Ccyclist
Well-known member
חולץ הפקקים העתידי: הושלם תכנון אחד מקווי המטרו במרכז שיועבר לאישור הממשלה
במקביל לרכבת הקלה מתוכנן במרכז פרויקט הסעת המונים תת-קרקעי נוסף. השרים יתבקשו לאשר את קו ה-M3, מהרצליה דרך בקעת אונו לבת ים. מינהל התכנון: "תרומה ניכרת לפתרון בעיית הפקקים". הקווים הנוספים בתכנון: M1 מהשרון לראשל"צ ו-M2 מפתח תקווה לחולון
m.ynet.co.il
לדעתי "מטרו-חוץ" הוא הקו הקל ביותר לתיכנון בגלל שחלקים רבים ממנו עוברים בשטחים לא בנויים.
לגבי התיכנון עם השלוחה לנתב"ג: זהו סיבוך תפעולי שיפגע בקו עד שהשלוחה תחובר לאופציה אחרת (עדיף לה להתחבר ל M2).
האופציות להפעלת הקו מסורבלות:
א. פיצול של 3 שירותים שונים (קשת הרצליה בת-ים, נתב"ג בת-ים, נתב"ג הרצליה).
ב. קו ראשי בקשת הרצליה בת-ים ושאטל בין אור יהודה לנתב"ג שיצריך החלפה נוספת במסגרת "אותו הקו"
ג. קו עם שני שירותים, ראשי / קשת ושירות שנכנס לנתב"ג ומאריך את הנסיעה.
במערכות מטרו מסובכות מלינים על קווים מורכבים עם ריבויי שלוחות ומדברים בזכותם של קווים עם יעד יחיד בכל צד. בלונדון הציעו מספר פעמים לפצל את יצור הכלאיים שנקרא הקו הצפוני לשני קווים נפרדים, מצב שממילא קיים בו מדרום לתחנת קמדן טאון, כשבמקום הפעלה לסרוגין לשלוחות הצפוניות כל שלוחה תשוייך באופן בלעדי לאחד המסלולים במרכז העיר. הצורך בתיאום רכבות ושימוש במפלגים מסבך את התפעול יחסית לקו עם מסלול ישיר. חבל לתכנן עכשיו קו שמתעלם מלקחי הניסיון.