יום העצמאות במטרופולין חיפה - תיאטרון האבסורד

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
אם כך אז מצוין

זה לא יצור אצלי שום אנטי
אין לי שום אנטי לדתיים או מסורתיים שמתנגדים לחילול שבת.
אתה זה שמנסה להפוך את הויכוח לויכוח על רקע דתי.
אבל הויכוח התחיל בכלל על רקע יום העצמאות וטיעון שלנהגים מגיעה מנוחה.
הטיעון על רקע חברתי הוא מופרך.
עם טיעונים דתיים אי אפשר להתווכח ואני לא מנסה בכלל.
הויכוח שלי אינו עם הדתיים.
אם כך אז מצוין
כל התגובה שלי התחילה ממשהו על שבת, לא דיברתי בכלל על יום העצמאות.
על איזה טיעון על רקע חברתי אתה מדבר?
 
הטיעון של מגיע לנהגים מנוחה

אם כך אז מצוין
כל התגובה שלי התחילה ממשהו על שבת, לא דיברתי בכלל על יום העצמאות.
על איזה טיעון על רקע חברתי אתה מדבר?
הטיעון של מגיע לנהגים מנוחה
וגם הטיעון שלך שאנו רוצים עבדים.
טיעון על עבדות לא קשור לשמירת שבת ואתה התחלת את המעורבות שלך בשרשור הזה בטיעון הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
אם נגזים לנהגים מגיעה מנוחה בבוקר ובערב.

הטיעון של מגיע לנהגים מנוחה
וגם הטיעון שלך שאנו רוצים עבדים.
טיעון על עבדות לא קשור לשמירת שבת ואתה התחלת את המעורבות שלך בשרשור הזה בטיעון הזה.
אם נגזים לנהגים מגיעה מנוחה בבוקר ובערב.
אנחנו באותו הצד, אך כדי להגזים את הטענה של מתנגדינו אני לוקח את זה עד הסוף:

מדוע שנהגים לא יקומו בבוקר כאחד האדם ויגיעו לעבודה ב9 ? לדרוש שיקומו שעה קודם זה אי התחשבות במנוחתם ולא יפה שאנשים רוצים תחבורה ציבורית בין 8 ל9, לדרוש מהם לקום שעתיים קודם כדי להסיע תלמידים בין 7 ל 8 בבוקר זה בלתי סביר, ולדרוש מהנהגים לקום ב4 או 5 בבוקר כדי להפעיל את קווי הפועלים של 6 בבוקר זו בכלל התעללות ועבדות בחסות המדינה.

ומדוע שהנהגים לא יפסיקו את יום העבודה שלהם ב5 בערב כמו עובד משרד מצוי ללא שעות נוספות? הרי גם הם רוצים לחזור הביתה למשפחותיהם כאחד האדם, וזכותם לחיי משפחה וחברה, ובכלל - אם יש להם ילדים מדוע שלא יחזרו הביתה ב1 או 2 בצהריים בסיום יום הלימודים (מבלי שידרשו לקום מוקדם בבוקר) ?

ולמה שיעבדו ביום שישי כאשר רוב המשק הישראלי עבר לשבוע עבודה בן 5 ימים ?

זוהי אם כן מערכת התח"צ לפי אנשי "מנוחת הנהגים" - מערכת שפועלת רק בשעות משרדיות ואינה משרתת את נוסעי שעות העומס.
 

אורי404

New member
בגלל היקף הפעילות וכמות עובדים

אם נגזים לנהגים מגיעה מנוחה בבוקר ובערב.
אנחנו באותו הצד, אך כדי להגזים את הטענה של מתנגדינו אני לוקח את זה עד הסוף:

מדוע שנהגים לא יקומו בבוקר כאחד האדם ויגיעו לעבודה ב9 ? לדרוש שיקומו שעה קודם זה אי התחשבות במנוחתם ולא יפה שאנשים רוצים תחבורה ציבורית בין 8 ל9, לדרוש מהם לקום שעתיים קודם כדי להסיע תלמידים בין 7 ל 8 בבוקר זה בלתי סביר, ולדרוש מהנהגים לקום ב4 או 5 בבוקר כדי להפעיל את קווי הפועלים של 6 בבוקר זו בכלל התעללות ועבדות בחסות המדינה.

ומדוע שהנהגים לא יפסיקו את יום העבודה שלהם ב5 בערב כמו עובד משרד מצוי ללא שעות נוספות? הרי גם הם רוצים לחזור הביתה למשפחותיהם כאחד האדם, וזכותם לחיי משפחה וחברה, ובכלל - אם יש להם ילדים מדוע שלא יחזרו הביתה ב1 או 2 בצהריים בסיום יום הלימודים (מבלי שידרשו לקום מוקדם בבוקר) ?

ולמה שיעבדו ביום שישי כאשר רוב המשק הישראלי עבר לשבוע עבודה בן 5 ימים ?

זוהי אם כן מערכת התח"צ לפי אנשי "מנוחת הנהגים" - מערכת שפועלת רק בשעות משרדיות ואינה משרתת את נוסעי שעות העומס.
בגלל היקף הפעילות וכמות עובדים
חברות האוטובוסים פועלות 7 ימים בשבוע. חלק גדול מהמשק פועל 5 ימים בשבוע.
גם כמות הנהגים אינה גבוהה ובחלק גדול מחברות האוטובוסים (הן מפעילות קווי שירות והן של הסעות פרטיות) יש מחסור בנהגים. כך שכנראה קשה להבטיח לכל הנהגים עבודה קבועה של 5 ימים בשבוע.

גם יש גורמים בירוקרטיים שונים, כמו הסכם סובסידיה בין הממשלה לחברות האוטובוסים, כפי ש"846" פירט בשרשור. גם הדבר הזה עושה את שלו ביום העצמאות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


אם נגזים לנהגים מגיעה מנוחה בבוקר ובערב.
אנחנו באותו הצד, אך כדי להגזים את הטענה של מתנגדינו אני לוקח את זה עד הסוף:

מדוע שנהגים לא יקומו בבוקר כאחד האדם ויגיעו לעבודה ב9 ? לדרוש שיקומו שעה קודם זה אי התחשבות במנוחתם ולא יפה שאנשים רוצים תחבורה ציבורית בין 8 ל9, לדרוש מהם לקום שעתיים קודם כדי להסיע תלמידים בין 7 ל 8 בבוקר זה בלתי סביר, ולדרוש מהנהגים לקום ב4 או 5 בבוקר כדי להפעיל את קווי הפועלים של 6 בבוקר זו בכלל התעללות ועבדות בחסות המדינה.

ומדוע שהנהגים לא יפסיקו את יום העבודה שלהם ב5 בערב כמו עובד משרד מצוי ללא שעות נוספות? הרי גם הם רוצים לחזור הביתה למשפחותיהם כאחד האדם, וזכותם לחיי משפחה וחברה, ובכלל - אם יש להם ילדים מדוע שלא יחזרו הביתה ב1 או 2 בצהריים בסיום יום הלימודים (מבלי שידרשו לקום מוקדם בבוקר) ?

ולמה שיעבדו ביום שישי כאשר רוב המשק הישראלי עבר לשבוע עבודה בן 5 ימים ?

זוהי אם כן מערכת התח"צ לפי אנשי "מנוחת הנהגים" - מערכת שפועלת רק בשעות משרדיות ואינה משרתת את נוסעי שעות העומס.
 

amit1270

New member
ואם הם לא יהודים?

הדוגמאות הללו הן של דברים מצילי חיים
בוודאי תשמחו לדעת שיום החופש של ילדיהם של כל אותם הנהגים הוא דווקא שבת אך הם נאלצים לעבוד באותו יום, ולא לבלות עם משפחותיהם, שרוצות כל כך ללכת לים ביום החופש שלהם, ולא לחנך את הילדים.

ואחר כך מתפלאים למה הנוער של היום מתנהג כמו שהוא מתנהג.
ואם הם לא יהודים?
מה אם היום החופשי שלהם הוא יום שישי או ראשון? מה מונע מהם לעבוד בשבת?
 

אורי404

New member
הם רשאים לפי בחירתם לנוח ביום אחר

ואם הם לא יהודים?
מה אם היום החופשי שלהם הוא יום שישי או ראשון? מה מונע מהם לעבוד בשבת?
הם רשאים לפי בחירתם לנוח ביום אחר
עובד, שאינו יהודי רשאי להמיר את יום המנוחה שלו, ביום המנוחה המקובל בדתו.
 
זו דוגמה לחקיקה דתית

אז הבעיה נפתרה.
זו דוגמה לחקיקה דתית
החוק קובע שבגלל שאני יהודי אסור להעסיק אותי בשבת, וכיוון ששכני אינו יהודי יש לו אפשרות לבחור יום חופשה אחר ולעבוד בשבת.

אני לא יודע אם הבעיה נפתרה כי לא הייתי רוצה שהנהגים יהיו "גויים של שבת" זה כר לבעיות חברתיות.
 

mister K

New member
אתה לא רציני

הדוגמאות הללו הן של דברים מצילי חיים
בוודאי תשמחו לדעת שיום החופש של ילדיהם של כל אותם הנהגים הוא דווקא שבת אך הם נאלצים לעבוד באותו יום, ולא לבלות עם משפחותיהם, שרוצות כל כך ללכת לים ביום החופש שלהם, ולא לחנך את הילדים.

ואחר כך מתפלאים למה הנוער של היום מתנהג כמו שהוא מתנהג.
אתה לא רציני
סע לכל מדינה בעולם ותראה איך תחבורה ציבורית עובדת כמו שהיא אמורה לעבוד, שבעה ימים בשבוע ו-24 שעות ביממה. אף אחד שם לא בוכה ולא מקטר ולא עבד ולא בטיח.
אני משוכנע שנהגי האוטובוס באנגליה, גרמניה, צרפת, הולנד ועוד מדינות שאנחנו יכולים רק להתקנא בתחבורה הציבורית שלהם, מקבלים את מלוא זכויותיהם וגם את יום החופש שלהם בשבוע. אני גם משוכנע שרוב הנוער שם מתנהג בסדר גמור. מה הקשר בכלל?! אם תגיד את מה שאמרת לנהג אוטובוס בכל מדינה אחרת בעולם מלבד ישראל הוא יצחק עליך.
וגם לא כולם עובדים בכל שבוע ביום החופשי. יש תורנות ואין מה לעשות כי כך זה במקצוע הזה ואין מה לעשות. בכל מקצוע יש יתרונות וחסרונות. גם אני במקצוע שלי עובד לפעמים שבתות כי זה חיוני.
אתה פשוט שבוי בקונספציה בגלל שאתה חי בישראל, המדינה היחידה בעולם שמנהיגה כבר מעל 66 שנה ישראבלוף דתי שמשבית פה את התחבורה הציבורית פעם בשבוע.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


אתה לא רציני
סע לכל מדינה בעולם ותראה איך תחבורה ציבורית עובדת כמו שהיא אמורה לעבוד, שבעה ימים בשבוע ו-24 שעות ביממה. אף אחד שם לא בוכה ולא מקטר ולא עבד ולא בטיח.
אני משוכנע שנהגי האוטובוס באנגליה, גרמניה, צרפת, הולנד ועוד מדינות שאנחנו יכולים רק להתקנא בתחבורה הציבורית שלהם, מקבלים את מלוא זכויותיהם וגם את יום החופש שלהם בשבוע. אני גם משוכנע שרוב הנוער שם מתנהג בסדר גמור. מה הקשר בכלל?! אם תגיד את מה שאמרת לנהג אוטובוס בכל מדינה אחרת בעולם מלבד ישראל הוא יצחק עליך.
וגם לא כולם עובדים בכל שבוע ביום החופשי. יש תורנות ואין מה לעשות כי כך זה במקצוע הזה ואין מה לעשות. בכל מקצוע יש יתרונות וחסרונות. גם אני במקצוע שלי עובד לפעמים שבתות כי זה חיוני.
אתה פשוט שבוי בקונספציה בגלל שאתה חי בישראל, המדינה היחידה בעולם שמנהיגה כבר מעל 66 שנה ישראבלוף דתי שמשבית פה את התחבורה הציבורית פעם בשבוע.
 

Ofekalef1

New member
צר לי

אתה לא רציני
סע לכל מדינה בעולם ותראה איך תחבורה ציבורית עובדת כמו שהיא אמורה לעבוד, שבעה ימים בשבוע ו-24 שעות ביממה. אף אחד שם לא בוכה ולא מקטר ולא עבד ולא בטיח.
אני משוכנע שנהגי האוטובוס באנגליה, גרמניה, צרפת, הולנד ועוד מדינות שאנחנו יכולים רק להתקנא בתחבורה הציבורית שלהם, מקבלים את מלוא זכויותיהם וגם את יום החופש שלהם בשבוע. אני גם משוכנע שרוב הנוער שם מתנהג בסדר גמור. מה הקשר בכלל?! אם תגיד את מה שאמרת לנהג אוטובוס בכל מדינה אחרת בעולם מלבד ישראל הוא יצחק עליך.
וגם לא כולם עובדים בכל שבוע ביום החופשי. יש תורנות ואין מה לעשות כי כך זה במקצוע הזה ואין מה לעשות. בכל מקצוע יש יתרונות וחסרונות. גם אני במקצוע שלי עובד לפעמים שבתות כי זה חיוני.
אתה פשוט שבוי בקונספציה בגלל שאתה חי בישראל, המדינה היחידה בעולם שמנהיגה כבר מעל 66 שנה ישראבלוף דתי שמשבית פה את התחבורה הציבורית פעם בשבוע.
צר לי
אבל אין לי כל רצון לקחת דוגמה מאירופה.
הסיבה שאני מתנגד היא בין היתר דתית.
אני מציע שתעשו סקר כמה נהגי אוטובוס יהודיים היו מוכנים לעבוד בשבת. אני כמעט בטוח שאחוז נכבד יגידו שלא היו מסכימים לעבוד בשבת. קח לדוגמה את מטרודן בבאר שבע, שחלק גדול מהנהגים שם הם דתיים.
 

mister K

New member
אז כל הויכוח פה מיותר לחלוטין

צר לי
אבל אין לי כל רצון לקחת דוגמה מאירופה.
הסיבה שאני מתנגד היא בין היתר דתית.
אני מציע שתעשו סקר כמה נהגי אוטובוס יהודיים היו מוכנים לעבוד בשבת. אני כמעט בטוח שאחוז נכבד יגידו שלא היו מסכימים לעבוד בשבת. קח לדוגמה את מטרודן בבאר שבע, שחלק גדול מהנהגים שם הם דתיים.
אז כל הויכוח פה מיותר לחלוטין
אתה לא בעד תח"צ ראויה בשבתות וזהו, אז אל תמציא כל מיני טיעונים סוציאליים מצוצים.
לגבי מסכימים או לא מסכימים, אתה דווקא תופתע... לא מעט נהגים שעובדים היום במוצ"ש יעדיפו לעבוד שבת פעם בכמה זמן. שלא לדבר על כל הנהגים שגם עכשיו עובדים בשבתות בצפון ובאילת ולא מתלוננים.
גם ספיציפית במטרודן יש לא מעט נהגים בדואים, רוסים וסתם חילונים שלא נראה לי שכל כך איכפת להם לעבוד בשבת. אז אנא ממך, די עם התירוצים. יש לך אג'נדה נגד אוטובוסים בשבת וזהו.
 

mister K

New member
אג'נדה מטעמים דתיים כמובן

אז כל הויכוח פה מיותר לחלוטין
אתה לא בעד תח"צ ראויה בשבתות וזהו, אז אל תמציא כל מיני טיעונים סוציאליים מצוצים.
לגבי מסכימים או לא מסכימים, אתה דווקא תופתע... לא מעט נהגים שעובדים היום במוצ"ש יעדיפו לעבוד שבת פעם בכמה זמן. שלא לדבר על כל הנהגים שגם עכשיו עובדים בשבתות בצפון ובאילת ולא מתלוננים.
גם ספיציפית במטרודן יש לא מעט נהגים בדואים, רוסים וסתם חילונים שלא נראה לי שכל כך איכפת להם לעבוד בשבת. אז אנא ממך, די עם התירוצים. יש לך אג'נדה נגד אוטובוסים בשבת וזהו.
אג'נדה מטעמים דתיים כמובן
 

Ofekalef1

New member
צודק

אז כל הויכוח פה מיותר לחלוטין
אתה לא בעד תח"צ ראויה בשבתות וזהו, אז אל תמציא כל מיני טיעונים סוציאליים מצוצים.
לגבי מסכימים או לא מסכימים, אתה דווקא תופתע... לא מעט נהגים שעובדים היום במוצ"ש יעדיפו לעבוד שבת פעם בכמה זמן. שלא לדבר על כל הנהגים שגם עכשיו עובדים בשבתות בצפון ובאילת ולא מתלוננים.
גם ספיציפית במטרודן יש לא מעט נהגים בדואים, רוסים וסתם חילונים שלא נראה לי שכל כך איכפת להם לעבוד בשבת. אז אנא ממך, די עם התירוצים. יש לך אג'נדה נגד אוטובוסים בשבת וזהו.
צודק
 

Ccyclist

Well-known member
אז נפעיל תח"צ 9:00-17:00 בלבד, 5 ימים בשבוע.

כן, כל אלו שציינת הם עבדים.
הם עבדים לכסף. הם עושים הכל בשביל לקבל עוד כסף. כמובן שההגדרה שלך לעבדות שונה משלי, ומכאן המקור למחלוקת.
בכל מקרה, התגובה שלי הייתה לדבריו של רמי: "...שיתנו שכר כפול ותראה פתאום איך כולם נורא נורא ערניים ולא זקוקים למנוחה".
אז נפעיל תח"צ 9:00-17:00 בלבד, 5 ימים בשבוע.
רק כך יוכלו הנהגים להנות משעות משרדיות.

מגוכח - לא ?
 


לא. אנחנו רוצים לקבל שירות תחבורה ציבורית
גם ביום העצמאות וגם בשבתות וחגים.
תנאי העבודה (כולל השכר), מספר ימי העבודה וכמות שעות העבודה צריכים להיות הוגנים לכל עובד.
אין שום קשר בין לעבוד בשבת או ביום העצמאות במקום ביום אחר בשבוע ואף לקבל על כך שכר גבוה יותר לבין עבדות.
תאר לעצמך שרופא או לוחם כבאות שצריך לעבוד בשבת ירגיש שהוא "עבד" ויסרב לעבוד בשבת.
ואנשי הטלויזיה והרדיו שעובדים בשבתות, חגים ויום העצמאות הם עבדים?
זה תירוץ עלוב ומופרך על מנת לתרץ אי קיום תחבורה ציבורית נאותה ביום העצמאות ובשבתות.
ואם משרד התחבורה מגדיר שצריך לקיים תחבורה ציבורית נאותה ביום העצמאות בירושלים ובבני ברק, אין שום סיבה שלא תהיה תחבורה ציבורית נאותה ביום העצמאות גם במקומות אחרים במדינה. משום מה שם התירוץ על העבדות לא משפיע...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה