקאים יקשקשו כדי להראות שאכפת להם, והם משנים את המצב. (לא שאני טוען אחרת, אבל אין טעם ללכת לכנס בשביל שיגידו לי את זה). חלק מההרצאות במושב השני נראות דווקא מעניינות, אבל שוב לאור צורת הכנס לא נראה גם שם שמישהו מתכוון לחדש משהו, אלא לחזור על דברים שנאמרו ולקדם את הרפורמה וההפרטה. בסופו של דבר, כמו שאורי אמר, בשביל שמישהו יפספס יום עבודה בשביל הכנס, כדאי שיהיה בכנס משהו שבאמת ירחיב אופקים. בנוסף הכנס לא דן בבעיות האמיתיות בתח"צ בארץ ובפתרונן. שהן: 1. הבעיות ברפורמה : אוטובוסים לא יוצאים בכלל, שביתות בתח"צ, ומפעילים שלא מצליחים לעמוד בעומסים או בלו"ז. (ע"ע מטרודן, קונקס, קווים ועוד). במקום זה החליטו להתמקד ב"תמורות ברמת השירות בעידן של הרחבת התחרות". 2. אין מענה ראוי לבעיות (ע"ע קווים ברכבת סגורים). 3. יום התח"צ הקודם שהיה נפילה רצינית, ואיך זה קרה. אין טעם לדון ב: "זכויות דרך" "תמריצים כלכליים" "הזכות לחופש התנועה של אנשים עם מוגבלויות" גם רוב המידע שמפורסם באתר של "תחבורה היום ומחר" מתייחס לבעיות שונות בתח"צ ובדברים שמאוד מרחיבים אופקים, אבל בינתיים הם לא רלוונטיים, כל התח"צ בארץ תהיה לפחות ברמה של "פועלת".