"טלפתיה" - של Real J

Real J

New member
פרק 1 של "טלפתיה" (שם לעבודה)

שלום, זה הפרקים הראשון של סיפור ארוך שכתבתי אבל לא הצלחתי להביא לסיום ראוי. אני אשמח אם תקראו אותם, ותחוו דעה. חלקכם אולי יתאכזב לגלות שמדובר ב´מד"ב רך´ (חלקכם אולי לא?) מרבית השאלות שלי נוגעות דווקא להמשך הסיפור אבל אני אפרסם אותו בחתיכות כדי שיהיה יותר קל לקרוא אותו. פרק 1 "אני לא יכולה יותר! נמאס לי לצוד את החרגולים האלה!" קראתי בייאוש ובתנועה דרמטית זרקתי את סינר המעבדה על הריצפה. איתי צחק. "די, די, את מפחידה את החרגולים שלי... ששש… זה בסדר חמודים שלי אבא כאן." "אני רצינית, איתי. אני פה כבר מהבוקר ולא נראה לי שאני אצליח לסיים את הניסוי הזה עד השיעור של מחר בצהריים. ד”ר בלקין ימצא אותי פה אוכלת אותם עם צ´ופסטיקס אם אני לא אגיע הביתה לאכול משהו!" "אני אמצא אותך אוכלת את מי?" אנו שומעים קול מאחורינו. זה ד"ר בלקין, המרצה של הקורס שבמעבדה שלו איתי ואני התענינו מאז הבוקר. "את השמנמנים, כמובן" עונה איתי, כשהוא שוקל עוד חרגול בתוך כלי זכוכית. " שבע עשרה וחצי גרם! הייתם מאמינים? החרגול גם מזין וגם משמין!" איתי ואני צוחקים. "ולמה שלא תמשיכי מחר, דנה? את לא חייבת לסיים את הניסוי עכשיו. אני בדיוק נוסע הביתה, אולי אוכל להציע לך טרמפ?" "אני אשמח מאד," אני אומרת וסוגרת את האקווריום של החרגולים. "אני מוכנה." ד"ר בלקין ואני התגוררנו באותו בית דירות מיושן בשכונת רחביה. אני בדירה עם שותפה, והוא עם חתול. את עובדת היותנו שכנים גיליתי שלושה שבועות לאחר תחילת הסמסטר הראשון של השנה הזאת - השנה הראשונה שלי בירושלים. בישלתי צלי שעועיות אדומות וגיליתי שחסר לי בצל לרוטב המקסיקני החריף. יצאתי לחדר המדרגות, לבושה בסינר בישול ורוד עם הדפס של ג´ירפה, ופנים סמוקות מהחום במטבח. הדירה ממול היתה דוממת וחשוכה, לכן טיפסתי לקומה הרביעית וצלצלתי בפעמון של הדירה שמעל דירתנו. ד"ר בלקין פתח לי את הדלת בסוודר ארוך, ונעלי בית. חתול מנומר התחכך בין רגליו, ובידו אחז ספר. "ואיך אוכל לעזור לעלמתי?" הוא שאל במאור פנים, וכשהוא מקמט את מצחו הוסיף "אנחנו מכירים?" "אני… השכנה מהדירה למטה וגם… כפי שמסתבר סטודנטית בקורס שלך…ביולוגיה מולקולרית של תאים אנימליים," מלמלתי, נבוכה. "אהה. אז אני מבין שאת צריכה עזרה עם החומר." "לא! כלומר, זה לא שהכל ברור… זאת אומרת השיעורים ברורים אבל אני-" "זה בסדר... אני התבדחתי." "אה…" "ובכל זאת, איך אוכל לעזור לך?" "אני מבשלת… זאת אומרת, אני עושה ארוחת ערב, וגיליתי שאין לי בצל. אולי יש לך?" ד"ר בלקין נעלם באפלת הדירה והחתול נשאר להביט בי. הוא חזר כעבור דקה ובידו שקית נייר חומה. "הנה, שלושה בצלים… ובהם שלושה סודות ורזים," הוא אמר, ועיניו חייכו אלי. "תודה רבה, אני אחזיר לך מחר." "זה לא דחוף," הוא אמר. "ואיך קוראים לך?" "דנה." "אז נתראה בשיעור, דנה." את הדרך חזרה לדירה עשיתי ברגליים כושלות אבל בלב מתרונן. באותו ערב תבשיל השעועית יצא נפלא, אבל יפעת כרגיל התלוננה: "יותר מדי מלוח," אמרה בעודה ממלאת את צלחתה במנה נוספת. "אני מוכנה," אמרתי, וסגרתי את האקווריום עם החרגולים. "כדאי לך ללבוש מעיל, כבר קר בחוץ." היו אלה ימים אחרונים של סתיו, השמיים היו צבועים בכתום עז, והקור של החורף הירושלמי הכה בנו, צלול ונקי. "כל כך יפה פה בגבעת רם, אני אף פעם לא אתרגל," נעצר ד"ר בלקין פתאום. ואני הנהנתי, נושמת את הכפור המרענן עמוק פנימה. "המקום כמעט לא השתנה מאז שהתחלתי ללמוד כאן. וזה היה מזמן." "מתי?" אני שואלת. "זה היה באלף הקודם, "הוא מחייך. "בשנת אלף תשע מאות תשעים ושש." ארבע שנים לפני שנולדתי, אני חושבת אך לא אומרת דבר. במהלך הנסיעה הביתה, אני מתבוננת על העיר שנשקפת מחלון המכונית, ולפתע אני מרגישה נוגה. העצים הערומים הופכים לצללים כהים על רקע שמי הערב הכחולים, ואני חשה געגועים. "את מאד שקטה היום," אומר ד"ר בלקין. "כן… אני לא יודעת למה, פתאום הרגשתי עצובה. הרגשתי כאילו אני מתגעגעת למשהו שהיה ואיננו עוד… אני באמת לא יודעת למה, אולי זו השעה." ד"ר בלקין התבונן בי ארוכות ולבסוף אמר בשקט "זה אני שעצוב היום." אנחנו מגיעים, ומתחילים לעלות במדרגות. אני חושבת אולי בכל זאת להגיד משהו, כשאנו שומעים את השכנה מהקומה השנייה צועקת על שוטף המדרגות: "במקום לשטוף אתה מלכלך - תסתכל! עדיף היה כבר לעבור למערכת הניקוי האוטומטית של העירייה!" השוטף המסכן נראה נבוך ומבולבל. כשאנו עוברים לידו, ד"ר בלקין לוחש לו: "אנחנו בעדך!" וטופח על שכמו. שלושתנו פורצים בצחוק, והעצב כמו מתפוגג מעצמו. כשאנו מגיעים לסף דלתי, ד"ר בלקין מרצין שוב. "רציתי לשאול אותך משהו," הוא אומר. "את הרי יודעת שתחום המחקר שלי הוא מוח האדם, ורציתי לשאול אותך אם תסכימי להשתתף בניסוי שאני עורך. זה לא כרוך בהרבה, וכמובן תקבלי תשלום לפי התעריף המקובל, שזה בכלל לא רע… אני חושב שזה משהו כמו שלושת אלפים שקלים לשעת ניסוי. אני חושב שאת תוכלי לתרום למחקר שלי. אני חושב שיש לך... תכונות מיוחדות שיוכלו לעזור לי...לנו... להגיע לפריצת דרך." "אני אשמח לעזור לך… ולמחקר," אני אומרת מייד. וכדי להישמע יותר רצינית אני שואלת: "הניסוי הזה כואב?" "לא, הניסוי לא כואב. רוב האנשים לא מרגישים כמעט כלום... למעשה זאת הבעיה. אבל אני חושב שהכי טוב שאסביר לך את הכל במעבדה עצמה. היא נמצאת בחדר מאתיים ואחד, בבניין סילברמן החדש. אני נמצא שם כל יום. אם תבואי, אני אראה לך הכל." "מחר יש לי זמן." "מצויין," הוא אומר, אך משתהה. אני חושבת שהוא עדיין עצוב. "טוב, אז לכי להכין ארוחת ערב טעימה ומשביעה. אני לא רוצה למצוא אותך אוכלת חרגולים בבוקר," הוא מחייך, אך לי עדיין נראה עצוב. "את יודעת שלפעמים אפשר להריח את הארוחות שאת מבשלת מחדר המדרגות? כשאני חוזר מאוחר, אני עולה במדרגות בעקבות הריח… ואז אני ממשיך אל החתול שלי… מה שמזכיר לי," הוא נד בראשו לשלום וממשיך לעלות במדרגות. אני נכנסת לדירה החשוכה, נשענת עם גבי אל הדלת, ומניחה לתיק להחליק מכתפי ולנשור לרצפה... יפעת מוציאה ראש מתולתל מהחדר שלה, ופס של אור מסנוור אותי. "האיש והחתול?" היא שואלת.
 

Real J

New member
"טלפתיה" (סיפור ארוך אך לא גמור)

את הפרקים של הסיפור אשרשר להודעה זו.
 

Real J

New member
פרק 2 [חלק 1]

למחרת אחר הצהריים, איתי ואני מסיימים, בשעה טובה, לשקול את החרגולים ומספיקים להגיש את דו"ח המעבדה לפני שהתיבה האלקטרונית ננעלת. "כל הכבוד לנו!" איתי שמח. "רוצה לבוא לחגוג על איזה דונאט?" "סורי," אני אומרת. "אני חייבת להיות איפהשהו." "טוב," איתי עושה פרצוף עצוב ומלטף לי את השיער. אני מטיילת בין ערמות העלים הצהובות לכיוון בניין סילברמן החדש. השמים עדיין תכולים, ואני מרגישה שהעולם מפזר את ההוד וההדר שלו בנדיבות רבה מדי... בקומה השניה, במסדרון ארוך, שחלונותיו משקיפים לעבר גן הסלעים של האוניברסיטה, אני מוצאת את חדר מאתיים ואחד. על שלט כסוף, קבועות אותיות המוארות באור אולטרה סגול: מעבדה לחקר התודעה אני מהססת רגע ואז לוחצת על הפעמון ומחכה. הדלת גולשת הצידה בלי להשמיע קול, ואני פוסעת פנימה. לוקח רגע עד שהעיניים שלי מתרגלות לאפלולית של המעבדה. במבט ראשון המעבדה נראית ריקה מאדם, אך עד מהרה אני מבחינה שמעבר לקיר שקוף, יושב בחור צעיר. הוא שקוע בצפייה בסרטון מצוייר ומדי פעם גבו מרטט, במה שנראה כמו פרץ צחוק. כעבור מספר שניות נפתחת דלת בירכתי החדר השקוף וד"ר בלקין נכנס פנימה. הוא לובש חלוק מעבדה אפור, ולצווארו כרוך צעיף מצמר ירוק. מבעד לשמשה הוא מנופף לי לשלום, ומחליף כמה מילים אילמות עם הבחור, שבזריזות מפליאה הספיק להחליף את תצוגת המסך לגרף מסובך של פונקציות גליות. "שלום!", הוא אומר כשהוא נכנס אל החדר, "מצאת את המקום בקלות?" "כן... בערך," אני אומרת. "טוב. כי הגעת בדיוק בזמן הנכון." ד"ר בלקין אומר שלא נוכל לבצע את הניסוי עצמו היום, אבל שהוא יסביר לי במה בדיוק מדובר. "במבט ראשון נראה כאילו אין כאן הרבה, אבל האמת הינה שונה." הוא נעמד במרכז החדר ומסמן לי להצטרף אליו. אני נפרדת בחשש קל מהמשבצת בה עמדתי ומתקדמת לעברו. "עמוס!" ד"ר בלקין פונה ככל הנראה למחשב המעבדה, "ת-צ-ו-ג-ה- ק-ס-ד-ה" מתוך כותל המעבדה גולשת החוצה גולגולת על מוט. הגולגולת, שנראית אמיתית באופן מבהיל, מכוסה בציפוי כסוף. "זוהי," אומר ד"ר בלקין כשהוא מסיר את הציפוי הכסוף מהגולגולת, "קסדת הליתיום המפורסמת. לפחות כאן במעבדה לחקר התודעה היא מפורסמת. "נעים מאד אני דנה," אני אומרת ומעלה חיוך על פניו של ד"ר בלקין. הוא מחזיק את הקסדה בין ידיו, כאילו היתה גוזל בן יומו. "אני מניח שעל המוח את בוודאי יודעת לא מעט, לפחות את מה שלומדים בבית הספר, אבל למען הסדר הטוב, אתחיל מהתחלה." הוא לוקח נשימה. "במוח יש כמיליארד תאי עצב. ומספר הקשרים בין הנוירונים.. תאי העצב.. הינו עצום ורב עוד יותר... והכל הכל קורה שם, בתוך הקופסה השחורה הזאת, שאנו קוראים לה המח: מחשבה, פעילות מוטורית, זכרון, רגשות- הכל. אין ספק שהדבר שחוקרי מח מתאווים אליו יותר מכל הוא להיות מסוגלים להציץ פנימה ולדעת מה באמת מתרחש שם. שיטות ותיקות כמו CT או MRI נותנות רק תמונה כללית, אבל אנחנו היינו רוצים לדעת מה מתרחש בכל תא ותא במוח. אז איך עושים זאת?" ד"ר בלקין עוצר לרגע ובעיניו ניצת ברק. "הקסדה המפורסמת?" אני מציעה. "כן!" הוא אומר. "קסדת הליתיום היתה פריצת הדרך. את הקסדה הראשונה הרכבנו לפני יותר מעשרים שנה, אך להכרה המגיעה לה היא זכתה רק לפני מספר שנים. את יודעת איך היא פועלת?" הוא שואל. "לא ממש," אני מודה. "כנראה שהמורה שלי בבית ספר לא ידעה שהיא מפורסמת." "אם כך," הוא אומר, "אני אסביר. בקסדה משובצים קרוב למאה מיליון חיישנים. מאה מיליון זה אמנם לא מיליארד, אך זוהי כמות נכבדת ביותר. כל חיישן מקבל קואורדינטות מדוייקות במרחב של המוח, ומתביית על תא עצב בודד. רגישותם הגבוהה של החיישנים מאפשרת להם להבחין כאשר תא עצב מייצר פוטנציאל פעולה, או במילים אחרות כאשר התא "יורה". הנבדק חובש את הקסדה, החיישנים קולטים את הפעילות החשמלית של התאים, ומעבירים את המידע למחשב, שם אנו שומרים אותו. באופן כזה אנו למעשה מקליטים חלק נרחב מהפעילות במוח, בזמן מסויים. כיום אנו מצליחים להקליט פעילות של עשר שניות רצופות, וזה המון כשחושבים בזמן מוח. בואי, אני רוצה שתחושי את הקסדה," הוא אומר ומעביר אלי את ה"גוזל". "היא רכה!" אני אומרת בפליאה כשאני אוחזת בקליפה הכסופה, נוזלית בין ידי. ד"ר בלקין מחייך ונוטל את הקסדה מבין ידי. הוא מלביש אותה בחזרה על הגולגולת וממשיך: "בעזרת ההקלטות אנו מצליחים להסיק מהו מערך הקשרים העצביים במוח של הנבדק ולבחון את תבנית הפעילות של המוח בזמן ההקלטה. בנוסף יש לנו גם דגם של מח אלקטרוני שמאפשר תצוגה מרהיבה-" ד"ר בלקין נעצר באמצע המשפט. "הייתי רוצה להראות לך את זה."
 

Real J

New member
פרק 3

פרק 3 ביום שישי בבקר אני מתעוררת הרבה לפני הזמן. אני אפילו לא יודעת מה השעה. אולי שש וחצי? אולי כבר שבע? דרך חריצי התריס אפשר לראות שהשמש כבר זרחה אבל אין עדיין הרבה אור. אני נשארת מכורבלת בעצמי עד שהמערכת מצפצפת, רק אז אני קמה ומתגנבת למטבח בשקט כדי לא להעיר את יפעת, שעדיין ישנה. אני מכינה לעצמי ארוחת בוקר ויוצאת איתה למרפסת. האוויר קריר וצלול אבל התה שאני לוגמת חם ומתוק. אני נושמת עמוק, מנסה להרגיע את ניצני ההתרגשות. "כדי להצליח את צריכה לוותר על האמביציה" אני שומעת בראש את המורה שלי למחול. אבל אני רוצה להצליח, וקשה לי לוותר על האמביציה, במיוחד היום. את הדשא שבדרך לבניין סילברמן אני חוצה באיטיות. פרט לציוץ הציפורים השקט שורה בכל. כשאני מגיעה למעבדה אני מגלה שדלתה פתוחה. הבחור שהיה שם בפעם הקודמת מברך אותי לשלום. "אהלן," הוא אומר, "בואי, שבי כאן. אני צריך... לסדר כמה דברים לפני שאבי יגיע." הוא מסתובב בחדר כאילו הוא מנסה להיזכר במשהו. "אה! כן... " מאחד הארונות הוא שולף שפופרת. "זה ג´ל לשיער, ג´ל רגיל שאפשר לקנות בכל דראגסטור. עליך למרוח כמות נדיבה על השיער... כשהשיער לח זה עוזר להעביר את המסרים החשמליים החלשים שהקסדה משדרת," הוא מסביר בהתנצלות. "מה לא עושים למען המדע," אני מעווה את פני ומחייכת. הוא מושיט לי את השפופרת ונכנס לחדר הניסוי הקטן כשבידיו סבך חוטי חשמל. בדיוק כשאני מסיימת למרוח את השיער שלי בג´ל הקר ד”ר בלקין נכנס לחדר. "בוקר טוב," הוא אומר בחיוך. "מה שלומך הבוקר?" "בסדר," אני אומרת, מרגישה מבוישת כמו ילדה לפני תספורת. הוא נשאר לעמוד. "אני מתנצל שלא הצעתי לך טרמפ, היתה לי פגישה מוקדם בבוקר עם הדיקן." "זה בסדר..." אני אומרת. הוא מביט בי כאילו נזכר במשהו אבל אז בדיוק הטכנאי מגיח מחדר הניסוי. "הכל מוכן. אתה רוצה שאני אחבר לה את בקסדה?" "לא, אני אעשה את זה. אתה יכול ללכת הביתה... רק תכין לי דף שאלון אחד, ותשאיר אותו על השולחן." חדר הניסוי סגול ושלו כמו שהיה אבל אני מתוחה. ד”ר בלקין מורה לי להתיישב במרכז הספה. משמאלי משתלשלים חוטי חשמל. "טוב... אז עכשיו את הקסדה." הוא פותח מגירה לבנה שנחבאת בקיר ומוציא ממנה קסדה מקופלת. הוא רוכן כדי להלביש לי אותה. אני משפילה מבט כדי לא לפגוש בעיניו, אבל ריח האפטרשייב שלו ממלא את החלל בינינו. הוא מצמיד ומהדק בעדינות את הקסדה לקרקפת שלי. המגע של הקסדה קריר, ושיערי הלח מגביר את התחושה. לאחר מכן ד"ר בלקין מפנה את ראשי לצד, ומחבר את חוט החשמל המשתלשל לחלק העורפי של הקסדה. הוא מתיישר ומביט בי. "זה לא נורא כל כך," הוא ספק אומר ספק שואל. "אני אפעיל את ההקלטה תוך דקה. נסי לא לחשוב על שום דבר מיוחד, רק לראות מה את מרגישה, ואם יש בעייה את יכולה לקרוא לי. אני נמצא בחדר הסמוך, ואני אוכל לשמוע אותך." הוא יוצא ומותיר אותי לבדי בחדר הסגול. ההתרגשות שחשתי קודם מתחלפת בחרדה עמומה, ואני תוהה אם ההקלטה כבר התחילה. עוברות כמה דקות, ואני עדיין לא מרגישה שום שינוי. אולי זה נורמלי, אני חושבת. אחרי שעוברות מספר דקות נוספות בלי שקורה כלום אני מנסה בכח להרגיש משהו, אך פרט לתחושה של רטט קל בקרקפת אני לא מרגישה דבר. אולי זה בגלל שאני חושבת יותר מדי, אני חושבת. לא לחשוב, אני פוקדת על עצמי. לא לחשוב. לא לחשוב. אבל מרוב שאני מנסה לא לחשוב כל הזמן עולות לי מחשבות. בעיני רוחי אני רואה את הנוירונים במוח שלי יורים כמו משוגעים ומפריעים לשדרים העדינים מהקסדה להיקלט. שרירי העורף שלי מכווצים. אני מנסה לשחרר אותם, וזה קצת עוזר, אבל אני עדיין לא מצליחה לקלוט שום תשדורת. אחרי חצי שעה בערך תחושת דכדוך משתלטת עלי ומחליפה את החרדה. אני מחכה בכיליון עיניים שהניסוי יסתיים, אני רק מתביישת לפגוש את ד”ר בלקין. לבסוף הדלת נפתחת. "זהו! נגמר," הוא משחרר אותי ומסייע לי להסיר את הקסדה. "את מרגישה בסדר?" הוא שואל בדאגה כשהוא שם לב להבעת פני. אנחנו יושבים בחדר השקוף ליד שולחן עגול. ד"ר בלקין מסביר לי שכחלק מהניסוי עלי למלא שאלון, ושרק אז הוא יוכל לספר לי מה היה בהקלטה. "אני אחזור עוד כמה דקות," הוא אומר. הדבר הראשון שאני עושה כשהוא יוצא מהחדר זה לנער את השיער שנדבק לי לראש. יש לי ריח של דראגסטור פרמקולוגי וזה רק תורם לתחושת הדכדוך שלי. אני מתחילה למלא את השאלון: תארי את התחושה הכללית שלך במהלך הניסוי. אני מתארת אותה במשפטים קצרים. האם היה רגש דומיננטי במיוחד שחשת במהלך הניסוי? מהו? אני בוחרת להיות כנה ורושמת: חרדה, ולקראת הסוף דכדוך. האם חשת נינוחה לפני תחילת הניסוי? יש לסמן מספר בין 1 ל- 5. כאשר 5 מציין דרגת נינוחות גבוהה ו-1 מציין חוסר נינוחות. אני מסמנת 3. האם היו לך מחשבות שחזרו במהלך הניסוי? איזה מחשבות? חוץ מלא לחשוב לא לחשוב לא לחשוב? אני חושבת במרירות. לא, אני רושמת. ד"ר בלקין נכנס לחדר ממש כשאני מסיימת. הוא מתיישב מולי ומציץ בי בסקרנות. "נו, אז מה הרגשת?" "אה.. אני לא ממש הרגשתי משהו מיוחד. בהתחלה הרגשתי קצת חרדה ו... אחר כך הרגשתי שאני במצב רוח לא הכי טוב. זהו בערך..." ד"ר בלקין משתדל להסתיר זאת, אבל אני לא צריכה להיות קוראת מחשבות כדי לדעת שהוא מאוכזב. "של איזה רגש היתה ההקלטה?" "שימחה," הוא אומר. "אושר ושימחה." אנחנו שותקים. "חשת אולי גם התרגשות?" הוא מחפש שביב תקווה. "בהתחלה כן, אבל זה היה יותר כמו חשש או פחד... ואני חושבת שזה בא ממני ולא מהקסדה." ד"ר בלקין מתעשת: "תראי, זה מה שכמעט תמיד קורה, וזה בסדר. אי אפשר לדעת מראש מה יקרה באיזה ניסוי. אולי טעיתי. כנראה ש... את כמו כולם. מהבחינה הזאת." אני שותקת. "זה באמת לא כל כך נורא," הוא מנסה לנחם אותי, "גם אני לא הצלחתי אף פעם." אבל אחרי מה שהוא אמר אני לא מסוגלת להביט בו. אני מהנהנת באופן שיכול להתפרש לכל כיוון שהוא. "אני נוסע הביתה עוד חצי שעה, את רוצה לנסוע איתי?" "לא, אני.. אני לא צריכה." בדרך החוצה אבי משלם לי. שלושת אלפים שקלים בשטרות כתומים וחדשים. אין לי חשק לגעת בשטרות אבל אני בכל מקרה לוקחת אותם ודוחפת אותם לתיק. "אני אראה אותך בקרוב," הוא אומר, ואני רואה שהוא מצטער שאני הולכת ככה, אבל אני חייבת ללכת. לא יכולה להישאר עוד. את הדשא מול בניין סילברמן החדש אני חוצה, כמעט בריצה. נמלטת כמו חולדת מעבדה ממבוך. מבעד לשקט ששורר בקמפוס אני שומעת את הרוח, לוחשת בצמרות העצים: את כמו כולם... את כמו כולם...
 

Real J

New member
פרק 4

פרק 4 הרכבת הקלה פולטת אותי בסוקולוב פינת ז´בוטינסקי, ושמש עכורה מלווה אותי בזמן שאני גוררת את עצמי בעלייה לכיוון הבית. איכשהו, אני לא ממש מופתעת לגלות ששלולית חומה ודביקה מעטרת את הכניסה לבניין. "שוב יש דליפה בבלוני הקולה," מסבירה לי השכנה בלי ששאלתי. "זאת כבר פעם שניה! איזו חוסר מקצועיות מצד המתקינים. אני שואלת אותך, לא הגיע הזמן שנעבור לחברה אחרת? והכי גרוע, זה מושך הנה עכברושים וחתולים!" אני חושבת לעצמי שעם כמויות הקפאין שיש בקולה, אנחנו הולכים לראות הרבה חתולים היפר אקטיביים בשבוע הקרוב. השכנה לא מפנה את הדרך כדי לאפשר לי לעבור: "אני לא מבינה, פשוט לא מבינה, למה לא עברנו למערכת הניקוי האוטומטית כבר לפני שנה? לפני שנה זה היה בחינם, אבל אז כולם התנגדו. ועכשיו אני אצטרך לנקות את כל הטינופת הזאת בעצמי אחרת כל הבית שלי יתמלא בעכברושים! נראה לך שזה מזיז למישהו כאן? אני אגיד לך - זה לא מזיז לאף אחד!" אני עולה במדרגות לאט. אחרי משא ומתן ארוך עם הרשתית הימנית שלי, הדלת מזהה אותי, ומניחה לי להיכנס. כל הבית הזה מתפרק, אני חושבת. אני ממהרת להסתגר בחדר ולנתק את מערכת התקשורת הנכנסת. אני יודעת שאני חייבת לעשות משהו כדי לא לשקוע, אז אני מנסה לקרוא את הפרק לשיעור של יום ראשון בכימיה אורגנית, אבל כל פעם שאני נזכרת בניסוי האומלל אני מרגישה תחושה צורבת של החמצה. אני עוצמת את העיניים בחוזקה בנסיון לגרש מהזכרון את המבט המאוכזב של ד”ר בלקין... אבל כשאני עוצמת עיניים תוקפות אותי שוב אותן מילים איומות. אז אני פוקחת אותן. ואין לי מצב רוח לעשות כלום. אין לי מצב רוח לצאת לשום מקום. אין לי מצב רוח לדבר עם אף אחד. אפילו לא עם יפעת... "אין לך מצב רוח לחיות," היא תופסת אותי כשאני חומקת בערב לכיוון חדר האמבטיה. "אבל זה הולך להשתנות... כי אנחנו הולכים לשחק פוקר, ואנחנו חייבים יד רביעית." היא מביטה בי במבט מתחנן דרך ראי חדר האמבטיה. "Please! " "פוקר, הא?" אני אומרת בקשיחות. "אה.. כן..." היא עונה ועיניה בורקות בהתחלה של חיוך. "טוב," אני אומרת. "הביאי את הנערים וישחקו לפנינו!" "הם כבר כאן," היא אומרת. הנערים, כך מסתבר, הם שני חבר´ה שלומדים עם יפעת. אני נכנסת אחריה לחדר שלה. "הבאתי לנו יד רביעית," היא אומרת, ואני ממהרת לנפנף לשלום ביד מורמת גבוה. "אהלן, אני גיא." "ואני דוד." "ואני יד רביעית," אני אומרת וכולנו צוחקים. "אפשר למזוג לך קצת יין?" שואל גיא. אנחנו משחקים פוקר עד כמעט עלות השחר. אחרי שגיא ודוד נפרדים מאיתנו והולכים כל אחד לביתו, יפעת ואני מפנות את שיירי הפיצוחים ועטיפות השוקולדים שחיסלנו במהלך המשחק. יפעת הולכת לישון, ואילו אני לובשת נעלי ספורט, מעיל, וכובע צמר, ויוצאת החוצה. הרחוב חשוך למדי אבל הציפורים כבר מצייצות. במשך מספר דקות, אני ניצבת חסרת תנועה, מתבוננת בלילה השחור שמשתנה בהדרגה לכחול נוזלי... ואז אני מתחילה ללכת. בהתחלה אני הולכת לאט אבל בהדרגה אני מגבירה את קצב צעדי. אני הולכת יותר מהר, ויותר מהר, ואז אני מתחילה לרוץ... כשאני מגיעה חזרה לפתח הבית השמיים נגלים אלי באפור חוור. בקומה הרביעית כבר דולק אור.
 

הלדין

New member
ג´יי, את קראת בכלל את מה שכתבתי?

"אמפתיה" זה היכולת לקרוא רגשות. "טלפתיה" זה היכולת לקרוא מחשבות. יכול להיות שהמדען בסיפור שלך הוא אידיוט ובור ועם הארץ אבל אני רוצה להיות בטוח שאת מודעת שהחלפת בין המושגים. בסך הכל פרק 3-4 טובים אבל מבחינת העלילה שלהם הם נראים לי כמו פרק אחד שפיצלו אותו לשני חלקים. מעניין מה יקרה בהמשך...
 

Real J

New member
קראתי!

בטח שקראתי, אבל אני לא בטוחה שאתה צודק. לפני שהתחלתי לכתוב עשיתי "מחקר" קצר (אמנם באינטרנט) ואני די משוכנעת שלמרות שההגדרה העממית לטלפתיה היא של "קריאת מחשבות" - ההגדרה המילולית כפי שאני מביאה אותה בסיפור היא הנכונה. אני חושבת שאמפתיה כלל לא מתייחס ליכולת על טבעית, אלא לתכונה אנושית שמאפשרת הזדהות בין בני אדם. לא עניתי כי חשבתי לבדוק את זה יותר לעומק (מילונים שיש לי רק בבית הורי). וזה לא ממש משנה, כי המחקר עוסק ביכולת לחוות תודעה של אדם אחר (מחשבות ורגשות).
 

הלדין

New member
תודה

אמפתיה מתחלקת לשתי רמות- הרמה התחתונה היא היכולת לחוות רגשות באמצעות שפת גוף וחושים אחרים והרמה העליונה היא העברה ישירה של הרגשות בלי שום תיווך נראה לעין כאילו שני המוחות נמצאים בסופרפוזיציה ואדם יכול לזייף עם ההכשרה המתאימה את שפת הגוף שלו. טלפתיה מאידך שונה לגמרי- אינך יכולה לדעת על מה אדם חושב משפת הגוף שלו ואילו הדבר היה אפשרי דברים רבים בעולם שלנו היו שונים מאד. בעיקרון חילופי המידע ייתכנו רק במצב סופרפוזיציה מנטלית- מצב שדרושה אנרגיה כדי לממשו. השאלה אם המקור של המוח יכול להחזיק בו בכוחות עצמו או שהוא זקוק לתגבור מבחוץ...
 

Real J

New member
רגע, אבל

אם בסיפור אני מתייחסת למצב בו יש עזרים טכנלוגיים שמאפשרים "השרייה עצבית" אני כן מתייחסת לקריאת מחשבות (ורגשות) של אדם אחר. מה המינוח מתאים לדעתך? לא טלפתיה? האם הבעייה היא שהניסוי מתמקד ברגש לעומת מחשבה? בכל מקרה, אני לא מרגישה שזה משנה הרבה למהלך הסיפור. אם תסביר לי איפה בדיוק הטעות שלי (בסיפור, לא בהבנה שלי) יהיה לי יותר קל לחשוב איך לתקן אותה.
 

הלדין

New member
מחשבות?

עד כה מדובר ברגשות. יתר על כן לא מדובר בטלפתיה או באמפתיה מכיוון שלמעשה המדען חיבר את הפציינטית להקלטה אבל יש להניח שזו הכנה לדבר האמיתי.
 

Real J

New member
פרק 5

פרק 5 ביום שבת אחרי הצהריים אני מתעוררת במצב רוח קודר. "אני שונאת לקום כשכבר מחשיך," אני רוטנת בפני יפעת בזמן שאנחנו שותות קפה במטבח. "אבל היית כזאת מעולה במשחק, קרעת אותנו לגזרים, לא היה שווה להישאר ערה בשביל זה?" "היה," אני אומרת. אחר כך אנחנו הולכות כל אחת לחדרה ללמוד. אני מעמידה פנים שאני קוראת, כשלפתע שאני שומעת צלצול בדלת. כעבור כמה שניות יפעת פותחת את דלת החדר שלי לכדי חריץ, ומציצה פנימה. "דנה, יש לך אורח." היא אומרת ובלחישה רועמת היא מוסיפה: "זה איש החתול". אני מוכנה להרוג אותה באותו רגע, אבל אני מחליטה לדחות את זה לשעה מאוחרת יותר. כרגע יש לי דברים יותר חשובים לעשות, כמו לדחוף את החזייה הסגולה שמתנוססת בגאווה על הכסא, לסל הבגדים, ואולי גם למצוא דרך להפסיק את הרעד בידיים. "אני מקווה שאני לא מפריע," ד"ר בלקין עומד בפתח החדר. "היי. לא, זה בסדר. רק אין לנו סלון אז אתה יכול לשבת כאן." "חדר נחמד," הוא אומר ומביט סביבו "צבעוני." "גם אני אוהבת אותו," אני אומרת. אנחנו שותקים. "תראי," הוא אומר, "יש לי הרגשה שיום שישי נגמר באכזבה של שנינו, רציתי להתנצל על כך ש-" "תשמע," אני אומרת, "כנראה שפשוט אין לי את זה." "לא," הוא אומר, "אני בטוח שיש לך את זה. זה אני שבאתי עם יותר מדי ציפיות, וגרמתי לך להרגיש רע כשמה שרציתי שיקרה לא קרה. זה לא היה צריך להיות ככה. וזה מציק לי מאז אתמול, אבל לא ידעתי אם זה יהיה בסדר לבוא הנה..." אני משפילה מבט. "ורציתי שתדעי שמכל ניסוי לומדים, גם מניסוי שלא מצליח. פשוט לפעמים, קשה לחוקר לזכור את זה. אבל זה לא הכל. יש עוד משהו שרציתי לומר לך." אני מרימה את עיני ופוגשת בעיניו. "...אני חושב שנתתי לך את הקלט הלא נכון." "הקלט הלא נכון?" אני לא ממש מבינה. "כן, יש לי קלט אחר, שאותו אולי יהיה לך קל יותר לחוש. הייתי מאד רוצה שננסה שוב. אם את מסכימה, כמובן." "אני חושבת שאני מוכנה לבוא שוב לבהות באויר ולקבל שלושת אלפים ש"ח לשעה." הוא צוחק בהקלה. אני מחייכת, וקצת נדבקת בצחוק שלו. "זה מקסים," הוא אומר ומצביע על מערכת השתייה, שצבעתי בגוונים של כסף. "אוי, שכחתי לשאול אם אתה רוצה משהו לשתות," אני מרגישה כמעט בהלה. "זה בסדר, אני ממילא צריך ללכת עוד מעט. ואיך הולך לך עם הלימודים?" "מאז אתמול היה לי קצת קשה להתרכז," אני מתוודה בפניו בלי שאני ממש מתכננת, "אבל אני חושבת שעכשיו כבר יהיה לי יותר קל." אני רואה שזה משמח אותו. "זה מאד משמח אותי," הוא אומר. ואז הוא מסתכל בשעון וקם, "אני צריך לזוז, אז, נתראה... מחר?" "מחר אני לומדת עד הערב. אני אבוא למעבדה ביום שני," אני מבטיחה, מאושרת על ההזדמנות הנוספת שניתנה לי להיות דנה קוראת המחשבות. אחרי שדלת הכניסה נסגרת אני חוזרת לחדר בדילוגים. אבל בעליזות נמזגת גם חרדה עמומה מפני מה שיקרה או לא יקרה ביום שני. "מק!" אני פונה למחשב שבחדר שלי, "ת-ה צ-מ-ח-י-ם, מ-ר-ג-י-ע" כעבור דקותיים נשמע צליל ארוך של שריקת קומקום, שנועד לבשר לי שהתה מוכן. אני מתמוגגת למשמע הצליל... לפני שבוע הורדתי את ערכת צלילי הלואו-טק, ומאז התחלתי לחשוב שאולי נולדתי בתקופה הלא נכונה. עכשיו אני רק מצטערת שד”ר בלקין לא רצה לשתות כלום. הוא בטח היה אוהב את הצלילים המיושנים האלו... אני יוצאת לשתות את השיקוי המרגיע במרפסת. הלילה קריר אבל הכוס לוהטת בין ידיי. אני מתבוננת על הרחוב, ואז פתאום, אני רואה את ד”ר בלקין יוצא מתוך חדר המדרגות ופוסע לעבר הכביש. הוא לבוש בחליפה, ונדמה לי שאני אפילו מצליחה להריח את האפטרשייב שלו ממרחק שלוש קומות. הוא מציץ בשעון, ומתחיל ללכת במורד הרחוב. כעבור דקה נעצרת לידו מכונית, הוא נכנס לתוכה והוא והנהגת נבלעים בחשיכה. ואני לא מצליחה להחליט אם זה תעתוע של הגורל, או סתם מקרה נוסף בסדרת המקרים שמטרתם לחבל ביכולתי לסיים את קריאת הפרק לשיעור של מחר.
 

Sabre Runner

New member
כמה הערות:

´אני מתוודה בפניו בלי שאני ממש מתכננת´ - קצת מתארך מדי. עדיף להשתמש ב´אני מתוודה בפניו בלי לתכנן´ או ´בלי תכנון´. ´אני רואה שזה משמח אותו.´ ו-"זה מאד משמח אותי" - אני חושב שזאת חזרה מיותרת.
 

Real J

New member
פרק 6 (ועד יום ראשון הפסקה :))

פרק 6 לשמחתי יום ראשון היה יום עמוס למדי, ולא יהיה לי יותר מדי זמן לחשוב על הניסוי. בערב אני לוקחת את הרכבת הקלה מהקמפוס, לובשת את האוזניות וצוללת לעולם של המוסיקה הכי מגניבה ביקום... זה זמר בשם רוי מהוי, שמשלב במוסיקה צלילים של המשפחה שלו, ושל חיות המחמד של המשפחה שלו... מלא יללות, ציוצים, צרצורים, ודיבורים של ילדים - צריך לשמוע כדי להבין. אני מרגישה שהמוסיקה הולכת ומשחררת את כל מה שעדיין תקוע בפנים מיום שישי, ופתאום אני חושבת שמה שלא יקרה מחר בניסוי, ד”ר בלקין ימשיך לחבב אותי. המחשבה הזאת, פתאומית כל כך, עושה לי טוב, אבל גם קצת מפחידה אותי... אז אני לא חושבת על זה יותר. ביום שני בצהריים אני מגיעה שוב למעבדה. הלב שלי הולם כשאני נכנסת, אבל זה לא כמו בפעם הקודמת. ד”ר בלקין מקבל את פני, ואני שמה לב שהטכנאי שהיה במעבדה בפעמים הקודמות איננו. בחדר הסגול, ד”ר בלקין מרכיב את הקסדה על ראשי. הפעם אני מעזה להסתכל עליו כשהוא עושה זאת. "מה שלא יהיה זה יהיה בסדר," הוא אומר ואני מרגישה שהוא מתכוון לכך. "בהצלחה," הוא מוסיף לפני שהוא יוצא. אני לא יודעת מה יקרה הפעם. אז אני מחכה. מבחוץ נשמעות צעקות של ילדים שמשחקים משהו... אולי תופסת? הקריאות הילדותיות האלו נשמעות לאוזני לפתע כמו משהו נעים. אני עוצמת עיני ומתמכרת לצלילים... מתמכרת לנעימות של הספה שעוטפת אותי. ואני מרגישה שאהבה מציפה אותי... אהבה לכל מה שמסביבי ולכל מה שבתוכי. העיניים שלי עדיין עצומות, ואני מדמיינת את האהבה הזאת מתפשטת כמו גל ורוד, נשפכת מהלב וזורמת במעלה הגוף שלי, וגם במורד שלו, דרך הזרועות עד לקצות האצבעות, ודרך המותניים והירכיים אל כפות הרגליים. המשאבה של הורוד פועמת ופועמת וצמרמורת נעימה מעמידה לי את כל השערות בגוף... אני פוקחת עיניים, ונשארת רגע עם הלב שלי שפועם עכשיו כמו אחרי ריצה מטורפת. ההתרגשות מייבשת לי את הפה ואני מרגישה מאד... מעוררת מינית. ופתאום זה מביך אותי: אני יושבת בחדר ניסוי, פני לוהטות והמשאבה הזאת שמתחפשת ללב, לא מפסיקה לפזר רגשות ורודים בכל הגוף שלי... אני אוהבת! אני כל כך אוהבת! אני ולא יודעת בדיוק את מי או את מה. אני רק יודעת שאני אוהבת. כל כך אוהבת! המילים חוזרות כמו מנטרה... אני אוהבת. אוהבת. אוהבת. אוהבת. אוהבת... מותשת מרב התרגשות אני משעינה את הראש אחורה על הספה ומתבוננת במשושה הזכוכית הסגול... היופי הסגול הזה מעביר בי עוד גל של התרגשות. כן, הניסוי מצליח! אני חושבת. והמחשבה הזאת מחזירה לרגע את הלב שלי לקצבו הסדיר. זה נורא מצחיק אותי פתאום. ואני לא מצליחה לעצור את הצחוק מתגלגל: כי מי היה חושב שדווקא המחשבה על הניסוי תפעל עלי כמו גלולת ארגעה? ואז כמו שזה התחיל זה מפסיק. הלב שלי עדיין פועם אבל התחושה היא כמו אחרי שיורדים מרכבת הרים... זהו-זה. ה-Ride נגמר. הקרונות מאיטים וכולם קופצים החוצה. כמה חבל, אני חושבת, בדיוק כשד”ר בלקין פותח את הדלת. ד"ר בלקין משחרר אותי מהקסדה, ואני אומרת לו שהפעם זה קרה ושזה היה מדהים. הוא מתרגש מאד כשאני אומרת את זה. אני יושבת בחדר השקוף, וממלאת את השאלון. אני מחליטה לרשום הכל חוץ מאת התחושה המינית שלי. מתוך שלל הרגשות שחשתי, אני לא חושבת שההשמטה הזאת תהיה משמעותית... "אני חושבת שזה עבד!" אני אומרת לד"ר בלקין כשהוא חוזר לחדר. הוא מתיישב לידי. "ספרי לי מה הרגשת." "הרגשתי התרגשות... ממש פיזית. הלב שלי פעם מאד מהר." אני מתחילה, ומגלה שלא כל כך קל להגיד לו במילים את כל מה שכתבתי. "הכל נראה מאד יפה. למשל, באיזשהו שלב הסתכלתי על המשושה בתקרה והרגשתי ממש...אה... התפעמות.. וגם הרגשתי אהבה," אני נשמעת לעצמי ממש עילגת, אבל ד”ר בלקין נראה נרגש. "כן, ידעתי שיש בך את זה." הוא אומר ואני מרגישה גאווה גדולה. "מה היה בהקלטה הזאת?" אני שואלת. "זאת הקלטה מיוחדת. היא לא נעשתה בשביל הניסוי ו..הנבדק לא תומרן לחוש רגש מסויים. אלו הרגשות הטבעיים שהוא חש במהלך ההקלטה. בין השאר בגלל זה חשבתי שאולי תוכלי להתחבר אליה יותר טוב." לוקח לי קצת זמן לעכל את מה שהוא אומר. למרות שידעתי שמישהו או מישהי בשר ודם עומדים מאחורי ההקלטות, עד עכשיו לא חשבתי על כך ממש... "תוכל לספר לי משהו על ה...נבדק?" אני מבינה פתאום שאני מאד סקרנית. "הוא סטודנט, מהאוניברסיטה. בן עשרים ושמונה בערך. אם אני זוכר נכון." אני משתוקקת לדעת עליו עוד אבל אני מרגישה שד"ר בלקין לא יספר לי פרטים נוספים. אנחנו יושבים ביחד עוד כמה דקות. ד"ר בלקין מספר לי שיש לו עוד הקלטות נוספות של אותו נבדק, ומבקש שאבוא להשלים את הניסוי. אני מסכימה, כמובן, אבל אנחנו לא מספיקים לקבוע מועד, כי פתאום הוא נקרא לפגישה דחופה עם תורמים מאוסטרליה. תוך פחות מדקה אנחנו עומדים מחוץ למעבדה. "נדבר מחר,בסדר?" הוא ספק אומר ספק שואל בזמן שהוא מתרחק ממני במורד המסדרון. "בסדר," אני אומרת.
 

Sabre Runner

New member
מחשבות עד עכשיו.

רעיון: בינתיים מאוד מעניין ואני חושב שעליתי כבר על כמה נקודות שבטח יתגלו בהמשך ואני מאוד סקרן לדעת אם צדקתי או לא. ביצוע: ההדגשות שאת מבצעת מעבירות יופי את הרגשות שמרגישה הגיבורה. שינויי הקצב בהתאם לשינויי הרגשות מוסיפים להרגשה הכללית. סנסאוונדה: אני _מרגיש_ את זה מגיע...
 

Real J

New member
הוי, אתה נחמד :)

תודה על ההערות, אני בהחלט מוכנה לעשות גם שינויים קטנים פה ושם של משפטים (כשכותבים הרבה משפטים חלק יוצאים קצת עקומים ולפעמים קשה לשנות אותם אלא אם כן מישהו מעיר לך). הבעייה עם הסנסוואנדה היא שהיה לי רעיון אבל לא הצלחתי לבצע אותו כמו שצריך. אתה עוד תראה, אני מגיעה לפרק 14 ונתקעת טוטאלית! למרות שידעתי מראש מה רציתי, הסיפור מסרב להכתב בצורה סבירה... אז נחמד שיש הכנה לסנס אוף אבל אני לא מצליחה לממש אותו! טוב, כבר תראו בהמשך... *אז* אני באמת אזדקק להערות ורעיונות. אגב: מעניין אותי למה אתה מתכוון שינויי קצב?
 

Sabre Runner

New member
הכוונה בשינויי קצב הוא...

שאפשר להרגיש את הדכאון והעצבות והאכזבה לפי ההתנהגות של הדמות וההשתרכות בסיפור כאילו צריך לדחוף אותה לעשות כל דבר וכשהיא מגיעה למעבדה ההתלהבות נבנית וחוסר הקיטוע תורם לזרימה ביחד עם ההדגשה על קטעים מסויימים וגורם להרגשה של הסחפות. אבל כמובן, יכול להיות שהכוח המיוחד שלי גורם לי לדמיין דברים. אני סופר גיבור, לא ידעת? הכוח המיוחד שלי הוא שאני מסוגל להיסחף עם כמעט כל יצירה ולהנות מכמעט כל דבר בלי יחס לניטפוקים.
 

Real J

New member
פרק 7

פרק 7 "שלום, ש-לום! היות ועוד פחות משבועיים נגמר הסמסטר, וזהו השיעור האחרון שלי אתכם, התכנון שלי הוא שנפתור ביחד מספר שאלות דוגמה." מירכתי האולם נשמע קול מלמול. "סליחה? הגבר את קולך," מבקש המרצה. המלמול חוזר על דבריו. "כן... בשבוע הבא לא יהיה לכם שיעור איתי, במקום זאת תהיה לכם הרצאת אורח בנושא תאים חכמים ומערכת החיסון, מאת פרופסור זיסרמן. החומר אינו למבחן, אך הנושא מרתק ואני מאד ממליץ לכם להגיע." המרצה, עומד ומתבונן בכתה, מחכה שהרעש ידעך. "כמו שאמרתי, בחלק הראשון של השיעור נפתור שאלות דוגמה, ואילו בחלק השני אני מתכנן לחזור על החומר שלא הובן מספיק מהשיעור הקודם. אני מתעתד לחזור על הקשר בין הכוח המניע הפרוטוני לבין יצירת ה-ATP, מושג הזירחון, תאי ציטוטוקסיים..." אני יושבת בשורה החמישית בצד. במסך שקבוע בשולחן הצר מופיעה הדוגמה הראשונה. תרשים שמתאר תא במערכת העצבים הפריפריאלית של הקוף. אני מנסה להתרכז בתרשים אבל אני מודעת לקבוצה של כמה תלמידים מאחורי שכל הזמן מדברת. "בשרטוט זה," ד"ר בלקין מגביר את קולו, "אנו יכולים לראות את חלקי התא ולהבחין בהבדלים ביניהם לבין תא במערכת העצבים המרכזית." אני מתעלמת מהרעשים מאחורי, ובמחברת האלקטרונית, שממוקמת לימין המסך, אני כותבת "קופים: הבדלים בין תא פריפריאלי לתא מרכזי." "סליחה" אני שומעת קול מאחורי. זה הבחור עם הקוקו האדמוני... ישבתי לידו פעם בתרגיל ביסודות הגנטיקה. "נפל לי העט מתחת לכסא שלך ואני לא מגיע," הוא אומר בהתנצלות. אני מתכופפת להרים את העט ומושיטה לו. "תודה, עזרת לי מאד," הוא לוחש אלי בחיוך, והמבט בעיניו חם וישיר. אני מהנהנת אליו, וחוזרת להתבונן קדימה. אבל פתאום אני חשה שאני מסמיקה כולי. אני מרכינה את הראש לעבר הצג. הריגוש שחשתי אתמול מציף אותי, מתפשט בכל הגוף שלי כמו... פוטנציאל פעולה, ואני מרגישה שכולי בוערת. אולי זה הוא מההקלטה, אני חושבת, והמחשבה הזאת אינה עוזרת לצנן אותי. ד"ר בלקין ממשיך למנות את ההבדלים בין סוגי התאים, ואני רושמת עוד כמה משפטים מנותקים במחברת, תוהה אם יכול להיות שאף אחד לא שם לב, שבשורה חמישית בצד יושבת בחורה ועולה באש. כשאני מעזה להרים את המבט שלי ולהסתכל בכיתה, העיניים שלי פוגשות את העיניים של ד"ר בלקין. הוא נד בראשו קלות, בזמן שהוא ממשיך להרצות. אני מחייכת אליו חיוך קטן. את המשך השיעור אני מצליחה לשרוד על ידי זה שאני מסכמת כל מילה ומילה שנאמרת בכיתה. המשמעות של המילים אמנם אינה חודרת לחלקים תבוניים בתוך המוח שלי, אבל לפחות כוחות ההצלה הצליחו לכבות את האש. בסוף השיעור, אגש אליו כדי לקבוע איתו מועד להמשך הניסוי, אני מחליטה. ולראשונה בחיי אני מרגישה שאני מתחילה להבין כיצד חש נרקומן, שזקוק לעוד "מנה". אבל, כשהשיעור מגיע לבסוף לסיומו, קבוצה של תלמידים מתגודדת סביב ד"ר בלקין. ביניהם אני רואה את גילה, שתמיד משתתפת בשיעורים. היא מצטחקת בהתרגשות, ומפזרת את שיערה הבלונדיני לכל עבר. "רק רציתי להגיד שמאד מאד נהניתי מהשיעורים שלך." ד"ר בלקין לוחץ את ידה בחום, "שיהיה לך בהצלחה במבחן," הוא אומר. אני שולחת לעצמי הביתה את סיכום השיעור, ויוצאת מהכיתה.
 

Real J

New member
פרק 8

פרק 8 "נדבר מחר," ד"ר בלקין אמר, ומאז כבר עברו... יומיים! ומועד להמשך הניסוי עדיין אין. זה מרגיז אותי ואני חושבת שאולי לפנות ערב אני אעלה אליו לדירה כדי לקבוע משהו, אבל אני לא רוצה להראות להוטה מדי. אחרי הכל זה הניסוי שלו, ואני בסך הכל נבדקת... בנוסף לכל אני לבד בבית. יפעת נסעה ליומיים, לכנס פיזיקאים באתונה, ואני מסתובבת בדירה הקטנה כמו לביאה בכלוב. אני בוחרת מוסיקה, ופותחת את החלונות של המטבח, כדי שתכנס קצת המולה מבחוץ, אבל הדירה מרגישה דוממת לחלוטין, בלי קשר למספר הדציבלים שמהדהדים בה. אני יוצאת למרפסת להשקיף. ברחוב למטה עוברים מדי פעם כמה רוכבי אופניים. הם נעצרים לשתות ממתקן השתייה בגן של הרחוב. קולותיהם מגיעים אלי כמו מיקום אחר, מקביל. יקום של רוכבי האופניים, אני חושבת. אני חוזרת פנימה, מתכרבלת בפוף ועוצמת עיניים, מנסה לשחזר את התחושות שהרגשתי במעבדה, אבל כל מה שאני מרגישה זה כאב וגעגועים לא מוסברים לרגש שאף פעם לא היה באמת שלי. אני יודעת שהוא מאוהב. למרות שאף פעם לא באמת הייתי, אני פשוט יודעת שזו חייבת להיות ההרגשה - ההתרגשות הזאת, האושר שמאיים למחוץ את הלב שלך, להניף אותך אל על לשמיים, אך גם לגרש אותך מגן העדן במצמוץ בודד. אני מדמיינת אותו עם שיער שחור, ועיניים שלוות עם מבט חודר. הוא הולך בקמפוס לבד, והוא מין זאב בודד כזה, שלא מאפשר לאף אחד או אף אחת להתקרב באמת. אבל עכשיו הוא מאוהב והסערה הזו מאיימת עליו... ההתרגשות שחשתי במעבדה שוב מציפה אותי. אני לא יכולה לשבת יותר. אני הולכת לחפש משהו לאכול. בדרך למטבח אני נעצרת להקשיב לחדר המדרגות. אני מציצה דרך העינית ורואה רק אפלה. אחרי שעיני מתרגלות לחושך אני רואה את חדר המדרגות - והוא ריק. במטבח אני לא מוצאת שום דבר לאכול, אבל אני רואה שפחי הזבל כבר די מלאים. מספיק מלאים כדי לרוקן אותם. מול הראי אני מפזרת את השיער, ופורעת אותו עוד קצת. אני יורדת עם הזבל האורגני קודם, ומבחינה שהמכונית של ד”ר בלקין חונה בחניה. כשאני עושה את דרכי למטה שוב, הפעם עם הזבל הפלסטי, אני שומעת מעלי צעדים במורד המדרגות, מאיימים להדביק אותי. אני ממשיכה לרדת בלי להתבונן אחורה. בפיתול המדרגות, הנערה שגרה בדירה מול ד”ר בלקין עוקפת אותי, יורדת שתי מדרגות בבת אחת. "אהלן," היא אומרת. "מה שלומך?" "טוב," אני מחייכת אליה חיוך רפה. כשאני חוזרת, הדירה נראית דוממת מתמיד... ונקייה מכל זבל. רגע! אני חושבת ותקווה ממלאת שוב את לבי, שכחתי את זבל הנייר.
 
למעלה