יהיה שלום ב-2014 ??
היי חברים.
אז ממש בשעות אלו עושה מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי את דרכו לארץ הקודש.
האיש הנמרץ הזה פועל ללא לאות כדי לגשר ולתווך בין הצד הישראלי לפלסטיני במטרה להגיע להסכם שלום.
רבים וטובים אחרים קדמו לו במשימה הכמעט בלתי אפשרית הזו,בשני העשורים האחרונים הושקעו מאמצים עליונים בכדי לדחוף את הצדדים להסכם שיביא את השלום המיוחל שכולם מצפים לו.
היה לנו את אוסלו וקמפ דיוויד את ועידת מדריד ואת וואי פלנטיישין ואפילו צעדים חד צדדים כמו הנסיגה מלבנון ב2000 ואת תוכנית ההתנתקות ב2005.
ים של כסף ניירות ודיבורים, הושקעו ע"י ארה"ב, מדינות אירופה,ישראל והפלסטינים.אך עד כה, הכל העלה חרס.
התוצאות העגומות בשדה המדיני במשך שנים ארוכות, לצד הירידה התלולה באירועי הטרור, גרמו לחלקים נרחבים בציבוריות הישראלית ובהנהגתה, להגיע להכרה כי השגת שלום הינה בגדר אוטופיה וחזון שאינו בר מימוש השייך לאחרית הימים.
במקום לדבר על סיום הסכסוך,השתרש בפי רבים צמד המילים 'התנהלות הסכסוך' ביטוי שכביכול משקף ריאליות ופכחון, מאשליות העבר.
מסתבר שג'ון קרי חושב אחרת.
זו הפעם העשירית בחודשים האחרונים שמזכיר המדינה מגיע לאיזור ועורך סבב פגישות אינטנסיבי עם הצדדים,גם בראיונות שלו לכלי התקשורת הוא מביע אופטימיות בכל מה שקשור להצלחת התהליך המדיני, ועושה הרושם שהוא לא מדבר באוויר.
ממה שמדווח בימים האחרונים בכלי התקשורת עולה, כי מזכיר המדינה פועל ללא לאות במטרה להביא את הצדדים להסכם מסגרת שייחתם כבר בחודשים הקרובים.
אם מדובר בידיעה אמיתית אז לטעמי היא לא פחות מדרמטית.
אז מה אתם אומרים
האומנם אנו הולכים לקראת הסכם שלום עם הפלסטינים??
נראה לכם שבשנה הקרובה יצליחו ג'ון קרי בנימין נתניהו ואבו מאזן לעשות את כל מה שקודמיהם בתפקיד ניסו לעשות ולא הצליחו??
אני לא נאיבי כדי להמשיך ולשאול אותכם,האם נראה לכם שבשנה הקרובה נשב וננגב חומוס במרכז רמאללה.
אני שואל על הסכם שלום שיביא לנורמליזציה כמו בהסכם השלום בין ישראל למצריים או בין ישראל לירדן.
ועוד משהו אחד.
היום התפרסם הד"וח הרפואי של רוה"מ נתניהו, וממנו עולה כי המנהיג ירום הודו נמצא במצב בריאותי מצוין.
סיפרו לנו שהוא עבר בדיקת קולונסקופיה וכל הממצאים תקינים.לחץ הדם עומד על 80-120 כמו"כ נאמר כי נתניהו שומר על תזונה מוקפדת הוא עושה התעמלות ואף מרים משקולות.
ולא התקררה דעתם של מחברי הדו"ח עד שהוסיפו:ראש הממשלה נמצא בעשירון העליון בכושרו הגופני בייחס לבני גילו.
ואני שואל,למי ולמה חשוב הפירוט יתר הנברני והחטטני הזה??
אוקיי, תאמרו שהציבור צריך לדעת מה מצב בריאותו של מי שמקבל החלטות קיומות הקשורות בגורל העם כולו.
מקובל עלי לגמרי,אבל את זה אפשר לסכם לציבור במשפט אחד.
"ראש הממשלה מתלוצץ עם רופאיו"
ערב טוב לכולם.
היי חברים.
אז ממש בשעות אלו עושה מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי את דרכו לארץ הקודש.
האיש הנמרץ הזה פועל ללא לאות כדי לגשר ולתווך בין הצד הישראלי לפלסטיני במטרה להגיע להסכם שלום.
רבים וטובים אחרים קדמו לו במשימה הכמעט בלתי אפשרית הזו,בשני העשורים האחרונים הושקעו מאמצים עליונים בכדי לדחוף את הצדדים להסכם שיביא את השלום המיוחל שכולם מצפים לו.
היה לנו את אוסלו וקמפ דיוויד את ועידת מדריד ואת וואי פלנטיישין ואפילו צעדים חד צדדים כמו הנסיגה מלבנון ב2000 ואת תוכנית ההתנתקות ב2005.
ים של כסף ניירות ודיבורים, הושקעו ע"י ארה"ב, מדינות אירופה,ישראל והפלסטינים.אך עד כה, הכל העלה חרס.
התוצאות העגומות בשדה המדיני במשך שנים ארוכות, לצד הירידה התלולה באירועי הטרור, גרמו לחלקים נרחבים בציבוריות הישראלית ובהנהגתה, להגיע להכרה כי השגת שלום הינה בגדר אוטופיה וחזון שאינו בר מימוש השייך לאחרית הימים.
במקום לדבר על סיום הסכסוך,השתרש בפי רבים צמד המילים 'התנהלות הסכסוך' ביטוי שכביכול משקף ריאליות ופכחון, מאשליות העבר.
מסתבר שג'ון קרי חושב אחרת.
זו הפעם העשירית בחודשים האחרונים שמזכיר המדינה מגיע לאיזור ועורך סבב פגישות אינטנסיבי עם הצדדים,גם בראיונות שלו לכלי התקשורת הוא מביע אופטימיות בכל מה שקשור להצלחת התהליך המדיני, ועושה הרושם שהוא לא מדבר באוויר.
ממה שמדווח בימים האחרונים בכלי התקשורת עולה, כי מזכיר המדינה פועל ללא לאות במטרה להביא את הצדדים להסכם מסגרת שייחתם כבר בחודשים הקרובים.
אם מדובר בידיעה אמיתית אז לטעמי היא לא פחות מדרמטית.
אז מה אתם אומרים
האומנם אנו הולכים לקראת הסכם שלום עם הפלסטינים??
נראה לכם שבשנה הקרובה יצליחו ג'ון קרי בנימין נתניהו ואבו מאזן לעשות את כל מה שקודמיהם בתפקיד ניסו לעשות ולא הצליחו??
אני לא נאיבי כדי להמשיך ולשאול אותכם,האם נראה לכם שבשנה הקרובה נשב וננגב חומוס במרכז רמאללה.
אני שואל על הסכם שלום שיביא לנורמליזציה כמו בהסכם השלום בין ישראל למצריים או בין ישראל לירדן.
ועוד משהו אחד.
היום התפרסם הד"וח הרפואי של רוה"מ נתניהו, וממנו עולה כי המנהיג ירום הודו נמצא במצב בריאותי מצוין.
סיפרו לנו שהוא עבר בדיקת קולונסקופיה וכל הממצאים תקינים.לחץ הדם עומד על 80-120 כמו"כ נאמר כי נתניהו שומר על תזונה מוקפדת הוא עושה התעמלות ואף מרים משקולות.
ולא התקררה דעתם של מחברי הדו"ח עד שהוסיפו:ראש הממשלה נמצא בעשירון העליון בכושרו הגופני בייחס לבני גילו.
ואני שואל,למי ולמה חשוב הפירוט יתר הנברני והחטטני הזה??
אוקיי, תאמרו שהציבור צריך לדעת מה מצב בריאותו של מי שמקבל החלטות קיומות הקשורות בגורל העם כולו.
מקובל עלי לגמרי,אבל את זה אפשר לסכם לציבור במשפט אחד.
"ראש הממשלה מתלוצץ עם רופאיו"
ערב טוב לכולם.