יום התחבורה הציבורית - קול קורא

מצב
הנושא נעול.

orensaab

New member
יום התחבורה הציבורית - קול קורא
יום התחבורה הציבורית שצוין היום ברחבי העולם, יצויין בארץ ביום רביעי ה 17 באוקטובר 2007. במרכזו של היום יהיה כינוס בנושא רמת השירות בתחבורה הציבורית. כל הפרטים, כולל פרטי הרשמה לכינו נמצאים באתר של הארגון "תחבורה היום ומחר". אני מנצל מראש, על כך שלא אהיה נוכח, מכיוון שבאותו היום נפתחים ימי העיתונות של תערוכת BUSWORLD בקורטרייק. אורן
 

urilei

New member
יום התחבורה הציבורית - קול קורא
יום התחבורה הציבורית שצוין היום ברחבי העולם, יצויין בארץ ביום רביעי ה 17 באוקטובר 2007. במרכזו של היום יהיה כינוס בנושא רמת השירות בתחבורה הציבורית. כל הפרטים, כולל פרטי הרשמה לכינו נמצאים באתר של הארגון "תחבורה היום ומחר". אני מנצל מראש, על כך שלא אהיה נוכח, מכיוון שבאותו היום נפתחים ימי העיתונות של תערוכת BUSWORLD בקורטרייק. אורן
נא הסבר...
אני רואה פה את הכנס הזה שעולה 80 שקל שנראה לי שאני לא צריך לשבת בשביל שיסבירו לי אודות רמת השירות הפרובלמטית בישראל מה כן אנחנו יכולים לעשות?
 

amit1270

New member
נא הסבר...
אני רואה פה את הכנס הזה שעולה 80 שקל שנראה לי שאני לא צריך לשבת בשביל שיסבירו לי אודות רמת השירות הפרובלמטית בישראל מה כן אנחנו יכולים לעשות?
אם אתה חושב שאתה יודע הכול, אל תבוא...
 
אם אתה חושב שאתה יודע הכול, אל תבוא...
מעניין כמה אנשים בכנס הזה יבואו אליו בת"צ...
אנשים בישראל (ובמיוחד שר התחבורה ושלל מנהליו) יודעים יפה מאוד לדבר. תחום התחבורה זה סיבה מספיק טובה כדי להפיל את הממשלה הזו (ולא שחסרות סיבות אחרות, אבל זה כבר לא לכאן).
 

amit1270

New member
מעניין כמה אנשים בכנס הזה יבואו אליו בת"צ...
אנשים בישראל (ובמיוחד שר התחבורה ושלל מנהליו) יודעים יפה מאוד לדבר. תחום התחבורה זה סיבה מספיק טובה כדי להפיל את הממשלה הזו (ולא שחסרות סיבות אחרות, אבל זה כבר לא לכאן).
מה זה חשוב?
אם כבר אז ההפך - אנשים בוחרים לא להגיע בתח"צ כי התח"צ בארץ, מה לעשות, לא מהמשובחים...
 

טיפ_טיפ

New member
מעניין כמה אנשים בכנס הזה יבואו אליו בת"צ...
אנשים בישראל (ובמיוחד שר התחבורה ושלל מנהליו) יודעים יפה מאוד לדבר. תחום התחבורה זה סיבה מספיק טובה כדי להפיל את הממשלה הזו (ולא שחסרות סיבות אחרות, אבל זה כבר לא לכאן).
אני מציעה
שההרצאות בכנס יתחילו שעה מאוחר מהמתוכנן (ואולי גם יקוצרו בהתאם) ובמקום זה, כל אחד ממשתתפי הכנס יגיע לכנס בתח"צ. כאשר ההרצאה הראשונה תהיה בעצם סדנא: איך הגעתי לכנס נקודות לשימור בעיות וכשלים אופטימית, הא
 
אני מציעה
שההרצאות בכנס יתחילו שעה מאוחר מהמתוכנן (ואולי גם יקוצרו בהתאם) ובמקום זה, כל אחד ממשתתפי הכנס יגיע לכנס בתח"צ. כאשר ההרצאה הראשונה תהיה בעצם סדנא: איך הגעתי לכנס נקודות לשימור בעיות וכשלים אופטימית, הא

מי שמדבר בכנס צריך לדעת מה קורה בתחבורה הציבורית ולא לדבר סתם בסיסמאות על כמה חשובה התחבורה הציבורית. אין כמו מקרים ספציפיים בלהשליך על תמונת הת"צ בכללותה - במקרה הזה.
 

urilei

New member
לך דווקא יש דעות נחרצות והרבה מה להגיד
אני מסכים
ואני מניח שגם אמרת את זה במידה של ביקורת השאלה היא האם אני בכלל בא לשם בשביל להשתתף ולדבר, או רק לשמוע הרצאות של אחרים.
 
אני מסכים
ואני מניח שגם אמרת את זה במידה של ביקורת השאלה היא האם אני בכלל בא לשם בשביל להשתתף ולדבר, או רק לשמוע הרצאות של אחרים.
מה רע בלשמוע הרצאות של אחרים?
מה רע בלשמוע דיעות של אחרים, גם אם הן לא נעימות לאזניים? מה רע בסתם להרחיב אופקים?
 

urilei

New member
מה רע בלשמוע הרצאות של אחרים?
מה רע בלשמוע דיעות של אחרים, גם אם הן לא נעימות לאזניים? מה רע בסתם להרחיב אופקים?
ממש לא רע
ואני גם ממש לא חושב שאני הולך למצוא שם דעות "לא נעימות לאוזניים" אבל בשביל כנס מעונב של כמה מכובדים אני לא אשלם 80 שקל ואפסיד יום עבודה... עם כל הכבוד...
 
מה רע בלשמוע הרצאות של אחרים?
מה רע בלשמוע דיעות של אחרים, גם אם הן לא נעימות לאזניים? מה רע בסתם להרחיב אופקים?
אין שום רע בלהרחיב אופקים.
אבל איפה קראת שהכנס מרחיב אופקים? הכנס עושה רושם (לפחות עלי), שזה כנס של "למה תח"צ זה חשוב, למה צריך לשנות את המצב בארץ ואיך". סביר להניח (שוב זה מה שנראה לי, ייתכן ואני טועה, אבל זה מה שמשדר לי ההזמנה לכנס) שכל מה שיהיה שם זה יהיה כל מיני חזרות על מנטרות ישנות ומשעממות ולא נראה כאילו מישהו הולך להגיד משהו חשוב והולך לתרום לנו מניסיונו או לספר על דברים שלא שמעו עליהם. בנוסף עושה גם רושם שהכנס הזה הוא בין היתר בשביל שכמה פוליטקאים יקשקשו כדי להראות שאכפת להם, והם משנים את המצב. (לא שאני טוען אחרת, אבל אין טעם ללכת לכנס בשביל שיגידו לי את זה). חלק מההרצאות במושב השני נראות דווקא מעניינות, אבל שוב לאור צורת הכנס לא נראה גם שם שמישהו מתכוון לחדש משהו, אלא לחזור על דברים שנאמרו ולקדם את הרפורמה וההפרטה. בסופו של דבר, כמו שאורי אמר, בשביל שמישהו יפספס יום עבודה בשביל הכנס, כדאי שיהיה בכנס משהו שבאמת ירחיב אופקים. בנוסף הכנס לא דן בבעיות האמיתיות בתח"צ בארץ ובפתרונן. שהן: 1. הבעיות ברפורמה : אוטובוסים לא יוצאים בכלל, שביתות בתח"צ, ומפעילים שלא מצליחים לעמוד בעומסים או בלו"ז. (ע"ע מטרודן, קונקס, קווים ועוד). במקום זה החליטו להתמקד ב"תמורות ברמת השירות בעידן של הרחבת התחרות". 2. אין מענה ראוי לבעיות (ע"ע קווים ברכבת סגורים). 3. יום התח"צ הקודם שהיה נפילה רצינית, ואיך זה קרה. אין טעם לדון ב: "זכויות דרך" "תמריצים כלכליים" "הזכות לחופש התנועה של אנשים עם מוגבלויות" גם רוב המידע שמפורסם באתר של "תחבורה היום ומחר" מתייחס לבעיות שונות בתח"צ ובדברים שמאוד מרחיבים אופקים, אבל בינתיים הם לא רלוונטיים, כל התח"צ בארץ תהיה לפחות ברמה של "פועלת".
 

amit1270

New member
אין שום רע בלהרחיב אופקים.
אבל איפה קראת שהכנס מרחיב אופקים? הכנס עושה רושם (לפחות עלי), שזה כנס של "למה תח"צ זה חשוב, למה צריך לשנות את המצב בארץ ואיך". סביר להניח (שוב זה מה שנראה לי, ייתכן ואני טועה, אבל זה מה שמשדר לי ההזמנה לכנס) שכל מה שיהיה שם זה יהיה כל מיני חזרות על מנטרות ישנות ומשעממות ולא נראה כאילו מישהו הולך להגיד משהו חשוב והולך לתרום לנו מניסיונו או לספר על דברים שלא שמעו עליהם. בנוסף עושה גם רושם שהכנס הזה הוא בין היתר בשביל שכמה פוליטקאים יקשקשו כדי להראות שאכפת להם, והם משנים את המצב. (לא שאני טוען אחרת, אבל אין טעם ללכת לכנס בשביל שיגידו לי את זה). חלק מההרצאות במושב השני נראות דווקא מעניינות, אבל שוב לאור צורת הכנס לא נראה גם שם שמישהו מתכוון לחדש משהו, אלא לחזור על דברים שנאמרו ולקדם את הרפורמה וההפרטה. בסופו של דבר, כמו שאורי אמר, בשביל שמישהו יפספס יום עבודה בשביל הכנס, כדאי שיהיה בכנס משהו שבאמת ירחיב אופקים. בנוסף הכנס לא דן בבעיות האמיתיות בתח"צ בארץ ובפתרונן. שהן: 1. הבעיות ברפורמה : אוטובוסים לא יוצאים בכלל, שביתות בתח"צ, ומפעילים שלא מצליחים לעמוד בעומסים או בלו"ז. (ע"ע מטרודן, קונקס, קווים ועוד). במקום זה החליטו להתמקד ב"תמורות ברמת השירות בעידן של הרחבת התחרות". 2. אין מענה ראוי לבעיות (ע"ע קווים ברכבת סגורים). 3. יום התח"צ הקודם שהיה נפילה רצינית, ואיך זה קרה. אין טעם לדון ב: "זכויות דרך" "תמריצים כלכליים" "הזכות לחופש התנועה של אנשים עם מוגבלויות" גם רוב המידע שמפורסם באתר של "תחבורה היום ומחר" מתייחס לבעיות שונות בתח"צ ובדברים שמאוד מרחיבים אופקים, אבל בינתיים הם לא רלוונטיים, כל התח"צ בארץ תהיה לפחות ברמה של "פועלת".
התח"צ בארץ פועלת.
יש מה לשפר, והרבה, אבל היא פועלת.
 

yblumann

New member
נא הסבר...
אני רואה פה את הכנס הזה שעולה 80 שקל שנראה לי שאני לא צריך לשבת בשביל שיסבירו לי אודות רמת השירות הפרובלמטית בישראל מה כן אנחנו יכולים לעשות?
דווקא כן חשוב...
קראתי את רשימת המשתתפים, ונראה לי שהארגון הבטיח השתתפות אנשי ממשלה ומשרד התחבורה. זו ההזדמנות הפומבית לשאול על cock ups כמו connex במודיעין וקווים בפ"ת . שאלות על פקוח איכות שרות ,קריטריונים בבחירת מפעיל במכרז, וכו. למי שבאמת אכפת צריך להשתתף.
 
דווקא כן חשוב...
קראתי את רשימת המשתתפים, ונראה לי שהארגון הבטיח השתתפות אנשי ממשלה ומשרד התחבורה. זו ההזדמנות הפומבית לשאול על cock ups כמו connex במודיעין וקווים בפ"ת . שאלות על פקוח איכות שרות ,קריטריונים בבחירת מפעיל במכרז, וכו. למי שבאמת אכפת צריך להשתתף.
...
"זו ההזדמנות הפומבית לשאול על cock ups כמו connex במודיעין וקווים בפ"ת . שאלות על פקוח איכות שרות ,קריטריונים בבחירת מפעיל במכרז, וכו." נראה שמוקצה רבע שעה לכל דיון, אני בספק אם באמת יהיה מקום לתשובות לשאלות האלו. וגם בדיון היחיד שיש על התחרות הוא מפי עינת רום מבזק. אני בספק אם יהיה תשובות בנושא הזה.
 

yblumann

New member
...
"זו ההזדמנות הפומבית לשאול על cock ups כמו connex במודיעין וקווים בפ"ת . שאלות על פקוח איכות שרות ,קריטריונים בבחירת מפעיל במכרז, וכו." נראה שמוקצה רבע שעה לכל דיון, אני בספק אם באמת יהיה מקום לתשובות לשאלות האלו. וגם בדיון היחיד שיש על התחרות הוא מפי עינת רום מבזק. אני בספק אם יהיה תשובות בנושא הזה.
ניתן ליצור קשר עם יוזמי הכינוס ולוודא אם ניתן
לשאול...
 

yblumann

New member
נא הסבר...
אני רואה פה את הכנס הזה שעולה 80 שקל שנראה לי שאני לא צריך לשבת בשביל שיסבירו לי אודות רמת השירות הפרובלמטית בישראל מה כן אנחנו יכולים לעשות?
מה כן יכולים לעשות?אני מרים את הכפפה...
כמי שיש לו נסיון כמתנדב בקהילה כאן בלונדון אולי אוכל לתרום לדיון.. קודם כל צריך ליצור שותפויות עם ארגונים דומים שיש להם מטרות דומות. networking יותר אפקטיבי מאשר אדם או ארגון אחד. דבר נוסף הוא לנסות לפגוש אנשי מפתח בנסיון להשפיע על ה outcomes. ודבר חשוב נוסף הוא לדעת לצמצם את השאלות/מטרות כדי להשיג תוצאה.
 

urilei

New member
מה כן יכולים לעשות?אני מרים את הכפפה...
כמי שיש לו נסיון כמתנדב בקהילה כאן בלונדון אולי אוכל לתרום לדיון.. קודם כל צריך ליצור שותפויות עם ארגונים דומים שיש להם מטרות דומות. networking יותר אפקטיבי מאשר אדם או ארגון אחד. דבר נוסף הוא לנסות לפגוש אנשי מפתח בנסיון להשפיע על ה outcomes. ודבר חשוב נוסף הוא לדעת לצמצם את השאלות/מטרות כדי להשיג תוצאה.
ממה שאני מבין
זה ממש ממש לא הולך להיות "דיון פתוח" שיש קהל שמעלה שאלות נוקבות, אלא כמה מכובדים שבאים ואומרים כמה זה חשוב ומסתלקים. אם זה באמת היה דיון פתוח, היה לזה (אולי) הרבה משמעות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה