טרייר נשך ילדה מרמלה

זו הסיבה היחידה שאני לא

מגדלת כלב. לא צ'יוואווה ולא פרינאי. יש לי 4 ילדים קטנטנים. לא מוכנה לסכן אותם באפשרות של נשיכה מכל כלב שהוא.
 

אורOR1

New member
ברחוב הם הולכים? לבית הספר הם הולכים.?

הכל מסוכן !! הטרדות מיניות, שכל יום ויום שומעים עליהם בתקשורת !! האלימות ברחובות , שלא נגמרת , מבני הנוער ומהמבוגרים גם יחד !!! הכביש !!! נכון להיום , גובה הכי הרבה קורבנות !! האם הפסקתם לנסוע בדרכים ? אז מה לכם ולכלבים בכלל ? הם ? הם הבעיה היחידה לבטחון הילדים ? כל מה שקורה בחוץ , הכל בסדר ?
 
יש הכרחי ויש לא.

וגם כשנוסעים - הם תמיד חגורים וזה רק לתקופה קצרה.(ולא. הם לא הולכים ברחוב לבד, ובגנים יש מי שמשגיח עליהם). כלב בבית עם ילדים קטנים זה 24 שעות ביממה. וגם הכלב הכי מתוק שבעולם - ילדים לא תמיד מודעים לכוחם. לקח לי המון זמן להרגיל את בן השנתיים שלי לא לנסות להוציא לארנבונים את האוזניים/הפרווה. הם שוחררו בבית רק כשהוא ישן או כשאני הייתי יכולה להיות לידו ולידם ולהשגיח. בשאר הזמן הם היו בכלוב. כלב זה לא אותו הדבר. אי אפשר לסגור אותו בכלוב בבית. ואני כאמא לא יושבת ומסתכלת על הילדים שלי 24 שעות. ולא יכולה להשגיח שהילד לא יציק לכלב (לא מתוך רוע אבל בעיניהם זה עוד צעצוע. הם לא מבינים שהליטוף צריך להיות עדין ולא מחזיקים בחוזקה ועוד...). ואם הוא יציק והכלב ישך אותו? וכבר היו מקרים של כלבים, גם מסוג קטן, שפגעו ללא סיבה בילדים (בלי התגרות מצד הילד. כנראה עקב תנועה שהוא עשה או שהכלב פירש את מעמד הילד בחברה בצורה לא נכונה). וכיון שיש לי עוד תנוקת שתגדל ותחקור את סביבותיה - נראה לי לא נכון להכניס כלב כעת הביתה ולהיות במצב של חשש תמידי של "מה יקרה אם...". (האמת, שהסיבה השניה שאני נמנעת מלגדל כלב הוא הידיעה שכלב חי 10-15 שנה. ואני יודעת שכשהוא ימות יהיה כואב לכולם. אז נמנעת מזה כבר עכשיו... אבל גם אם אחליט שאוכל להתמודד עם זה - זה יהיה רק כשהילדים יגדלו בגילאים שכבר מבינים איך להתייחס לכלב וידעו מה לעשות במקרה שהכלב ינסה לנשוך).
 

toomuchdogs

New member
נשמע שאת ניכשלת בחינוך הילדים שלך...

אם ניכשלת בחינוך הילד, באמת, אל תיקחי כלב...גם בחינוך שלו תיכשלי מה זאת אומרת את לא יכולה לוודא שהילד שלך לא ינהג כלפי הכלב בעדינות? איך את גורמת לבן שלך לא להכניס ידיים לתנור!?!? איך את מלמדת אותו שכביש עלול לסיים את חייו? הסכנות בבית הן הגורם מספר 1 לפגיעות ומוות אצל ילדים, ידעת את זה? וזו סטטיסטיקה בארץ.... ובקיצור, כלב שנשך ילד בבית שלו = רשלנות פושעת של ההורים!!
 
יש לך ילדים?

כי אם לא - את לעולם לא תביני מה זה לגדל ילד בגיל שנה וחצי עד שנתיים וחצי. זה גיל מקסים ומשגע. הילד בודק הכל. ועדיין אין לו את אלמנט הפחד. הוא דוחף ידיים לכל מקום, ומושך כל דבר וטועם כל דבר ועוד.... מה שמייצג את הגיל הזה. אז ברחוב אני לא נותנת לו ללכת בלי לתת לי יד (או בעגלה) וכשהתנור חם - הכניסה למטבח סגורה (או שאני ליד כדי להשגיח), והשקעים גבוהים או אטומים ועוד.... ואין קשר בכלל לחינוך. חינוך הוא משהו שנבנה עם הזמן ולכל גיל יש את הטבעיות שלו (בדיוק כמו שלא תצפי שגור כלב בן חודש יגמל מצרכים. אין קשר לחינוך). והרשלנות של ההורים היא שהם הכניסו כלב לבית עם תנוקת ולא הסתכלו עליהם 24 שעות ביממה (ואנחנו גם לא יודעים כלום בעצם. לא בן כמה הכלב, לא אם ההורים נכחו, לא מה גרם לתקיפה, לא אם הכלב עבר אילוף כלשהו ולא אם הוא תקף בעבר אנשים אחרים. ממש כלום). עם כל הכבוד, אי אפשר להסתכל על הכלב 24 שעות ביממה וזה מה שצריך לעשות כשיש קטנים בבית (או לסגור את הכלב בחדר/כלוב). אז בשבילי אישית עדיף לא להכניס את הראש לדבר הזה ולא להוסיף אלמנט שיכול אולי להוות סכנה כלשהי לילדים שלי.
 

toomuchdogs

New member
אז איך את מורידה מבט מהילד?

בלי קשר לכלב או לא, איך את מרשה לעצמך להוריד ממנו מבט? עכשיו את מבינה למה רוב התאונות עם הילדים קורות בבית ממש מתחת לאף של ההורים? ואין שום קשר לכלב... ההיפך אילו היה שם כלב בוגר, יש להם נטייה לנבוח כשמשהו לא בסדר, לכן הייתי מאמצת כלב טרם הבאת ילד לעולם - מה שכנראה יקרה אצלי בטוח..
 
כי הבית מהווה סביבה בטוחה

הדברים המסוכנים לא בהישג יד. וכלבים בוגרים לעתים מקנאים בתנוקות שנולדו. והכלב שנשך - אולי גם היה כלב בוגר. ואולי אפילו חי באותה משפחה לפני שהתנוקת נולדה?ֱ כמו שכתבתי, אנחנו רק מעלים השערות ומתחכמים איתן בלי לדעת באמת מה היו העובדות בסיפור שהועלה.
 

toomuchdogs

New member
הסטטיסקטיה אומרת אחרת

הבית משלה אותך שהוא סביבה בטוחה שוב, בפעם ה-3 - הבית הוא המקום מספר 1 לפגיעות ומוות אצל תינוקות וילדים... הוא מתעתע בכם שהוא בטוח - ודווקא הוא זה שגורם לבעיות, בגלל שההורים מרפים מההשגחה... וזו לא המצאה שלי...
 
אבל זה לא סותר

את מה ש"אני אורחת" אמרה, על על מה בעצם הויכוח? היא מסבירה למה לא תערבב תינוק וכלב, ואת מסבירה למה הבית הוא לא סביבה בטוחה. כבר איבדתן את הפואנטה והקשר.
 
אני לא רואה את זה ככה

היא לא מאשימה את הכלב. היא אומרת שכלב (ככל חיה וגם ככל בנאדם) עם כל הנחמדות וכל החינוך, עם כל האהבה הגדולה שלנו אליהם - גם להם יש מצבי רוח ורצונות, דברים ואנשים שמציקים להם או כואבים. ומהסיבה ההגיונית הזו אין להשאיר כלב עם ילד קטן. גם ילד בן שנתיים שיודע ללטף יפה ובעדינות, הגיוני וטבעי שיקבל קריזה ויכאיב לכלב. אם זה קורה לגדולים, אין מה לצפות מהקטנים. לדעתי אחריות המבוגר שבחר בשידוך של ילד עם כלב לדאוג שלא יקרו דברים בלתי מתוכננים. יש כאלה שיודעים שלא יוכלו להיות כל הזמן בסביבה כשיש אינטרקציה בינהם ולכן מונעים מצב כזה מראש. כשקורה משהו לא מתוכנן כל מי שיכול לוקח אחריות: הכלב לא יכול להסביר מה קרה ולהגן על עצמו, גם התינוקת לא.. ולכן מי שאחראי פה אלה ההורים. אם "אני אורחת" מעוניינת למנוע מצב כזה - מה לא בסדר פה? להיפך, היא בסדר גמור +, היא לא לוקחת על עצמה אחריות שלא תעמוד בה (כלב). הלוואי וכולם היו כנים עם עצמם ונאמנים לאמת שלהם ואז לא היו החזרות ונטישות.
 

toomuchdogs

New member
היא מאשימה את הכלב:

"יש לי 4 ילדים קטנטנים. לא מוכנה לסכן אותם באפשרות של נשיכה מכל כלב שהוא." היא לא מוכנה לסכן את הילדים מנשיכה של כלב - היא לא מאשימה את ההורה שחינך את הילד לנהוג בעדינות עם הכלב, היא גם לא מאשימה את ההורה שלא השגיח או דאג להפרדה בין פעוט לכלב. אם אני יכולה להפריד בין 9 כלבים בזמן האוכל, או בזמן היעדרות מהבית - לא מבינה איך הורה לא יכול .... ולא, אין לי ילדים, אך אני נני גאה לתינוקת בת 8 שנים כיום...כשם שהשגחתי שהיא לא תיפול מהספה בזמן שהכנתי לה אוכל, למשל, השגחתי גם שלא תציק לכלבות שלי...סתם דוגמה...
 
את משווה בין בייביסיטר לכמה שעות בין אמא

במשרה מלאה ל-4 ילדים? תסלחי לי אבל זה ויכוח לשם הויכוח. תרצי או לא, כלב וילד ביחד זה לא תמיד שילוב בטוח, ויש אנשים שלא מוכנים לקחת את האחריות הזאת עליהם. אני לא מבינה מה את טוענת בכלל? שהיא צריכה לקחת כלב ולהוסיף לעצמה עבודה, לשמור על הילדים מעוד גורם פוטנציאלי לסכנה? וכמו שהיא אמרה, כפי שלא ניתן לחנך גור בן חודש לניקיון, יש גיל מסויים שעדיין אי אפשר להטמיע בילד את הידיעה שלצד השני כואב. יש כאלו שיעדיפו להשגיח 24 שעות ביממה, ואחרים יעדיפו לחכות עד שהילד יתבגר.
 

toomuchdogs

New member
ההיפך, אני אמרתי לה שטוב שלא לקחה

כלב... ולא הייתי שם כמה שעות, אפשר לומר שגרתי שם...ולא משווה לאמא בכלל... אם כבר מדברים על ויכוח לשם הויכוח, תבירי למה מישהי שאין לה כלב מתווכחת בפורום כלבים על דברים שתכלס היא לא יודעת עליהם? אני רואה שבכלל לא קראת את השרשור אה?
לאורך כל השרשור אני טוענת שכלב הוא למעשה פעוט ולעולם לא הייתי משאירה 2 פעוטים ללא השגחה עשי טובה, תקראי את השרשור לפני שאת קופצת בראש, את יודעת מי קופץ...
 
איזו נחמדה את

ואחר כך מתפלאים למה לאנשים יש דעה רעה על הפורום. את השרשור דווקא קראתי. ומה שראיתי זה אנשים שתוקפים אותה על בחירות לגיטימיות שעשתה בחייה. למה את חושבת שהעובדה שאין לה כלב מראה על משהו? גם לי היו תקופות שבבית היה רק בעל חיים אחד, מהסוג שחי באקווריום... ועדיין ידעתי על כלבים וחתולים לא מעט. אבל אני סתם מבזבזת כוחות. כרגיל רק יחידי סגולה יודעים הכי טוב.
 

toomuchdogs

New member
נחמדות גוררת נחמדות,שימי לב לסגנון הכתיבה שלך

אז את טוענת שכל השרשור סבב סביבה? אני חושבת שקצת סטית מהנושא - השרשור התחיל בכלב שנשך תינוקת ובגולשים שטענו שאיננו רואים את פצציעתה של התינוקת לנגד עיננו - אנחנו טוענים, אנחנו בפורום כלבים - האחריות היא על ההורים בלבד. לא טוענת שהעובדה שאין לה כלב מראה על משהו, טוענת שטוב שאין לה - לחזור על זה שוב? ראינו כמה אנשים שטוענים שרוח הפורום לא לרוחם - שימי לב - הם עדיין כאן....
 
לא רואה שום דבר תוקפני בהודעה שלי

הערתי לך שהטענות שלך כלפיה אינן הגיוניות - ונימקתי. השרשור התפתח למס' שרשורים קטנים, התייחסתי לשיחה בינך לבין אני אורחת. שיחה שסטתה לחלוטין מהנושא. לדעתי אגב היא תהיה בית נהדר לכלב. כמובן אני מסיקה זאת מההודעות הספורות שנכתבו על ידה - יתכן מאוד ואני טועה. בהודעה הקודמת שלך ציינת שלא הגיוני שמישהו שאינו מחזיק בכלב משתתף בדיון בפורום כלבים. האם זה לא מראה על כך שלדעתך אין לה מושג בכלבים? ולסיכום - אני לא יודעת מי כאן ומי לא. כתבתי כאן באדיקות עד לפני מס' חודשים, עד שהרגשתי שאני לא יכולה להתמודד עם כל כך הרבה עוינות כלפי כל הודעה תמימה שלי. מאז אני נכנסת פעם בכמה שבועות, משיעמום בעיקר (כמו הלילה, מה לעשות, בשלוש אין הרבה דברים מעניינים לעשות). כל ביקור אותו דבר. מס' הודעות בהן הגולשים מתקוטטים ביניהם על שטויות. לפעמים אני לא יכולה לשתוק. במיוחד כשתוקפים מישהי ללא הצדקה. אל תדאגי, כמו שהופעתי כך איעלם. יש מספיק פורומים לכתוב בהם, שם אני לא צריכה לחשוש שיתקפו אותי על כל הודעה.
 

toomuchdogs

New member
כבר ניתקלתי בפורומים גרועים יותר

את סותרת את עצמך: או שאת תמימה - "לא יכולה להתמודד עם כל כך הרבה עוינות כלפי כל הודעה תמימה שלי" או שאת לוחמת - "לפעמים אני לא יכולה לשתוק. במיוחד כשתוקפים מישהי ללא הצדקה." מה שבטוח שאם את ניכנסת לשרשור שבו דיון/ויכוח/מריבה - אל תצפי לצאת תמימה כל כך...
 
למעלה